Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1- (D) Telkarini dış kısmındaki temel kalıbı meydana getiren yassı tele çatı teli denir.
2- (Y) Çatıyı asitte ağartırken üç dakika kaynatmak gerekir.
3- (D) Yassı ölçü malafalarıyla istenilen sayıda ve eşit uzunlukta çatı parçaları elde edilir.
4- (Y) Çatı teli yapımında tel silindirleri kullanılır.
5- (D) Telkari tekniği ile yapılacak üründe ilk temel adım çatının hazırlanmasıdır.
6-Çatı teline şekil verirken telin.....(tavlanması)....çok önemlidir.
7-Ocaktan bakır kabın alınmasında elin yanmamasını sağlayan ısı geçirmez
giyeceğe....(eldiven)........denir.
8-Çatının şekillenmesinde ve kaynak işlerinde kullanılan uçları sivri metal
araca ....(çift)....denir.
9- (Y) Has gümüş veya altını ince teller haline getirip büktükten sonra silindirden
geçirerek oluşmuş ince tellere çatı teli denir.
10- (Y) Telkari telinin bükümünün son derece sık olması telkari teline istenen şekli
vermeyi kolaylaştırır.
11- (D) Telkari motifi çatıya uygun hazırlanmamışsa çatı modeli kaldırıldığında telkari
motifleri sabit kalmaz düşer.
12- Telin kolay işlenebilmesi için şaloma ile uygun ısıda metali eritmeden ısıyı
dengeli bir şekilde verme işlemine ....(tavlama)..... denir.
13- Elektrik enerjisini mekanik enerjiye çeviren telkari telin hazırlanmasında
kullanılan makineye ....(freze motoru)..... adı verilir.
14- Çift ile telkari motifini düzelterek .....(çatıya)..... tamamen temas etmesi
sağlanmalıdır.
15- Telkari sanatında teknik bilgi ve becerilerin yanında
...(yaratıcı)....düşüncelere sahip olmak önemlidir.
16- (D) Toz veya plaka halinde bulunan yüzeylerin birleşmelerini sağlayan, düşük
derecede eriyen alaşımlara kaynak denir.
17- (Y) Telkari tekniğinde plaka kaynak kullanılır.
18- (D) Kaynak alaşımının çabuk erimesi için içine boraks ilave edilir.
19- (Y) Telkaride toz kaynak hazırlanırken 100 gr. Gümüşe 90 gr pirinç ilave edilir.
20- Eğelenmiş toz kaynağın üzerinde ..(mıknatıs)..... gezdirerek içindeki demir tozları
temizlenmelidir.
21- ....(Kalem)......ile modeldeki eğe izleri giderilir ve modele parlaklık vermesi
sağlanır.
22- Telkarinin ön ve arka yüzeyinin deterjanlı suda tel fırça ile fırçalanması işlemine
.....(temizleme)......denir.
23- Modelin sulandırılmış sülfirik asitte ağartma işleminde ...(1, 2 saniye)......
kaynatmak gerekir.
24- (Y) Takı sektöründeki rekabet ortamında hedefe ulaşmak için geleneksel telkari
sanatı hiçbir değişiklik yapılmadan uygulanmalıdır.
25- (D) Telkari de modernizasyon yapılırken kullanılacak yardımcı gereçler ile
bütünlük sağlanmalıdır.
26- (D) Modernizasyon yaparken geleneksel takılar ve bölgesel araştırmalardan
yararlanmalıdır.
27- (D) Başarılı bir modernizasyon çalışması için estetik bütünlük önemlidir.
28- (Y) Takının renklendirilmesi için koyu renkler kullanılmalıdır.
29- (D) Telkariden modernizasyon yapılırken telkarinin geleneksel yapısı ve motif
özellikleri çağdaş bir anlayışla yorumlanmalıdır.
30- Modernizasyonun temelinde .....(yaratıcılık).....vardır.
31-....(Modernizasyon).....geçmişe ilişkin sanat değeri olan bir konunun biçim ve karakterini
bozmadan çağın teknik imkanlarına uygun olarak yeniden düzenlenmesidir.
32- (Y) 100 gr has alaşıma (1000 ayar) 10 gr bakır / 100 ÷ 10=110=925 ayar. gümüş
tel ayarıdır.
33- (D) Tel hazırlamak için eriyen alaşım, tel şidesine çelik maşa ile dökülür.
34- (Y) Hasır örme teli 50 mikrondur.
35- (D) Hasır örme teli, elektrikli tav ocağında tavlanır.
36- (D) Ocakta eriyen alaşım, levha yapmak için levha şidesine dökülür.
37- (Y) Toka levhasının, silindirde çekme esnasında fire vermesi, sülfirik asitte
kaynatarak önlenir.
38- (D) Hasır örme, iğne üzerine başlanır.
39- (D) Hasır örme, çift sayılardan tepe kırılarak örülür.
40- (D) Hasır örme, bir eksiltip bir arttırma ile yapılır.
41- (D) İki çeşit kaynak yapma tekniği vardır.
42- (D) Düzeltme ve ütüleme işlemi ağaç tokmakla yapılır.
43- (D) Hasır örgü bittikten sonra, ağaç tokmakla dövülerek ütülenir.
44- (D) Dövme esnasında kayan teller çifte ile kaldırarak düzeltilir.
45- (D) Hasır örgü modelini tavlayıp tellerini saplı iğne ile kaldırarak şaloma ile kaynak
yapılır.
46- (D) Hasır örgü modeline şaloma tutulduktan sonra mutlaka temizleme ve kurulama
işlemi yapılır.
47- (D) Hasır örgü modelinin diş arkalığı, dişler için kaynak yapılarak tesviye edilir.
48- (Y) Kilit sistemi için dişler, amyantın üzerinde çekiçle hazırlanır.
49- (D) Sürgülük, dişlilerden geçirilir.
50- (D) Toka hasır takı modelinin sol dişlerinin üzerine tersten kaynak yapılır.
51- (D) Atölye zeminine, ramatı önlemek için ızgara döşenmez.
52- (D) Modernizasyon yapmak için, kontür modeli şekle göre önceden hazırlanır ve
yerleştirilir.
53- (D) Modelin üst süslemesi, kontür çiziminden sonra yapılır.
54- (Y) Zincir kupları bütün halinde çalışılıp modele sabitlenir.
55- (D) Hasır örme tekniğine yapılan doku çalışması, kazazlık tekniğine uyarlanabilir.
56.Belli kalınlıktaki metal levha üzerine, desen aktarmak için, çelik kalemlerle uygun bir
zemin üzerine kalıcı şekil vermek olan işlem, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Mine
B) Kakma Kabartma
C) Döküm
D) Yaldız
57.Aşağıdakilerden hangisi kakmacılıkta desen aktarma yöntemlerinden biri değildir?
A) Teknik Resim Kuralları
B) Şablonla
C) Baskı yöntemleri
D) Yapıştırma
58. (D) Zemin macunun sertliğinin ayarlanması için, zift ve çam sakızı miktarının 1/6
oranında horasan tozunun katılması yeterlidir.
59. (D) Zemin macunu içersindeki katılması gereken katran miktarı, mevsim sıcaklığı dikkate
alınarak macun sertliği ile ters orantılı olarak ayarlanır.
60. Aşağıdakilerden hangisi kakma kabartma yöntemlerinden birisidir?
A) Hacim kakma
B) Döküm kakma
C) Fantezi kakma
D) Mineli kakma
61. Metal malzeme üzerine aktarılan desenlerin uygun şekillendirme zımbaları kullanılarak
kakma –kabartma işleminin düz bir zemin üzerinde yapıldığı kakma yöntemi aşağıdakilerden
hangisidir.
A) Yüzey kakma
B) Hacim kakma
C) Mineli kakma
D) İçi boş kakma
62- Silindirik hacimlere sahip metal objelerin kakma ve kabartma tekniğine göre istenilen
desen ya da şekillerle süslenerek değer kazandırılması işlemi aşağıdakilerden hangisidir.
A) İçi boş kakma
B) Mineli kakma
C) Hacim kakma
D) Yüzey kakma
63. (D) Yüzey kakma yönteminin kullanım alanları, düz bir yüzeye sahip dikdörtgen, kare vb.
geometrik şekillerdeki, metal yüzeyine ya da çerçeve kalınlığı ile hacim
kazandırılmış aynı geometrik şekillere sahip metal yüzeylerine
uygulanabilmektedir.
64. (D) Hacim kakma kullanılarak şekillendirilen objeler genellikle silindirik hacme sahip süs
eşyalarıdır. Bunlar vazolar kalemlik vb ürünler olup dekorasyon amaçlı kullanılan
büyük boyutlu parçalarda olabilmektedir.
65. (D) Kakma metalini temizlemede ilk işlem zemin macununu ısı yardımı ile akıcı hale
getirmektir.
66. (D) Hacim kakma yönteminde zemin macunu akıtılmadan zaç yağında ağartma işlemine
geçilmelidir.
67. (D) Kakma metalinin yüzey kalitesini artırmak için cila öncesi ağartma ve fırçalama
işlemi yapılmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder