4 Ağustos 2019 Pazar

El Sanatları Teknolojisi Alanı Keçecilik Dersi Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. (Y) Kırkımdan önce veya kırkımdan sonra yıkanan yün elyafı keçe üreticisine temiz olarak getirilmez.

2. (D) Keçeciler siyah beyaz kirli renkli yünleri ayrı ayrı yerlerde kullanırlar.

3. (Y) Yün kalitesi koyunun yetişmesiyle birlikte yaşam şartlarına göre de değişmez.

4. (D) Renklerine ve kalitesine göre ayırma işlemi tamamlanmış yün lifleri terazi veya kantarda tartılarak ağırlığı belirlenir.

5. (Y) Keçe yapımında kullanılacak yün miktarı yapılmak istenen keçenin kalınlığına ve ürüne göre değişmez.

6. (D) At keçesi çıplak "at"ın üzerine atılarak eyer vazifesi görür.

7. (D) Sargı-bebe keçesi, Göçerlerde ve Yörüklerde bebeğin kundaklandığı üzeri desenli kare formlu bir keçedir.

8. (Y) Somun nakış iki göbek motifi arasına yerleştirilen etrafı kırmalı, içi düz motifli kare şeklindedir.

9. (D) Atmak, yünün yay ve tokmak vasıtasıyla hallaç tarafından kabartılmasıdır.

10. (Y) Pişirme, keçenin hamamda kaynatılma işlemidir.

11. (Y) Koyunlardan kırkılarak yapağı haline gelen yünler temizdir.

12. (Y) Elyaf haline getirilirken yapılan yün dövme işlemi dışarıda açık havada yapılmaz.

13. (D) Kabartma işleminin amacı, yün seyrelterek elyafın bireysel duruma gelmesini sağlamaktır.

14. (Y) Normal bir kabartma işleminde döküntü %7-8 civarındadır.

15. (D) Tokmak, hallaç makinelerinden önce yünün atılması işleminde kullanılan temel araçlardan birisidir.

16. (D) Tokmak, yaya vurulmak suretiyle yünün kabartılması (atılması) sağlanır.

17. (D) Yün atımının yazın açık havada yapılması uygundur.

18. (Y) En iyi keçe yazın kırkılan yünlerden yapılır.

19. (D) Keçe yapımında tavşan, deve tüyü, tiftik ve keçi kılları da kullanılır.

20. (D) Yün lifleri terazi veya kantarda tartılarak ağırlığı belirlenir.

21. (D) Terazi bir cismin üzerindeki yer çekimi etkisinden yararlanarak o cismin kütlesinin belirlenmesinde kullanılan bir ölçüm cihazıdır.

22. (Y) Deve keçesi, develerde havutun altına konulan desenli keçedir.

23. (D) Yük keçesi, Göçerlerde yolculuk sırasında eşyaların yağmurdan ve pislikten korunması, yerleşik durumda eşyaların üzerine örtülerek dağınıklığı saklamak amacıyla kullanılır.

24. (Y) Aba, siyah ve beyaz keçeden yapılan önü kapalı hırkadır.

25. (D) Yay, kirişin gerildiği ağaçtır.

26. (Y) Kabartma işleminin amacı, yün sıklaştırılarak elyafın bireysel duruma gelmesini sağlamaktır.

27. (D) Yay, dut ağacı dalının yaş iken U biçimine yakın duruma getirilmesi ve iki ucu arasına hayvan bağırsağından yapılan ve kiriş adı verilen bir ipliğin gerilmesi ile elde edilir.

28. (D) Hallaç işlemleri geçmişte insan gücünün daha çok kullanıldığı makinelerde yapılırken, günümüzde elektronik sistemli makineler kullanılmaktadır.

29. (D) Hallaç makinesinden geçirilerek serbest hale getirilmiş olan lifler, keçe yapımında kullanılmak üzere yığın halinde atölyenin bir kenarına alınır

30. Lifin incelik, uzunluk, dayanıklılık gibi fiziksel niteliklerden biri olan …(keçeleşme)… ; merinos, kaba karışık yapağı, tiftik, deve yünü vb. deri ürünü hayvansal yani keratin yapılı liflerde görülür.

31. Kök ve uçları …(değişik)…. yönde bulunan lifler keçeleşir.

32. Tepme keçecilikte, alkali ortamda çalışılır ve alkali ortam …(sabunla)…. sağlanır.

33. Kimyasal açıdan …(kök boya)…..  köklerinde, birden fazla boyar madde vardır.

34. Bitkileri toplama işlemi …(ilkbahar)… ve sonbahar mevsiminde yapılır.

35. Kurutma alanlarının …(havadar)…. olması arzulanır.

36. Yapay (suni) kurutma ortamlarında sıcaklık …(60)… ° C'nin üzerine çıkmamalıdır.

37. …(Uzun)…. saplı bitkiler adaçayı gibi (salvia spp.) bağ yapılarak kurutulur.

38. Boyanacak yünün ağırlığı kadar kök boya …(1/50)…. oranında su ile karıştırılır.

39. Boyanın hazır olması için …(1)…. saat kaynatma yeterli olmaktadır

40. (D) Mordanlar boyarmaddelerin bağlanmasını sağlamak veya boyama etkisini güçlendirmek için aracı olarak kullanılan maddelerdir.

41. (Y) Eski çağlarda Mısır, Hindistan ve Sümer uygarlıklarında mordan olarak en çok tanin adı verilen alüminyum oksit ve demir oksit kullanılıyordu.

42. (D) Mordanlama işlemi ön mordanlama, son mordanlama ya da birlikte mordanlama şeklinde yapılır.

43. (D) Mordanlar genellikle metal tuzları olup karışımın pH'ını düzenleyerek kullanılan renk maddelerinin boyanacak malzemeye yapışmasını ve uzun süre ayrılmamasını sağlar.

44. Mordan seçilirken …(renkler)…. üzerindeki etkileri iyice araştırılmalıdır

45. (D) Öncelikle boyama işleminde kullanılan kazanlar boyanın rengini ve yapısını etkileyebilir.

46. Al özelliğinde bulunan bileşimler ısı ile çözülerek özellikle …(kırmızı)…. renge daha canlı ve parlak bir görünüm kazandırır.

47. İnsan yapısı ya da sentetik boyalar bazı bileşenleri …(doğal)…kaynaklar içerse de sonuçta bir laboratuvar ürünüdür.

48. (D) İnorganik bileşikler ise sıklıkla karbon taşımayan moleküllerdir.

49. Mordan olarak …(şap, sirke).. veya tuzdan yararlanılmaktadır.

50. (D) Yünün ağırlığına göre % 100 oranında alınan bitki boyanacak yünün ağırlığına göre 1/50 oranında su içerisinde 1 saat kaynatılarak bitki atıkları süzülür.

51. (Y) Tepme keçecilik sanatında uygulanan diğer bir renklendirme yöntemi ise tüketim aşamasından sonra gerçekleştirilmektedir.

52. (D) Tepme keçelerin temel hammaddesi deri ürünü hayvansal lif grubunda yer alan yün lifidir.

53. (D) Keçeleşmeye etkili olan özelliğe "Yönlendirilmiş Sürtünme Etkisi" denilmektedir.

54. (Y) Keçeleşme; bitkisel liflerin örtü hücrelerinin birbirine çözümleyecek şekilde kenetlenmesiyle meydana gelir.

55. (D) Çivit otunun boyama için indican denilen maddeyi içeren yaprakları kullanılır.

56. (Y) Kimyasal açıdan ada çayında mevcut olan luteolin boyar maddesi yünlerin kırmızı renge boyanmasını sağlar.

57. (D) Bitkiler yağmurlu havalarda toplanmamalıdır.

58. (D) Doğal boyamacılık, doğada bulunan çeşitli bitki ve böceklerin içerdiği boyar maddelerden yararlanılarak yapılan boyamacılık işlemidir.

59. (D) Kahverengi eldesi için en önemli boyarmadde kaynağı, taze (yeşil) veya kurutulmuş hâldeki ceviz kabuğudur.

60. Doğal boya olarak bitkilerin kök, gövde, yaprak ve çiçekleriyle …(böcekler)… kurutularak veya taze durumda kullanılır.

61. İnorganik bileşikleri sentezlemek yerine dışarıdan …(besinlerle)…. almayı yeğliyoruz.

62. Keçeleşme için uygun olan normal nem, kuru ağırlığa göre aşağı yukarı %...(30-40)…..dır.

63. Safranlar çok yıllık …(soğanlı)..bitkilerdir.

64. …(Tanin)…üzümün kabuğunda bulunan, şarabın yıllanmasını sağlayan kimyasaldır.

65. (Y) Kök boya içerisinde bu bitkiye boya niteliğini kazandıran 20 değişik boyarmadde vardır.

66. …(Abraj)…boyarmaddenin materyal üzerinde farklı yoğunluklarda birikmesidir.

67. Aşağıdakilerden hangisi keçe ile yapılan ürünlerden değildir?
A) Yaygı B) Kepenek C) Bohça D) Eyer

68. Ürünün ölçülerinden daha büyük hasır kullanmanın sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yünün saçma sırasında dağılması B) Yünün pişirme ve yıkama işlemleri sırasında çekmesi C) Tepme işleminde yünlerin kayması D) Hasırın daha kolay sarılması

69. Aşağıdakilerden hangisi eski keçelerde kullanılan desenlerden değildir?
A) Eski insanların mağara duvarlarına yaptıkları desenler B) Çini motifleri C) Selçuklu motifleri D) Şal desenleri 

70. Aşağıdakilerden hangisi keçelerde kullanılan nakış türlerinden değildir?
A) Gül nakış B) Göbek nakış C) Somun nakış D) Pul nakış

71. Aşağıdakilerden hangisi keçeleşmeyi sağlayan dış faktörlerden değildir?
A) Isı B) Basınç C) Işık D) Hareket

72. (Y) Desenleme düz keçe üzerine sonradan renklendirilerek yapılır.

73. (D) Kimyasal boyalarla yapılan keçeler daha canlı ve parlak olur.

74. (D) Tepme yaparken hasırın zarar görmemesi için hasırın dışına bez sarılır.

75. (D) Hasırı sarmadan önce kenarlardaki yünler düzeltilmelidir.

76. (Y) Su serpme işleminde kaynamış su kullanılır.

77. Aşağıdakilerden hangisi tepme yapma tekniklerinden değildir?
A) Göğüsle B) Makineyle C) Ayakla D) Sopayla

78. Makineyle ilk tepme süresi ne kadardır?
A) 15 dakika B) Yarım saat C) 45 dakika D) 1 saat

79. Keçe kenarlarının düzeltme işlemine ne ad verilir?
A) Pişirme B) Çatkı (Çatma) C) Tepme D) Sarma

80. (D) Elde edilecek ürünün daha iyi keçeleşmesinin sağlanabilmesi için pişirme işleminin yapılması gerekmektedir.

81. (Y) Pişirme işlemi atölyelerde su ve sabun ile ve küvet kullanılarak yapılmaktadır

82. Preseli keçe ürünleri diğerlerinden ayrılan özellik nedir?
A) Yıkama işleminden sonra beyaz tutkalla işlem görmesidir. B) Yıkama işleminden önce beyaz tutkalla işlem görmesidir. C) Tutkallı su ile yıkanmasıdır. D) Perdahlama işleminin yapılmamasıdır.

83. Keçeye yıkama işlemi neden uygulanır?
A) Keçenin çekmesi için B) Renklerin sabitleşmesi için C) Keçeyi sabun artıklarından temizlemek için D) Keçenin daha parlak görünmesi için

84. Yıkama esnasında hangisi kullanılmaz?
A) Deterjan B) Küvet C) Su D) Boya 

85. Perdahlama işlemi neden yapılır?
A) Keçeyi kurutmak için B) Keçenin kenarlarını düzeltmek için C) Deseni sabitlemek için D) Keçeyi kabartmak için

86. Kurutma ortamı için hangisi uygun değildir?
A) Güneşli B) Temiz C) Geniş D) Havasız

87. (D) Preselemede tutkal ¼ oranında sulandırılır.

88. (Y) Keçenin süzülmesi için ipe asmak gerekir.

89. (Y) Keçe ürün ipe asılarak kurutulmaz.

90. (D) Keçe yere serilerek perdahlama yapılır.

91. (Y) Saz hasırlar naylon hasırlara göre daha kullanışlıdır.

92. (Y) Eski keçelerde desen olarak sadece bitkisel bezemeler kullanılmıştır.

93. (D) Desenli keçe yaparken bitkisel ve kimyasal boyalarla boyanmış renkli keçeler kullanılır.

94. (Y) Bitkisel boyalarla yapılmış keçelerin renkleri daha canlıdır.

95. (D) Değişik şekillerde kesilmiş renkli keçeler hasır üzerine yerleştirilerek desen oluşturulur.

96. (Y) Desen üzerine su serpilmez.

97. (D) Isı, nem, hareket ve basınç keçeleşmeyi sağlayan faktörlerdir.

98. (Y) Keçeyi bezle sardıktan sonra hasırla sarmaya gerek yoktur.

99. (Y) Makineyle tepme yapmak daha yorucudur ve uzun zaman alır.

100. (D) Çatkı yapma, keçenin kenarlarını düzeltme işlemidir.

101. (Y) Çatkı yaptıktan sonra tepme yapılmaz.

102. (Y) Sıcak bölgelerde pişirme işlemi yapmaya gerek yoktur.

103. (D) Pişirme hamamda ya da atölyede buhar kazanı ile yapılır.

104. (D) Pişirme işleminde keçeye sabunlu sıcak su serpilir.

105. (Y) Preseleme, keçeye desen oluştururken yapılır.

106. (D) Preselemede sulandırılmış tutkal kullanılır.

107. (Y) Keçe yıkanırken renklerinin solmaması için deterjan kullanılmaz.

108. (Y) Perdahlamadan sonra keçeye tepme işlemi uygulanır.

109. (D) Perdahlama işleminde tokaç kullanılır.

110. (D) Güneşte kurutulan keçe ürünler daha parlak olur.

111. (Y) Perdahlama işlemi için sepki kullanılır.

112. (D) Dekoratif örtülerin sadece keçeden yapılanları olduğu gibi keçeyle birlikte farklı malzemeler kullanılarak yapılanlarda bulunmaktadır. Keçe üzerine boncuk işlenerek, çeşitli metaller dikilerek, düğme dikilerek, Nakış işlenerek yapılan çeşitleri bulunmaktadır.

113. (D) Keçeden yapılan koltuk şalları; sadece keçeden yapılanlar, keçe ile çeşitli malzemeler karışık kullanılarak yapılanlar olmak üzere iki gruba ayrılmaktadır.

114. (D) Keçeden yapılan sehpa örtüleri kendi aralarında çeşitlilik göstermektedir. Bu dekoratif örtülerin sadece keçeden yapılanları olduğu gibi keçeyle birlikte farklı malzemeler kullanılarak yapılanlarda bulunmaktadır.

115. (Y) Keçeden yapılan bardak altlıklarında geometrik şekillerden ve çiçek motiflerinden faydalanılmaz.

116. (Y) Keçe günümüzde çok fazla kullanılmayan bir malzemedir. Çok fazla renk seçeneği yoktur.

117. (D) Nazarlıkların süslemesinde çok çeşitli nazar boncukları ve üzerlik tohumu kullanılmaktadır.

118. (D) Kalın bir dokuması olan keçenin avizelerin süslenmesinde kullanılmasının hiçbir sakıncası yoktur. Isıya dayanıklıdır.

119. (D) Keçeden yapılan kapı süslerinin modellerini belirlerken geometrik şekillerden faydalanılmaktadır. Süslemesinde de hayvan figürlerinden, geometrik şekillerden, ay, yıldız, güneş gibi şekillerden, ulaşım araçlarının şekillerinden faydalanılmaktadır.

120. (Y) Keçe panoların yapımında sadece keçe kullanılmaktadır. Keçe kalın olduğu için farklı malzemelerle birlikte kullanılamaz.

121. (Y) Keçe günümüzde çok fazla bulunmayan ve çeşitleri olmayan renksiz bir dokumadır.

122. (D) Keçe, ilkçağlardan beri özellikle göçebe halkların benimseyerek kullandığı bir malzemedir. Keçeciliğin kesin olarak nerede başladığı bilinmemekle birlikte merkezinin Asya olduğu kabul edilmektedir.

123. (D) Dünyanın en eski keçe eşya kalıntıları Hunlulara ait Pazırık kurganlarında bulunmuştur.

124. (D) Dekoratif örtüler şu şekilde sıralanabilir: kırlentler, koltuk şalları, sehpa örtüleri, bardak altlıkları, kilimler

125. (Y) Keçeden yapılan bardak altlıkları hayvansal figürlerinden faydalanılarak yapılmaktadır.

126. (Y) Eski tarihlerde insanlar nazardan ve kötülüklerden korunmak için evlerde ve iş yerlerinde kapı süsleri bulundururlardı.

127. (Y) Keçenin dokumasının kalın olması, verilen şeklin çabuk bozulmasına neden olur.

128. (D) Keçe dekoratif süslemeler, kendi aralarında gruplara ayrılır: nazarlıklar, kapı süsleri, çiçekler, panolar, iğnedenlikler, dekoratif süsleme, avizeler

129. (D) Dekoratif süslerin yapımında geometrik şekillerden, hayvan figürlerinden, bitkisel motiflerden faydalanılmaktadır.

130. (D) Dekoratif örtülerin sadece keçeden yapılanları olduğu gibi keçeyle birlikte farklı malzemeler kullanılarak yapılanlarda bulunmaktadır. Keçe üzerine boncuk işlenerek, çeşitli metaller ve düğmeler dikilerek, nakış işlenerek yapılan örtülerin yanında, keçeden çeşitli süsler, çiçekler, hayvan figürleri, geometrik şekiller ile süslenen çeşitleri de bulunmaktadır.

131. (D) Keçenin kalın bir dokumasının olması, yapılan çantanın şeklinin bozulmasını engeller.

132. (D) İçine çeşitli malzemeler koymaya yarayan, değişik büyüklük ve şekildeki, deri, suni deri, kumaş gibi çok farklı malzemelerden üretilebilen, büyüklük ve gereksinim alanına göre farklı isimler alabilen, hemen her yerde yanımızda taşıdığımız, ağzı açılır kapanır aksesuara çanta denir.

133. (D) Telefon kılıflarının kullanılan malzemeye göre birçok çeşidi vardır. Bunlardan bazıları keçeden yapılanlar, deriden olanlar ve kumaştan yapılanlardır.

134. (Y) Keçe, esneyen bir dokuma türü olmadığı için kolay şekil alır.

135. (Y) Keçe çantalar, keçelerin günümüzde çok renk seçeneğinin olmaması ve kolay bulunamaması nedeniyle rağbet gören çanta çeşitlerinden değildir.

136. (D) Keçe giyim aksesuarları kendi aralarında gruplara ayrılır: Bunlar çantalar, kolyeler, anahtarlıklar, şapkalar, yelekler, broşlar, cüzdanlar, şallar ve kaşkoller, terlikler ve bebek patikleri, yüzükler ve saç bantlarıdır.

137. (D) Broşlar, yapımında kullanılan malzemelere göre çeşitlere ayrılmaktadır: Bunlar boncuktan, kumaştan, keçeden, fermuardan çeşitli tellerden vb. malzemelerden yapılanlardır.

138. (Y) Şalların ve kaşkollerin fazla çeşidi bulunmamaktadır ve aynı malzemelerden yapılmaktadır.

139. (Y) Keçeden yapılan yelekler sadece aksesuar amaçlıdır.

140. (D) Giyimi tamamlayan aksesuarlardan biri olan şapkalar; mevsimlere ve ihtiyaçlara göre çeşitlere ayrılmaktadır.

141. …(Keçe)…. koyun, tavşan, deve, lama gibi hayvanların yünleri ile tiftik keçisinin kıllarının su, sabun ve ısı yardımıyla oluşturulan alkali bir ortamda liflerinin birbiri arasına girmesi ile elde edilen atkısız, çözgüsüz sıkıştırılmış tekstil örneğidir.

142. ……(Keçeleşme)…. deri ürünü hayvansal liflerin örtü hücrelerinin birbirine çözümleyecek şekilde kenetlenmesiyle meydana gelir.

143. Keçenin …(kalın)….. bir dokuma olması yapılan çantanın şeklinin bozulmasını engeller.

144. Telefon kılıflarının kullanılan malzemeye göre birçok çeşidi vardır. Bunlardan bazıları, …(keçe, deri, kumaş).. yapılanlardır.

145. Kolyelerin keçe üzerine …(boncuk)… işlenerek, çeşitli …(metaller)…. ya da…(düğme)… dikilerek, ……(nakış)… işlenerek yapılan çeşitleri bulunmaktadır.

146. Giyimi tamamlayan aksesuarlardan biri olan şallar ve kaşkoller, …(mevsimlere)…. ve ……(ihtiyaçlara)… göre çeşitlere ayrılmaktadır.

147. Broşlar yapıldıkları ……(malzemelere)……. göre çeşitlere ayrılmaktadır.

148. Keçe ……(kalın ve esneyen)….. bir dokuma türü olduğu için kolay şekil alır.

149. …(Kalıp)…. adı verilen desenli ve desensiz keçe yüzeylerin elde edilmesinde kullanılan, değişik boyutları bulunan örtülerdir.

150. Keçe yapımında hasırın altına …(kalıpleş)….. serilir

151. Kepenek yapımı için yaklaşık ……(1,5 m x 3m)… ebatlarında hasır kullanılır.

152. ……(Nemi ve ısıyı)…. iki yönlü aktarması sebebiyle keçecilikte tercih edilmektedir.

153. Günümüzde daha dayanıklı olması nedeniyle …(plastik hasır)…..örtüler doğal olanların yerine tercih edilmektedir.

154. Hasırla sarma işlemi yapılırken bazı yörelerde rulo içerisine bir …(sırık)… konulmaktadır.

155. Bez veya telisin kullanım amacı hasırın tepme, pişirme işlemi ve hasırla bağlama sırasında ……(zarar görmesini)…… engellemektir.

156. ……(Telisin ya da bezin)….. hasırla aynı yönde sarılmasına dikkat edilmelidir.

157. ……(Halat)….. tepme işlemlerinde rulo hâline getirilmiş olan hasırın ve kalıpleşin açılmasını engellemek için sarılan bir çeşit kalın ipliktir.

158. Su serpme işlemi …(süpürge)….. yardımıyla yapılarak her tarafa eşit şekilde nemlendirme sağlanmış olur.

159. Tepme işlemi ……(ayakla yuvarlanarak)……. veya keçe tepme makinelerinde dövülerek gerçekleştirilmektedir.

160. Birinci tepme işlemi makinede yaklaşık …(40-45)…dakika kadar sürmektedir.

161. Tepmenin …(makine kullanılmadan)….yapılması hâlinde bu süre yaklaşık 30 dakikadır.

162. Bu ikinci tepme işleminden sonra yünler iyice sıkışmış ancak tam olarak birbirlerine kaynaşmamıştır. Bu haldeki keçe …(ham keçe)….'dir.

163. İlk tepmeden sonra rulo açılıp kenarları elle düzeltilmekte yani …(çatkı)… yapılmaktadır.

164. Elde edilecek ürünün daha iyi keçeleşmesinin sağlanabilmesi için …(pişirme)..işleminden geçirilmesi gerekmektedir.

165. Pişirme, ……(atölye ortamında veya hamamda)….. yapılabilmektedir.

166. Keçeleştirmenin oluşabilmesi için normal ısı ……(50-60)…°C'dir.

167. …(Atölyelerdeki)….. keçeleştirmede ise yaklaşık 80°C'lik suyun kullanılmasıyla sağlamaya çalışılmaktadır.

168. …(Ter, su, buhar ve basıncın)….etkisiyle yünler birbirine iyice kenetlenir.

169. (Y) Hamamda veya atölye ortamında pişirilme işlemi tamamlanan keçe ürünler; bünyesinde bulunan sabunun giderilmesi için susuz çiğnemek suretiyle yıkanır

170. (Y) Yıkama işlemi için sıcak su kullanılır.

171. (Y) Suyun süzülmesi için 2 saat kadar hamamda ve atölyede bekletilir.

172. (D) Prese işleminin amacı keçenin sertleştirilmesidir.

173. (D) Perdahlama keçenin yüzeyinin düzeltilmesi işlemidir

174. (D) Kurutma işlemi, ürünün büyüklüğüne göre asmak veya yaymak suretiyle yapılır.

175. (D) Perdahlanan keçe güneşli ya da gölge bir ortamda kurumaya bırakılır.

176) Hangisi desenli ve desensiz keçe yüzeylerin elde edilmesinde kullanılan, değişik boyutları bulunan örtülerdir.
A) Kalıpleş B) Çatkı C) Kalıp D) Telis

177) Keçeleşme için uygun olan normal nem, kuru ağırlığa göre yaklaşık olarak ne kadardır?
A) %50-60 B) %80 C) %15-20 D) %30-40

178) Hamamda keçeleşmenin oluşabilmesi için ısı kaç derece olmalıdır?
A) 30-40 B) 70 C) 80 D) 50-60

179) Yıkanan keçe suyun süzülmesi için hamamda veya atölyede ortamında kaç saat bekletilir?
A) 12 B) 5 C) 10 D) 1 

180) Yünün hasır üzerine …(çubuk veya sepki)… denilen araç yardımıyla serpilmesi işlemine "saçma" denir.

181) Her saçmadan sonra kalınlığın bir örnekliği sağlanmakta ve miktarı göz kararıyla ayarlanan oda sıcaklığındaki …(musluk suyu)…. serpilmektedir.

182) Süpürge yardımıyla verilen bu su, keçeleşme etkenlerinden biri olan …(nemi)… sağlamaktadır.

183) Pişirmede genellikle …(50-80)…..°C arasında değişen sıcaklıkta sabunlu su kullanılmaktadır.

184) 15-30 dakika süre ile tutkalın keçe içerisine yayılması için pişirme işleminde hareketler tekrarlanır ki buna …(tığlama)….. denir.

185) (D) Bez veya telisin kullanım amacı hasırın tepme, pişirme işlemi ve hasırla bağlama sırasında zarar görmesini engellemektir.

186) (D) Tepme işlemlerinde rulo hâline getirilmiş olan hasırın ve kalıpleşin açılmasını engellemek için sarılan bir çeşit kalın ipliktir.

187) (Y) Birinci tepme işlemi makinede yaklaşık 30 dakika kadar sürmektedir.

188) (Y) Direk başı tepilme denen ve 40-45 dakika süren son tepme işlemine geçilir.

189) (Y) Preseli keçe ürünleri diğerinden ayrılan farkı yıkama işleminden sonra 1/4 oranında alınan beyaz tutkalla işlem görmesidir.

190) (D) Tepme ve pişirme işlemlerinin sonucunda meydana gelebilecek şekil bozukluklarının ortadan kaldırılması için uygulanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder