4 Ağustos 2019 Pazar

El Sanatları Teknolojisi Alanı Gümüş Kazaz Örücülüğü Dersi Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. (D) Ajur tekniği, top örgüsü ve sürgü ve balıksırtı (zincir) tekniklerinin bağlantılarında kullanılır.

2. (Y) Ajur tekniğinin üç tane yöntemi vardır.

3. (D) Elde sarmaşkı aletiyle yapılan ajur tekniği eskiden beri yapılan bir yöntemdir.

4. (Y) Elde ajur tekniği yapılırken gümüş telin altında naylon iplik kullanılmaz.

5. (D) Çıkrıkta sarılarak yapılan ajur tekniğinde hasır tel kullanılır.

6. (D) Ajur tekniğinde ajur parçaları, naylon masura ve iğne ile dikilerek birleştirilir.

7. (Y) Ajur dikildikten sonra dikişlerin kapanması ve güzel bir görüntü vermesi amacıyla üstüne balıksırtı dikilerek kapatılır.

8. (D) Ajur tekniğinde bir, iki ve dörtlü ajur parçaları ile birleştirme yapılır.

9. (Y) Ajur tekniğinde parlatma yapılmaz.

10. (D) Dörtlü ajur genellikle balıksırtı zincir aralarında, tespih püskülünün altında ya da kolye uçlarında kullanılır.

11. (D) Çıkrıkta naylon iplik üzerine hasır telin sarılmasıyla yapılan ajur tekniği, makrame ve gemici düğümlerini uygulamak için de kullanılır.

12. (Y) Şemse genellikle bir sıra ajur kullanılarak çalışılır.

13. (Y) Şemse düğümü iğne ile yapılır.

14. (D) Büyük şemse düğümü, şemse düğümünün tekrarından oluşmaktadır.

15. (Y) Büyük şemse sadece beş sıra ajur ile yapılır.

16. Gümüş kazaz örücülüğünde ajur tekniği nerelerde kullanılır?
A) Top örgüsü, sürgü ve balıksıtı tekniklerinin bağlantılarında B) Ajur ve sürgü tekniklerinin altında C) Balıksırtı tekniğinin örme işleminde D) Hiçbiri

17. Ajur tekniğinde kaç mikron hasır tel kullanılır?
A) 00, 8 mikron B) 18-22-32 mikron C) 8-9-10 mikron D) Hiçbiri

18. Ajur tekniği hangi araç ile uygulanır?
A) Tığ B) Sarmaşkı C) Madeni (çelik) tel D) Hiçbiri

19. Çıkrıkta sarılarak yapılan ajur tekniğinin altında kullanılan naylon ipliği kaç kat kullanılır?
A) 9-10 kat B) 12-13 kat C) 3-4 kat D) Hepsi

20. Dörtlü ajur tekniği nerelerde kullanılır?
A) Balıksırtı aralarında B) Tespih püskülünde C) Kolye uçlarında D) Hepsi

21. Şemse düğümü kaç sıra ajurdan yapılır?
A) Bir B) İki C) Üç D) Hepsi

22. (D) Balıksırtı tekniği takıda ara zincir görevi görür.

23. (Y) Balıksırtı örgüsünün devamlılığı yoktur.

24. (D) Balıksırtı örgüsü madeni tel(çelik tel) üzerinde yapılır.

25. (Y) Gümüş iplik balıksırtı tekniğinin öğretilmesinde kullanılır.

26. (Y) Balıksırtı tekniğinde gümüş telin altında kullanılan overlok iplik beş kattır.

27. (D) Halka yapılan iplik daima arkaya doğru kıvrılarak iki halka yapılır.

28. (Y) Madeni teli(çelik tel) soldan sağa doğru çevirerek işlemler yapılır.

29. (Y) Balıksırtı örgüsü oldukça sıkı yapılır.

30. (D) Balıksırtı örgüsünde iplik bittiği zaman ekleme yapılması gerekir.

31. (Y) Balıksırtı örgüsünde ekleme yapmak için, ipliğin tamamen bitmesi gerekir.

32. (Y) Yeni ipliği iğneyle sağ taraftan sadece bir iplikten geçirmek gerekir.

33. (D) Biten örgü, elde iki ucundan çekip uzatılarak düzeltilir.

34. (Y) Balıksırtı örgüsünün üzerindeki ekleme iplikleri kesilmez.

35. (D) Parlatma işleminde çelik uçlu tığ kullanılır.

36. (Y) Balıksırtı örgüsünde parlatma işlemi çok önemli değildir.

37. (D) Sürgü tekniğinin devamlılığı vardır. İstenilen uzunlukta yapılır.

38. (Y) Sürgü tekniğinde ekleme yapılmaz.

39. (D) Sürgü tekniğinde gümüş telin altına sadece bir kat overlok iplik kullanılır.

40. (Y) Sürgünün boyutları, tığın ince ucunda veya kalın yerinde yapılmasına göre değişir.

41. (D) Sürgünün boyutlarında, gümüş telin altına kullanılan overlok ipliğin katları etkili değildir.

42. (Y) Kısa sürgü tekniğinde yapılacak takının özelliklerine uygun sürgü boyutları belirlenir.

43. (D) Pense (yuvarlak burunlu), kısa sürgü tekniği yapımında kullanılan araçlardan değildir.

44. (D) Uzun sürgü, topla balıksırtının bağlantı yerlerinde, ajur (ajör) tekniğinin dibinde ve sadece balıksırtı (zincir) üzerinde kullanılır.

45. (D) Overlok iplik dört kat kullanılırsa uzun sürgü büyük olur.

46. (Y) Uzun sürgü çelik tel üzerinde yapılır.

47. (Y) Uzun sürgü yapılırken iğne kullanılmaz.

48. (Y) Tığ daima sağ elde tutulur.

49. (D) İpliğin gevşememesi çok önemlidir.

50. (D) Uzun sürgüde ekleme yapılmaz.

51. (D) Sürgüde parlatma işlemi, örgünün net ve güzel görünmesi için yapılır.

52. (Y) Sürgüde dövme işlemi yapılmasa da olur.

53. (D) Dövme işlemi, sürgü örgüsünün yerine oturması ve düzeltilmesi için yapılır.

54. (Y) Dövme işlemi, çok sert darbeler hâlinde yapılarak örgünün iyice ezilmesi sağlanır.

55. (D) Parlatma işlemi, ipliğin gidiş yönüne göre tığın ileri geri hareketleriyle sürtülerek yapılır.

56. (D) Parlatma işleminde çelik uçlu tığ kullanılır.

57. (Y) Sürgü tekniğinde parlatma işlemi çok önemli değildir.

58. Gümüş kazaz örücülüğünde sürgü tekniği nerelerde kullanılır?
A) Topla balıksırtının bağlantı yerlerinde B) Ajur tekniğinin dibinde C) Top tekniğinin üst ve alt kısmında D) Hepsi

59. Sürgü tekniğinde gümüş telin altında kaç kat overlok iplik kullanılır?
A) 2,3,4,5 kat B) 1,2,3,4 kat C) 5,6,7,8 kat D) Hiçbiri

60. Sürgü tekniği hangi araç üzerinde uygulanır?
A) Tığ B) Sarmaşkı C) Madeni (çelik) D) Hiçbiri

61. Sürgü tekniği öğrenilme aşamasında neden bakır tel kullanılır?
A) Gümüş telin pahalı olması nedeniyle B) Bakır telin dayanıklı olması nedeniyle C) Bakır telin kolay örülmesi nedeniyle D) Hiçbiri

62. Sürgü tekniğinde aşağıdaki araçlardan hangisi kullanılmaz?
A) Tığ B) Bal mumu C) Sarmaşkı D) İğne

63. Sürgüde parlatma işlemi nasıl yapılır?
A) Tığı ileri geri hareketlerle sürterek B) Çekiç ile döverek C) Tığ ile vurarak D) Hepsi

64. (D) Top örgüsü tekniği, ajur ve sürgü tekniklerinin üstünde, altında ve balıksırtı (zincir) üzerinde kullanılır.

65. (Y) Top örgüsü tekniğinde iplik bittiği zaman kesinlikle ekleme yapılmaz.

66. (D) Top örgüsü tekniği, topun büyüklüğüne göre iki ile sekiz kata kadar overlok iplik üzerine sarılan gümüş telle elde edilen ipliklerle yapılır.

67. (Y) Genellikle gümüş telin altında tercih edilen dört katlı overlok ipliktir.

68. (D) Top örgüsü tekniği, tığın ucunda, patika top, plastik veya tahta boncuk üzerinde gümüş iplik kullanılarak yapılır.

69. (Y) Top örgüsü tekniğinde tığ kullanmak çok önemli değildir.

70. (Y) Top örgüsü tekniği yapılırken topun altında boşluk bırakılmalıdır.

71. (D) Yürütme işleminde iplikler yan yana gelmelidir.

72. (D) Top örgüsü tekniğinde büyük top yapılırken ekleme yapmak gerekir.

73. (Y) Top örgüsü tekniğinde dövme yapmak önemli değildir.

74. (D) Dövme işlemi yapılırken ne çok sert ne de çok yumuşak dövülmelidir.

75. (Y) Çekici ya da tığı darbeler hâlinde örgünün üzerine vurmalıdır.

76. (Y) Dövme işlemi üç şekilde yapılır.

77. (D) Parlatma işlemi örgünün gidiş yönüne göre yapılır.

78. (D) Parlatma işlemi çelik uçlu tığ ile yapılır.

79. Gümüş kazaz örücülüğünde top örgüsü tekniği nerelerde kullanılır?
A) Ajur ve sürgü tekniklerinin üstünde B) Ajur ve sürgü tekniklerinin altında C) Balıksırtı (zincir) üzerinde D) Hepsi 

80. Top örgüsü tekniğinde gümüş telin altında kaç kat overlok iplik kullanılır?
A) 2,5 kat B) 1,4 kat C) 2,8 kat D) Hiçbiri

81. Top örgüsü tekniği hangi araç üzerinde uygulanır?
A) Tığ B) Sarmaşkı C) Madeni (çelik) tel D) Hiçbiri

82. Top örgüsü tekniği altında neler kullanılır?
A) Patiska top B) Tahta boncuk C) Plastik boncuk D) Hepsi 

83. Top örgüsü tekniğinde aşağıdaki araçlardan hangisi kullanılmaz?
A) Tığ B) Bal mumu C) Sarmaşkı D) İğneyi

84. Top örgüsünde ekleme neden yapılır?
A) Büyük toplarda iplik bittiğinde B) Teknik özelliğinden C) Topu büyütmek için D) Hiçbiri

85. (D) Uzun sürgü-II, topla balıksırtının bağlantı yerlerinde, ajur (ajör) tekniğinin dibinde ve sadece balıksırtı (zincir) üzerinde kullanılır.

86. (D) Overlok iplik iki kat kullanılırsa, uzun sürgü-II, küçük olur.

87. (Y) Uzun sürgü-II, çelik tel üzerinde yapılır.

88. (D) Uzun sürgü-II yapılırken iğne kullanılır.

89. (Y) Tığ daima sağ elde tutulur.

90. (Y) Uzun sürgü-II yapım aşamasında ipliğin kayması dikkate alınmaz.

91. (D) Uzun sürgü-II’de ekleme yapılmaz.

92. (D) Sürgüde parlatma işlemi,örgünün net ve güzel görünmesi için yapılır.

93. (Y) Sürgüde dövme işlemi yapılmasa da olur.

94. (D) Dövme işlemi sürgü örgüsünün yerine oturması ve düzeltilmesi için yapılır.

95. (Y) Dövme işlemi çok sert darbeler hâlinde yapılarak örgünün iyice ezilmesi sağlanır.

96. (D) Parlatma işlemi, ipliğin gidiş yönüne göre tığın ileri geri hareketleriyle yapılır.

97. (D) Parlatma işleminde çelik uçlu tığ kullanılır.

98. (Y) Sürgü tekniğinde parlatma işlemi çok önemli değildir.

99. Gümüş kazaz örücülüğünde sürgü tekniği nerelerde kullanılır?
A) Topla balıksırtının bağlantı yerlerinde B) Ajur tekniğinin dibinde C) Top tekniğinin üst ve alt kısmında D) Hepsinde

100. Sürgü tekniğinde gümüş telin altında kaç kat overlok iplik kullanılır?
A) 2,3,4,5 kat B) 1,2,3,4 kat C) 5,6,7,8 kat D) Hiçbiri

101. Sürgü tekniği hangi araç üzerinde uygulanır?
A) Tığ B) Sarmaşkı C) Madeni (çelik) D) Hiçbiri

102. Sürgü tekniği öğrenilme aşamasında neden bakır tel kullanılır?
A) Gümüş telin pahalı olması nedeniyle B) Bakır telin dayanıklı olması nedeniyle C) Bakır telin kolay örülmesinden dolayı D) Hiçbiri

103. Sürgü tekniğinde aşağıdaki araçlardan hangisi kullanılmaz?
A) Tığ B) Bal mumu C) Sarmaşkı D) İğne

104. Sürgüde parlatma işlemi nasıl yapılır?
A) Tığı ileri geri hareketlerle sürterek B) Çekiç ile döverek C) Tığ ile vurarak D) Hepsi

105. (D) Ürün oluşturulurken önce tasarım yapılmalıdır.

106. (Y) Gümüş kazaz örücülüğünde ürün oluşturulurken kesinlikle bütün teknikler kullanılmalıdır.

107. (D) Balıksırtı, sürgü, top ve ajur tekniklerinin dikilip birleştirilmesi, bütün ürün oluşturmalarda aynı şekildedir.

108. (Y) Bal mumu birleştirme işlemlerinde kullanılmaz.

109. (D) Pense iğneyi geçirmede ve çekmede kullanılır.

110. (D) Balıksırtı, sürgü, top, ajur tekniklerini öğrendikten sonra ürün tasarımı yapılabilir.

111. (Y) Ürün tasarımı sadece tespihte yapılır.

112. (Y) Her ürün tasarımında bütün tekniklerin kullanılması gerekir.

113. (D) Ürün tasarımında önce konuyla ilgili araştırmalar ve incelemeler yapılır.

114. (D) Birleştirme işlemine başlamadan önce bütün teknikler ve malzemeler hazırlanır.

115. Gümüş kazaz örücülüğünde ürün tasarımı nerelerde uygulanır?
A) Tespihlerde B) Kolyelerde C) Küpelerde D) Hepsi

116. Ürün tasarımı için nerelerde araştırma yapılır?
A) İnternet B) Konuyla ilgili kitaplar C) Yapılmış modeller D) Hepsi 

117. Ürün tasarımı kağıda hangi kalemle çizilir?
A) Dolmakalemle B) Tükenmez kalemle C) Kurşun kalem ile D) Boya kalemiyle

118. Gümüş kazaz örücülüğü eskiden hangi takıda uygulanırdı?
A) Kolye B) Küpe C) Tespih D) Saat

119. Birleştirme işlemlerinde hangi iplik kullanılır?
A) 10 numara beyaz makara B) Gümüş iplik C) Naylon iplik D) Hiçbiri

120. Ürün tasarımında süsleme amacıyla hangi malzemeler kullanılır?
A) Yarı değerli taşlar B) Çeşitli boncuklar C) Püsküller D) Hepsi

121. (D) Kazazlığın tarihi geçmişi Kafkaslara dayanır.

122. (D) Kazazlığın sözlük anlamı; eski ham ipekçiliğinde iplik, ibrişim ören, işleyen ve satan kimse olarak tanımlanmaktadır.

123. (D) Çıkrık, gümüş kazaz örücülüğünde kullanılan ipliğin hazırlanmasına yarayan araçtır.

124. (D) Çıkrığın sallanmaması için düz bir zemine oturtulması gerekir.

125. (D) Gümüş tel 50 mikrondur.

126. (Y) Pense çıkrığın parçalarındandır.

127. Tığ, sivri ucu metalden, elle tutulan sap kısmı.....(gürgen ağacından)....yapılmış bir araçtır.

128. Gümüş iplik, gümüş telin ibrişim (naylon, overlok) iplik üzerine…(çıkrık ile sarılmasıyla)…elde edilen ipliktir.

129. (D) Çıkrık, gümüş teli sararken kullanılan araçtır.

130. (Y) Overlok iplik çıkrığın sadece bir ucundaki tığa düğümlenir.

131. (Y) Demir çengel, gümüş telin titreşimini önlemez.

132. (Y) Overlok iplik çıkrığa oldukça gergin tutturulur.

133. (D) Çevirme kolu öne doğru çevrilir.

134. (D) Gümüş tel sıkıca, aralıksız ve üst üste gelmeden sarılır.

135. (Y) Gümüş tel sarılırken elle tutulmaz.

136. (D) Sarma işleminin sonunda overlok iplik bırakılmaz.

137. (Y) Sarılma işleminin sonunda elde edilen gümüş iplik, karşılıklı iki tığdan elle koparılarak çıkarılır.

138. (D) Gümüş iplik mumlanarak iğneye geçirilir.

139. (D) Top yapımında yırtılmaya yüz tutmuş eski patiska kullanılır.

140. (Y) Cetvel top çiziminde kullanılan araçlardan biri değildir.

141. (D) Çiriş top yapımında yapıştırıcı görevini görür.

142. (Y) Patiska kumaşın üzerinde istenilen ölçüde top çizimi yapılır.

143. (D) Patiska kumaş üzerindeki top çiziminin kenarlarından makasla kesilir.

144. (Y) Çiriş hazırlarken su kullanılmaz.

145. (D) Çiriş, top yapılırken yapıştırıcı olarak kullanılır.

146. (Y) Çiriş ve su istenilen ölçülerde kullanılır.

147. (D) Çiriş ve su iyice karıştırılarak kıvamlı hâle getirilir.

148. (Y) Çiriş yerine başka yapıştırıcı da kullanılır.

149. (D) Patiska top, sadece top örgü tekniğinde kullanılır.

150. (Y) Patiska topun kullanımı, plastik ve tahta boncuklardan daha pratik ve zahmetsizdir.

151. (D) Patiska top yapılırken çiriş, üçgen kesilmiş patiskanın her yerine sürülür.

152. (D) Üçgen kesilmiş patiska, tığa geniş kısımdan dar kısma doğru sarılarak yuvarlak bir şekil verilir.

153. (Y) Tığ üzerine sarılmış patiskaya çiriş sürülmez.

154. (D) Şekil verirken parmaklarla topun alt ve üstüne bastırılır.

155. (Y) Tığ üzerinde şekillenen top tığdan çıkarılmaz.

156. (D) İşlemleri biten top kâğıt üzerinde bir gün kadar kurutulur.

157. (Y) Kuruyan topun üzerindeki fazla çirişler makasla kesilir.

158. (D) Plastik ve tahta boncuklar top örgüsü yapılırken gümüş ipliğin kaymaması için tutkallanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder