26 Nisan 2019 Cuma

El Sanatları Teknolojisi Alanı Örücülük Dersi Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. İki sıra desen hazırlığı için ……(düz örgü)……. örünüz. 

2. Deseni şema doğrultusunda ……(sembollerin)….. anlamına göre örgü örünüz. 

3. Şifre dantelinde genellikle bir sıra artırma ve ……(eksiltme)….. işlemi yapılmalıdır. 

4. Şema içinde sayılar ……(düz örgü)….. örülecek ilmek sayısını gösterir. 

5. Çok genişleyen dantel …(misinalı)….. şişlerine aktarılır. 

6. Desenin genişliğine göre ……(renkli)….. iplikler kullanılabilir. 

7. Örme işlemi bırakıldığı zaman ……(işaret)….. konmalıdır. 

8. Desen renklendirilerek ……(dekoratif)….. hâle getirilmelidir.

9. (D) Model, desen şeması doğrultusunda tamamlanır. 

10. (Y) Örtünün şekline ve model özeliğine göre zincir çekmek önemli değildir. 

11. (D) Bitmiş üründe kenar danteli örmek temizlik yönünden olduğu kadar güzel bir görünüm verme amacı ile de uygulanır. 

12. (Y) Süsleme malzemesini işin özelliğine göre seçmek gerekli değildir. 

13. (D) Tığ işlemelerinin Anadolu el sanatları içinde yaygın olarak kullanıldığı bilinmektedir. 

14. (D) Firkete oyası yaparken firkete hep aynı yönde döndürülmelidir. 

15. (D) Pul, boncuk, straz, inci, kurt, tırtıl gibi malzemeleri, kumaş veya dantel zemin üzerine tutturarak yapılan bir işleme tekniğine pul boncuk ile süsleme denilmektedir.

16. (D) Örülen ürünleri kolalamak için farklı malzemeler kullanılabilir.

17. (Y) Nişasta kolası evde kolayca hazırlanabilecek bir kola yöntemi değildir. 

18. (D) Beyaz tutkal, şifre dantelinde ve her türlü dantel örtüde güvenilir bir şekilde kullanılır. 

19. (D) Kola işlemine başlamadan önce yıkandığında bozulmayacak şifre dantelleri ılık sabunlu su ile temizlenir. 

20. (D) Gerdirerek kolalama işlemi uygulanırken paslanmayan iğne kullanılmalıdır. 

21. (Y) Gerdirerek kolalama işlemi uygulanırken kalıp çıkartmaya gerek yoktur. Dantel gelişigüzel iğnelenebilir. 

22. Aşağıdakilerden hangisi en çok şifre dantelinde kullanılan şişlerdir? 
A) Bir ucu sivri şişler B) Bir ucu gagalı şişler C) Tığ D) İki ucu sivri şişler 

23. Aşağıdakilerden hangisi şifre dantelinde kullanılan ipliklerden değildir? 
A) İpek B) Naylon C) Sim D) Floş 

24. Aşağıdakilerden hangisi ürünü kolalama işleminde kullanılan malzeme değildir? 
A) Kola B) Plastik Kap C) Makas D) Mezura 

25. …(Ütü bezi)…ütülenen ürüne net bir görünüm sağlamak,kumaşın parlamasını önlemek için kullanılan beyaz pamuklu kumaştır 

26. Kola yapmak için,bitmiş ürün …(gerdirme bezi)….. üzerine gerilir

27. Aşağıdakilerden hangi kâğıt çeşidi şifre dantelinde desen tasarlamak için kullanılır? 
A) Çizgisiz kâğıt B) Çizgili kâğıt C) Kareli kâğıt D) Milimetrik kâğıt 

28. Aşağıdaki hangi kâğıt çeşidi şifre danteli, şifrelerini hazırlamak için kullanılır. 
A) Çizgisiz kâğıt B) Çizgili kâğıt C) Kareli kâğıt D) Samanlı kâğıt 

29. Şifre dantelinde desen hazırlarken hangi noktaya dikkat edilmelidir? 
A) Zordan – kolaya doğru B) Kolaydan –zora doğru C) Küçükten büyüğe D) Büyükten küçüğe 

30. Şifre danteline çizim yaparken dikkat edilecek nokta hangisidir? 
A) Göbekten başlamak B) Dış kenardan başlamak C) Ortadan başlamak D) Ajurdan başlamak

31. (D) Şiş dantelinde modele başlamak için önce zincir çekilir ve tığ ile bir halka yapılır. 

32. (D) Hazırlanan zincirin, halkanın birinci zinciri ile birleşmesi sağlanır. 

33. (Y) Sık iğne işleminin halkanın bitimine kadar devam edilmesine gerek yoktur, yarım bırakılabilir. 

34. (D) Sık iğne halka üzerinden tığ ile ilmek çıkarılır. 

35. (D) İlmekler, modeline uygun şekilde şişlere (üç veya dört şişe) bölünür. 

36. (D) İlmekler şişlere bölündükten sonra boş olan şişle sağdan sola doğru ilerleyerek örgüye başlanır.

37. (D) Şişlerin birini sağ ele, diğerini sol ele alınız. 

38. (Y) Baş parmak ile ipi öne ve arkaya hareket ettiriniz. 

39. (Y) Tığ ile ilmeği alınız. 

40. (D) Şişleri tutarken ellerin terlememesini sağlayınız. 

41. (Y) Parmakta örme alışkanlığını kazanınız. 

42. Şişi ve ipi ……(uygun ellerde)…….tutunuz. 

43. …(Paslı ve eğri)…. olmayan şişler kullanınız. 

44. Şişleri tutarken ellerin ….(terlememesini)…. sağlayınız.

45. Şifre dantelinde kullanılan şiş çeşitleri …(beş)... tanedir. 

46. Şiş seçiminde …(kalınlığı)… dikkat edilmelidir. 

47. Halka üzerindeki ilmekleri …(eşit)….. sayıda artırınız. 

48. …(Parmakta)… örme alışkanlığı kazanınız. 

49. Şişleri tutarken ellerin …(terlemesini)…. olmasını sağlayınız. 

50. …(Göbekten)… başlayarak çizim yapınız. 

51. Aşağıdakilerden hangisi şifre dantelinde kullanılan şişlerden değildir? 
A) Bir ucu sivri şişler B) Bir ucu gagalı şişler C) Eğik şişler D) İki ucu şişler 

52. Aşağıdakilerden hangisi şifre dantelinde kullanılan ipliklerdendir? 
A) Koton B) Çamaşır eki C) Naylon D) Floş 

53. Şifre danteli deseninde, göbekte kaç dilim olması gerekir? 
A) 4 veya 5 dilim B) 6 veya 10 dilim C) 7 veya 8 dilim D) 10 veya 12 dilim 

54. (Y) Örerken sol şiş ile ilmek içine batınız 

55. (Y) Şifreli dantel yapabilmek için boyunda örme alışkanlığı kazanınız.

56. (Y) Kareli kâğıt yukarıdan aşağı, soldan sağa numaralandırılmalıdır. 

57. (D) Boş kâğıda tasarım yapılmalıdır. 

58. (Y) Kenardan başlanıp, çizim yapılmalıdır

59. İnsan vücudunda omuz başından parmak ucuna kadar uzanan bölüme …(kol)…. denir.

60. Örülecek ürünün iyi bir sonuç vermesi için …(kalıp).. hazırlamak çok önemlidir

61. Örgü kalıpları, örgünün …(esnek yapısı)… nedeniyle giyim kalıplarına oranla daha ayrıntısız ve düz hazırlanabilir.

62. Örgü örerken artırmalar ve eksiltmeler …(tekniğe uygun)… yapılmalıdır.

63. Örgüde hatalara izin verilmemeli, oluşan hatalar hemen …(düzeltilmelidir)…...

64. Kol oyuntusu yaparken bedende uygulanan kol oyuntusu …(ölçüleri)…. dikkate alınarak uygulama yapılmalıdır.

65. Kol örerken ilmek sayısı arttıkça …(koltuk altından)….. kesilen ilmek sayısı da artar.

66. Omuzdan başlayan takma kolda çabuk yıpranan …(çabuk yıpranan)….. söküp yeniden örme kolaylığı vardır.

67. Kol oyuntusu, örgüde koltuk altından itibaren ilmeklerin omuza kadar belli aralıklarla …(kapatılması)….. ile oluşan bir uygulamadır.

68. …(Yuvarlak kol oyuntusu)…. en çok kullanılan tekniklerin başında gelir.

69. Örgüde ön oyuntular, arka oyuntulara göre daha …(fazladır)…..

70. Bedenin genişliğine ve model özelliğine göre kol oyuntusu …(değişiklik)… gösterebilir.

71. Örgüde kol oyuntusu …(estetik ve orantılı)…. görünmelidir.

72. Düz ve düşük kol,örgüye kol yuvarlaklığı verilmeden koltuk altından itibaren ilmeklerin omuza kadar …(düz örülmesi)….. ile meydana gelir.

73. …(Kare kol)…., örgüde kol yuvarlaklığı verilmeden ilmeklerin bir seferde dik açı oluşturacak şekilde kesilmesi ile oluşur.

74. Bedenden çıkan kol örme tekniğinde kol ve …(bedenin)…. birlikte örülür.

75. Bedenden çıkan kol örme tekniği …(kol).. altına hareket rahatlığı sağlar.

76. Bedenden çıkan kol örme tekniğinde ön, arka beden ve kolları …(tek parça).. halinde örmek mümkündür.

77. Japone kol örerken ilmeklerin şişe sığmadığı durumlarda …(yuvarlak misinalı şiş)…. kullanılabilir.

78. …(Kol ağzı)…. lastik örgü tekniklerinden uygun olanı ile kapatılır.

79. Bol ve dökümlü yarasa kol yapmak için arttırmalar kol ağzına kadar daha …(daha sık)….. yapılmalıdır.

80. Yarasa kol örerken artırmalar mutlaka …(kalıba göre)…. yapılmalıdır.

81. (Y) Örgüye başlarken kalıba göre ilmek hesaplaması yapılmasına gerek yoktur.

82. (D) Takma kol çalışırken omuza gelindiğinde bütün ilmekler kalıba göre kapatılır.

83. (D) Daha bol ve dökümlü yarasa kol yapmak için arttırmalar kol ağzına kadar daha sık aralıklarla yapılmalıdır.

84. (D) Omuzdan başlayan takma kolda çabuk yıpranan kola ağzını söküp yeniden örme işlemi yapılabilir

85. (D) Artırma ve eksiltmeler tekniğine uygun yapılmalıdır. Aşağıdaki sorularda doğru şıkkı işaretleyiniz.

86. Aşağıdakilerden hangisi takma kol çeşitlerinden biri değildir.
A) Yuvarlak kol B) Omuzdan başlayan kol C) Düz düşük kol D) japone kol 

87. Aşağıdakilerden hangisi şiş örücülüğünde kullanılan malzemelerden biridir.
A) Tezgah B) İp C) Kumaş D) Dantel

88. İsmini “Jersey” isimli bir İngiliz…(adasından)….. almıştır.

89. Jarse örgüye ......(düz)...... örgü de denir.

90. Yüz jarse örgünün ……(ters)…. tarafıdır.

91. Şişe belirlenen sayıda ilmek atılarak ilmeklerin birinci sırada yüz ilmek ile örülüp ikinci sırada ise ters ilmek ile örülmesiyle meydana gelen örgüye …(yüz jarse örgü)….. denir.

92. Selanik örgü …(4)… çeşittir.

93. Lastik gibi esneme ve toplanma özelliği olan örgülere …(lastik örgü)…… denir.

94. Örgü sırasında kaçan veya yanlış örüldüğü için özellikle kaçırılan ilmekler son sıraya kadar …(tığla).. çekilebilir.

95. Örgünün sıra sayısı selanik örgünün çeşidine göre …(fazla)… örülmelidir.

96. Tam selanik örgüler de enine …(esneme)… oranı iki kat fazla olabilmektedir.

97. Çift kat başlama giyeceklerin kol ağızları ve etek uçlarında …(dayanıklılığı)…. bakımından tercih edilmektedir.

98. İki ucu sivri olan ve halk arasında “çorap şişi” veya “beş şiş” denilen şişler, yuvarlak örgülerde özellikle de …(çorap, eldiven ve yaka)…. yapımında kullanılır.

99. Ütüleme işlemleri örgüde kullanılan …(ipliğin özelliğine)……. uygun olarak yapılmalıdır.

100. Yün giysiler yıkandıktan sonra çok……(sıkılmamalıdır)….

101. Örgüleri yıkadıktan sonra ipe sererek değil düz bir …(zemin)….. üzerinde ya da bir …(file)…içersinde kurutmak gerekir.

102. (D) Çok sevilen ve yaygın kullanım alanı olan ajurlu örgülerle, son derece estetik ve şık ürünler oluşturmak mümkündür

103. (Y) Yüz ve ters ilmek örgüde kullanılan temel tekniklerden değildir.

104. (D) Yüz ve ters ilmekler şiş örücülüğünde örgünün temelini oluşturur. Bu ilmeklerle birlikte çok farklı teknikleri kullanarak desenler oluşturmak mümkündür.

105. (D) Uygulanacağı yerin veya desenin özelliğine göre değişik şekillerde artırma yapılabilir.

106. (Y) Şiş örücülüğünde kullanılacak ipliği doğru seçmek ve iplik türü hakkında bilgi sahibi olmak, örgünün başarılı olması açısından çokta önemli değildir.

107. (D) Örgü iplikleri tüketiciye çeşitli şekillerde ve gramajlarda sunulmaktadır.

108. (D) Örgüyü biçimlendirmede (yaka, kol, çorap, eldiven, başlık vb)kullanıldığı gibi desen çalışmalarında da sıklıkla uygulanan bir tekniktir

109. (D) Örgü kıyafetler ve aksesuarlar moda dünyasında hızla yükselmektedir

110. (D) Hobi olarak örgü örenlerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır

111. (D) Yüz ve ters ilmek örgüde kullanılan temel tekniklerdendir.

112. (D) Örgü örmenin psikolojik terapi ve meditasyon etkisi gösterdiği uzmanlar tarafından belirtilmektedir

113. (D) Örgü örmek son derece pahalı bir hobidir.

114. (Y) Ajurlu örgüler yapımı, son derece zevkli, bir o kadarda dikkat gerektiren örgülerdir.

115. (Y) Ajurlu örgülerde ufak tefek hatalar önemli değildir

116. (D) Şiş örücülüğünde, model oluşturmak amacıyla, artırma ve eksiltme teknikleri kullanılarak oluşturulan boşluklara ajur denilmektedir.

117. (D) Günümüzde örgü ile ilgili profesyonelce düzenlenmiş kurslar mevcuttur.

118. (D) Örgü örmek genellikle, anneden çocuğa geçen bir gelenek halindedir.

119. (D) Kazak ve hırka gibi klasik örgülerin yanı sıra takılardan farklı aksesuarlara, hatta dekoratif eşyalara kadar el örgüsü tercih edilmektedir.

120. (D) Dünyaca ünlü modacılar da koleksiyonlarında sık sık el örgülerine yer vermektedir.

121. (Y) İplik sektöründe çok fazla değişikliklere rastlamak mümkün değildir.

122. (D) Bazı ajurlu örgü modelleri, daha ayrıntılı ve dikkat gerektiren özellikler taşımaktadır

123. (D) Yaprak ajuru örerken hata yapmamak için dikkatli olmak gerekir

124. (D) Çiftli eksiltme tabiri üç ilmeği birlikte alma anlamını taşımaktadır.

125. (D) Ajurlu örgülerde hatayı en aza indirmek ve alıştırma yapmak için örnek parça hazırlamak gereklidir.

126. (Y) Ajurlu örgülerde birçok tekniği aynı anda kullanmak mümkün değildir.

127. (Y) Ajurlu örgülerin tamamında, örgünün ikinci sırasında ilmeklerin hepsi ters örülür.

128. (D) Kenar ilmeği bırakmak, örgü kenarlarının daha düzgün olabilmesi için gereklidir.

129. (D) Örgülerde modele göre iplik ve renk seçimi yapılmalıdır.

130. (D) Aydınlık ortamlar örgü örmek için uygun mekânlardır.

131. (Y) Örgü kıyafetler, modacılar tarafından çok kullanılmamaktadır.

132. (D) İlmek atma ajurlu örgülerde sıkça kullanılan tekniklerden biridir.

133. (Y) Ajurlu örgüler yalnızca yazlık kıyafetlerde kullanılabilir.

134. Hırka bebeğin …(vücut)….. ölçüleri ile orantılı olmalıdır.

135. Hırkada kullanılan ip ve süsleme gereçleri bebek …(sağlığına).. uygun olmalıdır.

136. Bebek hırkaları yapım tekniklerine göre …(üç)… grupta toplanır.

137. Hırkada omuz, yan, kol birleştirme dikişleri …(örgünün tersinden).. elde makine dikişi ile yapılabilir.

138. Gizli dikiş ile birleştirme örgünün …(yüzünden)… yapılmalıdır.

139. Örülen hırkanın göze daha hoş görünmesi açısından …(süslemenin)… önemi büyüktür.

140. Süsleme çeşitlerinden sap işi tekniğinin tersten görünüşü …(makine dikişi)….. dir

141. Bebek hırkaları çeşitli ip, değişik teknik ve süsleme gereçleri kullanılarak yapılan bir …(üst).. giysidir.

142. Kışlık hırkaların …(ajurlu)… bir model olmamasına dikkat edilmelidir.

143. Bebek hırkası yapımında fazla …(tüylü)… ipler kullanılmamalıdır.

144. Etekten başlayan bebek hırkası yapımında birleştirme işlemi yapıldıktan sonra hırkanın …(yaka)…. kısmı örülmelidir.

145. Hırkanın ütüleme işlemi yapılırken …(ütü bezi)…. kullanılmasına dikkat edilmelidir.

146. Kol kesim tekniklerine göre etekten başlayan hırkaları …(üç)…. grupta toplayabiliriz.

147. Çocukların iç çamaşırlarının veya kıyafetlerinin üzerine giydirilen tek parçadan oluşan giysiye bebek …(tulumu)….. denir.

148. Bebeği rahatsız edecek aşırı …(süslemelerden)… kaçınılmalıdır.

149. Bebek tulumları tek parçadan oluştuğu için kullanımı …(rahat ve sağlıklı)…..dır.

150. Bebek tulumları yapım tekniklerine göre …(üç).. grupta toplanır.

151. Bebek tulumunun bebeğin üzerine rahat giydirilmesi için …(kolay)…. bir model olmalıdır.

152. Yapılan ürünün güzel ve net görünmesi …(dikişlerin)…. düzgünlüğüne bağlıdır.

153. ……(Sürfile dikişi)… güzel görünmesi sebebiyle çok kullanılan bir birleştirme yöntemidir.

154. Bebek hırkasının süslemesi yapılırken …(renk uyumuna)… dikkat edilmelidir.

155. Yakadan başlayan bebek hırkasını örmeye …(roba)… dan başlanır.

156. Bebek hırkası yapımında kullanılan örgü birleştirme yöntemleri ….(beş)… grupta toplanır.

157. Cep üste taşınabilecek eşyaların konulabilmesi veya süsleme amaçlı olarak giysiye uygulanan, elin rahat girip çıkmasını sağlayan ……(kese şeklindeki)… parçaya denir

158. Giysiye uygulanan cep modelini seçerken …(vücut özelliği)….. dikkate alınmalıdır.

159. İyi seçilen cep modeli giysiye ayrı bir güzellik verir ……(kullanışlı)… olur.

160. Üste taşınabilen eşyaların konulabilmesi veya süsleme amaçlı ek olarak giysiye uygulanan, elin rahat bir şekilde girip çıkmasını sağlayan kese şeklindeki parçaya …(cep).. denir.

161. Cep dikiminde örgünün …(ip doğrultusu)….. dikkate alınarak uygulama yapılmalıdır.

162. Bitmiş örgünün üzerine düz veya desenli olarak örülüp dikilen cep uygulama şekline …(üstten dikilen cep)…. denir.

163. Cep örgünün üzerine …(kalıba sadık kalınarak).. dikilir.

164. Ceket hırka ve yelek gibi uygulamalarda cepler elin …(tamamı)… alacak …(büyüklükte)… olmalıdır.

165. Amaca ve kalıba uygun yapılmayan cepler örgüyü …(basitleştirir).. ve cebi …(kullanım amacından)…. uzaklaştırır.

166. Örgüde cep kapağı yerinin boylamasına ilmeklerin eksiltilip kesilmesi ile oluşan uygulama şekline ……(dikey cep)… denir.

167. Dikey cep genelde …(kaban ve mont)…. yapılan bir uygulamadır.

168. Dikey cep uygulamasında ilmekler kesilirken …(esnetilmeden).. örülmelidir.

169. Cep torbası yapılırken …(düz örgü)… veya …(ince kumaştan)… uygulama yapılmalıdır.

170. Cep kapağı …(lastik)… veya …(biye).. ile örülerek yapılmalıdır.

171. Örgüde yeri belirlenen ilmeklerin meyil oluşturacak şekilde kesilmesi işine …(verev cep)…. denir.

172. Verev cep genelde …(hırka, mont)… örgülerde tercih edilmektedir.

173. Verev cepte uygulanan eksiltmelerde …(elin rahat girip çıkması).. şeklinde yükseklik verilmelidir.

174. Cepteki verevin dik olması isteniyorsa işin yüzünden …(1 ilmek)…. örmeden bırakılarak …(eksiltme)…. yapılmalıdır.

175. Cepte verevin az meyilli olması halinde örgünün …(yüzünden, tersinden ve 1 ilmek)….bırakılmalıdır.

176. Verev cep torbası uygulamasında ……(örgü)…. ya da …(kumaş).. tercih edilmelidir.

177. Verev cepte cep torbasının gözükmemesi için cep kapağı …(lastik).. ya da …(fermuar)…. kapatılmalıdır.

178. Cep modeli seçerken …(vücut özelliği)…. dikkate alınmalıdır.

179. Farklı renk iplikle belirlenen cep yerinin sökülüp örülmesi işlemine …(ilik ve yelek cep)…. denir.

180. İlik ve yelek cep …(yatak, dikey ve verev)….cep olmak üzere 3 guruba ayrılır

181. Bazı otçul hayvanların vücudunu kaplayan yumuşak kıllara ne ad verilir?
A) Yün B) Yumuşak C) Naylon D) Orlan

182. Ülkemizde viskoz iplerine ne ad verilir?
A) Makine yünü B) Bebe yünü C) Makarna yünü D) Floş

183. Şişler kaç grupta toplanır?
A) 3 B) 5 C) 4 D) Hiçbiri

184. Genellikle şapkalar kaç kısımdan oluşur?
A) 4 B) 2 C) 3 D) 5

185. Bir uçları sivri diğer uçları top veya boncuklarla kapatılmış şişlere ne ad verilir?
A) Uzun şişler B) Bir ucu sivri şişler C) Yuvarlak şişler D) İki ucu sivri şişler

186. İnsanları iklim şartlarından koruyan, başa giyilen, kıyafet tamamlayıcısı ve aksesuarına ne ad verilir?
A) Toka B) Kolye C) Şapka D) Etol

187. Herhangi bir şeye belirli bir biçim vermek için kullanılan ve o biçimi taşıyan araca ne ad verilir?
A)Kalıp B)Firkete C)İğne D)Şiş

188. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi örgü şapka seçiminde dikkat edilecek hususlardan değildir?
A)Ten rengi B)Yaş C)Kolye modeli D)Saç modeli

189. Sol şiş üzerindeki bir ilmeğin önünden, arkasından veya içinden yünü dolayarak ikinci bir ilmeğin oluşturulmasına …(ilmek arttırma)… denir.

190. Sağ şiş üzerindeki ilmek ile sol şiş üzerindeki ilmeğin birlikte alınıp sağ şiş üzerine tek bir ilmek olarak çıkarılmasına …(ilmek eksiltme).. denir.

191. Ters örgüde yün mutlaka işin …(ön)….. tarafında olmalıdır.

192. Yüz örgüde yün mutlaka işin …(arka)… tarafında olmalıdır.

193. Şiş örücülüğünde kullanılan ilmek atma …(temel)….. tekniktir.

194. Aşağıda verilen seçeneklerden hangisi örgü şapka yapımında kullanılan birleştirme tekniklerinden değildir?
A) Gizli dikiş B) Makine dikişi C) Sürfile dikişi D) Overlok çekme 

195. Şapka kenar kalıbı yöntemleri kaç grupta toplanır?
A) 1 B) 2 C) 4 D) 3

196. Örgü şapka süsleme yöntemleri kaç grupta toplanır?
A) 7 B) 3 C) 5 D) 6 

197. Örgü şapka yapımında kullanılan birleştirme yöntemleri kaç grupta toplanır?
A) 2 B) 5 C) 3 D) 4

198. Örgü şapkanın dışarıdan bakıldığında dikişin belli olmaması istendiğinde hangi dikiş tekniği kullanılır?
A) İngiliz dikişi B) Gizli dikiş C) Sürfile dikişi D) Makine dikişi

199. Araştırmacılar örgünün kaynağının …(doğu)….. kökenli olduğunu söylemiştir.

200. …(Tepe)..... şapkanın başı saran, başa oturan kısmıdır.

201. İki ucu sivri şişler …(beşli)… takım hâlinde satılır.

202. Örgü şapkanın modelinin veya deseninin oluşturulmasında, baş kavisini vermek amacıyla ……(ilmek arttırma)… işlemi uygulanır.

203. Örgü şapka yapımında birleştirme tekniklerini …(3)…. grupta toplanır.

204. Dışarıdan bakıldığında dikişin belli olmaması istendiği durumlarda …(gizli).. dikiş ile birleştirme yapılır.

205. …(Kalite kontrol)….. ürünün oluşturulması süresince oluşabilecek hataları engellemek ya da en aza indirmek ve üretimdeki kaliteyi sağlamak için önemlidir.

206. …(Sürfile)…. dikişi şapkanın arka, siperlik, motif ve desen aralarında birleştirme yapılırken uygulanır.

207. Bazı otçul hayvanların vücudunu kaplayan yumuşak kıllara ne ad verilir?
A) Yün B) Yumuşak C) Naylon D) Orlon

208. Ülkemizde viskoz iplerine ne ad verilir?
A) Makine yünü B) Bebe yünü C) Makarna yünü D) Floş

209. Şişler kaç grupta toplanır?
A)3 B)5 C)4 D)Hiçbiri

210. Bir uçları sivri diğer uçları top veya boncuklarla kapatılmış şişlere ne ad verilir?
A) Uzun şişler B) Bir ucu sivri şişler C) Yuvarlak şişler D) İki ucu sivri şişler

211. Özelliklerine göre çoraplar kaç bölümden oluşur?
A) 4 B) 2 C) 3 D) 6

212. Kuvvet ve uzun ömrün anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A)Yin-yang B)Yıldız C) Ejderha ve yılan D) Gamalı haç

213. Ters örgüde yün mutlaka işin …(ön).. tarafında olmalıdır.

214. Yüz örgüde yün mutlaka işin …(arka)… tarafında olmalıdır.

215. Şiş örücülüğünde kullanılan ilmek atma …(temel).. tekniktir.

216. İki şişle açık olarak örülen çoraplara …(dikişli).. denir.

217. Çorabın lastik ve bilek kısmından sonra …(topuk)… çalışılır.

218. Çorap burunları …(üstten ve alttan)….. başlayan iki teknikle çalışılır.

219. Burundan başlayan çorapta en son …(lastik)… kısmı çalışılır

220. Aşağıda verilen seçeneklerden hangisi örgü çorap yapımında kullanılan birleştirme tekniklerinden değildir?
A) Gizli dikiş B) Makine dikişi C) Sürfile dikişi D) Overlok çekme

221. Örgü çorap süsleme yöntemleri kaç grupta toplanır?
A) 7 B) 3 C) 5 D) 6

222. Örgü çorap yapımında kullanılan birleştirme yöntemleri kaç grupta toplanır?
A) 2 B) 5 C) 3 D) 4

223. Örgü çorapta, dışarıdan bakıldığında dikişin belli olması istendiğinde hangi dikiş tekniği kullanılır.
A) İngiliz dikişi B) Gizli dikiş C) Sürfile dikişi D) Makine dikişi

224. Eli dış etkenlerden korumak için giyilen deri, yün, lastik ve kumaştan yapılan el giysisine …(eldiven).. denir.

225. Çeşitli işlenmiş derilerden yapılan eldivenlere …(deri).. eldiven denir.

226. Eldivenler …(yapım tekniklerine)… göre gruplayabiliriz.

227. Bileğin başladığı noktadan, orta parmağın ucuna kadar ölçmek suretiyle elin …(uzunluk).... ölçüsü alınır.

228. Örgüde kullanılan iplikler menşelerine göre …(beş)….. grupta toplanır.

229. En çok kullanılan şiş çeşidi …(bir ucu sivri)… şişleridir.

230. Tamamen açık olarak örülüp bitirilen daha sonra birleştirme dikişi ile birleştirilen eldiven çeşidine …(dikişli eldiven)….. denir.

231. Dikişli eldivenlerde bütün parmaklar …(açık)… örülüp daha sonra yan birleştirme dikişleri yapılmalıdır.

232. Bilekten sonraki kısmı ve parmakların çift jarse tekniği ile kapalı bir şekilde örülen eldiven çeşidine …(dikişsiz)… eldiven denir.

233. İki şiş ile başparmaklı eldiven yapımında, başparmak …(ajurlu)…. veya …(ajursuz)….. örülebilir.

234. …(Dikişli eldivenler)… iki şiş ile açık örüldüğü için renkli ipliklerle desen çalışılmasına uygun bir tekniktir

235. Beş şiş örgülerde, ilmekler dört şiş üzerine …(eşit)…. sayıda atılmalıdır.

236. Beş şişler yaka, çorap, eldiven ve …(dikişsiz)… örgülerde kullanılır.

237. İki ucu sivri şişler …(bir)… den …(sekiz)… e kadar numaralandırılmıştır.

238. Boyları 12 ile 20 cm arasında değişen iki ucu sivri olan şişlere …(beş şiş)… denir.

239. İki ucu sivri beş şişler piyasada …(takım).. hâlinde satılmaktadır

240. Parmakların açık olarak örülmesi …(desen)…. ve …(ajur)… uygulamalarında kolaylık sağlar.

241. Beş şiş ile eldiven yapımında ilmekler …(dört)... şiş üzerine …(eşit)…. sayıda atılır.

242. Beş şiş ile eldiven örme işleminde ilmekler hep …(aynı)…. yönde örülür.

243. Beş şiş ile eldiven örme işleminde dönüş sıraları olmadığından genellikle …(tek).. tip ilmek kullanılır.

244. Beş şiş ile dikişsiz eldivenin parmaklarının örülmesinde ilmekler …(iki)… şiş üzerine eşit bir şekilde aktarılır

245. Çeşitli yün iplerle farklı teknikler kullanılarak yapılan eldivenlere …(örgü)…. eldiven denir.

246. İki şiş ile kapalı (dikişsiz) olarak örülen eldiven yapımında …(çift jarse).. tekniği kullanılır.

247. Başparmaktan sonra mezura el ayasının çevresinden dolaştırarak elin …(genişlik)… ölçüsü alınır.

248. Eldiven yapımında genellikle …(yün)…. iplikler tercih edilir.

249. Yün liflerinin özellikleri …(sekiz).. grupta toplanır.

250. Bir ucu sivri şişler …(inceden kalına)… doğru numaralandırılır.

251. …(Beş şiş)… ile örme tekniğinde ilmekler sürekli örgünün içinden (ters ilmek) veya dışından (yüz ilmek) alınarak örülmelidir.

252. (D) Hırka, insanların kıyafetlerinin üzerine giydikleri, çeşitli ipliklerden örülmüş önü açık ve kollu giyeceklerdir.

253. (D) Bolero, boyuna göre hırkalar arasında sayılabilir.

254. (Y) Hırka yapımında kullanılan desen ve renk sayısı son derece sınırlıdır.

255. (D) Hırka yapımında öncelikle giyecek kişinin istekleri ve vücut tipi göz önünde tutularak model seçimi yapılmalıdır.

256. (D) Şişler genellikle çelik, plastik, alüminyum kaplama, tahta ve bambudan yapılmış, bir ucu sivri ince uzun çubuklardır.

257. (Y) Şiş örücülüğünde kullanılacak ipliği doğru seçmek ve iplik türü hakkında bilgi sahibi olmak, örgünün başarılı olması açısından çok da önemli değildir.

258. (D) Örgü iplikleri tüketiciye çeşitli şekillerde ve gramajlarda sunulmaktadır.

259. (Y) Yaş ve cinsiyet hırka modeli seçimini etkileyen faktörlerden değildir.

260. (D) İplik kalınlığı ve örgü özelliği, örgüye başlarken göz önünde bulundurulması gereken ve ilmek sayısını etkileyen faktörlerdendir.

261. (D) İlmek ve sıra hesabı yapmak sanıldığının aksine çok basit bir matematik işlemiyle hesaplanabilir.

262. Örgüye başlamadan önce doğru hesaplama yapabilmek için .....(ölçü)... almak gerekir.

263. Hırka ölçüsü bedenin en .....(geniş).... noktasından alınır.

264. Hırka ....(boyu)... isteğe bağlı olarak belirlenir.

265. Kullanılan mezuranın ...(yıpranmış).... olmamasına dikkat edilmelidir.

266. Kol ölçüsü alınırken, kol ..(hafifçe)... kırılmalıdır.

267. İlmeklerin sayısını azaltmak veya oyuntu (yaka, kol) yapmak amacıyla ilmeklerin sayısını azaltma işlemine ilmek ....(eksiltme)..... ya da ilmek kesme denilmektedir.

268. İlmeklerin sayısını çoğaltmak ya da model özelliğini uygulamak amacıyla artırma işlemi yapılır, ....(artırma).... örgüde çok kullanılan önemli teknikerinden biridir.

269. Düğmelerin geçirilmesi iliklenmesi için giysilerin belirli yerlerinde bulunan küçük açıklıklara ....(ilik).... denir.

270. (Y) Hırka örme işlemi tamamlandıktan sonra, sıra örülen parçaları birleştirme ve süsleme aşamasına gelir. Bu aşamalar, örme işlemi kadar önemli değildir, titiz ve dikkatli çalışmayı gerektirmez.

271. (D) Hırkanın uzun yıllar bozulmadan kullanılabilmesi için düzgün birleştirilmesi gereklidir ayrıca dikiş estetik görünmeli düzgün olmalıdır.

272. (Y) Kaynatma dikişi elde yapılan dikiş tekniklerinden biri değildir.

273. (D) Örülen parçalar dikkatlice bir araya getirilerek, esnetmeden çok fazla çekiştirmeden dikkatlice birleştirilmelidir.

274. (D) Örgüler ılık ütü ile ütülenmelidir.

275. (D) Örgüler tersinden ve ütü bezi kullanılarak ütülenmelidir.

276. (Y) Örgü ütülendikten sonra sıcakken hemen yerinden kaldırılabilir, soğumasını beklemeye gerek yoktur.

277. (D) Kıyafetin göze daha güzel görünmesi için, çeşitli tekniklerle yapılan estetik ilavelere süsleme denir.

278. (D) Pul ve boncuklarla yapılan süslemeler günümüzde çok yaygın olarak kullanılmaktadır.

279. (D) Süsleme için kullanılacak modeller ve malzemeler örgüye, modele, yaşa, tipe, modaya, mevsime ve giyilecek yere göre seçmek gerekir.

280. (Y) İpliklerin birbirleriyle ve bir ipliğin belli bir yöne ilerlemesi suretiyle meydana gelen yüzeye reglan adı verilir.

281. (D) Kalıp, şiş örücülüğünde ilmeklerle oluşturulan yüzeye biçim vermek için kullanılacak yerin şeklinin örneğidir.

282. (Y) Ön genişlik önden bedenle kolun birleştiği yerden ve koltuk oyuntusunun 1/4’ten geçmek üzere alınır.

283. (Y) Bel çevresi vücudun bel bölgesindeki en dar yerinin çevresel ölçüsü, yine mezura yere dik olacak şekilde alınır.

284. (Y) Artık ölçü, beden ölçüsü 120 santimetrenin üzerindeki ölçüdür.

285. (D) Beden ölçüsü 125 cm olan bir bedenin artık ölçüsü 5 cm’dir.

286. (D) Çizim için sert uçlu (2H) kurşun kalem, karmaşık noktalarda renkli kalem kullanılmalıdır.

287. (D) K-O Boyundan ayak topuğuna kadar ölçülür.

288. (D) H-T Omuz kenarından bilek kemiğine ölçülür.

289. (D) Vücudun yaka omuz kısımlarından başlayıp göğüs, bel, kalça kısımlarını kapsayan, kâğıt, karton ve bezden yapılabilen işleme beden kalıbı denir.

290. (D) Çapraz iğne ile dikme sürfile dikişinin yün iğne ve yün ipliği ile yapılan tekniğidir.

291. (D) Oygulama tekniği kol birleştirmede en çok kullanılan dikiş tekniğidir.

292. (Y) Şiş örücülüğünde reglan kol görünüm olarak resmi olduğu için tercih edilir.

293. (Y) Öne dönen reglan kol bir uygulama tekniğidir.

294. (Y) Kadın giyeceklerinde göğüslere genişlik verebilmek için ön bedenlerde ilmek sayısı arka bedenden daha azdır.

295. (D) Arka reglan, ön reglandan 2 cm daha uzundur.

296. (D) Omuzları belirlemek için kol oyuğundan 10 cm sonra orta 2-3 ilmeğin yanlarından iki sırada bir ilmek eksiltmek iyi olur.

297. (D) Reglan eksiltmeleri ön ve arka bedende aynı sayıda olmalıdır.

298. (Y) Arka yaka oyuntusu ön beden yaka oyuntusundan az olduğundan arka reglan uzunluğu ön reglandan daha az olacaktır.

299. (D) Kolun sağ tarafı arka reglan, sol tarafı ön reglan uzunluğunda olmalıdır.

300. …(Etek boyu)… belden aşağıya istenilen uzunlukta alınır.

301. …(Kalça ölçüsü)……… belden kalçanın en geniş yerine kadar ölçülür.

302. …(Dikişsiz reglan)…… özellikle yeni doğmuş bebeklerin giysileri için kullanılır.

303. …(Türk beden ölçülerine)… göre hazırlanmış standart ölçü tablosu ve kalıp hazırlama sistemi yoktur.

304. (D) Görülen aksaklıklar hazırlanan kalıplar üzerinde düzeltmeler yapılarak giderilir.

305. (Y) Bedenden ölçü, mezur arkada, kürek kemiklerinin üzerinden, koltuk altından ve göğsünün üzerinden geçirilerek alınır.

306. (D) Drapaj yoluyla elde edilen kalıplar; önceden hazırlanmış, beğenilmiş modelleri aynen uygulamak amacıyla dikilmiş giysilerin sökülerek kalıbının kopya edilmesi işlemidir.

307. (D) Ölçü alınırken ölçü alınacak kişinin normal duruşu sağlanmalıdır.

308. Aşağıdakilerden hangisi bir reglan kol çeşidi değildir?
A) Klasik reglan kol B) Basit reglan kol C) Deri reglan kol D) Dikişsiz reglan kol E) Yarım reglan kol

309. Aşağıdakilerden hangisi ölçü almada dikkat edilecek noktalardan değildir?
A) Bel yeri saptanmalıdır. B) Ölçüsü alınan kişi normal duruşu nasılsa ölçü alınırken de duruş şeklini değiştirmemelidir. C) Ölçü alınırken bolluk vermeden, fazla sıkmadan ölçü alınmalıdır. D) İç giyimi düzgün olmalı, devamlı giyilecek olan korse vb. gibi iç giyimler ölçü alınırken de giyilmelidir. E) Ölçüsü alınan kişi ölçü alınırken yemek yiyor olmalıdır.

310. Şiş örücülüğünde örgünün daha güzel görünmesini sağlamak için çeşitli tekniklerle yapılan estetik ilavelere …(süsleme)….. denilmektedir

311. Süsleme yaparken, estetik ölçüler ve …(teknik bilgileri)…birbirleriyle uyumu çok önemlidir.

312. Ponpon tek renk, iki renk veya renkler iç içe yerleştirilerek …(ebruli)…yapılabilir.

313. Giysi ve dekorasyonda sıkça kullanılan, genellikle ürünlerin kenarlarına uygulanan püskül gibi uzantılara …(saçak)…..denir.

314. Çeşitli malzemelerden yapılan, dar, uzun ve yassı dokuma/örgülere …(şerit)…..denir

315. …(Püskül).., baş boyun ve etek olmak üzere üç kısımdan oluşur

316. Aplike tekniğinde fon kumaşı ve …(kapatma kumaşı)…olmak üzere iki çeşit kumaş kullanılır.

317. Yan yana gelerek bir süslemeyi oluşturan ve kendi başlarına birer anlamı olan öğelerden her birine…(motif)…… denilmektedir.

318. Sim, sarma, ipek ve çeşitli ipliklerle kumaş ve herhangi bir zemin üzerine yapılan işlemelere …(nakış)….denir

319. İlmek işleme(buğday işi) genellikle…(düz)… örgüler üzerine uygulanır.

320. Örgü işlemelerinde…(etamin).. iğnesi kullanılır

321. Hazır malzemelerle süslemede, malzemelerinden ziyade …(örgü).. ön plana çıkmalıdır.

322. …(Boncuk).., cam, sedef, tahta, plastik, porselen veya çeşitli taşlardan yapılmış ortası delik çoğunlukla yuvarlak ve renkli süs taneleridir.

323. Pul ve boncuklar çok çeşitli …(tekniklerle)….. tutturulabilir

324. …(Örgü örmek)….. bayanların en çok tercih ettikleri hobilerden biridir

325. …(Boncuklar)… örgüyü güzelleştirdiği gibi aynı zamanda fantezileştirir.

326. El örgüsünde kullanılan en önemli malzeme kuşkusuz …(örgü ipliğidir)…..

327. Fantezi iplik, tesadüfî ve periyodik olarak dağılan gayri …(muntazamlıkları)…her türlü formda bünyesinde bulunduran ipliktir.

328. Desende her bir renk değişik bir …(sembolle)…. veya renkle ifade edilir.

329. (Y) Şiş örücülüğünde örgünün daha güzel görünmesini sağlamak için çeşitli tekniklerle yapılan estetik ilavelere ponpon denilmektedir.

330. (D) Bizim süslemelerimizdeki zenginlik, yüzyılların birikimi ile birleşince ortaya çok çarpıcı örgüler çıkmaktadır.

331. (D) Örgüde ek ve hatalı yerleri kapatmak amacıyla süslemeler yapılabilir.

332. (Y) Saçak yalnızca şiş örücüğünde kullanılan bir tekniktir.

333. (D) Bazı inanışlara göre püskül kötülüklere ve nazara karşı koruyucudur.

334. (Y) Püskül, baş ve boyun olmak üzere iki kısımdan oluşur.

335. (D) Parmak ile örerek kordon yapılabilir.

336. (D) Örgü süslemelerinde, basit nakış iğnelerinden sıkça faydalanılır.

337. (D) İlmek işleme aynen ilmeğin şeklini alır ve örülmüş hissi yaratır

338. (D) Fantezi ipliklerin, ponponlu, tüylü, pullu, çok renkli vb gibi birçok çeşidi mevcuttur.

339. (D) Şal kısaca, kadınların omuzlarına örttükleri geniş atkı olarak tanımlanmaktadır.

340. (D) Şal modelinin, kullanacak kişiye uyumu ve kullanışlı olmasına dikkat edilmelidir.

341. (Y) Şal yapımında kullanılan desen ve renk sayısı son derece sınırlıdır.

342. (D) Şal yapımında yalnızca yün, merserize ve pamuk iplikleri kullanılabilir.

343. (D) Şişler genellikle çelik, plastik, alüminyum kaplama, tahta ve bambudan yapılmış, bir ucu sivri ince uzun çubuklardır.

344. (Y) Şiş örücülüğünde kullanılacak ipliği doğru seçmek ve iplik türü hakkında bilgi sahibi olmak, örgünün başarılı olması açısından çokta önemli değildir.

345. (D) Örgü iplikleri tüketiciye çeşitli şekillerde ve gramajlarda sunulmaktadır.

346. (Y) Yaş ve cinsiyet şal modeli seçimini etkileyen faktörlerden değildir.

347. Şal, kol ve yaka oyuntusu yapmak …(ilik açmak).. vb gibi ayrıntılarla uğraşmayı gerektirmez

348. Şal bir …(aksesuar).. olarak kullanılmanın yanı sıra bezende kıyafetin açık kısımlarını kapatmak, vücut kusurlarını örtmek içinde kullanılabilir

349. Şal örmeye başlamadan önce …(genişliğine)…. ve boyuna karar vermek doğru olur

350. …(Dikdörtgen)… şallar, genel olarak eninden başlanır ve istenilen uzunluğa ulaşana kadar boyuna örülür

351. Örgüye başlarken hemen herkesin karşılaştığı en büyük zorluk, kaç …(ilmek)… başlanması gerektiği konusunda karar vermektir

352. İlmek ve sıra hesabı yapmak sanıldığı kadar …(zor).. bir işlem değildir

353. Örnek parça hazırlamak örgünün …(düzgün)….. olabilmesi için çok önemlidir

354. (Y) Örgülerde yalnızca hatalı kısımları kapatmak için süsleme yapılabilir.

355. (D) Ponponlar küçük yuvarlak yün toplardır.

356. (D) Kordon, örgülerde hem süsleme hem de bağlama amacıyla kullanılırlar.

357. (Y) Yaka iğneleri yalnızca şalın kaymasını engellemek amacıyla kullanılır

358. (D) Örgüler ılık ütü ile ütülenmelidir.

359. (D) Örgüler tersinden ve ütü bezi kullanılarak ütülenmelidir.

360. (Y) Örgü ütülendikten sonra sıcakken hemen yerinden kaldırılabilir, soğumasını beklemeye gerek yoktur.

361. (D) Kıyafetin göze daha güzel görünmesi için, çeşitli tekniklerle yapılan estetik ilavelere süsleme denir.

362. (D) Pul ve boncuklarla yapılan süslemeler günümüzde çok yaygın olarak kullanılmaktadır.

363. (D) Süsleme için kullanılacak modeller ve malzemeler örgüye, modele, yaşa, tipe, modaya, mevsime ve giyilecek yere göre seçmek gerekir

364. (D) Şal kısaca; genellikle, kadınların omuzlarına örttükleri geniş atkı olarak tanımlanmaktadır.

365. (D) Şal yapımında öncelikle giyecek kişinin istekleri ve vücut tipi göz önünde tutularak model seçimi yapılmalıdır

366. (Y) Örgüye başlamadan önce örnek parça hazırlamak gerekli değildir. Göz kararı örgü örmek mümkündür.

367. (D) Şişler genellikle çelik, plastik, alüminyum kaplama, tahta ve bambudan yapılmış, bir ucu sivri ince uzun çubuklardır.

368. (Y) Örgü ipliğini doğru seçmek ve iplik türü hakkında bilgi sahibi olmak, örgünün başarılı olması açısından büyük önem taşımamaktadır.

369. (D) Yaş ve cinsiyet şal modeli seçimini etkileyen faktörlerden değildir.

370. (Y) Örgüler sıcak ütü ile bastırılarak ütülenmelidir.

371. (D) Şal esnek yapısından dolayı çok rahatlıkla kullanılabilir. Hemen her bedene rahatlıkla uyum sağlar.

372. (D) Süsleme yaparken renklerin birbirine uyumlu olmasına dikkat edilmelidir

373. (D) Ponpon, püskül, saçak, kordon ile yapılan süslemeler şal süslemesinde yaygın olarak kullanılmaktadır.

374. Giyimde herhangi bir ürünün esasını oluşturmak amacıyla yapılan çizim işlemlerine …(kalıp)…. denir.

375. Kalıp hazırlarken …(vücut ölçüleri)…,. kemik, kas yapıları mutlaka dikkate alınmalıdır.

376. El örgüsünde kullanılan en önemli malzeme …(örgü ipliği)….dir.

377. Örgü ipliklerinin hepsinin üzerinde …(semboller)…. bulunan kâğıt bantlar vardır.

378. …(Örnek parça)…… hazırlamak örgünün düzgün olabilmesi için çok önemlidir.

379. Örgünün …(esnek yapısı)….. nedeniyle normal kumaşlara oranla daha az bolluk vermek yeterlidir.

380. İlmek sayısı, örgüye kaç ilmekle başlanacağını yani …(genişlik)…. ölçülerini ifade eder.

381. Sıra sayısı, örgünün kaç sıra örüleceğini yani …(uzunluk)… ölçülerini ifade eder.

382. Düğme geçirilmek üzere açılan küçük açıklıklara ……(ilik)…. denir.

383. İlik, …(süsleme)… amacı ile de uygulanır.

384. Yatay ilik, ilmeklerin …(enine)…. kesilmesi ile oluşur

385. Dikey ilik, ilmeklerin …(boyuna)..  kesilmesi ile oluşur.

386. Kazak, yelek, hırka vb. gibi ürünlerde ilik …(daha sık)…uygulanır

387. (D) Şiş örücülüğünde yapılan işin sınırını oluşturan bölümlere kenar denir.

388. (Y) Örgüde kenar yapımı, örgü dikişe gideceği için çok önemli değildir.

389. (D) Kenarın muntazam olması örgünün kalitesini arttırır.

390. (D) Kenar, örgüye dekoratif görünüm sağlar.

391. (D) Kenar, örgüde uç kısımların kıvrılmasını ve esnemesini engeller.

392. (D) Şiş örücülüğünde yapılan işin yaka, kol ağzı, etek ucu, cep kapağı gibi kısımlarını çevreleyen kısmına (bordür) denir.

393. (D) Bordür uç kısımların yıpranmasını engeller.

394. (Y) Bordür seçimi, modele uygun olmaz.

395. (D) Bordürlerin ilmekleri örgü parçaları ile birlikte örülür. İlmekler yatay ve dikey görünümde olabilir.

396. (Y) Örgü parçaları örülüp bittikten sonra enine, boyuna ve verev şeklinde örülmüş bordürler örgü parçalarının uçlarına, işin önünden makine dikişiyle, işin yüzünden kaynatma dikişiyle dikilir.

397. (D) Şiş örücülüğünde örgünün kenarlarının birleştikleri yere köşe denir.

398. (Y) Birbirine denk gelmeyen köşeler örgünün kalitesini artırır.

399. (Y) Köşe, modele uygun olarak seçilmek zorunda değildir.

400. (D) Köşeler, örgüye estetik bir görünüm kazandırır ve uzun süre kullanım olanağı sağlar.

401. (Y) Köşe yalnızca ayrı örülüp örgüye dikişle birleştirilebilir.

402. (Y) Şiş örücülüğünde ilmek sayısının çeşitli tekniklerle çoğaltılmasına ilmek eksiltme denir.

403. (D) İlmek arttırma, en sık uygulanan örgü tekniklerinden biridir.

404. (D) Desen oluşturma amacıyla arttırma işlemi yapılabilir.

405. (D) Arttırmalar basit ve çiftli arttırma olarak ikiye ayrılır.

406. (D) Uygulanacağı yerin veya desenin özelliğine göre değişik şekillerde arttırma yapılabilir.

407. (D) Örgünün (kenarlardan, yaka ve kol ağızlarından veya desen oluşturmak amacıyla örgünün içinden) ilmek sayılarının azaltılması işlemine ilmek eksiltme denir.

408. (Y) Eksiltme işlemi ajurlu örgülerde sıklıkla kullanılmaz.

409. (D) İki ilmek birlikte örüldüğünde bir ilmek, üç ilmek birden örüldüğü zaman iki ilmek eksilmiş olur.

410. (Y) Eksiltme, örgünün sadece başında yapılır.

411. Örgü kalıpları, örgünün …(esnek yapısı)….. nedeniyle giyim kalıplarına oranla daha az ayrıntılı ve düz hazırlanır.

412. Kol boyu, kol dirsekten hafifçe kıvrılmış durumdayken …(omuz başından)…. bilek kemiğine kadar alınan ölçüdür .

413. Örgü iplikleri tüketiciye çeşitli şekillerde ve …(gramajlarda)…. sunulmaktadır.

414. Örgü ipliklerinin hepsinin üzerinde …(semboller)…. bulunan kâğıt bantlar vardır.

415. Yatay ilik, ilmeklerin …(enine)….. kesilmesi ile oluşur.

416. …(Kenar)…., şiş örücülüğünde yapılan işin sınırını oluşturan bölümdür.

417. Bordürler, örgünün uç kısımlarına…(Estetik)…. bir görünüm kazandırır.

418. Birbirine …(denk).. gelmeyen köşeler örgünün kalitesini düşürür.

419. İlmek arttırma, şiş örücülüğünde ilmek sayısının çeşitli tekniklerle, …(çoğaltılması)… anlamına gelir.

420. İlmek eksiltirken üç ilmek birden örüldüğü zaman …(iki ilmek)…. eksilmiş olur.

421. …(Yaka)…. bedende giysilerin boğaz kısmına rastlayan giysiyi tamamlayan , koruma amaçlı yada estetik görünüm sağlayan, örgüyü rahat giyip çıkarmamıza yarayan bölümüdür.

422. Yaka çeşitleri yapılışlarına göre …(Üç)….. başlık altında toplanabilir.

423. Yaka sadece lastik olarak ya da sonuna torba örgü yapılarak hazırlanırken, ……(elde makine dikiş)…..tekniği kullanılarak dikilir.

424. Yaka yapımında aşağıdaki malzemelerden hangisi kullanılır?
A) İp B) Şiş C) Makas D) Hepsi

425. Aşağıdakilerden hangisi yaka yapımında dikkat edilecek noktalardan değildir?
A) Yaka günün modasına uygun olarak yapılmalıdır. B) Başın rahat girip çıkması sağlanmalıdır. C) Vücut özellikleri dikkate alınmaz. D) Yaka örmeye geçmeden önce ölçü ve ilmek sayılarına dikkat edilmelidir

426. Yetişkinlerde yuvarlak yaka oyuntusu örgünün ortasından …(8-10)… ilmek kesilerek oluşturulur.

427. Amaca ve …(kalıba)….. uygun yapılmayan yakalar örgüyü görünüm açısından basitleştirir.

428. Kare yaka, örgüde yaka oyuntusu yerinin ölçüsüne göre önden …(iki)…. köşesinden ilmeklerin kesilmesi ile oluşan bir yaka çeşididir.

429. Bebe yaka genelde çocuk ve …(bebek kazaklarında)…. , hırkalarda tercih edilen bir yaka modeldir .

430. …(V yaka)…. örgünün göğüs kısmından itibaren ortadan omuza kadar her ikitaraftan ilmeklerin belli aralıklarla muntazam kesilmesi ile oluşur.

431. ……(Şal yaka)…diğer yaka şekillerine göre görünüşü daha geniş ve yayvandır.

432. Uygulama alanı en yaygın olan ve ...(şiş)... denen basit araçla yapılan ....(örgüler)...dir.

433. En eski örgü örneklerinden biri Yale Üniversitesi'nin Suriye'de “eski bir şehirde” yaptığı araştırmalarda bulunan ...(Araplara ait konçlu)...bir çoraptır.

434. Şiş örücülüğünde kullanılan temel araç...(şiş)....tir.

435. Dikişsiz yuvarlak örgülerde, yaka ve robalarda kullanılan şişler.....(yuvarlak)....tır.

436. Örücülükte en çok kullanılan iplikler ...(yün)...iplikleridir

437. Örgünün düzgün olması açısından …(ipin tutuş şekli)… son derece önemlidir.

438. İpin tutuş şekli …(yöresel)… değişiklikler gösterebilir.

439. (Y) Şişi doğru şekilde tutmanız önemli değildir.

440. (Y) İplik ile şişin kalınlığının birbirine uyumunun önemi yoktur.

441. (D) Şişi ilmek içine batırdıktan sonra ipin atılışını kolaylaştırmak için sağ elinizin işaret parmağını hafifçe bükünüz.

442. (D) Örgüye başlarken ilmekler çok sıkı atılmamalıdır.

443. (Y) İplik kalınlığı ile şiş numarasının uyumlu olması önemli değildir.

444. (Y) Başlangıç ilmeğinin düzgün atılması çokta önemli değildir.

445. (D) Örgü örerken ipliğin düzgün gelmesi örgünün net olması açısından önemlidir.

446. (D) Basit ilmek atma tekniği dayanıksız ve esnek olduğu için çok kullanışlı değildir.

447. Teknik açıdan ilmekler üzerinde yapılan incelemeler sonucu, Anadolu'da hala uygulanan çorap örgüsünün dönük ilmeklerine de …(çapraz doğu ilmeği)…adı verilmiştir.

448. Türklere ait ilk tarihi belgeler …(Orta Asya'da)…. yapılan arkeolojik kazılarda bulunmuştur.

449. Doğuda gelişen …(örgüler)……ticaret gemileri ile Arap tacirleri tarafından …(İspanya'ya)…. getirilmiş oradan da ……(İngiltere ve İskoçya'ya)… yayılmıştır.

450. Örücülüğün esas gelişimi Avrupa'ya …(ipeğin).. gelişiyle olmuştur.

451. Günümüzde teknolojik gelişmenin paralelinde makineleşerek örücülük …(tekstil)…… endüstrisi içinde yerini aldı.

452. Yuvarlak şişler…(dikişsiz yuvarlak)…..örgülerde…(yaka ve robalarda)….. kullanılır.

453. Doğal liflerde direnci artırmak, buruşmayı ve keçeleşme..ye önlemek veya fantezi iplikler elde etmek için …(değişik menşeili lifler)….. farklı oranlarda karıştırılır.

454. % 100 yün olan iplikler üzerinde ……(uluslararası saf yün damgası)….bulunur. Canlı koyundan elde edilen doğallığını koruyan yün mamüllerine konan bu sembolü ……(Milano'lu bir uzman, Francesko Saroglia)……bulmuştur.

455. Merserize iplikler…(parlak ve dayanıklıdır.)…. Değişik kalınlıktaki merserize iplkler ve merserize şeritler ……(serin tutma, teri emme)….. ve kolay yıkanma özelliklerinden dolayı ……(yazlık giysilerin)…. yapılmasında tercih edilir.

456. Örgücülükte en çok kullanılan suni…(iplik visko ipeğidir)…. ham maddesi ……(kayın ağacından)….. elde edilen odun selülozludur. Viskoz ipeği parlak görünüşlüdür. Ükemizde viskoz ipeklerine …(floş)…da denir.

457. (D) Kroşenin temeli zincir ilmeğidir. İlmekler tığ yardımıyla birbirinin içinden çekilerek üretilir.

458. (D) Tığ örücülüğünde örtü, kenar danteli, şal vb. düz (yüzeysel) çalışmalar yapılabildiği gibi bere, patik, abajur, kese gibi örerken biçimlendirilen hacimsel çalışmalar da yapılabilir.

459. (D) Kroşe çalışmaları, örülüşteki iki farklı uygulamadan dolayı düz kroşe, çok ilmekli kroşe olmak üzere iki gruba ayrılır.

460. (Y) Düz kroşe uzun tığ ile yapılır ve bu işe sepet örgü de denir. İşin aynı yüzünden gidiş ve dönüş sırası yapılır.

461. (Y) Tığlarda büyük numaralar kalın, küçük numaralar ince tığların karşıtıdır yani numara büyüdükçe tığ kalınlaşır.

462. (D) Tığ örgüsünde kullanılan bitkisel iplikler pamuk, keten, kenevir, rafyadır.

463. (Y) Para keselerinin deseninin hazırlanmasından önce hazırlanacak desenle ilgili bir ön araştırma yapılmasına gerek yoktur.

464. (Y) Tığ örgüsü para keselerinde desenler bütün halinde yapılmaz sadece motiflerde oluşabilir.

465. (D) Tığ modellerinin çoğu şema olarak çizimle gösterilmiştir. Bu çizimlerde kullanılan işaretler desen çalışmalarında uygulanacak tığ örgü ilmeklerinin stilize edilmiş bir yansımasıdır.

466. (D) Tığ örgüsünde desen hazırlarken kullanılan araç gereçler; görsel basılı kaynaklar, para kesesi örnekleri, makas, cetvel, kareli kâğıt veya milimetrik kâğıt, boya kalemi, yumuşak kalemdir

467. (D) Tığ örücülüğünde tığın ilmekler içine batırılış şekli, ipliğin tığ üzerine dolanış yönü ve dolama sayısı, ilmeklerin toplanış şekilleri, işin tek yönlü veya çift yönlü örülüşü, örgüde farklı sonuçlar yaratır.

468. (Y) Tığ örgüsünde her zaman zincir ilmeği yapmakla işe başlanır.

469. (Y) Tığ çalışmalarında en çok kullanılan ilmek alma şekli ters ilmektir.

470. (D) Tığ batış şekilleri de kendi aralarında üç gruba ayrılır: son sıranın zincir ilmeklerine batış, alt sıranın zincir ilmeklerine batış, alt sıranın biritlerine batış.

471. (D) Tığla yapılan örgülerde örülen her sıranın üstünde bir zincir dizisi oluşur. Diğer sıralar bu zincir ilmeklere batılarak üretilen ilmeklerle oluşturulur.

472. (Y) Demet ilmek, tığa çok sayıda ilmek dolayarak hepsini bir ilmekle toplama işlemidir.

473. (D) Tığ örgüsünde işe başlama iki şekilde olur: su şeklinde dantel başlama ve motif başlama.

474. (D) Tığ çalışmalarının yön değiştirmesi deseni etkiler. Çalışma iş özelliğine göre bazen hep aynı yöne doğru sürdürülür bazen de sıra sonunda iş çevrilerek gidiş ve dönüş sıraları olmak üzere çift yönde çalışılır.

475. (D) Tığ örgüsünde artırma, aynı yere iki defa veya daha fazla sayıda batarak, birit sayısını artırarak veya kenarlara zincir ilave ederek yapılır.

476. (Y) Tunus ilmeği kısa tığ ile yapılan bir örgü tekniğidir.

477. …(Süsleme)… bazı ilavelerle bir şeyi daha güzel, daha çarpıcı bir hâle getirmek sanatıdır.

478. Kenar süslemenin diğer bütün işlerde olduğu gibi para keselerinde de önemi büyüktür. Kenar süslemesi yapılan keseler daha ……(güzel)…. ve daha …(düzgün)… görünmektedir.

479. Para keselerinin kenarları, kese örülüp bittikten sonra çeşitli …(tığ oyası)….. teknikleri yapılarak da süslenebilir.

480. Para keseleri boncuklarla da süslenmektedir. Boncukların …(tahta)…… ve ……(plastik)….. gibi çeşitleri bulunmaktadır.

481. Süslemelerde kesenin rengine …(uygun)… renkte kurdeleler kullanılır.

482. Düz kroşe …(kısa)… tığ ile yapılan işlerdir. İlmeklerin birbirinin içinden üretilişi ve kapatılışı aynı sırada hemen yapılır.

483. …(Tığ)… bir ucu çengelli diğer ucu düz, 15–20 cm uzunluğunda çelik, alüminyum kaplama, plastik, şimşir, fildişi ve kemikten yapılmış bir örgü aracıdır.

484. Bir nesnenin yüzeyinde görünen çizgi, renk ve şekillerden oluşan süslemeye veya görüntüye ……(desen)…. denir.

485. …(Başlangıç)…. ilmeği başparmağa ip dolayarak yapılabileceği gibi elde basit bir halka oluşturup içinden bir ilmek çekerek de yapılabilir.

486. Tığ örgüsü çalışmalarının çoğu temeli oluşturan bir sıra …(zincir)….. üzerine başlanır.

487. ...(Yüz).... ilmek tığ çalışmalarında en çok kullanılan ilmek alma şeklidir. Zincir içine batırılan tığ üzerine iplik arkadan öne doğru dolanır ve zincir içinden geçirilir.

488. İpliğin tığa dolanış yönü dolanan ilmek sayısı ve bu ilmeklerin değişik şekillerde toplanışı, birbirinden farklı örgü dokuları oluşturur. Böylece değişik isimler alan …(kroşe).. çeşitleri doğar.

489. ……(Eksiltmeler)…… bir sıradaki birit sayısını azaltmak, işin veya desenin daralmasını sağlamak veya verev dizeler oluşturmak amacıyla uygulanır.

490. Keseler hazır harçlarla da süslenmektedir. Bunlar, fermuar ve çeşitli klipslerdir. Fermuar ve klipsler keselere ……(dikilerek)….. monte edilir.

491. Kroşenin temeli …(zincir)…. ilmeğidir. İlmekler tığ yardımıyla birbirinin içinden çekilerek üretilir.

492. Tığ örücülüğünde kullanılan tığlar hangi maddelerden yapılmaktadır?
A) Alüminyum B) Kemik C) Çelik D) Plastik E) Hepsi

493. İnce tığlar genellikle hangi maddeden yapılırlar?
A) Çelik B) Plastik C) Alüminyum D) Kemik E) Şimşir

494. Aşağıdaki ipliklerden hangisi bitkisel maddelerden üretilmiştir işaretleyiniz?
A) Pamuk B) Keten C) Kenevir D) Rafya E) Hepsi

495. Hangi iplik çeşidi hayvansal maddelerden üretilmiştir?
A) Altın B) Kenevir C) Yün D) Floş E) Hiçbiri

496. Aşağıdakilerden hangisi tığ örücülüğünde kullanılan yardımcı araç gereçlerdendir?
A) Firketeler B) Makas C) Çengelli iğne D) Dikiş iğneleri E) Hepsi 

497. Tığ örücülüğünü uygularken,tığ.......(sağ).... elde tutulur.

498. Tığ elin,bilekten rahatlıkla hareket edebileceği bir şekilde,fazla.....(sıkmadan).....tutulmalıdır.

499. Tığın sağ elin baş,işaret ve orta parmakları arasında ve tığın alt kısmı avuç içinde kalacak şekilde tutarak örgü örenler......(hızlı).......örerler.

500. Tığın sağ elin baş,işaret ve orta parmakları arasında kalem tutar gibi uygulanması........(doğru).......tutma şeklidir.

501. İplik tutuş......(işe başlarken ve örerken)....olmak üzere iki şekilde tutularak uygulanır.

502. (D) Tığ örücülüğü çalışmalarının başlangıç noktasını oluşturan zincir, elde basit bir halka oluşturup içinden bir ilmek çekmek suretiyle ortaya çıkan ilmektir.

503. (D) Tığ ile yapılan tekniklerin ilk basamağı zincirdir.

504. (Y) Zincir çeşitleri birli, ikili, üçlü zincir olarak yapılır.

505. (D) Tığın üzerine işaret parmağınızın üzerindeki ipliği arkadan öne doğru sararak 1 Yüz ilmek almış olarak zincire devam edilir.

506. (Y) Çiftli zincirde bir önceki işlemle oluşmuş dikey görünümlü ilmeklerden sol tarafta olana sağdan sola doğru batırınız. Tığı 1 yüz ilmekle bırakınız.

507. (Y) Tığla yapılan örgü çalışmalarında, her bir sıranın üzerinde zincir dizisi oluşurken, diğer sıralar bu zincir ilmeklere batırarak üretilen ilmeklerle yapılmadan, tığın, bu zincir ilmeklere farklı şekillerde değişik örgüler meydana gelmez

508. (D) Tığ, bir önceki sırada oluşmuş zincir ilmeğin ortasından, önden arkaya doğru batırılır. Üzerine atılan ipi (ilmeği) alarak batırıldığı yerden geri çekilir. Böylece zincir ortasından bir yeni ilmek çıkartılmış olur.

509. (Y) ‘’V’’şeklindeki ilmeğin ortasından ve üst sıra zincirin altından arkaya batış şeklini yaparak örgü işlemi yapılamaz.

510. (D) Britin önünden geçerek arkadan batış işlemi, Tığa ilmek doladıktan sonra, bir önceki sırada oluşan zincir altındaki britin sağından, tığ arkadan öne batırılır. Yeni bir ilmek alarak batırıldığı yerlerden arkaya doğru geri çekilir.

511. (D) Zincir ilmeğin altından arkaya batış işlemi, tığ, bir önceki sırada oluşan zincir ilmeğin altından önden arkaya doğru batırılır, yeni bir ilmekle geri çekilir

512. (D) Halka ilmek parmak, kalem veya cetvel üzerinden alınan ipliklerle, halka şekli oluşturarak yapılan örgüdür.

513. (Y) Tek parmakla kısa halka ilmek çalışılmaz.

514. (D) Çift parmakla uzun halka ilmek iki şekilde uygulanır.

515. (D) Sarma ilmek tığ örücülüğünde, motiflerde ve dantel çalışmalarında farklı dokular oluşturmak için kullanılan, tığa çok sayıda ilmek dolayıp bu ilmeklerin hepsini birlikte toplama esasına dayanan kroşe çeşididir.

516. (D) Sarma ilmeğin diğer adı rokoko ilmektir.

517. (D) Demet ilmek tığ örücülüğünde, motiflerde ve dantel çalışmalarında farklı dokular oluşturmak için kullanılan, bir ilmeğin içinden üretilen ilmeklerin demet şeklinde toplama esasına dayanan bir kroşe çeşididir.

518. (Y) Demet ilmek toplu kroşe olarak da isimlendirilir.

519. (Y) Tunus ilmeği genellikle kısa tığ ile uygulanır.

520. (D) Tunus ilmeği örülürken gidiş sırasında her zincirden ilmek üretilir, dönüş sırasında bu ilmekler ikişer ikişer kapatılır.

521. (Y) Tunus ilmeğinde gidiş arka dönüş sıraları hep işin yüzünden yapılır.

522. (D) Tunus ilmeği hasır ilmek veya Afgan ilmeği diye de isimlendirilir.

523. (D) Halka ilmek parmak üzerinden alınan ipliklerle, halka şekli oluşturarak yapılan bir kroşeçeşididir.

524. (Y) Halka ilmek uygulanırken kalem, cetvel gibi araçlardan faydalanılmaz.

525. (D) Tek parmak üzerinden alınan iplikle yapılan halka ilmek kısa halka ilmek çeşitidir.

526. (Y) Çift parmakla halka ilmek uygulanırken, iplik sol elin işaret parmağı üzerinden alınır.

527. (Y) Çift parmakla yapılan halka ilmek uygulamasında halkalar kısa olur.

528. (D) Tığ örücülüğünde farklı dokular oluşturmada kullanılan, tığa çok sayıda ilmek dolayıp bu ilmeklerin hepsinin birlikte toplanması esasına dayanan kroşe çeşidine sarma ilmek denir.

529. (Y) Sarma ilmek, motiflerde ve dantel çalışmalarında kullanılmaz.

530. (D) Sarma ilmek, rokoko diye de isimlendirilir.

531. (D) Sarma ilmek uygulanırken tığa beş ilmek dolanır.

532. (Y) Bir ilmeğin içinden üretilen ilmeklerin demet şeklinde toplama esasına dayanan kroşe çeşidine örümcek denir.

533. (D) Demet ilmeğin diğer adı salkım kroşedir.

534. (D) Tığ örücülüğünde farklı dokular oluşturmak için demet ilmek tekniğinden faydalanılır.

535. (D) Örümcek tekniği uygulanırken sık iğne ile birleştirilirse ortaya zarif görünümlü ürünler çıkar.

536. (Y) Örümcek tekniğinin uygulaması zor ve sıkıcıdır.

537. (D) Tunus ilmeği tığ örücülüğünde kullanılan bir ilmek çeşididir.

538. (Y) Tunus ilmeği genellikle kısa tığlarla uygulanır.

539. (D) Tunus ilmeği uygulanırken gidiş sırasında her zincirden bir ilmek üretilir.

540. (Y) Tunus ilmeği uygulanırken dönüş sırasında ilmekler üçer üçer kapatılır.

541. (D) Tunus ilmeğinin diğer adı hasır örgüdür.

542. (Y) Afgan ilmeği tunus ilmeğinin isimlerinden biri değildir.

543. (Y) Demet yapma temel işlemiyle oluşturulan desenler, demetlerin alt alta, birbirinin arasına veya paralel şekillerde uygulanmasıyla oluşturulan desenlerdir.

544. (D) İran ilmeği: Zincir altından batarak ve tek yönlü uygulanır.

545. (Y) Papatya ilmek: Zincir üstünden batarak ve çift yönlü uygulanır.

546. (D) Demet ilmek: Çift kroşe ve demet ilmeğin bir arada kullanılmasıyla oluşturulan desen.

547. (Y) Tığ örücülüğünde, motiflerde ve dantel çalışmalarında farklı desenler üretirken düğüm ilmeklerden de faydalanılmaz.

548. (D) Desenler düğüme benzediğinden bu ismi almışlardır.

549. (D) Battaniye ilmek Düğüm ilmek olmak üzere iki farklı şekilde uygulanır.

550. (D) Tığ örücülüğünde üstten artırma temel işlemiyle oluşturulan desenler, tığı britler arasına batırarak veya britlerin çapraz olarak artırılmasıyla oluşturulan desenlerdir.

551. (Y) Basit Artırma: Basit artırma, tek kroşe ve iki sıra üstten artırma yapılarak oluşturulan bir desen çeşididir. Tek yönlü uygulanır.

552. (D) Artan Üçlü İlmek: Artan üçlü ilmek, çift kroşe üzerinde artırılan üçlü brit oluşturarak uygulanan bir kroşe çeşididir. Çift yönlü uygulanır.

553. (Y) Artan Çapraz İlmek: Artan çapraz ilmek, çiftli britleri alttan çaprazlayarak oluşturulan bir desen çeşididir. Tek yönlü uygulanır.

554. (D) Artan Çapraz Üçlü İlmek: Artan çapraz üçlü ilmek, zincir ortasına batışlı çift kroşe, çift üçlü brit teknikleri kullanılarak oluşturulan bir desen çeşididir. Çift yönlü uygulanır.

555. (D) Britlere değişik şekillerde batarak oluşturulan desenler, motiflere ve dantel çalışmalarına farklı görüntüler kazandırır. Bu desenler üstten artan brit ilmekler görünümündedir.

556. (D) Britlere değişik şekillerde batarak oluşturulan desenler; Britlere önden sağdan sola doğru batarak oluşturulan desen, Britlere önden sağdan sola doğru batarak ve ara yere zincir çekerek oluşturulan desen olmak üzere iki farklı şekilde uygulanır.

557. (D) Tığ örücülüğünde yapılan çalışmaların daha estetik ve güzel görünmesini sağlayan örgünün kenarlarına uygulanan küçük çıkıntılı şekiller piko denir.

558. (Y) Pikolar sadece tığ örgü çalışmalarında kullanılır.

559. (D) Kumaş kenarlarına, şiş örgü işlerinin kenarlarına ve uzun şeritler halinde örülerek sonradan birleştirilip dikilerek de kullanılır.

560. (D) Pikolar, uygulamada kullanılan tekniğe ve görünümlerine göre zincir pikolar, sivri pikolar ve yuvarlak pikolar olmak üzere üçe ayrılır.

561. (Y) Zincir Pikolar: Zincir pikolar, zincir ilmeğin uygulanması ve örerken şekillendirilmesiyle oluşturulur. Beş şekilde uygulanır.

562. (D) Sivri pikolar: Sivri pikolar, uygulama sonucunda oluşan şekilden dolayı bu isim verilmiştir.

563. (Y) Yuvarlak pikolar: Yuvarlak pikolar, uygulama sonucunda şekil yuvarlak görünümde olduğu için bu isim verilmiştir. Küçük kare piko, Kare piko, Fistolu piko olmak üzere üç şekilde uygulanır.

564. (D) Zincir desenler, belirli sayılarda çekilen zincirlerin birbiri üzerine, birbirlerinin aralarına farklı şekillerde bağlanması ile oluşturulan desenlerdir.

565. (D) Desenlerde çekilen zincir sayısına göre küçük veya büyük delikli dokular meydana gelir.

566. (Y) Zincir sayısı az olduğunda büyük delikli sık dokular, zincir sayısı çok olursa küçük delikli seyrek ve gevşek dokular oluşur.

567. (D) Zincir desenlerde çekilen zincir dizelerinin meydana getirdiği delikler, britlerle doldurularak yeni desenler oluşturulur.

568. (D) Basit kroşe, çift kroşe ve britlerin zincir dizeleri arasında kullanılmasıyla da değişik örgüler meydana gelir.

569. (D) Zincir desenlerin kare file, yay şeklinde file ve pikolu file olmak üzere üç farklı şekilde uygulanır.

570. (Y) Tunus ilmeği temel işlemiyle oluşturulan motifler, tunus ilmeğinin üzerindeki atkı görünümlü ilmeklere tığın aynı yönlerde batırılmasıyla meydana gelir.

571. …(Basit)….. kroşe tığ örücülüğü uygulanırken desen çalışmalarında sık dolgu yapılması gereken yerlerde, desen çalışırken geçişlerde uygulanan bir tığ örücülüğü tekniğidir.

572. …(İki).. ilmeği zincir çeker gibi birbirinin içinden geçirerek oluşturulur.

573. …(Bosna)….. ilmeği, basit kroşe çeşitleri kullanılarak oluşan desen çeşididir.

574. Basit kroşe tekniği uygulanırken …(yükseklik)…. sağlamadığı için fazla zaman alır.

575. …(Yollu)… Bosna, tek yönlü, basit kroşe çeşitleri kullanılarak oluşturulur.

576. …(Çift)…. kroşe tığ örücülüğünde yapılan bütün çalışmalarda en çok kullanılan tekniktir.

577. Çift kroşe tığa dolanan iki ilmeğin bir …(yüz)….. ilmekle toplanması ile oluşur.

578. Çift kroşe motiflerin …(üçlü)…. yerlerinde yarım sık ilmeğe göre daha kolay ve zevkli uygulanır.

579. …(Biritler)…… jarse, çift ilmekli jarsenin zincir altlarından ve jarse ilmek aralıklarından tığı batırarak oluşturulur.

580. Çift ilmekli jarsenin dokusu, …(jarse ilmek)…gibi örülür.

581. ……(Üçlü)….. kroşe; tığ örücülüğünde, motiflerde ve dantel çalışmalarında çok kullanılan desenlerin oluşmasında önemli rol oynayan, yapılan işin büyütülmesini sağlayan bir kroşe tekniğidir.

582. Desenlerin oluşmasında önemli rol oynayan ……(hazırlık)…. yapılan işlerin büyümesini sağladıkları için de önemlidir.

583. Üçlü ilmekler, dantel ve …(motif)…… uygulamalarında çok sık kullanılır.

584. Yarı üçlü ilmek, üçlü ilmeklere geçiş ve ……(biritler)… ilmeğidir.

585. Üçlü ilmeklerin tığa atılan …(ilmek)….. sayısına göre uzunlukları değişir.

586. Tığ örücülüğünde britlerin üçgen şeklinde, badem şeklinde, çatal şeklinde ve çaprazlama şeklinde toplama işlemlerinin yapıldığı tekniklere britleri …(toplama)…. yöntemleri denir.

587. Biritleri toplama yöntemleri ……(4)…. grupta toplanır.

588. Britleri çatal şeklinde toplama ……(2)…… grupta toplanır.

589. Badem şeklinde toplama yönteminde tığın üzerinde …(dört)….. ilmek olmasına dikkat ediniz.

590. (D) Basit kroşe, iki ilmeği zincir çeker gibi birbirinin içinden geçirerek oluşturulur.

591. (D) Bosna ilmeği, basit kroşe çeşitleri kullanılarak oluşan desen çeşididir.

592. (D) Panama jarse, çift ilmekli jarsenin zincir altlarından ve jarse ilmek aralıklarından tığı batırarak oluşturulur.

593. (Y) Çift ilmekli jarse, pike ilmek gibi örülür.

594. (Y) Düz üçlü ilmek, üçlü ilmeklere geçiş ve hazırlık ilmeğidir.

595. (D) Yarı üçlü ilmek, teknik olarak üçlü ilmekler gibi uygulanır fakat üçlü ilmeklerdeki gibi brit oluşturmaz.

596. (D) Britleri çatal şeklinde toplama yöntemlerinden biri de yukarı doğru şekilde toplamadır.

597. (Y) Biritleri üçgen şeklinde toplama yöntemini uygularken tığın üzerinde dört ilmek olmasına dikkat ediniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder