Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1. Aşağıdakilerden hangisi “daire biçiminde kesilmiş kumaş parçalarının tekniğe uygun
teyellenerek büzülmesi işlemleridir.” Tanımının cevabıdır?
A) Yoyo (Büzgü Tekniği)
B) Kırkyama
C) Katedral penceresi
D) Aplike
2. Aşağıdakilerden hangisi Yoyo tekniğinde kullanılan araç ve gereçlerden değildir?
A) Pamuklu kumaş parçaları
B) Dikiş malzemeleri
C) Ütü ve ütü masası
D) Fon kartonları
3. Yoyolar aşağıdakilerden hangisinde kullanılmaz?
A) Yatak örtüsü, yastık
B) Çanta, şapka,
C) Dekoratif örtü, ev aksesuarları,
D) Perdeler
4. Büzülen kumaşın merkezlerine boncuk, ………… ve renkli kumaş parçaları dikilerek
süslemeler yapılabilir. Noktalı yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?
A) Pamuk
B) Düğme
C) Renkli ipler
D) Fermuar
5. “Yoyo tekniğinde kumaşı keserken kalıbın etrafına ……… dikiş payı verilerek
kesilmesi uygundur.” Noktalı yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?
A) 6 mm.
B) 3 mm.
C) 2 mm.
D) 1 mm.
6. “Kare kumaş parçalarının katlanarak dikilmesi ile elde edilen kare pencerelerin,
ortalarına renkli kumaş parçalarının yerleştirilip dikilmesi ile oluşur.”cümlesi
aşağıdakilerden hangisini tanımıdır?
A) Aplike.
B) Katedral penceresi tekniği
C) Yoyo tekniği.
D) Doldurma tekniği.
7. Teknikler uygulanırken ütümüzün ısısını mutlaka neyin özelliğine göre ayarlamamız
gerekmektedir?
A) Kumaşımızın.
B) İpliğimizin.
C) Kalıplarımızın.
D) Pamuğumuzun.
8. Katedral penceresi tekniğini uygularken Katlama payımızın en az kaç mm. olması
gerekmektedir?
A) 10mm.
B) 7 mm.
C) 2 mm.
D) 1mm.
9. Katedral penceresi tekniği uygulanırken el dikişimizi yaparken neye dikkat etmemiz
gerekmektedir?
A) Çok kalın dikmeye
B) Beraber dikmeye
C) Desenli kumaş kullanmaya
D) Kumaşın altına geçirmemeye
10. (D) Kırkyama da kullanılan katlama tekniğinin diğer bir adı da Japon katlama tekniğidir.
11. (D) Geometrik şekillerde kesilen kumaş parçalarının istenilen şekillere göre ütü ile
katlanmasından kırkyamada katlama tekniği oluşur.
12. (Y) Katlama tekniği çalışmasını uygulanırken Biyeler kumaşın eninden kesilir.
13. (D) Katlama tekniği çalışması uygulanırken İstenirse biye yerine fitil koyarak da
çalışılabilir.
14. (Y) Kalıp kumaşın düz yüzüne yerleştirilir.
15. (D) Tropunto çok sıkı dikişli yapılmış yorganlama hatlarının özellikle kabarık
görünmesi için silikon, elyaf gibi bir materyalle doldurulması tekniğidir.
16. (Y) Doldurma tekniği uygulanırken kolay katlanabilen ve ütülenebilen sentetik
kumaşları tercih edilmelidir.
17. (Y) Deseni kumaşa geçirirken karbon kağıdı kullanılır.
18. (D) Astarlık kumaşı çok sert olmayan kumaşlardan seçilir.
19. (Y) Tropunto tekniğinde dolgu malzemesi yalnızca elle doldurulur
20. (Y) İğnesiz, ipliksiz kırkyama çalışması tamamen dikişle yapılan bir tekniktir.
21. (Y) Kırkyama için kumaş seçimi yaparken renk uyumu çok önemli değildir.
22. (D) Kırkyama çalışmasında desen, fotokopisi çekilerek ya da kopyası alınarak
parşömen kâğıda geçirilir.
23. (D) Pano, çerçeve, kutu, yılbaşı süsleri, kapı süsleri gibi çeşitli ev aksesuarları yapılır.
24. (Y) İğnesiz, ve ipliksiz olması nedeniyle daha fazla zaman almaktadır.
25. Blokların ve bordürlerin belirlenen sıra ile yerleştirilmesi işlemine
…(düzenleme)…..denir.
26. Blokların aynı sıralar halinde yerleştirilmesine …(düzenli düzenleme)…..denir
27. Kırk yamada parçalar birbirine …(çırpma)…. dikişi ile tutturulur.
28. Dikme işleminin her aşamasında…(ütüleme)… işlemi yapılır.
29. Kumaşın rengine uygun renkte…(iplik)… kullanılır.
30. Kumaşlarınızı …(yıkayıp ve ütülendikten).. sonra kullanınız.
31. Kapitone bloklarının arasına yerleştirilecek kumaş şeritlerin çeşitli şekillerde
uygulanmasına…(çerçeveleme)….denir.
32. Kırkyamada çerçeveleme modelleri,ürünün…(özelliğine)…. ve kişinin …(zevkine)….
göre belirlenir.
33. Bloklarınızın kenar, …(uzunluğu)…. ile çerçevenin …(kenar uzunluğunun)..
aynı olmasına dikkat ediniz.
34. Çerçevelemede şeritlerin uzunluğu, birleştirilmiş blok ve şeritlerlerin uzunluğuyla
…(aynı)… uzunlukta olmalıdır.
35. Çerçevelemede şeritlerle köşe kareler aynı …(genişlikte)… kesilir.
36. Oluşturduğunuz kırkyama parçasının dış kenarına uygulanan kumaş şeritlere
…(bordür)…denir.
37. Kırkyamada çerçeveleme modelleri, …(ürünün)…ve kişinin zevkine göre
belirlenir.
38. Bloklarınızın kenar, …(uzunluğu)…. ile çerçevenin …(kenar uzunluğunun)…..
aynı olmasına dikkat ediniz.
39. Şeritlerinizin uzunluğunun, birleştirilmiş blok ve şeritlerlerin uzunluğuyla …(aynı)…
uzunlukta olmasına dikkat ediniz
40. Ütü yaparken …(ısı ayarına)….dikkat ediniz.
41. Çerçeveleme şeritleriyle aynı genişlikte …(küçük)…. kareleri kesiniz
42. Kırkyamanızın tasarımının bütün öğelerini bir arada tutan ve desenlerin birbiriyle
kaynaşmasına yardımcı olan …(çerçeveler)…dir.
43. İlave …(parçalı)…..bordür şekilde kırkyamada kullanılmaktadır.
44. Bordür kalınlığı ürünün kullanım yeri ve …(zevke)…. göre değişebilir.
45. Dikiş paylarınızın 1cm den fazla …(6)….mm den az olmamasına dikkat ediniz
46. Birinci renkteki üçgenlerin uçlarının birleştiği yere ikinci renkteki üçgenlerin
…(ortalarını)…… gelmesine dikkat ediniz.
47. Motiflerin birleşiminin belirli aralıklarla tekrarlanması ile oluşan bordürlere
…(parçalı)…..motif bordür denir.
48. (D) Aplike, düz veya desenli kumaştan kesilmiş motiflerin başka bir kumaşa elde veya
makinede dikerek birleştirilmesidir.
49. (Y) Aplike çalışmasının uygulama alanları arasında kadın ve çocuk giyimi yer almaz.
50. (D) Uygulanacak aplikenin özelliğine göre telaların seçilmesi gerekmektedir.
51. (Y) Yıkanınca boya veren kumaşlar kullanılmalıdır.
52. (D) Fon ve aplike yapılacak kumaşların aynı cinste ve kalınlıkta olmasına dikkat
edilmesi gerekmektedir.
53. (D) Elde yapılan aplike yapım teknikleri: Açık aplike ve Kapalı aplike olarak ikiye
ayrılır.
54. (D) Açık aplikede, aplike kumaşa pay vermeden kesilir
55. (Y) Kapalı aplikede de aplike kumaşa pay vermeden kesilir.
56. (Y) Ters aplike tekniği ile Celtic biyeli aplike birbirine çok benzer.
57. (D) Yapışan aplike, Hawaii stili aplike, Gölgeli aplike, Celtic biyeli aplikeler aplike
çeşitlerindendir.
58. Kumaşlar …(düz boy iplik)…. yönünde ütülenmelidir.
59. Parçaların birleştirilmesinde …(pamuklu)…. iplikler tercih edilmelidir
60. Kırkyama parçalarını süslemede basit …(nakış iğneleri)… çalışılabilir
61. Kumaşın…(ters yüzüne).. kalıplar yerleştirilir.
62. İplik kalınlığı …(kumaşa)…. göre belirlenir.
63. En basit kırkyama çalışmaları tek bir …(geometrik)…. şeklin tekrarlamasıyla
oluşmaktadır.
64. Kumaşları keserken …(dikiş payı)…verilir.
65. Kalıbı …(yumuşak)…kartona geçirilir.
66. Kavislerde dikiş payları…(çıtlatılır)…..
67. İki parçayı birbirine …(çarpma)… dikiş ile dikeriz.
68. Kırkyama da çalışılan desenlerden biri de …(kuzey yıldızı)…desenlerdir.
69. Yıldız desenleri, …(ülkeden ülkeye)….isimlerde farklılıklar gösterir.
70. Her parça kumaş için …(karton kalıp)….hazırlayınız
71. Kenarlarındaki dikiş paylarını …(içe)... kıvırarak karton ile kumaşı teyelleyiniz.
72. Kırkyama çalışmalarında, deseninizi …(kumaşınızın)…. rengine göre numaralandırınız.
73. Kavisli modeller için hazır şablonlardan yararlanabileceğiniz gibi kendi
…(şablonunuzu)….da yapabilirsiniz.
74. Kumaşlarınızı seçerken, …(renk)…. uyumuna dikkat ediniz.
75. Kırkyama parçalarında …(aplike)…..kullanabilirsiniz..
76. Portakal kabuğu, birinden al diğerine ver, yelpazeler, güneş ışığı, çiçek tabağı,
yuvarlak testere gibi isimler; …(kavisli desenler)……isimleridir.
77. Kumaşların özelliği yapılacak ürünün , özelliğine ve …(kullanılacak)….yere uygun
seçilmelidir
78. Yapılan çalışmada …(aynı)…türden kumaşlar kullanılmalıdır.
79. Ütünün ısısı …(kumaş özelliğine)…. uygun olarak ayarlanmalıdır.
80. Kalıplardaki …(ölçü)…ve orana dikkat edilmelidir.
81. Kumaşlarınızı ……(düz boy iplik)…. yönünde ütüleyiniz
82. Kaydırmalı desenler makine dikişi ile dikilmiş …(yatay)…bantlarla yapılır.
83. Blokları çabuk birleştirmek için…(seminole)…. tekniklerinden de yararlanabilirsiniz
84. Kaydırmalı desenleri çalışırken …(aynı cins)….. kumaşlarla dikmeye
özen gösteriniz.
85. Dikiş paylarını …(7)… mm den az çalışmayınız.
86. Dikiş makinesinin…(iğnesini)…. kumaşınızın kalınlığına göre
ayarlayınız.
87. Kumaşlarınız ince veya kaygan ise …(yapışkan tela).. kullanabilirsiniz.
88. Kavisli eğimlerdeki …(dikiş paylarını)…. birbirine eşit dağıtarak dikkatli bir şekilde
yavaş yavaş dikerseniz mükemmel sonuçlar alırsınız.
89. Parçaları çizmiş olduğunuz deseninize ve …(renk).. sırasına göre dikkatli bir
şekilde yerleştiriniz.
90. Kalıplarınızı ince ve …(muntazam)…çiziniz.
91. Kavislerdeki fazla kumaşları …(çıtlatarak)… küçük çentikler yapınız.
92. Dikiş paylarını …(tek bir yöne)….doğru ütüleyiniz.
93. Makinede dikerek birleştirmenin her aşamasında…(ütü)… Yapmak çok önemlidir.
94. Zemin kumaşına veya desen kağıdı üzerine kumaş parçalarını dikerek
…(birleştirme teknikleri)... kolay ve kısa sürede yapılabilen tekniklerdir.
95. …(Dizgi tekniği).;, farklı kumaş parçalarının ince bantlar halinde zemin kumaşına yada
kağıda dikilerek birleştirilmesidir.
96. Yama parçalarını birleştirmeye başlamadan önce kağıda çizmiş olduğunuz
…(desen renk)….. sırasına göre numaralandırılır.
97. (D) Dizgi tekniği büyük çalışmalara yetmeyecek dar şerit parçalarını değerlendirmek için
iyi bir yöntemdir.
98. (Y) Dizgi tekniğinde desen tek bir yönde kesilir.
99. (Y) Kırkyama çalışmasında renk uyumunun önemi yoktur.
100. (D) Simli kumaşları tersinden ütülemeliyiz.
101. (Y) Koyu renk ve boya akıtan kumaşlar günlük kullanım için idealdir.
102. (D) Kumaşları kırkyamada kesime hazırlamadan önce yıkayıp ütülemeliyiz.
103. (Y) Çabuk kırışan kumaşlar kırkyama yapımı için uygundur.
104. (D) Bir bloğu oluşturan kare sayısı dört, beş, yedi, dokuz, on altı ya da daha çok
olabilir.
105. (D) Üçgen desenler bloklu desen çeşitlerindendir.
106. (Y) Bloklar tek bir şekilde düzenlenir.
107. (D) Üçgen desenlerin çeşitli şekillerde bölünmesiyle farklı boyutlarda kare ve kare
desenler ortaya çıkar.
108. (Y) Bloklar yalnızca çerçevesiz çalışılır.
109. Mavi, yeşil ve mor renklerin meydana getirdiği grup ……….renklerdir.
A) Değeri
B) Tonu
C) Sıcak
D) Soğuk
110. Siyah ve beyaz renkler ………renklerdir.
A) Yumuşak
B) Nötr
C) Sıcak
D) Zıt
111. (Y) Bir renk ve onun kontrası olan rengin iki tarafındaki renk ile yapılan uyuma,
bölünmüş soğuk renk uyumu denir.
112. (Y) Ara renkler mor mavi ve laciverttir.
113. (D) Mavinin yanındaki sarı renk mavinin daha yeşil görünmesine neden olur
114. (D) Kırkyama tasarruf amacıyla doğmuştur.
115. (Y) Pamuklu kumaşların kullanımı kolay değildir.
116. (Y) Kumaş türü ayırt edilmeksizin her zaman tek çeşit iplik kullanılabilir.
117. (D) Kumaş, rengine uygun iplikle dikilmelidir.
118. (Y) Naylon iplikler dikim için idealdir.
119. (D) Kırkyama yapımından önce kullanılacak kumaşlar mutlaka yıkanmalıdır.
120. (Y) Kumaşlar ütülenmeden kullanılmalıdır.
121. (D) Başka renklerin karıştırılmasından elde edilemeyen renklere ana renkler denir.
122. (Y) Bir rengin farklı tonlarının bir arada kullanılması hoş bir görüntü sağlamaz.
123. (Y) Kavisli desenler uygulanması en kolay desenlerdir.
124. (D) Yorganlama tekniğinde deseni kumaşa geçirirken, kopyalama ve teyelleme
yöntemi de kullanılır.
125. (Y) Yorganlama tekniğinde desen çizerken şablonlar kullanılmaz.
126. (D) Şablon çıkartırken temizlenmiş röntgen filmi veya karton kullanılır.
127. (Y) Kopyalama yöntemi ile desen geçirmede kullanılacak kumaşlar koyu renkli
olmalıdır.
128. (Y) Kopyalama ve teyelleme yöntemi ile desen geçirirken teyel yapmak önemli
değildir
129. (Y) Arkalık kumaş için kaliteli kumaşları tercih etmeye gerek yoktur.
130. (D) Kırkyama çalışmasında kullanılan kumaşın rengi ile arkalık kumaşının
renginin uyumlu renkte olmasına dikkat edilir.
131. (Y) Arkalık kumaşı yıkama ve boyama deneylerinden geçirmeye gerek yoktur.
132. (D) Astarlama kumaşı yumuşak dokulu kumaşlardan seçilir.
133. (Y) Astarın eksiz olması önemli değildir.
134. (D) Polyester elyaf, kırkyama için en uygun elyaf çeşitlerinden biridir.
135. (Y) Koyu renk kumaşlar altında açık renk polyester elyafları tercih edilir.
136. (D) Elyaflama yaparken kumaşın kaymaması için masaya kağıt bant yapıştırılır.
137. (Y) Kırkyama da kumaşlar yıkamadan kullanılır.
138. (Y) Elyaf üzerine parça birleştirme ve dikme uygulanırken zemin kumaşı, dolgu
kumaşından 3–4 cm az kesilir.
139. (D) Yorganlama, örtüyü oluşturan örtü yüzü, elyaf katmanı ve astar kumaşından
oluşan üç katın birbirine dikilmesine denir.
140. (Y) Yorganlama işlemi çeşitlerinde sadece el dikişi ile yorganlama kullanılır.
141. (D) Yorganlama dikişi çeşitlerinin içinde çerçeve yorganlama dikişi de
kullanılmaktadır.
142. (D) Elde yorganlama dikişinde teyel uygulanır.
143. (Y) Elde yorganlama dikişinde sadece kapitone ipliği kullanılır.
144. (Y) Kırkyamada kullanılan basit nakış iğne tekniklerinden sadece zincir iğneleri
kullanılır.
145. (D) Yorganlama dikişi basit nakış iğne teknikleri kullanılarak ta yapılır.
146. (Y) Sadece bir tekniği kullanarak kırkyama süslemeleri uygulanır.
147. (D) Düzensiz kesilmiş kumaş parçalarının belli bir forma sadık kalmadan
birleştirilmesine craizy(çılgın) tekniği denir.
148. (D) Craizy(çılgın) tekniğinde parçalar kağıtlı birleştirme tekniği ile birleştirilir.
149. (D) Astarlık kumaşlar için kaliteli pamuklu kumaşlar tercih edilir.
150. (Y) Sıkı dokunmuş pamuklu kumaşlar yorganlama için çok kullanışlıdır.
151. (D) Astarlık kumaşı dikime hazırlarken, yıkama ve boyama deneylerinden
geçirmelidir.
152. (Y) Astar kumaşı ürünün zıt rengine göre seçilir.
153. (D) Giyside astarlama yaparken kaygan kumaşlar tercih edilir.
154. Yorganlama desenini kumaşa geçirme teknikleri hangileridir?
A) Kalıp ve şablon kullanarak
B) Mulaj kağıdı ile
C) Karbon kağıdı kullanarak
D) Hepsi
155. Yorganlamada desen çizerken kullanılan araç-gereçlerden birisi hangisidir?
A) Şablonlar
B) Konuyla ilgili kitaplar
C) Yapılmış modeller
D) Hepsi
156. Yorganlama tekniğinde desen hazırlarken nerelerden faydalanılır?
A) Yapılmış ürün örneklerinden
B) Desen kitaplarından
C) Geometrik desenlerden
D) Hepsi
157. Craizy(çılgın)tekniğinde parçalar nasıl birleştirilir?
A) Kağıtlı birleştirme tekniği ile
B) Parçaların zemin kumaşa tela ile yapıştırarak uygulanması ile
C) Astar kumaşa tutturarak
D) Hepsi
158. Aşağıdakilerden hangisi şablon çıkartırken kullanılan araç gereçlerden birisidir?
A) Mulâj kâğıdı
B) Kumaşlar
C) Temizlenmiş röntgen filmi
D) Hiçbiri
159. Elyaf satın alırken dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?
A) Koyu renk kumaşlar altında koyu renk polyester elyaflar tercih edilmelidir.
B) Elyafın kalınlığının her tarafının eşit olmasına dikkat edilmelidir.
C) Kırkyamanın özelliğine uygun elyaf seçilmelidir.
D) Hepsi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder