Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1. (D) Bir bütünün parçalarının kendi aralarında ve bütünle olan ölçü ilişkisine ORAN
denir.
2. (D) Bir nesne için kabul edilmiş birimleri bu nesneye göre değerlendirmektir.
3. (Y) Ölçü görsel sanatlarda tamamen orana dayanmaz.
4. (D) Masayla sandalyenin birbirine olan büyüklüğünü kıyaslamak oran-orantı ilişkisidir.
5. (Y) İki eleman arasındaki ilişkilerin boyutlandırılması oran-orantı ilkesini oluşturmaz
6. (D) Herhangi bir konunun bütün ayrıntılarıyla olduğu gibi resmedilmesine etüt denir.
7. (Y) Doğru ve düzgün çizimler yapabilmek ölçü almayı gerektirmez.
8. (D) Ölçü almak göz eğitiminizi geliştirip, doğru görmemizi sağlar.
9. (Y) Bir modelden ölçü alabilmemiz için elimize herhangi bir kalem alarak tek
gözümüzü kapatıp baş parmağımızın tırnağıyla kalemin üzerine işaret alınız.
10. (D) Objenin eninde ve boyunda kaç tane birim aldığınızı belirleyerek aldığınız ölçüyü
bulmuş oluruz.
11. (D) Uzay boşluğunda yer kaplayan ve hacmi bulunan her nesne bir objedir.
12. (D) Bir sanat çalışmasında ön çizgi araştırmasına etüt denir.
13. (Y) Etüt yapılırken modelin eni, boyu, uzunluğu göz önünde bulundurulmaz.
14. (D) Cam objeleri etüt ederken; camın saydamlığına göre en açık renkten en koyu renge
kadar olan değerler aranarak çalışılır.
15. (Y) Parlak metaller kendi yansımalarını yok etmezler.
16. (D) Metallerin mat ve parlak olanları vardır.
17. (Y) Metallerin rengi koyu ve açık tonların kontrastlığıyla oluşmaz.
18. (D) Krom kaplama metallerde sarı tonlar kullanılır.
19. (D) Tutkal ve vernikle karıştırılmış renkli boyadan elde edilen boya çubuğuna renkli
kalem boya denir.
20. (D) Kalın ve kesik uçlu bir markerle üç farklı çizim yapılabilir.
21- Zincir çeşitleri……(basit ve girift)… olarak ikiye ayrılır
22- Tekli halkaların birbiri içinden geçişini gösteren çizime…(basit zincir)….. çizimi
denir.
23- Zinciri …(ölçülü)… çizmek üretim aşamalarında kolaylık sağlar.
24- Zincir geçişlerinde gölgede kalan yerler daha …(koyu)… boyanmalıdır.
25- Zincir ortalarına ışık vermek için …(silgi)… kullanılmalıdır.
26- Renklerin temiz görünmesi için boyama yapmadan önce çizimler……(hamur silgi)…. ile hafifletilir.
27- (D) Grift zincir birbiri içinden geçmiş birden fazla metal halkanın oluşturduğu
halkadır.
28- (D) Zincir halkalarının altta kalan kısımları çizimde görülmez.
29- (D) Grift zincir renklendirilmesinde farklı altın renklerinin kullanılması modelin net
algılanmasında yardımcı olur.
30- (Y) Boya kalemlerinin uçlarının açık olması zincir boyama işleminde çok önemli
değildir.
31. Kuyumculukta kilit takılarda …(açma ve kapatma)… işlemini yürüten
sistemlerdir.
32. Çok sayıdaki takı parçasını birleştirerek tek parça haline getirmede
.....(bağlantı sistemleri)..... kullanılır.
33. Tasarlanan takı modeli ve ....(kilit).... bir bütünlük içinde olmalıdır.
34. Bilekliklerde genellikle .....(kutu).... kilit kullanılır.
35. Kilit çizimimde prizmalar içerisine .....(detayları)...... yerleştiririz.
36. Serbest elle yaptığımız çizimleri .....(pistoleler)..... yardımıyla düzeltiriz.
37. Renklendirmeye geçmeden önce koyuluklar.......(hamur silgi).. ile hafifletilir.
38. (Y) Kuyumculukta kullanılan taşlar değerli ve yarı değerli olmak üzere iki gruba
ayrılırlar.
39. (D) Zümrüt kıymetli taşlardan biridir.
40. (Y) Opal ve mercan sentetik taşlara örnektir.
41. (D) Sentetik taşların ham maddesi kuvarstır.
42. (Y) Pırlanta altı düz olarak işlenir.
43. (D) İşlenmiş taş yüzeyine faseta denir.
44. (Y) Karakteri kaybolmadan basitleştirerek süslü hale sokulmuş biçim ya da motiflere
stil denir.
45. (D) Türk çinilerindeki Lale, Yaprak, Karanfil gibi motifler “stilize”edilmiştir.
46. (Y) Nesnenin karakterini korumak, ayrıntılardan kurtarmak,süsleyici öğeler eklemek
nesneyi deforme etmek demektir.
47. (D) Stilizasyon süsleme sanatında çok önemli bir yer tutar
48. (D) Orta Asya Türkleri ceylan, geyik, zürafa, antilop ve diğer hayvanlarından
esinlenerek çok zarif ve güzel stilize yapmışlardır.
49. (Y) Türk sanatında stilizeye mimari eserler de rastlanmaz.
50. (Y) Tekrar stilizyonon konusu değildir.
51. (D) Stilizenin Türk süsleme sanatındaki yeri ve önemi çok büyüktür.
52. (D) İslamiyet’in baskısı, Türk sanatçılarının çiçek ve bitkisel motiflerini stilize etmeye
yönlendirmiştir.
53. (D) İslam yapıtları, Geometrik, Bitkisel ve Yazı süslemeler şeklinde üç gruba ayrılır.
54. (D) Süslemede deformasyon nesnenin karakterini bozmadan belli etmektir.
55. (D) Nesnenin deformasyonu fazla abartı şeklinde yapılır.
56. (Y) Stilizasyon nesnenin karakterini bozarak yeniden tasarlamaktır.
57. (Y) Stilizasyonda kişisel anlatım yoktur.
58. (D) Stilizasyon ve deformasyon bir nesneyi yeni bir kimlik kazandırmaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder