17 Nisan 2019 Çarşamba

El Sanatları Teknolojisi Alanı Prototip Ürünler Dersi Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. …(Ambalaj)…..genel anlamda ürünleri dış etkilerden koruyan, onları bir arada tutarak taşıma, depolama, dağıtım, tanıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran, metal, kâğıt, karton, cam, plastik vb. malzemelerden yapılmış dış örtü olarak tanımlanmaktadır.

2. …(Kumaş)… ambalajlar genellikle yumuşak, kırılmayacak ürünlerin korunması ve sunumunda kullanılır.

3. Ambalaj ürünü çarpma, ısınma, zedelenme gibi ……(fiziksel)…… etkilerden korur.

4. …(Kağıt ve mukavva)….. ambalajlar her türlü ürünün özellikle kırılacak, ezilecek ürünlerin sunumunda elverişlidir.

5. Peçete çalışmasında yapacağınız kutunun şekline uygun bir …(desende)…. peçete seçiniz.

6. Kutu kaplama çalışması çıkartmalı, yapışkanlı, desenli (dijifiks) …(kağıtlarla)…. da yapılabilir.

7. …(Asetat)…. ambalajlar daha çok ticari hayatta ürünlerin tüketiciye sunulmasında kullanılır.

8. Kalıplar …(fotokopi)…. ile istenilen boyutta büyütülebilir veya küçültülebilir.

9. Ambalaj …(modeli)….. seçerken ürünü en iyi gösterecek şekilde olmasına dikkat edilir.

10. …(Paket süsleme)….. hem ambalajı tamamlaması bakımından hem de hediye edilen ürüne daha fazla değer katacağı için önemlidir.

11. Her ürün ambalajında, ürünle dış …(ögelerin)…. ilişkisi iyi olmalıdır.

12. Ambalajın rengi, seçilen yazı ve biçimler, bunların düzenlenmesi uyumlu olursa …(görsel)….. etkisi güçlü olur, …(hediyeyi)….. alan kişinin belleğinde olumlu imaj yaratır.

13. …(Ambalaj)…., içerisinde ürün bulunan koruyucudur.

14. Ambalaj güçlü ve gerekli bir …(iletişim)….. aracıdır.

15. Ambalajın rengi, ürünün yapısı ile ……(bağdaşmalıdır)…...

16. Pahalı …(malzemeden).... yapılan gösterişli ambalajlar, ürünün de pahalı olduğu imajını yaratır.

17. Yüzeylerdeki tek renk veya bir rengin tonlarının egemenliği …(görsel)…. etkiyi güçlendirir.

18. ……(Asetat ambalajlar)……. genellikle pasta, tatlı, şekerleme, lokum gibi gıda ürünlerinin paketlenmesinde ve şeffaf olması bakımından diğer ürünlerin içindeki ürünü göstermesi bakımından tercih edilir.

19. Asetatın modele uygun olarak …(dayanıklı)….. olacak kalınlıkta seçilmesi gerekir.

20. …(Kalıp)…, herhangi bir hediyelik ambalaj kutuları açılarak, parşömen kâğıdına çizilerek çıkarılabilir.

21. Artık …(materyalleri)….. değerlendirmeye özen gösteriniz.

22. (D) Nikâh şekeri; evlenen çiftlerin kendileri için çok önemli bu günün, paylaşımı karşılığında, davetlilerine şükranlarını sunma yoludur.

23. (Y) Nikâh şekeri sepeti yapımında genellikle kalın ve parlak olmayan kumaşlar tercih edilir.

24. (D) Model seçimi yaparken; yörenin özellikleri, gelenek ve görenekleri, müşteri grubu vb. etkenler göz önünde tutulmalıdır.

25. (D) Nikâh şekeri yapımında yeni modelleri takip etmeliyiz.

26. (Y) El gülleri, kına gecelerinde kullanılan ve geçmişten günümüze gelen bir aksesuardır.

27. (D) Kına sepeti; kına gecelerinde kına çerezi, kına çeşitleri ve diğer malzemelerin dağıtımında kullanılan sepettir.

28. (D) Kına sepeti yapımında tül, polyester, saten, kadife ve organze kumaşlar, danteller kullanılır.

29. (Y) Kına gecelerinde kullanılan kına tepsilerinde tercih edilen renkler; lacivert, beyaz ve mavidir.

30. (D) Kına gecelerinde kullanılan taçlar; kırmızı, pembe ve beyaz renktir.

31. (D) Kına kemeri, şalvar, kına başörtüsü, çarıklar bindallıların tamamlayıcı unsurlarıdır.

32. Kapı süsü yapımında yapılması gereken ilk iş ……(model)… belirlemektir.

33. Yaptığımız aksesuarlarda yapıştırıcı olarak ……(silikon).. kullanılmaktadır

34. Model seçerken bulunan ……(yörenin)…… özellikleri, gelenek ve görenekleri, ürünün niteliği, boyutu vb. etkenler göz önünde bulundurulmalıdır.

35. (Y) Kitap ayraçlarının tarihi 1600′lü yılların ortalarında yazılmaya başlanmıştır.

36. (D) Kitap okuyanların kaldıkları yeri unutmaması için kullanılır.

37. (D) Kitap ayıraçlar zamanla estetik anlayışlarındaki değişim ve gelişimleri de ifade eder olmuştur.

38. (Y) 2000′lerin sonlarında makine üretimi olarak dokunmuş ayraçlar popülerlik kazanmış, dolayısıyla kitap ayracı üretimi endüstriyel bir boyut kazanmıştır.

39. (Y) Değişik malzemeler kullanılarak kitap araçları yapılmaz.

40. (D) Magnet buzdolabı kapağı üzerine mıknatıs özelliği ile yapışabilen çeşitli şekil ve figürlerden oluşturulan süslere verilen genel addır.

41. (Y) Magnet pahalı ve hızlı bir üretimi olmasından dolayı firmalar, promosyon amaçlı yaygın olarak kullanmaz.

42. (D) Ev içinde tüketimi/kullanımı söz konusu olan ürünlerin reklamlarını evlerin içine ulaştırarak kalıcı reklam sağlayan bir malzemedir.

43. (D) Magnet çeşitleri; dereceli magnet (termometreli), özel kesim magnet, davetiye magnet, imsakiye ve takvim magnet, saat magnet, çerçeve magnet olmak üzere birçok çeşidi vardır.

44. (D) Magnetleri kullanan firmalar; lokantalar, restoranlar, eczaneler, fotoğrafçılar, çiğ köfteciler, damacana su bayileri, büfeler, marketler ve daha birçok alanda değişik projelerle çeşitli firmalar tarafından kullanılmaktadır.

45. (D) Anahtarların kaybolmasını önlemek, kolayca kullanılmasını sağlamak için takıldığı maden, deri ve benzerinden yapılan halka ya da kılıflara anahtarlık denir.

46. (Y) Keçe, deri, metal, boncuk vb. malzemeler kullanılarak anahtarlık yapılmaz.

47. (D) Anahtarlık kullanım amaçlı ve göz zevkimize hitap eder

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder