Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1. …(Ambalaj)…..genel anlamda ürünleri dış etkilerden koruyan, onları bir arada tutarak
taşıma, depolama, dağıtım, tanıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran, metal,
kâğıt, karton, cam, plastik vb. malzemelerden yapılmış dış örtü olarak
tanımlanmaktadır.
2. …(Kumaş)… ambalajlar genellikle yumuşak, kırılmayacak ürünlerin korunması ve
sunumunda kullanılır.
3. Ambalaj ürünü çarpma, ısınma, zedelenme gibi ……(fiziksel)…… etkilerden korur.
4. …(Kağıt ve mukavva)….. ambalajlar her türlü ürünün özellikle kırılacak,
ezilecek ürünlerin sunumunda elverişlidir.
5. Peçete çalışmasında yapacağınız kutunun şekline uygun bir …(desende)…. peçete
seçiniz.
6. Kutu kaplama çalışması çıkartmalı, yapışkanlı, desenli (dijifiks) …(kağıtlarla)…. da
yapılabilir.
7. …(Asetat)…. ambalajlar daha çok ticari hayatta ürünlerin tüketiciye sunulmasında
kullanılır.
8. Kalıplar …(fotokopi)…. ile istenilen boyutta büyütülebilir veya küçültülebilir.
9. Ambalaj …(modeli)….. seçerken ürünü en iyi gösterecek şekilde olmasına dikkat
edilir.
10. …(Paket süsleme)….. hem ambalajı tamamlaması bakımından hem de hediye
edilen ürüne daha fazla değer katacağı için önemlidir.
11. Her ürün ambalajında, ürünle dış …(ögelerin)…. ilişkisi iyi olmalıdır.
12. Ambalajın rengi, seçilen yazı ve biçimler, bunların düzenlenmesi uyumlu olursa
…(görsel)….. etkisi güçlü olur, …(hediyeyi)….. alan kişinin belleğinde olumlu imaj
yaratır.
13. …(Ambalaj)…., içerisinde ürün bulunan koruyucudur.
14. Ambalaj güçlü ve gerekli bir …(iletişim)….. aracıdır.
15. Ambalajın rengi, ürünün yapısı ile ……(bağdaşmalıdır)…...
16. Pahalı …(malzemeden).... yapılan gösterişli ambalajlar, ürünün de pahalı olduğu imajını
yaratır.
17. Yüzeylerdeki tek renk veya bir rengin tonlarının egemenliği …(görsel)…. etkiyi
güçlendirir.
18. ……(Asetat ambalajlar)……. genellikle pasta, tatlı, şekerleme, lokum gibi gıda
ürünlerinin paketlenmesinde ve şeffaf olması bakımından diğer ürünlerin içindeki
ürünü göstermesi bakımından tercih edilir.
19. Asetatın modele uygun olarak …(dayanıklı)….. olacak kalınlıkta seçilmesi gerekir.
20. …(Kalıp)…, herhangi bir hediyelik ambalaj kutuları açılarak, parşömen kâğıdına
çizilerek çıkarılabilir.
21. Artık …(materyalleri)….. değerlendirmeye özen gösteriniz.
22. (D) Nikâh şekeri; evlenen çiftlerin kendileri için çok önemli bu günün, paylaşımı karşılığında, davetlilerine şükranlarını sunma yoludur.
23. (Y) Nikâh şekeri sepeti yapımında genellikle kalın ve parlak olmayan kumaşlar
tercih edilir.
24. (D) Model seçimi yaparken; yörenin özellikleri, gelenek ve görenekleri, müşteri grubu vb. etkenler göz önünde tutulmalıdır.
25. (D) Nikâh şekeri yapımında yeni modelleri takip etmeliyiz.
26. (Y) El gülleri, kına gecelerinde kullanılan ve geçmişten günümüze gelen bir
aksesuardır.
27. (D) Kına sepeti; kına gecelerinde kına çerezi, kına çeşitleri ve diğer malzemelerin dağıtımında kullanılan sepettir.
28. (D) Kına sepeti yapımında tül, polyester, saten, kadife ve organze kumaşlar,
danteller kullanılır.
29. (Y) Kına gecelerinde kullanılan kına tepsilerinde tercih edilen renkler; lacivert,
beyaz ve mavidir.
30. (D) Kına gecelerinde kullanılan taçlar; kırmızı, pembe ve beyaz renktir.
31. (D) Kına kemeri, şalvar, kına başörtüsü, çarıklar bindallıların tamamlayıcı
unsurlarıdır.
32. Kapı süsü yapımında yapılması gereken ilk iş ……(model)… belirlemektir.
33. Yaptığımız aksesuarlarda yapıştırıcı olarak ……(silikon).. kullanılmaktadır
34. Model seçerken bulunan ……(yörenin)…… özellikleri, gelenek ve görenekleri, ürünün niteliği, boyutu vb. etkenler göz önünde bulundurulmalıdır.
35. (Y) Kitap ayraçlarının tarihi 1600′lü yılların ortalarında yazılmaya başlanmıştır.
36. (D) Kitap okuyanların kaldıkları yeri unutmaması için kullanılır.
37. (D) Kitap ayıraçlar zamanla estetik anlayışlarındaki değişim ve gelişimleri de ifade eder
olmuştur.
38. (Y) 2000′lerin sonlarında makine üretimi olarak dokunmuş ayraçlar popülerlik kazanmış,
dolayısıyla kitap ayracı üretimi endüstriyel bir boyut kazanmıştır.
39. (Y) Değişik malzemeler kullanılarak kitap araçları yapılmaz.
40. (D) Magnet buzdolabı kapağı üzerine mıknatıs özelliği ile yapışabilen çeşitli şekil ve
figürlerden oluşturulan süslere verilen genel addır.
41. (Y) Magnet pahalı ve hızlı bir üretimi olmasından dolayı firmalar, promosyon amaçlı
yaygın olarak kullanmaz.
42. (D) Ev içinde tüketimi/kullanımı söz konusu olan ürünlerin reklamlarını evlerin içine
ulaştırarak kalıcı reklam sağlayan bir malzemedir.
43. (D) Magnet çeşitleri; dereceli magnet (termometreli), özel kesim magnet, davetiye
magnet, imsakiye ve takvim magnet, saat magnet, çerçeve magnet olmak üzere birçok
çeşidi vardır.
44. (D) Magnetleri kullanan firmalar; lokantalar, restoranlar, eczaneler, fotoğrafçılar, çiğ
köfteciler, damacana su bayileri, büfeler, marketler ve daha birçok alanda değişik projelerle çeşitli firmalar tarafından kullanılmaktadır.
45. (D) Anahtarların kaybolmasını önlemek, kolayca kullanılmasını sağlamak için takıldığı maden, deri ve benzerinden yapılan halka ya da kılıflara anahtarlık denir.
46. (Y) Keçe, deri, metal, boncuk vb. malzemeler kullanılarak anahtarlık yapılmaz.
47. (D) Anahtarlık kullanım amaçlı ve göz zevkimize hitap eder
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder