Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1. Basit nakış iğneleri aşağıdaki nakış tekniklerinden hangisinde yardımcı iğne olarak
kullanılır?
A) Çin iğnesi
B) Maraş işi (sırma)
C) Kum iğnesi
D) Aplike
E) Hepsi
2. Basit nakış iğnesinde aşağıdaki araç ve gereçlerin hangisi işleme yaparken
kullanılmaz?
A) Kasnak
B) Kasnak bezi
C) Kalemtıraş
D) Kumaş
E) İğne
3. Aşağıdaki iğne çeşitlerinden hangisi düz iğne tekniği değildir?
A) Y iğnesi
B) Eğrelti otu iğnesi
C) Makine dikişi
D) Çöp işi
E) Demet iğnesi
4. Aşağıdakilerden hangileri deseni kumaşa geçirmede kullanılan malzemelerdendir?
A) Parşömen kağıdı
B) Kalem
C) Toplu iğne
D) Desen
E) Hepsi
5. Renk uygulaması yaparken aşağıdakilerden hangisi renk uygulamasını etkilemez?
A) Renk uyumu
B) Desen çizimi
C) Desenin özellikleri
D) Renklerinin kumaşa uyumu
E) Renk geçişleri
6. Kumaş çeşitlerinden poplin, etamin, keten türü kumaşlar
…(bitkisel liflerden)…..'den yapılmıştır.
7. Organze, tafta, tül türü kumaşlar …(sentetik lifler)…'den yapılmıştır.
8. İplik çeşitleri: bitkisel, hayvansal, kimyasal ve …(madensel)…. liflerden yapılmıştır.
9. Aşağıdaki ipliklerden hangisi kimyasal liflerden üretilen ipliklerden değildir?
A) Naylon
B) Kordone
C) Orlon
D) Kordon
E) Floş
10. Aşağıdaki iplik çeşitlerinden hangisi madensel liflerden üretilmemiştir?
A) Koton
B) Sim
C) İnce şerit tel
D) Sırma
E) Harçlar
11. Aşağıdakilerden hangisini ürüne renk uygulaması yaparken dikkate alırız?
A) Kişinin isteği
B) Desenin özelliği
C) Kumaşın rengi
D) Renklerinin birbirleri ile geçişleri
E) Hepsi
12. Aşağıdakilerden hangisi basit nakış iğnelerinde kullanılan yardımcı malzemeler
değildir?
A) İplik
B) Pul
C) Straz
D) Kurdele
E) Boncuk
13. Ürüne renk uygulaması yaparken bize aşağıdakilerden hangisi yardımcı olmaz?
A) Tabiat
B) Renk katalogları
C) İşlenmiş ürünler
D) Desen mecmuaları
E) Desenin çizimi
14. Basit nakış iğnelerinde yardımcı malzemeler nerelerde kullanılır?
A) Yapraklarda
B) Sapta
C) Çiçek ortalarında
D) Hepsi
15. Deseni kumaşa geçirirken …(hatların)… bozulmadan geçirilmelidir.
16. Kumaşın …(cinsi)… işleme …(çeşidi).. göz önüne alınarak desen çizimi yapılır.
17. Oyulgama iğnesi …(sağdan sola)…. çalışılır.
18. Düz iğne teknikleri işleme sırasında kumaşın üstünde…(yatay)..
durumda işlenir.
19. Oyulgama iğnesi …(bir alt ve bir üst)….. teyel olarak çalışılır.
20. Demet iğnesini yararken kumaş üzerinden saydığımız kumaş iplik sayısı …(çift sayıda)…. dır.
21. Demet iğnesi …(kenar temizliği)… çalışmalarında da kullanılabilir.
22. Demet iğnesinde dikey hatlarının bağlama yeri …(yatay)…. şekilde sarılır.
23. Sap iğnesinde iğne işleme ipinin hep …(aynı yönde).. çıkması gerekir.
24. Gölge işi karşılıklı çalışılması için desenin …(çift hatlı)……olması gerekir.
25. (D) Atmalı çapraz iğnede boyuna iplik atıldığı gibi enine yapılabilir.
26. (D) Geçmeli çapraz iğnenin ilk basamağı çengel iğnesidir.
27. Kare zincir iğnesi …(yukarıdan aşağıya)……doğru işlenir.
28. Fantezi sap iğnesi alttan …(düz)…..üstten …(verev)…. olarak işlenir.
29. Atmalı çapraz iğne tekniğinde ipliklerinin birbirleri ile kesiştiği yerleri
…(boyuna ve enine)….yapılabilir.
30. Yatık buhara iğnesinde ikinci sıradaki …(ipliklerin)….. tutturuluşu birinci
sıradakilerin ……(ortasından)……gelmelidir.
31. İlmikli iğnelerde iğne ilmiğin …(içinden)… geçtiği için bu adı almıştır.
32. (D) Aplike, fon kumaşın üzerine aplikelik kumaşın farklı iğne teknikleri kullanılarak
tutturulması ile oluşan işleme tekniğidir.
33. (Y) Aplikelik kumaş ile fon kumaşın aynı cins kumaş olması önemli değildir.
34. (D) Açık aplikede desen, fon kumaşın tersine çizilmelidir.
35. (D) Aplikede çok detaylı olmayan daha çok geniş yüzeyli desenler üzerine uygulama
yapılır.
36. (Y) Aplike desenlerinde sadece tabiattan faydalanılır.
37. (D) Aplike tekniğinde kullanılan kumaşlar fon ve aplikelik olmak üzere iki çeşittir.
38. (D) Kumaş seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken şey, aynı cins kumaşların bir
arada kullanılmasına özen göstermektir.
39. (Y) Aplike tekniğinde seyrek dokunuşlu kumaşlar tercih edilmelidir.
40. (Y) Desenli kumaşlar aplikede kullanılmaz.
41. (D) Aplike tekniğinde yardımcı malzemelerle işleme zenginleştirilir
42. (D) Aplikede çizerek, ütüleyerek, karbon kâğıdıyla desen geçirme teknikleri kullanılır.
43. (D) Desen geçirme tekniği uygulanacak tekniğe ve kumaş özelliğine göre belirlenir.
44. (Y) Koyu renk kumaşlarda çizerek desen geçirme tekniği uygulanır.
45. (D) Aplikelik kumaş, fon kumaş üzerine yerleştirilirken en ve boy ipliklerinin birbirini takip etmesi çok önemlidir.
46. (Y) Kumaşı işlemeye hazırlarken istediğimiz ölçüleri kullanabiliriz.
47. (D) Kordon tutturma tekniği için önceden kordon hazırlamak gerekir
48. (Y) Kapalı aplike tekniğini uygularken desen fon ve aplikelik kumaşların yüzüne
çizilir.
49. (D) Aplike, açık ve kapalı aplike olmak üzere iki şekilde uygulanır.
50. (Y) Kapalı aplikede genellikle çok girintili ve küçük desenler kullanılır.
51. (D) Aplikelik kumaşın etrafındaki kumaş 1-2 mm’den ince uçlu bir makasla dikkatlice
kesilir.
52. (D) Uygulanacak olan tutturma tekniği ürünün özelliklerine göre belirlenmelidir.
53. (D) Kapalı aplikede teyel alırken desenin şekline göre kumaş bazı yerlerde çıtlatılarak
arka tarafa kıvrılır ve teyellenir.
54. (Y) Türk işi tekniğinde ilmekler arasındaki oran orantı önemli değildir.
55. (Y) Fantezi Çin iğnesi aplikede kullanılmaz.
56. (D) Sarma tekniği ince ve kalın olmak üzere iki şekilde uygulanır.
57. (Y) Yardımcı iğne teknikleri sadece kapalı aplike tekniğinde uygulanır.
58. (D) Aplikede uygulanan basit nakış iğneleri ve pul boncuk dikme yardımcı iğnelerdir.
59. (D) İşlemeye zenginlik katmak amacıyla pul ve boncuklar dikilebilir.
60. (Y) Yardımcı iğne tekniğininde kullanılacak malzemelerin işlemeyle uyumlu olması
önemli değildir.
61. (D) Yardımcı iğne tekniğini seçerken ürüne ve tekniğe uygun olmasına dikkat etmek
gerekir.
62. (D) Kenar temizleme teknikleri, işlemesi biten ürünün kenarlarının temizlenmesi ve
süslenmesi amacı ile yapılır.
63. (Y) Kenar temizleme tekniğini seçerken kişinin zevkine bakılmaz.
64. (D) Kenar temizleme tekniğini seçerken işleme yapılan kumaşa uygun olmasına
dikkat etmeliyiz.
65. (Y) Kenar temizleme tekniğini işleme tekniğini göz önünde bulundurarak tercih etmek
doğru olmaz.
66. (D) Kenar temizleme tekniğinin kullanışlı ve ekonomik olması önemlidir.
67. (D) Ütü, yapılan işlemlerin güzel görünmesini sağlar.
68. (Y) Ütü, kumaşın en ipliği yönünde yapılmalıdır.
69. (D) Ortamın aydınlık olması, net ütüleme yapabilmemiz için önemlidir.
70. (D) Aplike kabarık bir işleme olduğu için havlu üzerinde ütülemek gerekir.
71. (Y) Ütünün sıcaklığı tekniğe göre ayarlanır.
72. (D) Kalite kontrol, üretilen ürünün standartlara uygunluğunu belirleyen uygulamadır.
73. (D) Alt ve üst yüzeylerde oluşan iplikler kalite kontrol sonucunda giderilir.
74. (Y) İşlemenin renkleri arasındaki uyum, kalite kontrol ile sağlanır.
75. (D) Telanın fazlalık olan kısımları, sivri uçlu bir makas yardımı ile temizlenir.
76. (Y) Kalite kontrol sonucunda hatalı olan ürünler olduğu gibi kullanılmalıdır.
77. (D) Elde beyaz iş Fransızca kökenli ‘Borderie’ kelimesinden gelen bir terimdir.
78. (Y) Elde beyaz iş seyrek dokunuşlu kumaşlar üzerine yapılır.
79. (D) Elde beyaz iş tekniğinde Çin iğnesi desenlerinden faydalanılır.
80. (D) Elde beyaz iş tekniği her türlü ürün üzerine uygulanır.
81. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde kullanım alanına uygun desen seçmek önemli değildir
82. (Y) Beyaz iş tekniğinde terikoton kumaş kullanılmaz.
83. (D) Beyaz iş tekniğinde çamaşır ipeği, muline gibi iplikler kullanılır.
84. (D) Beyaz iş tekniğinde ürüne uygun kumaş seçilir.
85. (Y) Beyaz iş tekniğinde ince kumaşlarda tela kullanılmaz.
86. (Y) Beyaz iş tekniğinde orlon kullanılmaz
87. (D) Beyaz iş tekniğinde ürüne uygun ölçü belirlenir.
88. (D) Beyaz iş tekniğinde ürün ölçüsü zevke ve ihtiyaca göre belirlenir.
89. (Y) Beyaz iş tekniğinde deseni kumaşa geçirmede tükenmez kalem kullanılır.
90. (Y) Beyaz iş tekniğinde sayarak desen geçirme tekniği uygulanır.
91. (D) Beyaz iş tekniğinde germe, işlemenin muntazam olmasını sağlar.
92. (D) Beyaz iş tekniğinde kolber iğne tekniği kağıt üzerine gerilerek yapılabilir.
93. (Y) Beyaz iş tekniğinde kumaş kenarına surfile yapılması uygun değildir.
94. (D) Beyaz iş tekniğinde kumaş kasnağa gerilmeden ütülenmelidir.
95. (D) Elde beyaz iş tekniğinde ince sarma dal ve çiçeklerin etrafında kullanılır.
96. (D) Elde beyaz iş tekniğinde nakış teyeli alırken kumaş üstünden fazla, alttan az iplik
alınacak şekilde uygulanır.
97. (D) Elde beyaz iş tekniğinde kotonu sararken iplikler yan yana gelecek şekilde, soldan
sağa doğru sarılır.
98. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde kalın sarma; yarma dolgu yaprak iğne tekniği değildir.
99. (D) Elde beyaz iş tekniğinde İngiliz işi, küçük alanlı yapraklarda uygulanan bir beyaz
iş iğne tekniğidir.
100. (D) Elde beyaz iş tekniğinde kolber büyük alanlara uygulanır.
101. (D) Elde beyaz iş tekniğinde yarma yaprak tekniği geniş alanlarda kullanılır.
102. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde dolgu işlemi kalın iplik ile uygulanır.
103. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde sarma yaparken kıvrımlı hatlarda, kıvrımların iç kısmına
seyrek batılır.
104. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde alt dolgusu yaparken güzel görünmesi için desen
kenarları fazla doldurulur.
105. (D) Elde beyaz iş tekniğinde yardımcı iğne olarak kum iğnesi uygulanır.
106. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde yardımcı iğne tekniği desen özelliğine göre seçilmez.
107. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde temiz çalışmak önemli değildir.
108. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde Antep işi ajurları kullanılmaz.
109. (D) Elde beyaz iş tekniğinde işleme ipliklerini pekiştirmek önemlidir.
110. (D) Elde beyaz iş tekniğinde kenar temizleme tekniği olarak rişliyö uygulanabilir.
111. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde kenar temizleme tekniği önemli değildir.
112. (D) Elde beyaz iş tekniğinde ara ütüsü yapılır.
113. (D) Elde beyaz iş tekniğinde ürün özelliğine göre kenar temizleme seçimi yapılır.
114. (D) Elde beyaz iş tekniğinde işleme üzerine ütü yapılmaz.
115. (D) Elde beyaz iş tekniğinde ütü ayarı kumaş özelliğine göre yapılır.
116. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde ütü yaparken ütü bezi kullanılmaz.
117. (Y) Elde beyaz iş tekniğinde ütü yaparken en boy ipliği dikkate alınmaz.
118. (D) Elde beyaz iş tekniğinde ürün tersinden ütülenir.
119. (D) Elde beyaz iş tekniğinde ürün havlu üzerinde ütülenir.
120. (Y) Beyaz iş tekniğinde kalite kontrol önemli değildir.
121. (D) Beyaz iş tekniğinde alt iplik temizliği yapılır.
122. (D) Beyaz iş tekniğinde hatalı yapılan yerler düzeltilir.
123. (D) Beyaz iş tekniğinde oluşan lekeler özelliğine göre temizlenir.
124. (Y) Beyaz iş tekniğinde kullanılan telalar temizlenmeyebilir.
125- (Y) Çin iğnesi tekniğinde seyrek dokunuşlu kumaşlar tercih edilir.
126- (Y) Elde Çin iğnesi tekniğinde makine nakış ipliği kullanılır.
127- (D) Kumaşı işlemeye başlamadan önce ütülenmelidir.
128. (Y) Çin iğnesi tekniğinde desen teyelleyerek geçirilir.
129. (Y) Çin iğnesi tekniğinde iplikler paralel birbirine batılmaz.
130. (D) Düz Çin iğnesi tekniğinde çok fazla renk kullanılmaz.
131. (D) Esas Çin iğnesi tekniği gölgeli olarak yapılandır.
132. (D) Fantezi Çin iğne tekniği tek sıra yapılır.
133. (D) Çin iğnesinde iplikler uzunlu kısalı atılır.
134. (Y) Çin iğne tekniğinde iplikler istenilen yöne doğru yapılır.
135. (D) Motif kendine özgü olan işleme yönüne göre uygulanır.
136. (D) Çin iğnesi tekniğinde gölge işi yardımcı iğne tekniği olarak kullanılır.
137. (D) Çin iğnesi tekniğinde kenar temizleme tekniği ürüne ve kumaş özelliğine göre
seçilir.
138. (Y) Ütü yapmak önemli değildir.
139. (D) Ürünlerin yüzeylerinde kalan iplikleri temizlemek önemlidir.
140. (D) Kan lekesi, ılık su ile temizlenebilir.
141. (D) Çin iğnesinde desen olarak doğadan faydalanılır.
142. (D) Çin iğnesi tekniğinde resim gibi anlatım vardır.
143. (Y) Çin iğnesi tekniği giyim süslemesinde kullanılmaz.
144. (Y) Çin iğnesi tekniğinde desen kumaşa oyarak desen geçirme yoluyla geçirilir.
145. (D) Suzeni işi desenlerinde fazla detay yoktur. Yuvarlak ve geometrik çizgilere sahip desenler kullanılır.
146. (D) Suzeni işi elbiselerde (hırka, sabahlık, bluz, pantolon, abiye kıyafetler), aksesuarlarda
(şal, şapka, çanta, keseler), oda takımları, çeşitli örtüler, sofra ve çay takımı, seccade, kırlent
ve pano üzerine uygulanabilir.
147. (D) İğne ile yapılacak suzeni işi, eskiden ipekten yapılmış bürümcük kumaşlar üzerine
hayvansal ve bitkisel liflerden elde edilen bükümlü ince iplikler kullanılarak yapılırdı.
148. (Y) İğne ile yapılan işlemeye bazı çevrelerde kasnak işi adı verilmiş fakat zamanla unutularak suzeni işi adı yaygın olarak kullanılmıştır.
149. (Y) Tığ ile yapılacak suzeni işi, seyrek dokunuşlu bütün kumaşlar üzerine uygulanabilir
150. …(Patiska)…..; Pamuk ipliğinden dokunur. Apreli olup görünüşü mattır.
151. Satenlerin cinsi kullanılan …(ipek)… miktarına göre değişir.
152. Floş, ipek ipliktir, yumuşak, parlak ve …(bükümsüz)….. dür.
153. İpek, ipek iplikle dokunan sık dokunuşlu …(parlak)…. görünüşlü bir dokumadır.
154. ....(Koton)...; Çile veya kuka halindedir. İki katlıdır. Çok bükümlüdür.
155. (D) Suzeni tekniğinde işlenecek ürünün ölçü oranı, yapılacak ürüne ve kullanılacak yere
göre belirlenir.
156. (D) Nakışta tekniklerin kolay ve muntazam yapılabilmesi için germe işlemi
uygulanır.
157. (D) Büyük motifli işleme parçaları veya birden fazla kişinin aynı anda aynı işte çalışması
gereken durumlarda kumaş gergefle gerilir.
158. (Y) Suzeni işinde sayarak desen geçirme tekniği kullanılır.
159. (Y) Kumaş kasnağa verev iplik yönünde yerleştirilir
160. Geniş ve büyükçe bir tahta kasnağa gerilen kumaş üzerine tığ ile yapılan zincir işi
tekniğine .....(kasnak)... işi denir.
161. Tığ ile yapılan işleme net görünüşlüdür ve iğne ile yapılandan daha ....(süratli)....
işlenir.
162. Desenin içini doldururken zincir iğnelerinin ....(yan yana).... gelmesine
dikkat edilir.
163. İşlemenin ince veya kalın oluşu tığın ve kullanılan ipliğin ....(numarasına).... bağlıdır.
164. Elde suzeni işi yapımında, zincirlerin ...(eşit).... büyüklükte olmasına dikkat edilir
165. (D) Elde suzeni işinde çok fazla olmamakla birlikte yardımcı iğne teknikleri de kullanılır.
166. (Y) Maraş işi, suzeni işinin yardımcı tekniklerindendir.
167. (D) Çin iğnesi, suzeni işinin yardımcı tekniklerindendir.
168. (Y) Elde suzeni işinde yardımcı iğne teknikleri kullanılmaz.
169. (D) Elde suzeni işinde birden çok yardımcı iğne tekniği kullanılabilir
170. (Y) Elde suzeni işinde kenar temizliği yapılırken kullanılan tekniğin ürüne uygun
olarak seçilmesinin önemi yoktur.
171. (Y) Elde suzeni işinde kenar temizliği desen geçirme aşamasından sonra yapılmalıdır.
172. (D) Makrame, elde suzeni işinde yapılan kenar temizleme tekniklerindendir.
173. (Y) Elde suzeni işi tekniğinde kenar temizleme tekniklerinden köşe çevirme mutlaka uygulanmalıdır.
174. (D) Elde suzeni işi tekniğinde yapılan ürüne uygun olarak hazır harç ve bantlarla
kenar temizleme tekniği uygulanabilir.
175. (D) Ütü ayarı kumaşa uygun yapılmalıdır.
176. (Y) İşlemeye başlamadan önce işleme yapılacak kumaşın ütülenmesi gerekmez.
177. (D) Kumaş ütülenirken boy ipliği doğrultusunda ütü yapmaya dikkat edilmelidir.
178. (D) Kumaşa verev yönünde ütü yapılmamalıdır, aksi halde kumaş esneyecektir.
179. (Y) Yardımcı malzemelerle süsleme yaptığınız ürünleri ütülerken pul, boncuk,
straz, kurt, tırtıl gibi malzemelerin üzerine ütü basılmalıdır.
180. (D) Kalite kontrol, kalite isteklerini sağlamak için kullanılan uygulama teknikleri ve
faaliyetleridir.
181. (Y) Kalite kontrol, hataları tespit ederek üretilen ürünün standartlara uygunluğunu belirleyen uygulama değildir.
182. (Y) İşlemenin tersinde kullanılan kumaş ve telaları ürün tamamlandıktan sonra ince
uçlu makas ile keserek temizleme işlemi alt iplik temizleme değildir.
183. (D) Kalite kontrol, ürün yapım aşamasında uygulanmamalıdır.
184. (D) Tamponlama yöntemi, buharlama yöntemi, yıkama yöntemi leke temizleme yöntemlerindendir.
185. Kasnağa gerilen kumaş üzerine tığ veya iğne ile yapılan zincir işine …(suzeni)…. denir.
186. Suzeni işi, …(sık)….. dokunuşlu bütün kumaşlar üzerine uygulanabilir.
187. …(Çamaşır ipeği).... çileler halinde satılan, az bükümlü, katları ayrılmaya
elverişli iplik çeşididir.
188. Nakışta tekniklerin kolay ve muntazam yapılabilmesi için ...(germe)..... işlemi
uygulanır.
189. Tığın, kullanılan koton ve .....(kumaş)..... kalınlığı ile oranlı olmasına dikkat edilir.
190. Yapılan işlemenin net, güzel ve daha dayanıklı olması için …(ütülenmesi).. gerekir.
191. Ürün tamamlandıktan sonra …(kalite kontrol)….. yapılarak kullanıma
hazır hale getirilmiş olur.
192. Narin kumaşlarda ütü yapılırken kumaşın sararmaması için …(kağıt)….. kullanılmalıdır.
193. (D) Tekniğe uygun, desen seçimi yaparken, kullanım alanına uygun olması gerekir.
194. (Y) File işi tekniği deseni, parşömen kâğıdına çizilerek hazırlanır.
195. (D) File işi tekniğine uygun desen araştırırken, Antep işi ve dantel teknikleri
desenlerinden faydalanılır.
196. (Y) File işi tekniği herhangi bir germe aracı kullanmadan uygulanır.
197. (Y) File işi tekniği tığ yardımı ile yapılır.
198. (D) File, navet denilen bir araç ile örülür.
199. (Y) File örerken, iplik ortalarda koptuğunda, kopan yerden düğüm yaparak devam
edilir.
200. (D) File işinde arttırma işlemi, her sırada son ilmeğe iki defe batarak yapılır.
201. (D) Filenin net ve düzgün olması ürünün netliğini ve kalitesini etkiler
202. (D) Filede, her sırada son ilmek birlikte alınarak eksiltme işlemi yapılır.
203. (D) Fileyi gererken, en ve boy ipliklerinin düzgün ve gergin olmasına dikkat edilir.
204. (Y) File üzerine doğrudan ütü basılarak ütülenir.
205. (D) Desenin tamamında uygulanan, röpriz iğnede en ve boyuna sarılan sargılar, aynı
sayıda yapılmalıdır.
206. (Y) İğne teknikleri uygulanırken desen önemli değildir.
207. (D) File işinde yardımcı iğne tekniği olarak, Antep işi ajurları uygulanır.
208. (D) Rişliyö tekniği soldan sağa doğru tatbik edilir.
209. (Y) Jelatin kola, soğuk su kullanarak eritilir.
210. (D) Fileyi kolalama işlemi, bir pamuk yardımı ile tampon yapılarak uygulanır.
211. (Y) Kenar temizliği yapabilmek için ürün kasnaktan mutlaka çıkarılmalıdır.
212. (D) Kolalama işleminden önce filenin ütülenmesi gerekir.
213. (D) Dantel anglez sık dokunuşlu seyrek olmayan her türlü malzeme üzerine
uygulanabilir.
214. (Y) Dantel anglez deseni, kareli kâğıda çizilerek hazırlanır.
215. (D) Desenin altına ve üstüne birer kat parşömen kâğıdı konularak birbirine teyellenir.
216. (D) Desen çift hatlı olarak, birbirini takip edecek şekilde çizilmelidir.
217. (Y) Dantel anglez deseni kumaşa çizilir.
218. (Y) Kumaşa sürfile soldan sağa doğru yapılır
219. (D) Dantel anglez yapımında şerit, yassı ve düz olmak üzere iki şekilde örülür.
220. (Y) Dantel anglez şeridi örmede kullanılacak yer, kumaş, şerit türü, iplik rengi ve
kalınlığı önemli değildir.
221. (D) Şerit genişliği ve tipi, desendeki çizgilerin genişliği ile orantılı olmalıdır.
222. (D) Şerit örmede tığ ve iplik kalınlığı önemli unsurdur.
223. (D) Muntazam örülmüş şerit, işleme açısından önemli unsurdur
224. (D) Dantel anglez yapımında, beyaz iş iğne tekniklerinden olan kolber kullanılır.
225. (Y) Dantel anglez yapımında ajurlar ve biritler aynı anda kullanılmaz.
226. (D) Dantel anglez yapımında şeritler, sarmalı ve rişliyölü birit kullanılarak da
birleştirilir.
227. (D) Yardımcı iğne teknikleri olarak Antep İşi Ajurlar kullanılır.
228. (Y) Şeritler desen üzerine makine dikişi ile tutturulur.
229. (D) Ajurlar desen özelliği dikkate alınarak uygulanır.
230. (Y) İşleme, kâğıttan sökülmeden kumaşa tutturulur.
231. (Y) Dantel anglez, kumaşa tutturulmadan yapılan bir işlemedir.
232. (Y) Teyel ipliği, kalın olmalıdır.
233. (Y) Birit yaparken atılan iplikler, çift sayılı olmalıdır.
234. (D) İşleme ipinin tarazlanmaması için iplik boyu uzun tutulmamalıdır
235. (D) Dantel anglez yapımında, kenar temizliği önemli bir unsurdur.
236. (D) Köşe çalışması, kumaş ve ürün dikkate alınarak uygulanmalıdır.
237. (D) Kenar temizliği, ürün ve işleme tekniği dikkate alınarak uygulanır.
238. (Y) Kalite kontrol, işleme bittikten sonra yapılmalıdır.
239. (D) Uygulama yaparken ve yapıldıktan sonra, iplik temizliği yapılmalıdır.
240. (D) Leke temizliği, zemin dikkate alınarak yapılmalıdır.
241. Kurdele işi teknikleri kaç grupta toplanır?
A) 3 grupta
B) 4 grupta
C) 2 grupta
D) Hiçbiri
242. Kurdele işi aşağıdaki nakış tekniklerinden hangisinde yardımcı iğne olarak kullanılır?
A) Çin iğnesi
B) Sap işi
C) Kum iğnesi
D) Aplike
243. Kurdele işi yaparken kullanılmayan malzeme aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kasnak
B) Kurdele
C) Sürfile makası
D) Kumaş
244. Aşağıdaki hangisi kurdele ile işleyerek yapılan tekniklerdendir?
A) Crayzi tekniği
B) Sap işi
C) Pul boncuk
D) Altın iğne
245. Aşağıdakilerden hangileri deseni kumaşa geçirmede kullanılan malzemelerdendir?
A) Cetvel
B) Kalem
C) Karbon kâğıdı
D) Hepsi
246. Renk uygulaması yaparken aşağıdakilerden hangisi renk uygulamasını etkilemez?
A) Renk uyumu
B) Desen çizimi
C) Desen özellikleri
D) Renklerin kumaşa uyumu
247. Kurdele seçerken nelere dikkat edilmelidir?
A) Desenin özelliğine
B) Kumaşın özelliğine
C) Ürünün kullanılacağı yere
D) Hepsi
248. Kumaş çeşitlerinden poplin, etamin, keten türü kumaşlar …(bitkisel liflerden)..
yapılmıştır.
249. Organze, tafta, tül türü kumaşlar …(kimyasal liflerden)… yapılmıştır.
250. İplik çeşitleri; bitkisel, hayvansal, kimyasal ve …(madensel liflerden)…. yapılmıştır.
251. Aşağıdaki ipliklerden hangisi kimyasal liflerden üretilen ipliklerden değildir?
A) Naylon
B) Kordone
C) Orlon
D) Kordon E ) Floş
252. Aşağıdaki iplik çeşitlerinden hangisi madensel liflerden üretilmemiştir?
A) Koton
B) Sim
C) İnce şerit tel
D) Sırma
E) Harçlar
253. Ürüne renk uygulaması yaparken aşağıdakilerden hangisini dikkate alırız?
A) Kişinin isteği
B) Desenin özelliği
C) Kumaşın rengi
D) Renklerinin birbirleriyle geçişleri
E) Hepsi
254. Aşağıdakilerden hangisi kurdele işinde kullanılan yardımcı malzemeler değildir?
A) İplik
B) Pul
C) Navet
D) Sim
E) Boncuk
255. Ürüne renk uygulaması yaparken aşağıdakilerden hangisi yardımcı olmaz?
A) Tabiat
B) Renk katalogları
C) İşlenmiş ürünler
D) Desen mecmuaları
E) Desenin çizimi
256. Kurdele işinde yardımcı malzemeler nerelerde kullanılır?
A) Yapraklarda
B) Sapta
C) Çiçek ortalarında
D) Tohumlarda
E) Hepsi
257. Kumaşın …(cinsi)… , kurdele işi …(çeşidi)…. göz önüne alınarak desen çizimi yapılır.
258. Kurdele işinde kumaşı germede kullanılan aracın adı nedir?
A) Çember
B) Gergef
C) Kasnak
D) Çerçeve
259. Kurdele işinde kumaşı germenin önemini aşağıdaki cümlelerden hangisi doğru olarak
ifade eder?
A) Kumaşın gergin durmasını sağlar.
B) Nakışın düzgün işlenmesine yardımcı olur.
C) Kumaşı esnetmeyi sağlar.
D) En ve boy ipliklerini saymaya yardımcı olur.
260. Desen çizilmeden kumaş üzerinde hazırlanan en ve boy çizgilerini belirten teyel ne
fayda sağlar?
A) Kumaşı germeye
B) Deseni kopya etmeye
C) Desenin güzel görünmesine
D) Deseni dengeli ve orantılı çizmeye
261. Kurdele işi teknikleri kaç grupta toplanır?
A) Beş grupta
B) İki grupta
C) Üç grupta
D) Altı grupta
262. Kumaşa işlenerek yapılan tekniklerde hangi tür kurdele kullanılmaz?
A) Organze kurdele
B) Saten kurdele
C) İpek kurdele
D) Hiçbiri
263. Kurdeleyı iğneye geçirirken kurdelenın ucu ne şekilde kesilmelidir?
A) Düz kesilmelidir
B) Püsküllü kesilmelidir
C) Verev kesilmelidir
D) Yuvarlak kesilmelidir
264. Aşağıdakilerden hangisi crayz tekniğinde kullanılmayan bir işleme türüdür?
A) Çin iğnesi
B) Kırkyama
C) Basit nakış iğneleri
D) Pul boncuk
265. Aşağıdakilerden hangisi pul boncuk tekniğinde kullanılan yardımcı iğne
tekniklerinden değildir?
A) Sap işi
B) Makine dikişi
C) Pul ve boncuk dikişleri
D) Hesap iğnesi
266. Aşağıdakilerden hangisi kurdele nakışında yardımcı iğneleri yaparken kullanılan araç
ve gereçlerden değildir?
A) İğne
B) Biz
C) Pul
D) Kasnak
267. Aşağıdakilerden hangisi kurdele nakışında yardımcı iğne teknikleri uygulanırken göz
önüne alınmalıdır?
A) Yardımcı iğne tekniklerine gerek yoktur.
B) Yardımcı iğneler kurdele nakışında uygulanmaz.
C) Ürüne kumaşa uygun yardımcı iğne teknikleri kullanılarak süslemeler
yapmalıdır.
D) Yardımcı iğne teknikleri uygulanırken sadece iplik kullanılmalıdır.
268. (D) Kenar temizleme teknikleri kurdele nakışına estetik, kullanışlık ve süsleme
yönünden değer kazandırır.
269. (Y) Kenar temizleme çalışmasının kişinin zevkine uygun olarak yapılması önemli
değildir.
270. (D) Kenar temizleme uygulamasında basit nakış iğneleri kullanılır.
271. (D) Kurdele nakışında kenar temizleme tekniği olarak makrame de kullanılır.
272. (Y) Kenar temizleme ürüne bir değer kazandırmaz.
273. (D) Ütü kurdele nakışının düzgün ve göze hoş görünmesini sağlamak için yapılan
işlemdir.
274. (D) Ütü ürüne güzel ve estetik bir görünüm sağlar, ürünün dayanıklılığını artırır.
275. (Y) Ütü yapılacak zeminin temiz ve düzgün olması çok önemli değildir.
276. (D) Ütünün sıcaklığı ütü bezi üzerinde önceden kontrol edilmelidir.
277. (Y) Kurdele nakışının üzerine direk ütü basılmalıdır.
278. (D) Kalite kontrolün ürün yapım aşamasında ve tamamlama sonunda basamaklar
hâlinde yapılması kalitenin artmasını sağlar.
279. (Y) Kurdele nakışında tekniğe uygunluk önemli değildir.
280. (Y) Kalite kontrolde ürünün ölçülerine uygunluğu dikkate alınmamalıdır.
281. (D) Kurdele nakışında da iplik temizleme, ürün yapılırken uygulanmalıdır.
282. (D) Kurdele nakışı yapılırken dikkatli ve temiz çalışılmalıdır.
283. (Y) Leke çıkartırken ürünün iplik özelliği önemli değildir.
284. (D) Leke çıkartırken ürünün altına temiz bir bez serilmelidir.
285. (D) Kurdele nakışında iğne, iplik, kurdele ve kumaş kullanılır
286. Kurdele nakışı nerelerde kullanılır?
A) Ev süslemede
B) Kıyafet süslemede
C) Çanta kemer ayakkabı süslemesinde
D) Hepsi
287. Kurdele nakışında kullanılmayan basit nakış iğnesi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Rokoko
B) Zincir işi
C) Sap işi
D) Makine dikişi
288. Kurdele nakışında kullanılan iğnenin özelliği nasıl olmalıdır?
A) İnce uzun gözü küçük
B) Uzun kalın gözü büyük
C) Sivri burunlu küçük gözlü
D) Kısa kalın geniş gözlü
289. Kurdele işi yapılmadan evvel kurdelenın renk vermemesi için ne tür işlem yapılır?
A) Sıcak suda kaynatılır
B) Suya ıslatılır
C) Sirkeli suda yıkanıp ütülenir
D) Ütülenir
290. Kurdelenin özelliği nasıl olmalıdır?
A) Düzgün dokulu
B) Rengi parlak
C) Kenarları düzgün
D) Hepsi
291. Kurdele nakışında kaç çeşit kurdele kullanılır?
A) 2 çeşit
B) 3 çeşit
C) 4 çeşit
D) 5 çeşit
292. Kurdele nakışı yapılacak kumaş ne tür özelliklere sahip olmalıdır?
A) Renk vermeyen
B) Çok ince
C) Düzgün ütülü, net görünüşlü
D) Kalın kumaşlar
293. Deseni kumaşa geçirme teknikleri hangi yöntemle yapılmalıdır?
A) Sayarak
B) Karbon kâğıdı ile çizerek
C) Ütü ile desen geçirerek
D) Bakarak
294. Desen çizerken nelerden faydalanarak çizim yapılabilir?
A) Tabiattaki bitkiler
B) Çiçek motifleri
C) Canlı ve cansız varlıklar
D) Hepsi
295. Yapılış çeşitlerine göre kurdele nakışı teknikleri kaç grupta toplanır?
A) 3 grup
B) 1 grup
C) 2 grup
D) Hiçbiri
296. Aşağıdaki tekniklerden hangisi kurdele ile işlenerek yapılan tekniklerdendir?
A) Crayzi tekniği
B) Sap işi
C) Pul boncuk
D) Altın iğne
297. Ürüne renk uygulaması yaparken bize aşağıdakilerden hangisi yardımcı olmaz?
A) Tabiat
B) Renk katalogları
C) İşlenmiş ürünler
D) Desenin çizimi
298. Crayz tekniğinin anlamı nedir?
A) Karmakarışık
B) Çılgın
C) Değişik işleme tekniği
D) Kırk yama tekniği
299. Aşağıdakilerden hangisi kenar temizleme tekniklerinden değildir?
A) Saçak bağlama
B) Köşe yapma
C) İplik çekme
D) Pul ve boncuk dikme
300. Saçak bağlama tekniğinde aşağıdakilerden hangisi kullanılmaz?
A) Makrome
B) Dantel
C) Boncuk
D) İplik
301. Bitmiş ürün ne şekilde ütülenmelidir?
A) Tersinden ılık ütü ile bastırmadan
B) Yüzünden ılık ütü ile
C) Tersinden bastırarak
D) Yüzünden kızgın ütü ile
302. Ütünün ısısının ayarlanmasında dikkat edilmesi gereken en önemli unsur nedir?
A) İşin özelliği
B) Kumaşın cinsi
C) Ütünün markası
D) İşin büyüklüğü
303. Kalite kontrol yapılırken nelere dikkat edilmelidir?
A) İşin tersi kontrol edilmelidir
B) İplikler kesilmelidir
C) Genel görünüme bakılmalıdır
D) Hepsi
304. İşin tersinde kurdele uçları nasıl sağlamlaştırılır?
A) Yakarak
B) Dikerek
C) Düğümleyerek
D) Yapıştırarak
305. Leke temizleme yöntemleri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tamponlama yöntemi
B) Buharlama yöntemi
C) Yıkama yöntemi
D) Hepsi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder