Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1. (D) Deri hayvan vücudunu tüy kıl ve pulla kaplayan örtüdür.
2. (Y) Deri çok eski bir sanat dalı değildir.
3. (D) Derinin yapısı üç tabakadan oluşmaktadır.
4. (Y) Koyun, kuzu, keçi, oğlak ve süt danası derileri büyükbaş hayvan derileridir.
5. (D) Çarklı zımba, bız, makas, pense davul derisi tekniklerinde kullanılan gereçlerdir.
6. (D) Deri tekniklerinde kullanılan yapıştırıcı bir gereçtir.
Boşluk doldurma şeklinde cevaplayınız
7. Deriyi bozulmaya karşı dayanıklı ve kullanılabilir hale getirmek için …(sepi)…..
maddelerinin deri içine emdirilmesine …(sepilemesine)…..denir
8. Davul derisi, karton, boncuk, iğne, sırım, yapıştırıcı, parlatıcı davul derisi tekniğinde
kullanılan …(gereçler)….dir.
9. Deriler işlenmek için nerelerde toplanır?
A) Atölyelerde
B) Tabakhanelerde
C) Fabrikalarda
D) Kasaplarda
10. Deriyi kıl ve tüylerden arındırmak için hangi işlemlerden geçirilir?
A) Tıraşlama
B) Etkileme makinesi
C) Kireçte bekletme
D) Asitte bekletme
11. Davul derisinde kaç türlü kesim şekli vardır?
A) 3
B) 1
C) 2
D) 4
12. Davul derisine form vermek için ilk işlem nedir?
A) Derinin ince olması
B) Derinin orta kalınlıkta olması
C) Derinin kuru olması
D) Derinin ıslamak olması
13. Tasarlanarak yeni bir obje (makine, bina, ürün, vb.) için bir plan yaratma ve geliştirme
sürecine ne denir?
A) Mimari
B) Ürün Çalışması
C) Mühendislik
D) Tasarım
14. (D) Takı modeli yaşa uygun seçilir.
15. (Y) Deri çalışmasında derinin kalınlığı önemli değildir.
16. (Y) Deri sıcak su ile ıslatılır.
17. (Y) Deri ıslatıldıktan sonra arka yüzeyi temizlenir.
18. (Y) Halka, germe işleminde derinin üst yüzeyine yerleştirilir.
19. (D) Boya sıcak su ile hazırlanır.
20. (Y) Boyanacak obje önce ıslatılır daha sonra lekeleme tekniği ile boyanır
21. (D) Deri, insanların var olmalarından itibaren taş ve ağaçtan sonra kullandıkları ilk
doğal kaynaktır.
22. (Y) Yukarı Mısır’da yapılan kazılarda tarihin son tabakhanesi bulunmuştur.
23. (D) 1812 yılında II. Mahmut tarafından askeri ihtiyaçları karşılamak üzere Beykoz
Deri Fabrikası kurulmuştur.
24. (Y) Derinin yapısı incelendiğinde iki tabakadan oluştuğu görülmüştür.
25. (D) Küçükbaş hayvan derileri; koyun, kuzu, keçi, oğlak ve süt danası derileridir.
26. (D) Tabakhaneye gelen deriler toplanıp, pervane veya havuzlar içerisinde kimyasal
maddeler ile işlem görür. Yağ ve kıllardan temizlenir. Daha sonra bol su ile yıkanır.
Boşlukları doldurunuz.
27. Kesilerek ip haline getirilen deri ipe …(sırım)…denir.
28. Cam, tahta, porselen, mercan, plastik gibi maddelerden yapılan ortası delik tanelere
…(boncuk)….. denir.
29. Davul derisine form vermek için ilk işlem derinin …(ıslatılarak)…… gerekli
yumuşaklığa getirilmesidir.
30. (Y) Jelatin nişastadan elde edilen bir maddedir.
31. (D) Fantezi çiçekler, giyimi süsleyen çiçeklerdir.
32. Kumaş olarak …(ince ve hafif)…..olan kumaşlar tercih edilir.
33. İnce ve iki yüzü aynı kumaşlar, …(kola veya jelatin)….. sertleştirilir
34. …(Kalıp)…. çiçeğin çanak, taç ve yeşil (sap) yapraklarının kalıbını oluşturan karton
parçalarıdır.
35. Yapılacak çiçeğin tabisi veya yapılmış örneği elde yoksa resimlerden …(bakılarak)…..,
takriben göz ölçüsü ile kalıplar belirlenerek çizilir.
36. ……(Yuvarlak kalıplar)……verev yönü gözetilmeden, sadece kumaştan ekonomik tarzda
yararlanılacağı düşünülerek çizilir ve kesilir.
37. ……(Dipten yapıştırılanlar)…….en ve boyunun en geniş noktaları verev yönüne gelmek üzere
kumaşa uygulanır
38. Kumaşı bir köşesinden karşı köşesine ikiye katlayarak kenar hatları olan en ve boy
ipliklerini üst üste getirerek kumaşın …(verevi)… bulunur.
39. Üzerine kalıp şekli çizilmiş olan kumaş, küçük yuvarlak uçlu keskin bir makas ile
çizgi ……(içinden)…..kesilir ve gruplanır.
40. Aşağıdakilerden hangisi kalıp çeşitlerinden değildir?
A) Yuvarlak kalıplar
B) Artı şeklinde
C) Dipten yapışanlar
D) Çarpı şeklinde
41. Boyalar …(3).. şekilde hazırlanır.
42. Hangisi boyama yöntemlerinden biri değildir?
A) Islatma
B) Daldırma
C) Lekeleme
D) Çizgileme
43. Yapma çiçeklerde sap ve dal …(tellerle)….. yapılır.
44. Fantezi çiçeklerde genellikle …(beyaz renkli)…. krepon kâğıdı kullanılır.
45. Anten ve soba tellerinin üstü kaygan olduğundan kâğıt ve pamuğun kolaylıkla
sarılabilmesi ve sarıldıktan sonra da sıyrılıp çıkması için kullanmadan önce ateşte
kızdırılır. Bu işleme ……(oksitleme)…..denir.
46. (D) Tohumun doğadakine uygun olabilmesi için çeşitli malzemeler kullanılır.
47. (D) İrmik sert buğdayın kırılmasıyla özel şekilde hazırlanan bir maddedir.
48. …(Lif)….mercan ve mine gibi hafif ve küçük çiçeklerin sap yapımında tek tel ve bazı
tabii ve dekoratif çiçeklerin göbeklerinin hazırlanışında grup olarak kullanılır.
49. Bazı çiçek göbeklerinin üstü sarı renkte ve tozlu görünüştedir. Yapma çiçeklerde bu
görünüş …(kükürt)….. vasıtasıyla verilir.
50. Yapma çiçeklerde tohum ……(yapıştırarak, bağlayarak, yapıştırarak
ve bağlayarak)….. olmak
üzere üç şekilde hazırlanır.
51. Yapma çiçekçilikte yaprağa, istenilen şekil ve hareketin verilmesi işine …(ütüleme)…..
denir.
52. ……(El ütüleri)…..yaprak üzerindeki çeşitli şekil ve kıvrımları meydana
getirmeye yarayan tahta saplı, demir çubuklardır.
53. ……(Kepek yastığı)……içine sıkı ve bolca kepek doldurulmak suretiyle kalın
Amerikandan yapılmış küçük bir yastıktır.
54. ……(Cendere)……bir masa üzerinde takriben 20-25 cm boyutunda dörtgen
şeklinde demir bir levha oluşturulmuştur.
55. (D) Toplama işlemi yapraklarının şekline göre değişir.
56. (Y) Çok taç yapraklı olan çiçeklerde en küçük taç yaprağı dipten tohumun altına
yapıştırılır.
57. (Y) Yapıştırarak toplama taç yaprakları çok katlı çiçeklerde uygulanır.
58. Hazırlanan çiçek, gonca ve yaprakların sap üzerinde bir araya getirilmesine
…(dallama)…. denir.
59. Sap ve dal …(tellerle)…. yapılır.
60. (D) Dallamaya dalın ucundan başlanır ve ilk ele alınacak olan da en uçtaki çiçek,
gonca, filiz ve yapraktır.
61. (D) Bir dala bakıldığında uçtan aşağı doğru çiçek ve yaprakları çoğaldıkça kalınlaştığı,
dayanıklılığının arttığı görülür.
62. …(Yuvarlak)…. buketlemede düzenleme kavisli olarak yapılır. Ağırlık (ilgi
merkezi) ortadadır. Hatlar ilgi merkezinden yukarıya, yanlara ve aşağıya doğru
yayılarak daireyi tamamlar.
63. ……(L şeklinde buketleme)…….en çok kullanılan ve en kolay yapılabilen düzenleme
şekillerinden biridir.
64. ……(Uzun)…..buketlemede düzenleme yüksektir. Çiçek ve yaprakların
ağırlığı aşağıda yoğunluk kazandırılacak şekilde verilir.
65. Kumaşlar aşağıdakilerden hangi yöntemlerle sertleştirilmez?
A) Kola
B) Jelatin
C) Plastik boya
D) Plastik tutkal
66. Hangisi kumaş sertleştirmede kullanılmaz?
A) Çivili kasnak
B) Çiçek ütüleri
C) Plastik boya
D) Plastik tutkal
67. Hangisi kalıp çıkarma yöntemlerinden biri değildir?
A) Yapıştırarak kalıp çıkarma
B) Bakarak (göz ölçüsüyle) kalıp çıkarma
C) Çizerek kalıp çıkarma
D) Ölçerek kalıp çıkarma
68. Hangisi boyama yöntemlerinden biri değildir?
A) Islatma
B) Daldırma
C) Lekeleme
D) Çizgileme
69. Aşağıdakilerden hangisi kalıp çeşitlerinden değildir?
A) Yuvarlak kalıplar
B) Artı şeklinde
C) Dipten yapışanlar
D) Çarpı şeklinde
70. Aşağıdakilerden hangisi el ütüleme aletlerinden değildir?
A) Top ütüleri
B) Keçi ayağı ütüsü
C) Çekiç ütüsü
D) Havuç ütüsü
71. Aşağıdakilerden hangisi çiçek toplama tekniklerinden biri değildir?
A) Yapıştırarak
B) Çivi ile tutturarak
C) Bağlayarak
D) Bağlayarak ve yapıştırarak
72. Fantezi çiçek ……(giyim süslemelerinde)…… kullanılır.
73. Kola …(nişastadan)….. elde edilir.
74. Yapıştırarak kalıp çıkarma yöntemi …(canlı)…. çiçeklere uygulanır.
75. Boyalar …(3).. şekilde hazırlanır.
76. Kumaşı bir köşesinden karşı köşesine ikiye katlayarak kenar hatları olan en ve boy
ipliklerini üst üste getirerek kumaşın ……(verevi)… bulunur.
77. Telleri yakma işlemine …(tel oksitleme)…. denir.
78. Krepon kâğıdını, katlı hâliyle sarılacak telin veya sapın kalınlık ve inceliğine uygun
bir ……(ende)… kesiniz.
79. Lif ve irmik bazı çiçeklerin ……(göbeklerinin)… yapımında kullanılır.
80. Tohum yaparken telin çıkmaması için ucu …(kanca)…. yapılır.
81. Tohum yaparken bağlanan malzemenin alt ucu potluk yapmaması için …(verev)……olarak
kesilir.
82. Amerikan bezinden dikilerek içi doldurulan ve ütülemede kullanılan araca
…(kepek yastığı)…. denir.
83. Yapma çiçeğin her aşamasında kullanılan ve ayrıca el ütüleme aleti olan araca
…(pens)….. denir.
84. Çiçeği meydana getirmek üzere çanak ve taç yapraklarının tohum etrafında
birleştirilmesine ……(toplama)…. denir.
85. Yalınkat ve az taç yapraklı çiçekler …(yapıştırarak)….toplanır.
86. Tel yapıştırılacak yaprak çok büyük ve geniş ise üç veya beş adet teli yaprak dibinden
…(1/3 oranında)….şeklinde açarak yapıştırınız.
87. Hazırlanan çiçek, gonca ve yaprakların sap üzerinde bir araya getirilmesine …(dallama)……
denir.
88. Fantezi çiçeklerin dizaynı için bantların (biyelerin) hazırlanmasına …(sap bükme).....denir.
89. Düzenlemenin yüksek olduğu buketleme şekli……(dikey)…..buketlemedir.
90. Yarım daire biçiminde ve merkezden dışı doğru açılarak yapılan
buketlemeye……(yelpaze)…. buketleme denir.
91. Kumaş sertleştirme, çiçeklere …(doğal görüntünün)….verilebilmesi açısından çok
önemlidir.
92. (Y) Jelatin nişastadan elde edilen bir maddedir.
93. (D) Fantezi çiçekler, giyimi süsleyen çiçeklerdir.
94. Fantezi çiçeklerde kumaş olarak …(ince ve hafif)…… kumaşlar tercih edilir.
95. İnce ve iki yüzü aynı kumaşlar, …(kola veya jelatin)….. kullanılarak sertleştirilir.
96. (D) Kalıp; çiçeğin çanak, taç ve yeşil (sap) yapraklarının kalıbını oluşturan karton
parçalarıdır.
97. (Y) Çiçek kalıpları bakarak ve yapıştırarak olmak üzere iki şekilde elde edilir.
98. (D) Çizme ve kesme işleminin düzgün olması için kalıp kâğıt gibi ince, mukavva gibi
kalın malzemeden çıkarılmamalıdır.
99. Kalıplar boyları göz önüne alınarak …(küçükten büyüğe)….. doğru numaralandırılır.
100. Canlı çiçeklerden, çiçek yaprakları …(koparılarak)…. kalıp elde edilir
101. (D) Çiçek yapraklarına istenilen şekli verebilmek (ütü yaparken kolay esnemesi) için
kalıpların kumaşın daima verevine yerleştirilmesi, çizilmesi ve kesilmesi gerekir.
102. (Y) Çiçek kalıpları bakarak ve yapıştırarak olmak üzere iki şekilde elde edilir.
103. (Y) Yuvarlak kalıplar, dilimlerinin her birinden verev geçecek şekilde kumaşa
uygulanır.
104. …(Artı şeklinde)…..en ve boyunun en geniş noktaları verev yönüne gelmek üzere
kumaşa uygulanır.
105. …(Tabiiden kopya)…çiçeklerde kalıp, canlı çiçeklerden çiçek yaprakları koparılarak elde
edilir.
106. 017 Narçiçeği rengi boya …(su)….. ile hazırlanır.
107. Yapma çiçekçilikte kullanılan boyalar piyasada …(tahta boyası)….. adıyla satılmaktadır.
108. Islatma banyosu için …(alkol)…. kullanılır.
109. Tek renk kullanılacak yapraklar ……(daldırma)….. yöntemiyle boyanır.
110. ……(Püskürtme)… tekniği benekli yapraklarda kullanılır.
111. Yapma çiçeklerde …(sap ve dal).. tellerle yapılır.
112. Tellerin sarılmasında genellikle …(krepon)…… kâğıdı kullanılır.
113. (D) Piyasada hazır olarak satılan üstü sarılı çiçek telleri (leton) ile anten telleri ve
galvanizli soba telleri kullanılır.
114. (D) Anten ve soba tellerinin üstü kaygan olduğundan kâğıt ve pamuğun kolaylıkla
sarılabilmesi ve sarıldıktan sonra da sıyrılıp çıkması için kullanmadan önce ateşte
kızdırılır.
115. (Y) Teller yaprağın 5/1 bölümüne yapıştırılacağı hesaba katılarak kesilmelidir
116. Fantezi çiçek …(giyim süslemelerinde)…… kullanılır.
117. Kumaşlar aşağıdakilerden hangi yöntemlerle sertleştirilmez?
A) Kola
B) Jelatin
C) Plastik boya
D) Plastik tutkal
118. Hangisi kumaş sertleştirmede kullanılmaz?
A) Çivili kasnak
B) Çiçek ütüleri
C) Plastik boya
D) Plastik tutkal
119. Kola …(nişastadan)….. elde edilir.
120. Hangisi kalıp çıkarma yöntemlerinden biri değildir?
A) Yapıştırarak kalıp çıkarma
B) Bakarak (göz ölçüsüyle) kalıp çıkarma
C) Çizerek kalıp çıkarma
D) Ölçerek kalıp çıkarma
121. Yapıştırarak kalıp çıkarma yöntemi ……(canlı)…. çiçeklere uygulanır.
122. Boyalar …(3).. şekilde hazırlanır.
123. Hangisi boyama yöntemlerinden biri değildir?
A) Islatma
B) Daldırma
C) Lekeleme
D) Çizgileme
124. Kumaşı bir köşesinden karşı köşesine ikiye katlayarak kenar hatları olan en ve boy
ipliklerini üst üste getirerek kumaşın …(verevi)…… bulunur.
125. Aşağıdakilerden hangisi kalıp çeşitlerinden değildir?
A) Yuvarlak kalıplar
B) Artı şeklinde olanlar
C) Dipten yapışanlar
D) Çarpı şeklinde olanlar
126. Telleri yakma işlemine …(tel oksitleme)…. denir.
127. Krepon kâğıdını, katlı hâliyle sarılacak telin veya sapın kalınlık ve inceliğine uygun bir
…(kalınlıkta)… kesiniz.
128. (D) Tohum, çiçeğin sapını da teşkil edecek olan, üstü kâğıtla sarılmış bir tel üzerine
hazırlanır.
129. (D) Gelinbaşı ve buketinde çalışılacak çiçeğin boyutu göz önünde tutularak, çiçek
tohumu sararak veya pul, boncuk kullanarak yapılır.
130. …(Kanca)….. göbeğin yerinden çıkmamasını temin eder.
131. Yapma çiçeklerde tohum …(yapıştırarak,
Bağlayarak, yapıştırarak ve
bağlayarak)….. olmak
üzere 3 şekilde hazırlanır.
132. Çiçek hamuru ……(plastik tutkal ve un)…. ile hamur hazırlanır.
133. …(El ütüleri)…yaprak üzerindeki çeşitli şekil ve kıvrımları meydana getirmeye
yarayan tahta saplı, demir çubuklardır.
134. …(Cendere)…..bir masa üzerinde takriben 20-25 cm. boyutunda dörtgen şeklinde
demir bir levha oluşturulmuş araçtır.
135. …(Top)…..ütülerle yapraklardaki yuvarlak şekilli çukurluk ve kabarıklıklar
yapılır.
136. ……(Keçiayağı ütüsü)…..uçları yaprakların üzerine paralel çizgiler çizebilecek şekilde
yapılmıştır.
137. …(Oluklu burun ütüsü)…..yaprakların boyunca devam ettikten sonra uçta bir çukurluk
meydana getirmek üzere birleşen çizgileri yapmak için kullanılır.
138. …(Kepek yastığı)…. içine sıkı, sıkıya kepek doldurulmak suretiyle kalın amerikandan
yapılmış küçük bir yastıktır.
139. (Y) Kalıp ütüsü üç parçadan oluşur.
140. (D) Kesilmiş ve boyanmış yapraklar daima hafif nemli hâlde iken ütülenmelidir.
141. (D) Havuç ütüsü üzerine belirli aralıklarla halka şeklinde oyuklar yapılmıştır.
142. (Y) Pens sadece bazı taç yapraklarındaki pliselerini yaparken kullanılır.
143. (D) Toplama işlemi yapraklarının şekline göre değişir.
144. (Y) Çok taç yapraklı olan çiçeklerde en küçük taç yaprağı dipten tohumun altına
yapıştırılır.
145. (Y) Yapıştırarak toplama taç yaprakları çok katlı çiçeklerde uygulanır.
146. Hazırlanan çiçek, gonca ve yaprakların sap üzerinde bir araya getirilmesine
…(dallama)…. denir.
147. (D) Dallamaya dalın ucundan başlanır ve ilk ele alınacak olan da en uçtaki çiçek,
gonca, filiz ve yapraktır.
148. Sap ve dal …(tellerle)…. yapılır.
149. (D) Bir dala bakıldığında uçtan aşağı doğru çiçek ve yaprakları çoğaldıkça kalınlaştığı,
dayanıklılığının arttığı görülür.
150. Lif ve irmik bazı çiçeklerin …(göbeklerinin)…… yapımında kullanılır.
151. Tohum yaparken telin çıkmaması için ucu …(kanca)…. yapılır.
152. Tohum yaparken bağlanan malzemenin alt ucu potluk yapmaması için …(verev)…olarak
kesilir.
153. Amerikan bezinden dikilerek içi doldurulan ve ütülemede kullanılan araca
…(kepek yastığı)……. denir.
154. Aşağıdakilerden hangisi el ütüleme aletlerinden değildir?
A) Top ütüleri
B) Keçi ayağı ütüsü
C) Çekiç ütüsü
D) Havuç ütüsü
155. Yapma çiçeğin her aşamasında kullanılan ve ayrıca el ütüleme aleti olan araca
…(pens)….. denir.
156. Çiçeği meydana getirmek üzere çanak ve taç yapraklarının tohum etrafında
birleştirilmesine …(toplama)…. denir.
157. Aşağıdakilerden hangisi çiçek toplama tekniklerinden biri değildir?
A) Yapıştırarak
B) Çivi ile tutturarak
C) Bağlayarak
D) Bağlayarak ve yapıştırarak
158. Yalınkat ve az taç yapraklı çiçekler …(yapıştırarak)…. toplanır.
159. Tel yapıştırılacak yaprak çok büyük ve geniş ise üç veya beş adet teli yaprak dibinden
…(1/3 oranında)…. şeklinde açarak yapıştırınız.
160. Hazırlanan çiçek, gonca ve yaprakların sap üzerinde bir araya getirilmesine …(dallama)…
denir.
161. Aşağıdakilerden hangisi dallama yöntemlerinden biri değildir?
A) Tele pamuk ve kâğıt sararak dallama
B) Tabii dal kullanarak dallama
C) Plastik boruya geçirerek dallama
D) Bağlayarak ve yapıştırarak dallama
162. Düzenlemenin yüksek olduğu tanzim şekli…(dikey)….. tanzimdir.
163. Yarım daire biçiminde ve merkezden dışı doğru açılarak yapılan tanzime
…(yelpaze)….tanzim denir.
164. Türklerde çantanın tarihi ……(Orta Asya'ya)…. kadar uzanır.
165. Deri yüzeyine istenilen büyüklükte delik açmakta kullanılan araca…(çarklı zımba)….denir.
166. Klipsin geçirilme işleminden sonra klipsi sıkıştırmaya yarayan alete …(basa bas)…..denir.
167. ……(Traş makinası)……derilerin kalın ve ters yüzeylerini inceltmek amacıyla kullanılır
168. …(Boya)…Her çeşit yüzeye renk vermek ve dış etkilerden korumak amacıyla kullanılır.
169. Üzerinde kesim, tıraşlama, dövme ve deri kıvırma işlemleri yapılan araca…(kesim plastiği)… denir
170. Deri çalışmalarında parça birleştirmelerde, deri yüzey süslemelerinde kullanılan,
pamuk, merserize, koton, floş, keten, güderi, meşin ve köseleden yapılan
malzemelere…(sırım)…..denir.
171. Bir sap ile dövme işlemini yapacak bölümden oluşan, çivi çakmak ve şekil vermek
gibi işlerde kullanılan araca …(çekiç)…….denir.
172. Kösele ile yapılan ürün çalışmalarının daha özgün ve güzel görünmesi amacıyla deri
yüzeyine uygulanan tekniklere…(süsleme)….denir.
173. Desen çıkarma işleminde …(kopyalama)… yöntemi en sağlıklı olanıdır.
174. Kösele çantalar, şıklığının yanı sıra yıllarca …(deforme)….olmadan kullanılabildiği için
sıkça tercih edilmektedir.
175. Derilerin ters yüzüne, ısıtılmış çiçek ütüleriyle şekil vererek uygulanan tekniğine
……(kabartarak)…..süsleme denir.
176. Isıtılmış metal kalıpların (Klişe) doğrudan deri üzerine basınç yapmasıyla desen
oluşturması şekline……(sıcak baskı)……denir.
177. Baskı tekniği ikiye ayrılır 1)…(Soğuk)…baskı 2)…(Sıcak)….baskı.
178. Çanta süslemeleri yoğun olarak …(kapak)… kısmında uygulanır.
179. Çanta …(montajı)….., çanta üretiminin en önemli aşamalarından birisidir.
180. Hatalı …(kalıp)…., montaj sırasında uygulamada sorun çıkarabileceği gibi dengesiz bir
çantanın ortaya çıkmasına neden olur.
181. Çanta yapımında kullanılan malzemenin kalitesi kadar, …(birleştirme)…. tekniği de önemlidir.
182. Montaj sırasınca sık sık …(ara).. kontrol yapılmalıdır.
183. Özellikle kalın derilerin daha kolay dikilebilmesi, güzel ve net görünmesi için
…(tıraşlama)…işlemi yapılır.
184. Çanta sapı çantanın gövde kısmını …(taşıyacak)….. sağlamlıkta ve çanta özelliklerine uygun
olmalıdır.
185. Çanta ağızları çantanın içindeki eşyaları …(koruyabilmek)... için çeşitli yollarla kapatılır.
186. Çanta sapı modele uygun ve …(ergonomi)….. hazırlanmalıdır.
187. Çantada …(kalite)…kontrol yapılarak düzeltilebilecek hatalar giderilmelidir.
188. (D) Çantanın giyimi tamamlayan aksesuarlar içerisindeki yeri küçümsenemeyecek
kadar büyüktür.
189. (Y) Çanta modeli seçerken yalnızca estetik kurallara dikkat etmek yeterlidir.
190. (D) Çantaların dayanıklılık süresini artırabilmek için kullanılan malzemelerin
yapısal özelliklerini iyi bilmek gereklidir.
191. (Y) Boyama tekniği ile süslemede, koyu renkli ve boyalı deriler tercih edilmelidir.
192. (D) Sağlam ve kullanışlı olması nedeniyle çanta yapımında metal aksesuarlar
sıkça tercih edilmektedir.
193. (D) Baskı tekniği, sıcak ve soğuk baskı olarak uygulanabilir.
194. (D) Kösele çantalarda, deri boyası, kumaş boyası, ayakkabı boyaları, anilinli boyalar,
akrilik boyalar kullanılabilir.
195. (Y) Dikiş teknikleri ile süsleme, derilerin ters yüzüne, ısıtılmış çiçek ütüleriyle şekil
vererek uygulanan süsleme tekniğidir.
196. (D) Çantayı başarılı bir şekilde monte etmek için birleştirme aşamalarını dikkatli
uygulamak gerekir.
197. (Y) Kösele çanta tamamlanınca kontrol etmek yeterlidir. Ara kontrollere gerek yoktur
198. (D) Köprü, kemer takıldıktan sonra, sarkan ucu tutturmak için kullanılan halkadır.
199. (D) Fire payı freze için gereklidir.
200. (D) Toka kemer eninden 3 mm fazla olmalıdır.
201. (Y) Köprü uzunluğu kemer eninin 3 katı kadardır.
202. (D) Köprü tokalık kısmına yerleştirilir.
203. (Y) Uçluk, kemer ucundan itibaren 15 cm’lik kısmı ifade eder.
204. (Y) Tıraşlama işlemi derinin yüz tarafından yapılır.
205. (Y) Kemer tokasının iç ölçümü cetvelle yapılır.
206. (D) Yarma işlemi deriyi istenen kalınlık ayarına getirmek için yapılır.
207. (D) Kesilen derinin ölçümü milimetrik kalınlık kumpası ile yapılır.
208. (Y) Üç kafa pres makinesi şerit kesiminde kullanılır.
209. (D) Tokalık yarma kalınlığı deri kalınlığının yarısı kadar olmalıdır.
210. (Y) Kemerde, süsleme en çok uçluk kısma yapılır.
211. (D) Desen çıkarma işleminde kopyalama yöntemi en sağlıklı olanıdır.
212. (D) Süsleme, ürüne estetik katmak amacıyla yapılır.
213. (D) Uçluk kısmına tokanın hareketini engellemeyecek süslemeler yapılmalıdır.
214. (Y) Boyayarak süsleme koyu renkli ve boyalı derilere uygulanır.
215. (Y) Kösele kemere yakarak süsleme yapılmaz.
216. (D) Dikiş teknikleri ile süsleme, kemere spor bir hava kazandırır.
217. (D) Baskı ile süsleme en çok uygulanan tekniklerden biridir
218. (D) Toka, kemerin en göze çarpan aksesuarıdır.
219. (D) Toka tokalık kıvırma payının arasına yerleştirilir.
220. (D) Kemerde toka seçimi ve montajı son derece önemlidir.
221. (Y) Tokalık tıraşı, yalnızca tıraş makinesinde yapılır.
222. (D) Tokalık tıraşı yapmadan önce, örnek bir deri parçasında kontrol yapılır.
223. (Y) Tokanın iç genişliği kemer eninden 10 mm geniş olmalıdır.
224. (D) Toka kemere hazır aksesuarlarla ya da dikilerek tutturulur.
225. (D) Kemerde kalite kontrol yapılarak düzeltilebilecek hatalar giderilmelidir
226. Kemer, bele dolayarak …(toka)… ile tutturulan, kumaş, deri veya metalden yapılan bel
bağıdır
227. Kemer yapabilmek için …(bel).. ölçüsüne ihtiyaç vardır.
228. Kemer kalıbı, derinin …(fire)… payı en aza inecek şekilde yerleştirilir.
229. Kalıpların kaymaması için üzerine …(ağırlık)…. konulmalıdır.
230. Köprü kemerin …(enine)… göre ölçülendirilir.
231. Kemerde süsleme daha çok …(gövde)… kısmında uygulanır.
232. Kabartarak süsleme derilerin …(ters).. yüzüne, ısıtılmış çiçek ütüleriyle şekil vererek
uygulanır.
233. Kemer boyama işlemi…(dolgu)…. yapma özelliğine sahiptir.
234. …(Freze)… işlemi kemerin kenarlarının bombeli, pürüzsüz ve kaygan olmasını sağlar.
235. Kemer deyince akla gelen en önemli ayrıntı ……(kemer tokasıdır)…….
236. İnsanların süslenmek amacıyla taktıkları çeşitli tüy, deri, taş, cam, ağaç, hayvan
kemikleri, muhtelif madenler gibi malzemelerden yapılmış kullanım eşyasına ne ad
verilir?
A) Deri
B) Takı
C) Çekiç
D) Makas
237. Aşağıdakilerden hangisi takı seçimini etkileyen nedenlerden değildir?
A) Günün modas
B) Kullanılacak yer
C) Kullanılacak kıyafet
D) Takının alındığı yer
238. Takı modeli seçiminde aşağıdaki kaynaklardan hangisinden yararlanılır?
A) Moda dergileri
B) Sanat tarihi kitapları
C) Bitmiş ürün örnekler
D) Hepsi
239. Aşağıdakilerden hangisi kalıp hazırlamada kullanılmaz?
A) Makas
B) Mukavva-Karton
C) Kalem
D) Çarklı zımba
240. Kösele takılar giyimi tamamlayan …(süsleyici)….unsurlardır.
241. Türklerde takı takma geleneği …(doğumla)… başlar ömür boyu sürer
242. (D) Tıraşlama yapılacak yüzey önceden belirlenmeli ve tersinden yapılmalıdır.
243. (D) Tıraşlamanın elde veya makinede yapılacağı önceden belirlenmelidir.
244. (D) Tıraşlama deriyi inceltme işlemidir.
245. (D) Tıraşlama yapılacak araçların keskinliği kontrol edilmeli ve bileylenmelidir.
246. (D) Tıraşlama atölye ortamında yapılmalıdır.
247. Tıraşlama yaparken …(araçlar)… dikkatli kullanılmalıdır.
248. Tıraşlama yaparken araçların …(kullanma)…. talimatına uyulmalıdır.
249. Tıraşlama yaparken atölyede …(güvenlik)….. tedbirleri alınmalıdır.
250. Tıraşlama; …(elde ve makinede)… olmak üzere iki şekilde olur.
251. Aşağıdakilerden hangisi kalıbı köseleye çizmede kullanılan araçtır?
A) Yapıştırıcı
B) Kalem
C) Kalıplar
D) Kösele
252. Aşağıdakilerden hangisi kalıbı köseleye çizmede kullanılan gereçtir?
A) Kösele
B) Kalıplar
C) Pergel
D) Cetvel
253. (D) Ekonomik olmak için önce büyük kalıpları, sonra aralarına ve kalan yerlerine
küçük kalıpları yerleştiriniz.
254. (D) Kösele yüzeyinin düzgün ve lekesiz olmasına dikkat edilmelidir.
255. (D) Kalıbı köseleye çizerken kalem dik tutulmalıdır.
256. (D) Köseleye kalıp uygulamalarında ince uçlu kalemler kullanılmalıdır.
257. (Y) Kalıbı köseleye rasgele istenilen yere yerleştirebilirsiniz.
258. (D) Köseleye kalıp çizimi, düzgün yüzeyli çalışma masası üzerinde
yapılmalıdır.
259. (Y) Kalıplar köseleye çizilirken çift çizgi halinde çizilmelidir.
260. Kalıp (şablon) hazırlamada kalıpların net olması için sert …(karton)…. veya mukavva
kullanılmalıdır.
261. Kalıp hazırlamadan önce tasarım yapılmalı veya …(model)…. tespiti yapılmalıdır.
262. Kalıp hazırlamada gerekli …(araç ve gereçler)….. önceden hazırlanmalıdır.
263. Kalıp hazırlama temiz ve düzgün bir …(çalışma masası)….. üzerinde yapılmalıdır.
264. Aşağıdakilerden hangisi köseleyi kesmede kullanılan araçlardandır?
A) Kesim bıçağı
B) Kösele
C) Pergel
D) Tıraş bıçağı
265. Aşağıdakilerden hangisi köseleyi kesmede kullanılmaz?
A) Kalıp çizilmiş kösele
B ) Tıraş bıçağı
C) Kesim bıçağı
D) Makas
266. Köseleyi kesme işlemi lastik kaplı …(masa veya kauçuk)… masa üzerinde yapılmalıdır.
267. Kesme işlemi …(çizgilerin)… tam üzerinden gerçekleştirilmelidir.
268. Kesme işlemi bittikten sonra kalıbın kenarları …(zımpara)…. ile düzeltilmelidir.
269. Kesme işleminde ……(makas)…. kullanılır.
270. Kesme işleminde …(dikkatli)…. ve titiz çalışılmalıdır.
271. Kesme işleminde kullanılacak …(araçlar)…. keskin ve uçları düz olmalıdır.
272. Kesme işlemi …(modele)… uygun olmalıdır.
273. Kesme işlemi temiz bir …(atölye)….. ortamında olmalıdır
274. Aşağıdakilerden hangisi kösele takı şekillendirmede kullanılan tekniktir?
A) Kesme Tekniği
B) Oyma Tekniği
C) Kabartma Tekniği
D) Hepsi
275. Aşağıdakilerden hangisi köselede şekillendirme yaparken kullanılan işlem
basamaklarından değildir?
A) Motifi köseleye çizme
B) Makinede dikme
C) Motifi kesme
D) Motifi boyama
276. Kösele üzerine çizilen motifin maket bıçağı veya deri kesim bıçağı ile kesilerek
oluşturulan şekillendirme tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kakma
B) Kesme
C) Kabartma
D) Oyma
277. Kösele üzerine çizilen motiflere dolgunluk ve hacim vermek amacı ile tersinden veya
düzünden el aletleri ve desen aparatları ile oluşturulan süsleme tekniğine ne ad verilir?
A) Kakma
B) Kabartma
C) Oyma
D) Boyama
278. Köseleye çizilen motif üzerine istenilen yerde oyarak veya delerek, çeşitli boncuk, metal
yerleştirilmek sureti oluşturulan süsleme tekniğine ne ad verilir?
A) Oyma
B) Kabartma
C) Kesme
D) Kakma
279. Kösele takı çalışmasında istenilen formu vermek için kösele bir sünger ile …(nemlendirilir)….
280. …(Linol)…..bıçağı kösele takı çalışmasında, oyarak şekillendirmede kullanılan bir araçtır.
281. Kösele takının dayanıklılığını arttırmak ve parlatmak için …(cila)… kullanılır.
282. Kösele takı çalışması …(atölye)….. ortamında yapılmalıdır.
283. Kösele takı çalışmasında …(boyayarak)…. şekillendirme tekniğinde gazlı kalemler, anilinli
boyalar kullanılır.
284. Kösele takı da askı yerleri ve uygun yerler .....(çarklı zımba ve biz)… ile delinir.
285. Geleneksel takı modelleri, dergiler, sanat tarihi kitapları, tanıtım broşürleri vb. …(motif)…..
çiziminde yararlanılan kaynaklardır.
286. Takı modeli seçerken hangi kaynaklardan yararlanılır?
A) Geleneksel takı modelleri
B) Tanıtım broşürleri
C) Moda dergileri
D) Hepsi
287. Takı seçimi yaparken kıyafetle uyumunda hangi ayrıntının önemi yoktur?
A) Modeli
B) Boyu
C) Rengi
D) Deseni
288. Aşağıdakilerden hangisi takı kalıbı hazırlamada kullanılır?
A) Zımba
B) Mukavva
C) Sırım
D) Kargaburnu
289. Aşağıdakilerden hangisi takı yapımında kullanılan araçtır?
A) Deri
B) Mekik
C) Yan keski
D) Tahta
290. Aşağıdakilerden hangisi takı yapımında kullanılan bir gereçtir?
A) Kesim bıçağı
B) Tıraş makine
C) Kösele
D) Çarklı zımba
291. Aşağıdakilerden hangisi takı süslemede kullanılan araçtır?
A) Kargaburnu
B) Yan keski
C) Fermejüp
D) Hepsi
292. Aşağıdakilerden hangisi kösele takı süslemede kullanılan gereçtir?
A) Sırım
B) Pergel
C) Makas
D) Çarklı zımba
293. Aşağıdakilerden hangisi kösele takı süslemede kullanılmaz?
A) Pergel
B) Pul, boncuk
C) Çeşitli metaller
D) Mumlu ipler
294. (D) Kösele takı yapımında öncelikle model tespit edilmelidir.
295. (Y) El sanatları niteliği taşıyan her türlü motif takıda kullanılabilir.
296. (D) Takı yapımında köseleyi şekillendirme teknikleri aynı zamanda takıyı süsleme
teknikleridir.
297. (Y) Daldırma tekniği kösele takı yapımında şekillendirme tekniğidir.
298. (Y) Kabartma tekniği aynı zamanda bir tıraşlama tekniğidir.
299. (Y) Kösele takı yapımında ve süslemelerinde sadece kösele kullanılmalıdır.
300. (D) Fermejüp, zımba (açık, kapalı) basma aleti kösele takı yapımında kullanılan araçtır.
301. (Y) Tasarıma uygun hazır gereçlerle süsleme yapılır.
302. (Y) Takı süslemede halka ve metal takmada düz ve yuvarlak ağızlı kargaburnu
kullanılır.
303. (D) Keserek şekillendirme tekniği aynı zamanda bir süsleme tekniğidir.
304. (Y) Oyarak şekillendirme tekniği süsleme tekniklerinden değildir.
305. Türklerin tarihi kaynaklardaki halk sanatlarından edinilen bilgiye göre aşağıdakilerden
hangisi çantaya verilen isimlerden değildir?
A) Torba
B) Poşet
C) Çıkın
D) Heybe
306. Aşağıdakilerden hangisi model seçimini etkileyen faktörlerden biri değildir?
A) Yaş
B) Vücut özelliği
C) Moda
D) Aksesuarlar
307. Aşağıdakilerden hangisi kullanılan gerece göre çanta çeşitlerinden değildir?
A) Makrame çantalar
B) Pazar çantaları
C) Hasır çantalar
D) Boncuk çantalar
308. Aşağıdakilerden hangisi çanta yapımında kullanılan kumaşlardan değildir?
A) Kot
B) Kadife
C) Deri
D) Keten
309. Hemen her yerde yanımızda taşıdığımız, ağzı açılır kapanır aksesuara …(çanta).. denir.
310. Çanta sapı, uzun ömürlü olabilmesi için …(sağlam)….. hazırlanmalıdır.
311. Çanta yapımında kullanılan tüm gereçler alım ve kullanım aşamasında …(kontrol edilmeli)…. ve
daha sonra kullanılmalıdır
312. Çeşitli çantalar, vitrinler, dergiler incelenerek veya daha önceden yapılmış olan modellerden yararlanılarak …(çanta)… tasarımı yapılabilir.
313. Düzgün bir çanta elde etmek için öncelikle …(kalıbın)…. iyi hazırlanması gereklidir.
314. Çanta kalıbı hazırlarken …(cetvel ve riga)….. kullanılarak düzgün çizimler elde edilmelidir.
315. Aşağıdakilerden hangisi çantayı oluşturan bölümlerden değildir?
A) Çantanın ön ve arka yüzleri
B) Çantanın iç astarlaması
C) Fermuar
D) Çantanın ağız kısmı (kapağı)
316. Aşağıdakilerden hangisi kalıp hazırlamanın faydalarından değildir?
A) Çantanın modele ve ölçülerine uygun çalışılmasını sağlar.
B) Zamandan tasarruf sağlar.
C) Malzeme ekonomik kullanılır.
D) Çantaya estetik görünüm kazandırır.
317. Aşağıdakilerden hangisi kalıbı kumaşa yerleştirirken dikkat edilmesi gereken unsurlardan değildir?
A) Orta işaretleri ve pay yerleri belirlenmelidir.
B) Kalıp mutlaka simetrik olmalıdır.
C) Kalıp üzerinde model özellikleri belirtilmelidir.
D) Fermuar ve cep yerleri işaretlenmelidir.
318. Aşağıdakilerden hangisi kalıp çıkartma tekniklerinden değildir?
A) Hazır model üzerinden ölçerek kalıp hazırlama
B) Kalıp çıkartmadan göz kararı kesme
C) Hazır kalıplardan yararlanarak kalıp çıkarma
D) Tasarım yapılan modelden kalıp çıkarma
319. (D) Süslemeler ilk çağlardan günümüze kadar yaşamın içinde yer almış, bulunduğu dönemin ihtiyaçlarına göre şekillenmiştir.
320. (D) Süslemeler estetik açıdan çok önemlidir.
321. (D) Kumaş çantayı süslemek için genellikle dikiş ve nakış tekniklerinin birlikte uygulanması ile yapılmaktadır.
322. (Y) Kumaş çantayı güzel süslemek ancak ciddi para harcayarak mümkündür.
323. (D) Kumaş çantayı süslemekle model ayrı bir anlam kazanmış olur.
324. (Y) Çantanın birlikte giyileceği kıyafetle uyumlu olmasına gerek yoktur.
325. (D) Süslemede asıl amaç çantanın daha şık ve güzel görünmesini sağlamaktır.
326. (D) Spor dikişler yaparak çantaları süslemek mümkündür.
327. (Y) Aplike işleminde girintisi fazla olan modeller özellikle tercih edilmelidir.
328. (D) Çanta süslemede; danteller, aplikeler, kurdeleler, çiçekler, tüyler,
püsküller sıkça kullanılmaktadır.
329. (D) İçine çeşitli malzemeler koymaya yarayan, değişik büyüklük ve şekildeki her yerde yanımızda taşıdığımız, ağzı açılır kapanır aksesuara
çanta denir.
330. (Y) Yaş, model seçimini etkileyen faktörlerden biri değildir.
331. (D) Çantalar kullanış amaçlarına göre isim alırlar.
332. (D) Çantaya hacim verme, sertleştirme, birleştirme astarlama, ağız kısmını
oluşturma, süsleme hemen her çantada kullanılan tekniklerdendir.
333. (Y) Astarlamada yalnızca sentetik astar kullanılır.
334. (D) Çanta yapımında çok çeşitli kumaşlar kullanılmaktadır.
335. (Y) Çanta yapımında metal aksesuarlara yer vermek doğru değildir.
336. (D) Hazır kalıplardan faydalanarak kalıp çıkartma çok kullanılan bir tekniktir.
337. (D) Kalıp hazırlamak, malzemeyi ekonomik kullanmamızı sağlar.
338. (D) Çantaların hemen her yerinde kullanılan metaller, fermuarlar, tokalar,
kilitler, kulplar, zincirler vb. aksesuarlarla çantalara değişik bir görünüm kazandırmak mümkündür
339. Araç kullanmadan elle yapılan ve birbiri arasından geçirilen ipliklerin oluşturduğu
düğümleme sanatının adına …(makrome).…denir.
340. İstenilen iplik uzunluğuna göre germe işlemini …(çerçevenin)… farklı bölümlerinden gererek ayarlarız.
341. Makrome yaparken amaca uygun …(ip)…. seçmek çok önemlidir
342. …(Sentetik)…. ipliklerle yapılan düğümler genellikle kolay kayma ve açılma eğilimindedirler.
343. Pek çok ipliği bir arada, kolaylıkla erişilebilecek ve görülebilecek yerde tutabilmek
için ……(ip askısı)…..kullanılır.
344. (D) Düğüm çeşidine göre ip uzunluğu değişiklik gösterir
345. (Y) İp üzerine hazırlık düğümü için gruplanmış ipler takılır.
346. (Y) Örülecek modele göre ip uzunluğu değişmez.
347. (D) Kare düğüm şerit bağlamada dışta yürüyen ip kısalır.
348. (Y) File yapımında ve desen içinde doku oluşturmada kullanılan düğüme kangal
düğümü denir.
349. (D) Makrome çalışmalarının daha güzel olması ve kullanılabilirliğinin artması için
farklı aksesuarlar kullanılır.
350. (Y) Saçak yapmak süslemede kullanılmaz.
351. (D) Pullar, boncuklar, çanlar, çubuklar ve halkalar süslemede kullanılır.
352. (Y) Makrome uygulamalarında bu işe güzellik ve çekicilik katmanın en kolay yolu
düğümlerin arasına zil takmaktır.
353. (D) Boncukların yapım malzemesi, rengi, kalınlığı ve şekli makrome çanta çalışmanıza farklı özellikler katacaktır.
354. (D) Makrome için temel iplik beş bükümlü ipliklerdir.
355. (Y) İpin kalınlığı ip uzunluğunu hesaplamada önemli değildir.
356. (D) Desen özelliği ip uzunluklarını etkiler.
357. (Y) Makromenin en büyük avantajlarından biri araç gerektirmesidir.
358. (D) Makrome çalışmalarında düğüm yapılabilen her çeşit iplik ve lif kullanılabilir.
359. (D) Çantalarda sap olarak daha çok dekoratif form verilmiş çanta sapları veya klipsler
kullanmak yerinde olur.
360. (Y) Makrome örmeye yeni başlayanlara çok kalın ve çok ince ipler önerilir.
361. (Y) Kare düğümde bir düğüm yapmak için üç kez bağlama yapılır.
362. (D) Kare düğümle şerit çalışmalarında düğüme başlarken ilk ipi ortadaki lider ipler
üzerine hep aynı yönden koyarak başlarsanız burgu şerit oluşur.
363. (Y) Makromede az kullanılan ve yapılışları çok kolay olan bu düğümler genellikle tek
iple çalışılan düğümlerdir.
364. Çivi ve tel kesmede ....(yan keski).... kullanılır.
365. Boncuk iğnesi .....(naylon ip ve misina)..... küçük boncukları dizmede kolaylık sağlar.
366. Halkaları açıp kapamada .....(karga burun)...... kullanılır.
367. (Y) Boncuk iğnesi bakır tellere taş ve boncuk dizmemizde yardımcı olur.
368. (D) Tığ örme takılarda boncuklar naylon ipe dizilirler.
369. (Y) Tığ örme takılarda genellikle 2 numara tığ kullanılır.
370. (Y) Yuvarlak ağızlı penseler çivi ve tel kesmede kullanılır.
371. Başa giyilen başlık anlamında Latince adı …(şapkaya)… olan bir kelimedir.
372. Şapka, başlık (tepe), …(kenar)….. olmak üzere iki bölümden oluşur.
373. Örme kumaşı rahat dikebilmek ve ……(cappa)… düzgün bir görüntü kazandırmak
için tela kullanılır.
374. ...(Bitmiş)......, şapka dikimindeki işlem basamakları ile bu işlem basamaklarında
kullanılan makineleri gösteren formdur.
375. …(Makine parkı)…ürün dikiminde kullanılacak makinelerin ürün dikiş işlem
basamaklarına göre sıralanması işlemidir.
376. Düz dikiş makinesinin ipliklerinin …(kumaşa)….uygun renkte takılacaktır.
377. Son ütü,…(dikim planı).. giysinin ütülenmesi işlemidir.
378. Şapkalar iki bölüme ayrılırlar bunlar başlık (tepe) ve …(kenar)….olarak adlandırılır.
379. ……(Tik tak bant)….. giyildiği zaman esnemeyi önlemesi amacıyla şapkaların iç kısmına
baş çevresine geçirilir.
380. Model teknik föyünde ölçüler …(cm)….. olarak verilmiştir.
381. ……(Ütüleme)….. işlemi sırasında ölçü kontrolü de yapılmalıdır.
382. …(Tolerans)…. : Model çalışmasında istenilen ölçülerdeki 1cm’lik sapmalardır.
383. Kişi üzerinde şapkanın ……(duruş)…. kontrolü yapılır.
384. Türklerde çantanın tarihi …(Orta Asya'ya)…. kadar uzanır.
385. Pamuk, keten, yün, ipek, naylon vb. dokuma maddelerinin uzun, ince liflerinin
birlikte bükülmüş durumuna …(iplik).. denir.
386. Pamuk ipliği, yün ve iplikten daha az …(esnektir.)…..
387. Merserize iplikler …(parlak)… ve dayanıklıdır.
388. Çantanın genel görüntüsü kadar …(astarının)…. da estetiği aynı özenle ele alınmalıdır.
389. Elde taşınan çantaların sapları …(daha kısa)….. hazırlanır.
390. …(Sağlam)….. ve kullanışlı olması nedeniyle çanta yapımında metal aksesuarlara
sıkça rastlamak mümkündür.
391. …(Fermuar)…. çantanın en önemli yardımcı malzemesidir.
392. Çantanın kullanım amaçları göz önünde bulundurularak fazla …(esnemeyen)…. modeller
tercih edilmelidir.
393. Şiş üzerindeki bir ilmeğin önünden, arkasından veya içinden yün ip dolayarak ikinci bir
ilmeğin oluşturulması işlemine ……(artırma)…denir.
394. İki ilmeğin birlikte alınıp tek bir ilmek olarak şiş üzerine çıkarılması
işlemine…(eksiltme)……denir.
395. …(Saç örgüsü)…..şiş üzerindeki ilmeklerin çapraz olarak yer değiştirmesi sonucu oluşur.
396. Şiş örgü çanta örmeye ilk önce şiş üzerine……(ilmek)…… atarak başlanır.
397. ……(Bebe iliği)…, şiş üzerine bir ilmek atıp, iki ilmeği birlikte alarak oluşturulur.
398. Ters ilmek (ters örgü) oluşturulurken yün ip devamlı olarak işin ……(ön)…. tarafında
olmalıdır.
399. Yüz ilmek (yüz örgü) oluşturulurken yün ip sürekli olarak işin …(arka)….tarafında
olmalıdır.
400. Uygun malzemeler ile yapılan süslemeler ürün …(kalitesini)… önemli ölçüde etkilemektedir.
401. Kordon, yün kalınlığı dikkate alınarak …(4/5 kat)… iplik kullanılarak yapılmalıdır.
402. …(Ponpon)….daire şeklinde iki adet kartonun üst üste konularak ve ortası doluncaya
kadar yün ip sarılarak elde edilir.
403. Nakış tekniği ile süsleme yapılırken …(renk uyumuna)…..dikkat etmek gerekir.
404. Örgü motifler, İğne veya tığ yardımı ile çantanın belirli yerlerine …(monte)….. edilebilir.
405. …(Püskül)…..dikdörtgen bir karton parçasının üzerine istenilen miktarda yün ip dolayarak
elde edilir.
406. (D) Çantanın giyimi tamamlayan aksesuarlar içerisindeki yeri küçümsenemeyecek
kadar büyüktür.
407. (Y) Çanta modeli seçerken yalnızca estetik kurallara dikkat etmek yeterlidir.
408. (D) Çantaların dayanıklılık süresini artırabilmek için kullanılan malzemelerin
yapısal özelliklerini iyi bilmek gereklidir.
409. (Y) Örgü çantayı güzel süslemek ancak ciddi para harcayarak mümkündür.
410. (D) Saç örgüsü, şiş üzerindeki ilmeklerin çapraz olarak yer değiştirmesi sonucu
oluşur.
411. (Y) Çantanın birlikte giyileceği kıyafetle uyumlu olmasına gerek yoktur.
412. (Y) Asıl önemli olan çantanın genel görüntüsüdür. Astarı fazla görünmediği için
çokta önemli değildir.
413. (D) Fermuar çantanın en önemli yardımcı malzemesidir.
414. (D) Astar hazırlarken kumaşın en ve boy ipliklerine dikkat etmek gerekir.
415. (D) Çanta süslemede; kordonlar, ponpon, püskül, örgü motifler vb. sıkça
kullanılmaktadır.
416. Deri, kumaş ve plastik gibi hafif gereçlerden yapılıp büyüklüğüne göre para, evrak,
yiyecek koyup taşımaya yarayan, açılıp kapanabilen eşyaya ……(çanta)…denir.
417. Çanta, eski tarihlerde ……(kıymetli eşyaları saklamak ve korumak)……amacı ile
kullanılmıştır.
418. Çanta, …(ayakkabı ve kemer)…üçlüsü içinde önemli bir yer teşkil eder.
419. Tığ örgü çanta yapımında çantanın ……(kullanım yeri ve kullanılan malzeme)…...göz önüne alınarak tığ seçilmelidir.
420. Suni ve sentetik iplikler,………(kopma dayanıklılığı yüksek,
sürtünmelere karşı dayanıklı,
uygulamada net sonuç)….. veren ipliklerdir.
421. Pamuk ilk defa Orta Asya’da IV. yüzyılda …(Türkler)…. tarafından ekilmiş göçlerle
yeryüzüne yayılmıştır
422. Aşağıdakilerden hangisi çanta çeşitlerinden biridir?
A) Seyahat çantaları
B) Gece çantaları
C) Günlük çantalar
D) İş çantaları
E) Hepsi
423. Aşağıdakilerden hangisi çanta yapımında kullanılan malzeme çeşitlerindendir?
A) Deri
B) Tahta
C) Boncuk
D) Hasır
E) Hepsi
424. Aşağıdaki hangisi yün ipinin özelliklerindendir?
A) Sıcak tutar
B) Haşerelere karşı korumasızdır
C) Nem çekme özelliği yüksektir
D) Islanınca keçeleşir
E) Hepsi
425. Aşağıdakilerden hangisi pamuk ipinin özelliklerinden biridir?
A) Sıcak tutma özelliği çok azdır B) Esneme özelliği yüksektir
C) Nem çekme özelliği çoktur
D) Aşınma ve sürtünmeye karşı dayanıksızdır
E) Hiçbiri
426. Tığ örücülüğünün temelini oluşturan, bir halkanın içinden ilmek çekerek meydana
gelen ilmeğe……(zincir)…denir.
427. Zincir, …(çift).. zincir ve …(üçlü)… zincir olarak iki farklı şekilde uygulanır.
428. Tığ örücülüğünde motif uygularken bir zincire tığı birden batırıp ilmek çıkartma
işlemine…(artırma)…., bir veya birkaç ilmeğin beraber alınması işlemine de
…(eksiltme)…..denir.
429. Çanta ağzı temizlemede kullanılan fermejüpün erkek kısmı çantaların
…(kapağına)....... bölümüne, dişi olan kısmı da çantanın …(gövdesine)…. tutturulur.
430. Çantayı süsleme teknikleri kullanarak süslemek çantanın daha……(güzel)… ve
……(estetik)….görünmesini sağlayan son ve önemli bir aşamasıdır.
431. İpliklerin elde bükülmesi ve örülmesiyle (ilmikli, ilmiksiz) meydana gelen, çanta,
kemer, bere gibi aksesuar yapımında kullanılan düğümlere ……(şerit düğümler)……denir.
432. Giyim süslemede, saç süslemede ve döşeme eşyasında süs olarak kullanılan yün, ipek
v.b. malzemeden yapılan bir çeşit püsküle …(ponpon)…. denir.
433. Çanta süslemede aşağıdaki nakış tekniklerinden hangisi kullanılır?
A) Makine dikişi
B) Açık balıksırtı
C) Çöp işi
D) Hristo teyeli
E) Hepsi
434. Aşağıdakilerden hangisi çanta süslemesinde kullanılan süsleme tekniklerindendir?
A) El düğümleri
B) Şerit düğümler
C) Kordonlar
D) Ponpon, püskül
E) Hepsi
435. Aşağıdakilerden hangisi çanta süslemesinde kullanılan kordon ile süsleme
tekniklerindendir?
A) Düz kordon
B) Çerkez düğümlü kordon
C) Papaz kordonu
D) Dörtlü Napoli yuvarlak kordonu
E) Hepsi
436. (Y) Deri, kumaş ve plastik gibi hafif gereçlerden yapılıp büyüklüğüne göre para,
evrak, yiyecek koyup taşımaya yarayan, açılıp kapanabilen eşyaya ayakkabı denir.
437. (D) Çantalar eski tarihlerde çıkın, torba, heybe, kılıf, zembil ve kese olarak
adlandırılmakta idi.
438. (D) Çanta, kılık kıyafetimizi tamamlayan en önemli aksesuarlardan biridir
439. (Y) Özel eşyaların korunması amacıyla kullanılan çantalar giyim kuşama uygun
olarak seçilip kullanıldığında kullanan kişinin statüsünü ve moda zevkini belirlemez
440. (Y) İnce ve zarif yünlü kumaşlar ancak Osmanlı İmparatorluğu zamanında Bağdat’ta
dokunmuştur
441. (D) Lifleri beyaz ve fildişi renginde olan yün ipi, koyun ve tiftik keçisinin vücut
örtüsünden elde edilir
442. (D) Pamuk bitkisinden elde edilen liflerin iplik haline gelene kadar geçirdiği kimyevi
işlemlere merserizasyon işlemi denir.
443. (Y) Suni ve sentetik iplikler, mat görünüşlü, sağlam olmayan, nem çeken, sürtünmeye
karşı mukavemeti olmayan ipliklerdir
444. (D) Tığ örücülüğünde köşeli motiflerde artırma işlemi köşelerde, yuvarlak motiflerde
ise artırma motifin belirli yerlerinde tığın aynı yere iki defa batırılmasıyla yapılır
445. (D) Herhangi bir motifte eksiltme işlemi sıra ortasında yapılacaksa, zincir ilmekler
atlanır veya ilmeklerin birkaçı beraber alınır
446. (D) Fermejüp, birbirini tamamlayan erkek ve dişi olarak adlandırılan iki kısımdan
oluşur.
447. (Y) Klips takma yöntemi, çanta ağzı temizleme yöntemlerinden biri değildir
448. (D) El düğümleri çanta süslemesinde kullanılan süsleme tekniklerinden biridir
449. (D) Şerit düğümler çanta, kemer, bere süslemesinde kullanılır
450. (Y) Çapraz örgü çanta süslemesinde kullanılan şerit düğümlerden biri değildir
451. (D) Kordon, birkaç ipliğin bir arada bükülmesi veya örülmesiyle oluşturulan bir cins
yuvarlak kolandır.
452. (D) Püskül, bir ucundan bazı şeylere süs olarak takılan saçak biçimindeki iplik
demetidir.
453. (D) Makine dikişi ve seyrek makine dikişi(oyulgama) çanta süslemesinde kullanılan
nakış ile süsleme tekniklerindendir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder