7 Ağustos 2019 Çarşamba

El Sanatları Teknolojisi Alanı Ev Tekstili Üretimi Dersi Kalfalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. (D) Banyo takımı; lavabo, U paspası ve klozet kapağı üzerinde kılıf olarak kullanılan dekoratif amaçlı örtülerdir. 

2. (Y) Model seçiminde banyonun geniş veya dar olması çok önemli değildir. 

3. (D) Banyo takımı için pamuklu, sentetik kumaşlar kullanılır. 

4. (D) Banyo takımları için seçilen kumaşın en büyük özelliği yıkanabilir olmasıdır. 

5. (D) Banyo takımının kaymaz ve hafif oluşu kullanım açısından önemlidir. 

6. (Y) Her zaman yeni malzemelerle çalışılmalıdır. 

7. (Y) Banyo takımlarında astarlama yapılmaz.

8. (D) Tığ işinde başarıya ulaşmada önemli faktörler, iyi cins iplik kullanmak ve tığı iplik kalınlığına uygun seçmektir. 

9. (D) Banyo takımlarında kenar temizleme ve süsleme amacıyla biyeli dikiş kullanılır. 

10. (Y) Fırfır uzunluğu, kalın ve ince kumaşlarda 1 m için 2 m uzunlukta hazırlanır. 

11. (D) Banyo takımları hazırlarken, büzgülü bantlarla süsleme yapılabilir. 

12. Banyo takımlarında aplike, kırkyama, dantel vb. nakış ve ....(dekoratif dikiş)… teknikleri ile süslemeler yapılabilir. 

13. …(Süsleme)…, bir şeklin renklendirilerek, değişiklikler yapılarak göze hoş şekiller elde edilmesi sanatıdır. 

14. …(Hazır gereçlerle)…  süsleme tekniğinde çeşitli dantel, fisto, güpür, sutaşı, harç, kurdele, saçak, püskül, düğme ve benzeri malzemeler kullanılır.

15. (Y) Banyo takımı hazırlamada kullanılan kumaşları kesmeden önce bazı işlemleri uygulayarak, kullanım sırasında çıkabilecek çekme, sarkma, deforme olma gibi olumsuz sonuçlar önlenemez. 

16. (D) Kenar temizleme tekniğinin kumaşın üzerinde veya arasında uygulanışı tasarım sırasında belirlenmelidir. 

17. (D) Banyo takımında makinede dikiş işlemini yaparken belirlediğiniz bir kenardan 10- 15 cm ……… açıklık bırakmanız gerekir. 

18. (D) Bütün kalıplar kumaşın boy ipliği doğrultusunda yerleştirilmelidir. 

19. (Y) Banyo takımı için çift en kumaşlarda 3 m yeterlidir

20. Bebek odası seçiminde genel olarak neye dikkat etmeliyiz?
A) Loş bir oda olmasına B) Kuytu ve karanlık bir oda olmasına C) Serin bir oda olmasına D) Rahat ve emniyetli bir oda olmasına 

21. İdeal bir bebek odasının genişliği kaç m² olmalıdır?
A) 8-9 m² B) 10-11 m² C) 20-25 m² D) 12-15 m²

22. Sağlıklı bir bebek odasının zemini nasıl olmalıdır?
A) Ahşap - mantar parke B) Mermer - fayans C) Halı - kilim D) Kauçuk

23. Bebek odasında ne tür boyalar kullanılmalıdır?
A) Saten boyalar B) Yağlı boyalar C) Su bazlı boyalar D) Kurşun içerikli boyalar

24. Bebeğin odasında kullanılacak renkler nasıl olmalıdır?
A) Koyu renkler B) Pastel ve soğuk renkler C) Kırmızı ve tonları D) Koyu ve sıcak renkler

25. Bebek odasının en ideal aydınlatma şekli hangisidir?
A) Yerden B) Abajur ile C) Tavandan D) Duvardan

26. Bebek odasının ısısı kaç ⁰C olmalıdır?
A) 16-18 ⁰C B) 16-20 ⁰C C) 20-22 C D) 22 -26 ⁰C

27. (D) Bebek odası, bebeğin doğduğu andan itibaren zamanının önemli bir kısmını geçirdiği yerdir.

28. (D) Bebek yataklarının anti bakteriyel ve doğal kauçuktan imal edilmiş olanları tercih edilmelidir.

29. (D) Bebeğin yatağında kullandığımız çarşaflar % 100 pamuklu kumaştan olmalıdır.

30. (D) Bebek yorganları çocukların uyuduklarında hareketlerini kısıtlayacak ölçüde olmamalıdır.

31. (Y) Bebek yastıklarında pamuk ve yün kullanmamalıyız.

32. (Y) Hazır yün battaniyeler genellikle yazın kullanılmalıdır.

33. (D) Cibinlikte kullanılan tüller bebeklerin rahat hava alabilmeleri için sık gözenekli olmamalıdır.

34. (Y) Lastikli çarşafı diktikten sonra yıkayınız.

35. (Y) Tığla örülen bebek patiklerinde iple tığ arasındaki orantı önemli değildir.

36. (D) Bebek battaniyelerinde genellikle pamuklu kumaşları tercih etmeliyiz.

37. (Y) Bebek odasında kullanılan yatak ölçüleri standart değildir.

38. (Y) Bebek çarşaflarında genellikle sentetik kumaşlar kullanılmalıdır.

39. (D) Bebek odasının pencereleri zeminden yüksek olmalıdır.

40. (D) Abajur türü aydınlatmalarda bebek odasına en uygunu tavandan aydınlatmadır.

41. (D) Bebek karyolasında panfırlar süsleme ve koruma amaçlıdır.

42. (D) Bebek odasında kullanılan nevresim takımları yatak, yorgan çarşafı ve yastık kılıflarından oluşur.

43. (D) Lastikli çarşafı dikerken kenarları kıvırarak dikiniz.

44. (D) Cibinlik tülünü esnetmeden dikiniz.

45. (D) Bebek battaniyesinde kenarların sarkmaması için kenarlarına oya yapınız.

46. (Y) Bebek takımlarını bebek yatağının büyüklüğüne göre dikmemeliyiz.

47. (Y) Bebek odası, ışığı doğrudan almamalıdır.

48. (D) Bebek odasının duvar boyasında mavi, yeşil renkler soğuk ve sakinleştirici özelliğe sahiptir.

49. (D) Masa Örtüsünün tarihi tekerleğin keşfine kadar gitmektedir. Taşa veya yere serilen koyun, dana, geyik, hatta leopar gibi hayvanların derileri örtü olarak kullanılmaktaydı.

50. (D) Yemek masa örtüleri masa üzerinde hijyenik ve konforlu bir yemeğin vazgeçilmezidir, yemek yenilen ortama kalite katar.

51. (D) Oval masa örtüleri dikdörtgen ve oval masalarda tercih edilmektedir. Kumaştan, dantelden ve kumaş dantel karışımından yapılmaktadır.

52. (Y) Kare masa örtüleri genelde 50x50 ölçülerinde üretilen masalarda kullanılırlar.

53. (D) Peçete; yemekte giysiyi korumak, ağız silmek için kullanılan ince, yumuşak kâğıt veya kumaş parçasıdır.

54. (Y) Yapıldıkları malzemeye göre peçeteler; yemek peçeteleri ve kahvaltı, çay peçeteleri olmak üzere ikiye ayrılır.

55. (Y) Kâğıt peçeteler, boyut olarak kare biçimli olup 30 X 30 cm veya 40 X 40 cm olabilir.

56. (D) Sehpa örtüleri, orta sehpanın şekline bağlı olarak kare, dikdörtgen, yuvarlak, oval şeklinde çalışılır.

57. (D) Küçük sehpa örtülerinde; seri üretimde genelde 33x33 cm veya 35x35 cm olarak yapılmaktadır.

58. (D) Sehpa örtü kenarları köşe çalışılarak, antika, overlok veya kenar harçları ile temizlenip süslenebilir

59. (D) Kullanışlık, yıkanabilirlik, renk vermeme, işleme tekniğine uygun dokuma sıklığı kumaşlarda aranan özelliklerdendir.

60. (D) Yüzde yüz pamuklu kumaştan üretilen masa örtüleri ortamı çok şıklaştırır. Doğal liflerden üretildiği için görünüm ve dokunuş olarak oldukça kalitelidir.

61. (D) Pamuk ve Polyester karışımlı kumaşlar; leke tutmama, geç tutuşma ve çekmeme gibi özelliklere sahiptir.

62. (Y) Polyester masa örtüsü kumaşı pahalıdır ve çekme özelliğine sahiptir.

63. (Y) Büyük masa örtülerinde ölçü alırken 35–40 cm kenarlardan sarkma payı ilave edilmelidir.

64. (D) Ütüleme işlemi ürünün yüzeyini düzelterek, göze hoş görünmesini ve kumaşın sağlamlaşmasını sağlar.

65. (Y) Naylon kumaşlar sıcak ütü ile ince kumaşlar ve danteller ise ılık ütü ile ütülenmelidir.

66. (D) Ütülemede kumaşların hammaddesine, dokuma özelliğine ve süsleme tekniğine dikkat edilmelidir.

67. (D) Kalite kontrol; kalite isteklerini sağlamak için kullanılan uygulama istekleri ve faaliyetleridir. Hataları tespit eder ve üretilen ürünün standartlara uygun olup olmadığını belirler.

68. (D) Kumaş yüzeylerinin havlı olması ütü yapma tekniğini de etkiler. Bu tür kumaşların yüzeyine doğrudan ütü sürülmez, tersinden veya ütü bezinin üzerinden sıcak ütü geçirilir.

69. (D) Peçeteler misafirlerin yemek esnasında kullandıkları kumaş veya kâğıttan yapılmış servis araçlarıdır.

70. (D) Yemek peçetelerinde, emicilik, tutuculuk ve kolay temizlenebilirlik gibi özellikler bulunmalıdır.

71. (D) Kahvaltı ve çay peçeteleri; keten, pamuklu veya teri-koton kumaşlardan yapılır.

72. (Y) Kumaş peçetelerin ebatları en az 20x20 cm olmalıdır.

73. (D) Peçete işleme yöntemiyle süslendiyse tersinden ve ütü bezi kullanarak ütülenmelidir.

74. (Y) Servis (garson) peçeteleri, 30 X 30 cm boyutlarında olan peçetelerdir.

75. (Y) Yünlü kumaşlar kuru ütü bezi ile ve ılık ütü ile ütülenmelidir.

76. (D) Peçete dikiminde kumaşa uygun renkte iplik kullanılmalıdır. Dikişin düzgün ve muntazam olmasına, ölçülerinin bozulmamasına dikkat edilmelidir.

77. (D) Hazır gereçlerle süsleme, diğer süsleme tekniklerine göre daha kolaydır. Bunlar çeşitli dantel, fisto, gipür dantel, sutaşı, harç, kordela, kordon, saçak, püskül, düğme ve benzeri malzemelerdir.

78. (D) Peçeteler çeşitli şekiller verilerek masanın daha güzel ve estetik görünmesine de katkıda bulunur

79. (D) Anadolu'da kumaş masa örtüsü kullanımı Asurlu tüccarların Anadolu'ya kumaş getirmesi ile başlamıştır.

80. (D) Masa örtüleri; masayı korur, yenilen yemekler masa örtüsü üzerinde birikir, doğru talimatlarla yıkanan masa örtüleri ortamın sağlıklı olmasını sağlar, ortama estetik katar.

81. (D) Kâğıttan yapılan tek veya çok katlı peçetelerdir. Yemek masalarına nazaran daha çok kokteyllerde ve orta sınıf yiyecek içecek işletmelerinde kullanılır.

82. (Y) Servis (garson) peçeteleri; Tepsiye konulan malzemelerin kaymasını ve tepsilerin kirlenmesini önlemek amacıyla kullanılan peçetelerdir.

83. (D) Masa örtülerinde günümüzde tafta, ipek, grepsaten, tül, organze, şifon, keten, Bursa keteni, Ödemiş ipeği ve keteni gibi çeşitli dokumalar kullanılır.

84. (Y) Pamuk ve polyester karışımlı kumaşlar ucuzdur ve çekmezlik özelliğine sahiptir.

85. (D) Kâğıt masa örtüsü, masanın üstüne serilir. Kullanımları pratik ve ucuzdur. Masanın temiz kalmasını sağlar.

86. (Y) Masa örtüsü işleme yöntemiyle süslendiyse yüzünden ve ütü bezi kullanılmadan ütülenmelidir.

87. (Y) Tepsi-manşet peçeteleri; keten, pamuklu veya teri-koton kumaşlardan yapılır.

88. (D) Ütüleme işlemi sırasında iğne üzerine ütü basılmamalıdır.

89. (D) Sehpa örtüleri, orta sehpanın şekline bağlı olarak kare, dikdörtgen, yuvarlak, oval şeklinde çalışılır.

90. (D) Kullanılan kumaşın türü, desen ve renk özelliği kullanılan ortama uyumunun yanı sıra örtünün üzerine yapılan süslemeler için de önemlidir.

91. (D) Kullanışlılık, yıkanabilirlik, renk vermeme, işleme tekniğine uygunluk, dokuma sıklığı kumaşlarda aranan özelliklerdendir.

92. (Y) Sehpa üzerindeki örtü kenarlarından, orta sehpada 7–8 cm, küçük sehpalarda ise 5 cm boşluk kalması yeterlidir.

93. (D) Sehpa örtülerinde en çok kullanılan süsleme teknikleri; hazır gereçlerle süsleme, işleme tekniklerini kullanarak süsleme, örgü tekniklerini kullanarak süsleme ve saçak bağlamadır.

94. (D) Seri üretimde sehpa örtüleri genelde 40x40 cm veya 45x45 cm olarak yapılmaktadır.

95. (Y) Dokumanın tezgâhtan çıktıktan sonra kalan çözgü ipi uçlarının örülmesi, bağlanması veya bükülmesiyle oluşan tekniğe, örgü tekniği denir.

96. (Y) Ütülemede kumaşların hammaddesine, dokuma özelliğine ve süsleme tekniğine dikkat edilmelidir.

97. (D) Pamuklu kumaşlar hafif nemli olarak, yünlü kumaşlar hafif nemli ütü bezi ile ve kızgın ütü ile ütülenmelidir.

98. (D) Kumaş yüzeylerinin havlı olması ütü yapma tekniğini de etkiler. Bu tür kumaşların yüzeyine doğrudan ütü sürülmez, tersinden veya ütü bezinin üzerinden sıcak ütü geçirilir.

99. (D) Koltuk şalı modelleri kullanılacakları mekâna, koltuk çeşidine ve zevke göre farklılıklar göstermektedir.

100. (D) Süsleme tekniğine uygun malzeme temin ederken malzemelerin ne kadar tüketileceği tespit edilmelidir.

101. (D) Örgü tekniği ile süslemede;tığ oyası, iğne oyası, beş şiş danteli (triko danteli), firkete gibi teknikler ayrı ayrı veya karma şekilde uygulanmaktadır.

102. (Y) Koltuk şalı dikiminde kumaşa ve kullanılan süsleme çeşidine uygun olmayan renkte iplik kullanılmalıdır.

103. (D) Ütüleme işlemi ürünün yüzeyini düzelterek ürünün göze hoş görünmesini ve kumaşın sağlamlaşmasını sağlar.

104. (Y) Ütülemede kumaşların hammaddesine, dokuma özelliğine ve süsleme tekniğine dikkat edilmelidir.

105. (Y) Kumaş, en ipliği yönünde ütülenmelidir.

106. (D) Naylon kumaşlar sıcak ütü ile, ince kumaşlar ve danteller ise ılık ütü ile ütülenmelidir.

107. (D) Kalite kontrol, kalite isteklerini sağlamak için kullanılan uygulama istekleri ve faaliyetleridir. Hataları tespit eder ve üretilen ürünün standartlara uygun olup olmadığını belirler.

108. (D) Kalite kontrolün amacı, uyulması gereken kurallar ile ürün arasındaki farklılıkları tespit etmek, üretim sonucu ortaya çıkan ürünlerin kullanım uygunluğunu belgelemektir. Hatalı ürünlerin düzeltilmesini veya yenilenmesini sağlamaktır.

109. (D) Dekoratif amaçlı yapılan sehpa örtülerinde, kullanılan eşyaların renk uyumuna, kişinin zevkine ve kullanım alanının özelliğine göre farklı tasarımlar yapılarak çeşitli süslemeler seçilip uygulanabilir. Kumaş kalınlığına ve rengine uygun süsleme malzemesi seçilir.

110. (D) Sehpa örtülerinde en önemli malzeme kumaştır. Tercih edilen kumaş, kullanılan mekânla ve mobilyalarla uyumlu olmalıdır. Klasik ahşap tarzdaki bir masa veya sehpa üzerinde ince, zarif ipekli kumaşlardan yapılmış örtüler mekâna şıklık katacaktır.

111. (D) Günümüzde modadan hız alan hazır gereçlerle süslemelerde farklı tasarımlara ve sınırsız malzeme çeşitliliğine rastlanmaktadır. Bu yöntemle yapılan süsleme, diğer süsleme tekniklerine göre daha kolaydır. Bunlar çeşitli dantel, fisto, gipür dantel, sutaşı, harç, kordela, kordon, saçak, püskül, düğme, pul, boncuk ve benzeri malzemelerdir.

112. (Y) Sehpa örtüsü dikiminde kumaşa ve kullanılan süsleme çeşidine uygun renkte iplik kullanılmamalıdır.

113. (D) Dokumanın tezgâhtan çıktıktan sonra kalan çözgü ipi uçlarının örülmesi, bağlanması veya bükülmesi ile oluşan tekniğe, saçak bağlama denir. Dokunan kumaşın başlangıcında ve sonunda belli bir boyda çözgü bırakılır. Saçak bağlama için kullanılacak iplikler bu çözgülerdir.

114. (D) Günümüzde her çeşit kalınlık ve cinste kumaş, koltuk şalı dikiminde kullanılmaktadır. Kullanılan kumaşın türü, desen ve renk özelliği, kullanılan ortama uyumunun yanı sıra yapılan süslemeler için de önemlidir.

115. (Y) Hazır gereçlerle süslemede kullanılan gerecin çeşidine göre ve ütü bezi kullanılmadan ve ürün yüzeyinden ütülenmelidir.

116. (Y) Koltuk şallarında kullanılacak süsleme çeşidi sadece hazır gereçlerle süslemedir

117. (D) Kırlent başın altına koymak veya sırtı dayamak için kullanılan içi yün, pamuk, kuş tüyü, ot vb. ile doldurulmuş küçük yastıklardır.

118. (Y) Yastık modeli belirlemede günün modasına uyulması gereklidir.

119. (D) Dekoratif yastıklar koltuk, kanepe, divan ve yatak üzerinde kullanışlı ve dekoru tamamlayan unsurlardır.

120. (Y) Kumaş hesaplamada seçilen model dikkate alınmaz.

121. (D) Örgü tekniği ile çalışılan yastıklar günümüzde de kullanılmaktadır.

122. (D) Dekoratif minderler, ahşap, demir, polyester, bambu, hasır vb. mobilyalarda rahatlık ve estetik görünüm sağlamak amacıyla kullanılır.

123. (Y) Dinlenme, eğlenme ve çalışma bölümleri hazırlanmasında dekoratif minderler kullanılmaz.

124. (Y) Minder çalışmasında fermuardan başka kapama gereci tercih edilmez.

125. (D) Dekoratif minderlerde süsleme teknikleri, kullanılacağı mekâna uyum sağlayacak şekilde koltuk, kanepe, halı renkleri, perde ve aksesuarları dikkate alınarak uygulanır.

126. (D) Model özelliğine uygun olarak kalıp ile ya da ölçü alarak kumaş kesimi yapılır

127. Başın.altına koymak veya sırtı dayamak için kullanılan içi yün, pamuk, kuş tüyü, ot vb. ile doldurulmuş küçük …(yastık)…. dır.

128. Mevsimsel koşullar, kullanılacak mekan, renk uyumu, zevk vb. unsurlar…(kumaş)….seçiminde dikkate alınır.

129. Hazır gereçler …(süsleme)….. yapımında önem taşır.

130. Şiş, tığ, şifre danteli, güneş danteli, firkete…(örme)… tekniklerindendir.

131. …(Elde ve makinede)….dikim teknikleri dikkate alınarak birleştirme teknikleri uygulanır.

132. Dekoratif …(minder)…..ahşap, demir, polyester, bambu, hasır vb. mobilyalarda rahatlık ve estetik görünüm sağlamak amacıyla kullanılır.

133. Fermuar…(kapama gerecin)…..den biridir.

134. ……(Ev dekorasyonu)……nun önemli unsurlarından biri olan minderler, doğru kumaş seçimi ile kullanılan mekana rahatlık, şıklık vererek daha kullanışlı ve gösterişli hâle getirebilir.

135. Model özelliğine uygun olarak kalıp ile ya da ölçü alarak kumaş …(kesimi)…. yapılır.

136. Yastık ve minderler Türk toplumunda çok kullanılmış asırlarca evin en önemli …(eşyarı)…..ndan biri olmuştur.

137. (D) İplik üretiminde parlaklığın yanı sıra sağlamlık da kazandırılmalıdır.

138. (D) İpliklerin oluşumundaki lifler türlerine göre farklı işlemlere tabi tutulurlar.

139. (Y) İplik miktarı az olan dokumalarda kopmalar olmaz.

140. (Y) Kullanılan kumaşlar kolay temizlenmemelidir ve ütüye elverişli olmamalıdır.

141. (D) Kumaş türleri ev tekstilinde kullanılmaya uygun olmalıdır.

142. (Y) Ev tekstilinde kullanılan kumaşlar yıkanmamalıdır.

143. (Y) Ev tekstilinde kullanılan kumaşlarda fazla çeşit yoktur. Kullanım sınırlıdır.

144. (D) Yünlü kumaşlar, koyunların yün yapağından elde edilmektedir.

145. Kumaşlar …(kir ve leke)…. tutmamalıdır.

146. Kumaşlar ….(hijyenik)…. olmalıdır.

147. Kumaşlar …(ışığa ve güneşe)… duyarlı olmalıdır.

148. Yastıklarda kullanılan kumaşlar …(pamuklu)… olmalıdır.

149. Oda içerisinde dekoru tamamlayan …(kumaşlar)…. kullanılmalıdır.

150. Masa örtülerinde kullanılan kumaşlar ……(kolay temizlenebilir ve yıkanabilir)…… olmalıdır.

151. Kumaşlar renk, desen, kumaş kalitesi ……(kriterlere)….. uygun olmalıdır.

152. Ev tekstilinde kullanılan kumaşlar döşemelik ve perdelik olarak kullanılacaksa hangi özelliklere sahip olması gerekir?
A) Sağlamlık B) Leke tutmazlık C) Yanmazlık ve solmazlık D) Ütü tutması 

153. Nevresim takımlarında aşağıdakilerden hangi kumaş türü kullanılmaz?
A) Patiska B) Tül C) İpek D) Pazen

154. Güneşlik perdelerde aşağıdaki kumaş türlerinden hangisi kullanılmaz?
A) Vual B) Keten C) Patiska D) Saten

155. Aşağıdakilerden hangisi nevresim takımlarında kullanılan kumaşlarda aranılan özelliklerden değildir?
A) Leke tutmayan B) Ütüye elverişli ve hijyenik olmalıdır C) Kumaşlar çabuk yıpranmamalıdır D) Esnek olmalıdır

156. Banyo takımlarında hangi kumaş türü kullanılır?
A) Tafta B) Viskon C) İpek D) Havlu kumaş

157. (Y) Az bükümle eğrilen iplikler çözgü iplikleridir.

158. (D) Çözgü ipi kumaşın boyuna olan ipliklerdir. Gerilime dayanıklıdır.

159. (D) İplik hatalarında, bitkisel ve hayvansal katkılar ambalajlama esnasında karışır.

160. (Y) Ev tekstilinde kullanılan kumaşlarda, yatak örtüleri, perdeler, havlular dekorasyonda önemli rol oynamaz.

161. (Y) Ev tekstilinde kullanılan kumaşlar sınırlıdır, fazla çeşitleri yoktur.

162. (D) Kaşmir kumaşının sıcak ve yünlü bir dokusu vardır.

163. (Y) Naylon yünlü kumaşlarda daha fazladır.

164. (D) İpek Çinliler tarafından keşfedilmiş bir dokumadır.

165. (Y) Ev tekstilinde kullanılan kumaşlar amaca uygun seçilmemelidir.

166. (D) Ev tekstilinde kullanılan bazı kumaşlar kir ve leke tutmamalıdır.

167. (D) Asetat kumaşlar çekme, güve ve küflenmeye karşı dayanıklıdır.

168. (Y) Akrilik kumaşlar makinede yıkanmaz.

169. (Y) Naylon kumaşlar yıkandığında hızlı kurumaz ve aşınmaya karşı dayanıksızdır.

170. (Y) Viskon kumaşlar güneş ışığına karşı dayanıklı değildir.

171. (D) Ev tekstilinde kullanılan kumaşların seçiminde malzemenin sağlamlığı, kolay temizlenmesi ve akışkanlığı önemlidir.

172. (D) Yastıklarda kullanılan kumaşların dikimi kolay olmalıdır.

173. (D) Banyo takımlarında suyu hemen emen pamuklu kumaşlar tercih edilmelidir.

174. (Y) Hurçlarda kullanılan kapitone kumaşının eni 3 metre olmalıdır.

175. (D) Hurçlar, kullanım amacına göre isim alırlar.

176. (D) Model tespitinde hurcun ölçüsü de etkendir.

177. (D) Yıkanabilir ve çabuk kuruyabilen kumaşlar hurç kumaşlarının özeliklerindendir.

178. (Y) Her çeşit artık kumaştan hurç dikebiliriz.

179. (Y) Fermuar ve süslemeleri hurç dikildikten sonra yapmalıyız.

180. (D) Halı hurcu üretiminde kalın hava geçirmeyen kumaşlar tercih edilmemelidir

181. (D) Hurç dikimi, kesimi kadar önemlidir.

182. (D) Kılıf ve hurç için, tespit edilen ölçülere dikiş payı ve kapama payları eklenerek ölçü tespit edilir.

183. (D) Kılıf ve hurç çalışması için, hazırlayacağınız kalıp ölçülerinizi kontrol etmenizi, hata yapmamanızı sağlayacaktır.

184. (D) Hurç kumaşı kesimi hazırlanmış kalıba göre yapılır.

185. (D) Elyaf kumaşlara da mutlaka overlok yapılır.

186. (D) Kapitoneli kumaşlar ve elyaf kumaşlarda en boy olarak kullanılır ve kesim işleminde dikkat edilmelidir.

187. (Y) Hurçlar kullanım açısından pratik değildir

188. (Y) Kumaşların kırışıklıklarını elle de açabiliriz.

189. (Y) Her kumaş aynı ütü ayarıyla ütülenmelidir.

190. (D) Her ürün kendini satabilme özelliğiyle donatılmış olmalıdır.

191. Kılıflar çeşitli kumaşlardan üretilen ve rahatça …(takılıp, çıkartılabilen)…. örtülerdir.

192. Koltuk kılıfı kumaşı, …(sağlam)…. ve yumuşak olmalıdır.

193. Ölçü alma,Koltuk boyutlarını belirlemek için yapılan yatay ve …(düşey)…..uzunluk ölçme faaliyetleridir.

194. Ölçü almaya başlamadan önce pratik bir …(kroki)…. çizerek aldığınız ölçüleri üzerine yazabilirsiniz.

195. Örtüdeki dikiş yerlerinin, mobilyanın kaplı olduğu kumaşta bulunan …(dikiş yerleriyle)…. uyumlu olması gerekir.

196. Provalı dikim tekniği bire bir koltuğun şekline göre kumaşların …(yerleştirilmesi)…. ile dikilir.

197. Lastikli kılıflar, yapısı nedeniyle …(rahatlıkla).. takılıp çıkartılabilir.

198. Bürümcük dikim, tamamen lastikli olduğu için koltuğu …(sararak)….. birçok modele tam uyum sağlar.

199. Kılıflar sandalyeyi korurken rahatça çıkarıp takıldığı için, …(temizliği)… de kolay olacaktır.

200. Sandalye giydirmeleri genellikle …(masa)….düzenlemeleri ile uyumlu olarak hazırlanır.

201. Sandalye kılıfları daha çok …(kalıcı)… mekânlarda (ev, otel, restoran, toplantı salonu) kullanılır.

202. Sandalye kılıfının rahat çıkartılıp takılması ancak …(kapatma).. teknikleri kullanılarak gerçekleştirilebilinir.

203. Kalıp hazırlamak …(zamandan)…… tasarruf sağlar.

204. Kalıbı kumaşa yerleştirirken …(fermuar)….. yerleri işaretlenmelidir.

205. Dikilen kılıf, sandalye üzerinde …(tam)… olarak oturur.

206. Süsleme, sandalye kılıfının daha …(şık ve güzel)… görünmesini sağlamak amacıyla yapılır.

207. (D) Kılıflar eskiyen koltukları yenilemek, yeni koltukları korumak veya değişiklik sağlamak amacıyla tercih edilir

208. (Y) Kılıflar koltuğa bir kez takılır ve zımba ile tutturulur.

209. (Y) Kalıp hazırlamak için ölçü almak zorunlu değildir.

210. (D) Kılıf dikiminde kullanılan kumaşların özenle seçilmesi ve düzgün dokuda olmasına dikkat edilmesi gereklidir.

211. (D) Bürümcük örtüler tamamen lastikli olduğu için koltuğu sararak birçok modele tam uyum sağlar.

212. (Y) Koltuk kılıfı kalıpları kumaşın üzerine gelişigüzel şekilde yerleştirilir.

213. (D) Sandalye; arkalıklı, kol koyacak yerleri olmayan bir kişilik oturma eşyası olarak tanımlanabilir

214. (D) Kılıflar sandalyeyi korurken rahatça çıkarıp takıldığı için temizliği de kolaydır

215. (Y) Sandalye süslemeleri başlı başına değerlendirilir, dekorasyon ve konseptle ilişkili değildir.

216. (Y) Sandalye kılıfı kapatma tekniği olarak yalnızca fermuar kullanılmalıdır.

217. …(Moden mutfak takımları).. da klasik takımlara göre günlük kullanıma uygun özellikte imal edilirler.

218. Ev tekstil ürünlerinin tasarımında güzel bir görünüşün yanı sıra …(kullanışlılık)…. giderek önem kazanmaktadır.

219. (D) Model belirlerken mutfak dekorunu tamamlayacak, türden modeller üretilmelidir.

220. (Y) Günümüz teknolojisinde su geçirmez, leke tutmaz, kolay ütülenir özelliklerde kumaşlar üretilmektedir.

221. (D) Kullanışlı ürünler üretebilmek amacı ile malzemeye (kumaş, iplik vb.), ölçüye, dikim tekniklerine (düzgün, sağlam ve temiz dikiş) dikkat edilmelidir.

222. (D) Mutfak takımı kumaşı seçerken pahalı ve gösterişli olmasına dikkat edilmelidir

223. (D) Kalıp hazırlamada ilk işlem ölçüleri belirlemektir.

224. (Y) Yemek masalarında kullanılan masa örtüleri ancak 10-15 cm sarkar.

225. (Y) 140 cm enindeki kumaşlardan masa örtüsü yapılmaz.

226. (D) Fırfırlı, fistolu bir model çalışılacak ise fisto genişliği en ve boy ölçülerinden eksiltilir.

227. (D) Mutfak önlüğü, belden bağlamalı ve boyundan askılı olmak üzere iki tipte çalışılmaktadır

228. (D) Ölçüye dikiş payları eklenerek kesim yapılmalıdır

229. (D) Mutfak takımların da ki tutaçlar genellikle kare ve eldiven şeklinde üretilmektedir

230. (D) Mutfak takımı süslemeleri abartıdan uzak, sade ve şık görünümde olmalıdır.

231. (D) Dantelleri, harçları veya kurdeleleri tutturmakta ve bunların çevresini süslemekte Zikzak makine dikişleri kullanılır.

232. (Y) Fırfırlar, yalnızca tek kat olarak çalışılır.

233. (Y) Hazır gereçlerle yapılan süsleme, diğer süsleme tekniklerine göre daha zordur.

234. Aşağıdakilerden hangisi mefruşat kapsamına giren bütün eşyaların; süslenme amacına aykırıdır?
A) Birlikte kullanılacağı eşyalara uyum sağlamak, B) Ortamı süslemek, C) Ütülemeyi kolaylaştırmak, D) Dikiş yerlerini ve ekleri kapatmak

235. Fırfır kenarları çeşitli dikiş ve süsleme yöntemleri ile bitirilir. Aşağıdakilerden hangisi bu yöntemlerden değildir?
A) Sürfile B) Makine baskısı, C) Biye, D) Piko,

236. Aşağıdakilerden hangisi tüketicilerin süsleme ile ilgili yaşadığı sorunlardan değildir?
A) Süsleme malzemelerinin çekmesi, bozulması ve solması, B) Süsleme malzemelerinin kumaşla uyumlu olmaması, C) Süsleme malzemelerinin renkleri, D) Yıkama ve kuru temizleme ile bozulması,

237. (D) Sağlam, dayanıklı ürünler elde etmek için dikimde kullanılan iplikler sağlam olmalıdır.

238. (Y) Overlok fırfır ve çeşitli bantların kenar temizlemelerinde kullanılmaz.

239. (D) Mutfak önlüğü dikiminde kemer, fırfırdan sonra çalışılır.

240. (Y) Masa örtüsüne bordür parça geçirirken işaret alınmaz.

241. (D) Köşe çalışması, örtüler, peçeteler, bohça vb. mefruşatta çok kullanılır.

242. (D) Mutfak takımları süsleme ve dikim teknikleri Amerikan servis üretiminde de kullanılır.

243. (Y) Mutfak takımlarında, Amerikan servislerde, yatak takımlarında, dekoratif yastıklar ve benzeri eşyaların süslenmesinde nervür kullanılamaz.

244. (D) İşleme yapılan Amerikan servislerde astarlama yapılmalıdır.

245. (D) Mutfaklarda, runner örtüler masa örtüsü üzerinde kullanılır.

246. (D) Runner örtüler, masanın eninden 15-20cm sarkan, iki ucu üçgen iki örtüden oluşur.

247. (D) Ütüler kumaşlardaki parazitleri öldürerek hijyen sağlamaktadır.

248. (Y) Büyük parçalar ütülenirken geniş bir alan gerekmez.

249. (D) Kalite kontrolü müşteri memnuniyetinin en önemli unsurudur.

250. (Y) Ürünler paketlenirken ürüne has özellikler ve ihtiyaçlar önemli değildir.

251. (D) Klasik nevresim takımı her tarafı kapalı, bir kısa kenarı düğmeli torba şeklindedir.

252. (D) Nevresim takımı için seçilen kumaş serin veya sıcak tutma ve nem alıcı olma özelliklerine sahip olmalıdır.

253. (D) Nevresim takım kumaşları antibakteriyel (hijyenik) olmalı, bakteri ve mikrop üremesine uygun olmamalıdır.

254. (D) Genelde kumaş eni 175 cm, 220 cm ve 240 cm olarak üretilir.

255. (Y) Nevresim takımı için sağlık açısından özellikle pamuklu kumaşlar kullanılmaz.

256. (D) Tek kişilik nevresim takımı; 160 x 220 Nevresim, 160 x 240 Çarsaf, 50 x 70 Yastık Kılıfı ölçülerindedir.

257. (D) Nevresim takımları, kullanıldıkları yerlere göre küçük, orta, büyük, battal olmak üzere dört tipe ayrılırlar.

258. (Y) Bebek nevresim takımı; 200 x 220 Nevresim, 200 x 240 Çarsaf, 50 x 70 Yastık Kılıfı ölçülerindedir.

259. (D) Yapımda kullanılan dokumaya çekmezlik işlemi uygulanıp uygulanmadığına göre dokuma normal ve çekmez olmak üzere iki türe ayrılır.

260. (D) Nevresim takımı süslemelerinin dikiş işlemlerinden önce tasarlanmış ve uygulanmış olması gerekir.

261. (Y) Biye, nervür, fırfır nevresim süslemelerinde kullanılmaz.

262. (D) Hazır gereçlerle süslemede çeşitli dantel, fisto, güpür dantel, sutaşı, harç, kordela vb. malzemeler kullanılır.

263. (D) Nevresim takımlarında kenar temizleme ve süsleme amacıyla biyeli dikiş kullanılır.

264. (D) Nevresim takımı üretiminde dantelleri, harçları veya kurdeleleri tutturmakta ve bunların çevresini süslemekte de zikzak makine dikişleri kullanılır.

265. …(Büzgü)…, dikişte kumaşın bir ucundan istenilen yere kadar geçirilen bir ipliğin çekilmesiyle oluşan, kumaşın bolluğunu azaltan sık küçük kıvrımlardır.

266. Nevresimlerde aynı türden, farklı desen özelliğindeki kumaşlar süsleyici öge olarak …(kombine)… edilerek kullanılmaktadır.

267. (D) Yapımda kullanılan dokumaya çekmezlik işlemi uygulanıp uygulanmadığına göre dokuma normal ve çekmez olmak üzere iki türe ayrılır.

268. (D) Kullanılan kumaş çift en (240cm.) kullanıldığında, nevresimin en ölçüsünü kumaş üzerinde boy ölçüsü kabul ederek kumaş alımı yapılır.

269. (Y) Nevresim takım için kumaş çekme payı kumaşın cinsine göre tahminen 1cm eklenir.

270. (D) Yastık kapama payı ölçüsü 25cm. den uygulanmaktadır.

271. (Y) Kenar dikişleri düzgün olmalı ve cm 'de 1- 2 dikiş bulunmalıdır.

272. (D) Nevresim kapama paylarında ilik-düğme, fermuar, çıt-çıt kullanılmaktadır.

273. (D) Klasik nevresimlerde en çok ilik düğme ile kapama yapılmaktadır.

274. (D) İlikler 1 ende 20 – 25 dikiş adımı olacak şekilde yapılmalıdır.

275. (Y) Merkezden merkeze ilik mesafesi en az 25 cm olmalıdır.

276. (D) Nevresimin ağız kısmı 3+3cm. den katlanarak kapama işlemine hazırlanır.

277. …(Pamuklu).. kumaşlar kullanıldığından dolayı, kullanım sürecinde çekme sorunuyla karşılaşmamak için suda bekletmek uygundur.

278. Çarşaf kenar katlama payı her kenar için en az …(1,5 cm).... ayarlanır ve dikilir

279. …(Ütüleme)…, bir tekstil yüzeyinin görünüşünü değiştiren, ona form veren bir işlemdir.

280. Ürünün katlarken …(kalite kontrol)….. de yapılır.

281. Nevresim takımlarının ütülenmesi ile istenmeyen kırışıklıkların giderilmesi,…(dikişlerin açılması)… ve parçaların düzleştirilmesi hedeflenmektedir.

282. Nevresim, çarşaf ve yastığın biribirne uygun …(ölçülerde)…. katlanmış olmalıdır.

283. Nevresim ve yastıkta uygulanan …(süslemeyi)… katlarken yok etmemek gerekir.

284. İyi bir ütüleme elde etmek için, hangi ölçüde ve ne kadar süre ile buhar, ısı ve basınç verilmesi gerektiği, ütülenecek kumaşın …(cinsine)…. göre belirlenir.

285. Ütüleme ortamında doğru aydınlatma yapılmalıdır. Kırışıklıkların gözden kaçmaması için …..(gölgesiz ışık)… seçilmelidir.

286. (D) Pike %100 pamuk, kabartmalı pamuklu kumaşa denir.

287. (Y) Kullanacağınız pikenin %100 yün olmasına özen gösteriniz.

288. (D) Pikenin dayanıklı ve insan sağlığına uygun olması (teri emmesi, bakteri ve mikro organizma üretmemesi) kullanım tercihinde en belirgin özelliklerdendir.

289. (D) Pike hem yatak örtüsü hem de örtünmek amaçlı kullanılacak ise astarlanır.

290. (Y) Pikelerin enleri genelde 240-250 cm olarak üretilmektedir.

291. (Y) Pike astarlamada pamuklu kumaşlar kullanılmaz.

292. Ürün boyutlarının giydirileceği eşyaların ölçüleri ile uyumlu olması, ürünün …(kullanışlığını)…. artırmaktadır.

293. Pike üretiminde de diğer tekstil ürünleri gibi standart ölçülere uyum önem taşımaktadır. Aynı zamanda üretimin hizmet zinciri açısından birbirini tamamlaması mamülün ..(kalitesini).. yansıtır.

294. Çift kişilik …(normal)….. boy pikeler 200 x 230 cm ölçülerinde çalışılır.

295. …(Tek kişilik)…. normal boy pikeler 160 x 230 cm ölçülerinde çalışılır.

296. Normal boy pikelerde, yatağın en ölçüsünden her iki yana …(30 cm)… kadar sarkıtılır.

297. …(Büyük boy)… pikelerde ise yatağın en ve boy ölçüsüne yatağın yerden yüksekliği de hesap edilerek (yere kadar pike sarkacak şekilde) ölçü alınır.

298. Pike ölçüleri belirlerken …(yatak ölçüleri)…. esas alınır

299. Kaliteli pikelik kumaşlarda %100 pamuk kullanıldığı için yıkama sonrası kumaş boyunda …(çekme)…. olacaktır.

300. Pikelik kumaş alırken 1 m'de ….(%5 ile %10)….. arasında çekme payı eklenmelidir.

301. Pikelik kumaş dikilmeden önce mutlaka …(yıkanmalıdır)… .

302. Kumaşlar elde yıkanacak ise soğuk suda …(3-5 saat).. bekletilerek yıkanır.

303. Pikelik kumaşın kenarları …(desen)….. takip ederek düzgün hâle getirilmelidir.

304. (Y) Pikelerde çeyizlik ve günlük ürünlerde aynı süslemeler yapılmaktadır.

305. (D) Kullanılacak mekan, kullanıcı zevki, cinsiyeti, yaşı süsleme tekniği ve tasarımında etkendir.

306. (D) Çeşitli dantel, fisto, güpür dantel, sutaşı, harç, kurdele, kordon, saçak, püskül, düğme ve benzeri malzemeler hazır gereçlerdendir.

307. (D) Mefruşat hazırlamada çeşitli büzgülerden yararlanılır. Bu amaçla kullanılan başlıca büzgü çeşitleri; düz büzgü, kordon büzgü, zikzak büzgü, sutaşı büzgü ve su büzgüleridir.

308. (D) Seri üretim yapan firmaların günlük kullanım amaçlı pikelerin kenar temizlemelerinde en çok biye kullandıkları görülmektedir.

309. (D) Son yıllarda zamanın yetersizliği, kullanım kolaylığı, ekonomik olması ve teknolojik yeni tasarımlar insanları hazır malzemelerin kullanımına yönlendirmiştir.

310. (D) Pike üzerinde aplike, elde ve makinede uygulanan bir tekniktir.

311. (Y) Tığ işi, desenli pikeler üzerinde çok ince ipliklerle motiflerin örülmesinden meydana gelir.

312. (Y) Bordür daima düz hatlı olmalı; eğimli, oyumlu olmamalıdır.

313. (D) Kapakta dantel, işleme gibi süslemeler varsa kumaş desensiz seçilmelidir

314. Pikenin …(dokusunda ve kenarlarında)….. fazlalık iplikler varsa kesilerek temizlenmelidir.

315. …(Günlük).. pikelerin dikiminde fazla işçilik uygulanmaz.

316. Kumaş bantlar dikilecek ise kumaşlar …(ütülenerek)… dikim için hazırlanır.

317. Pike dikiminde dikişlerin …(sağlamlığı)….. önemlidir.

318. Dikiş başlama ve bitişlerinde …(sağlamlama dikişi)….. mutlaka yapılmalıdır.

319. …(Astar)….. ter emebilen, çok kalın ve sert olmayan pamuklu kumaştan yapılır.

320. Pike, …(süslemeler sonrası)…. arka yüzeydeki işlemleri kapatmak ve dekoratif yatak örtüsü amacıyla kullanmak için astarlanır.

321. Astarlarken bir kenarın ortasında …(50 cm)…. kadar açıklık bırakılır.

322. Astar dikilmeden önce …(yıkanması)…., ütülenmesi gerekir.

323. Dekoratif bir dikişle hem süslenir hem de astarın …(hareket etmesi)… engellenir.

324. Pike astarlamada ……(terikoton, poplin)…, pamuklu astar kumaşlar kullanılır.

325. (D) Günümüzde dantel, boncuk süsleme gibi çeşitli işleme teknikleri ile yapılmış yatak örtüleri bulunur.

326. (Y) Keten kumaşlar liflerinden dokunan pürüzlü, mat çeşitli kalınlıkta kumaşlardır.

327. (D) Tafta kumaş parlak yüzeyli, düz dokumalı ve hav bitirimli ipek düz kumaştır.

328. (D) Yatak örtülerinin kaliteli olabilmesi, kullanılan iplerin kalitesine ve kullanılacak alanın doğru belirlenmesine bağlıdır.

329. (Y) Muline sekiz kat ipliğin bükülmesinden meydana gelir. Çok bükümlü olduğu için yumuşaktır. Çileler halinde satılır.

330. (D) Çamaşır ipliği parlak, sağlam ve güzel görünüşlüdür.

331. (D) Rafya palmiyenin Madagaskar’da yetişen bir cinsinden yapılır.

332. (D) Ara dantelleri iki düz kenarı bulunan süslerdir.

333. (Y) Dikiş iğnesinin başı ile gövdesi farklı olmalıdır.

334. (D) Firkete oyası yapılan araca firkete adı verilir. U şeklinde bükülen yuvarlak, uzun bir metaldir.

335. (D) Yatak örtüsü yapımında her yöreye özgü işleme teknikleri vardır.

336. (Y) Kanaviçe işinin ilk yapılışı eski zamanlara dayanır. Zor yapılışı renkli ve gösterişli bir işleme oluşu nedeniyle pek tercih edilmez.

337. (D) Beyaz iplikle, beyaz kumaş üstüne işlenen işlemelere beyaz iş denir.

338. (Y) Tel kırma değişik güzel bir işleme çeşididir. Kumaş kasnağa gerilmeden çalışılır.

339. (Y) Maraş işi çift yüzlü bir işlemedir.

340. (D) Dantel elbise, çamaşır, örtü vb. eşyalara süs olarak dikilen ve çeşitli ipliklerle değişik biçimde örülen seyrek dokumalardır.

341. (D) Eskiden üretimin azlığı nedeni ile fakirlik ve yokluktan ailelerin çeşitli nedenlerle artan veya eskiyen kumaşları tekrar değerlendirmek suretiyle yaptıkları kumaş birleştirme tekniğine kırkyama denilmektedir.

342. (D) Sanayi tipi yatak örtüsü büyük ve küçük işletmelerde, çeyiz evlerinde bilgisayarlı makinelerle hazıra çalışılan örtülerdir.

343. (D) Yatak örtüleri de konumlarına ve kullanım alanlarına göre değişir. Yatak örtülerini gruplarsak tek kişilik, çift kişilik, battal boy ve çocuk yatak örtülerini sıralayabiliriz.

344. (Y) Çift kişilik yatak örtülerinde de standart olmayan ölçülerde ürünler üretilmektedir.

345. (Y) Battal boy yatak örtüsü diğer yataklara göre ebatları biraz daha küçüktür.

346. (D) Bebek yatak örtülerinde ve çocuk yatak örtülerinde ölçüler genellikle aynıdır.

347. (D) Yatak örtüsünde modellerin seçimi kullanılacak mekâna uygun olmalıdır.

348. (D) Yatak örtüsü dikerken her malzemenin tam olmasına dikkat edilir.

349. (D) Genellikle karyola örtüsü, kırlentleri, perdeleri ve abajurları birlikte satılmaktadır.

350. (Y) Astar dış kumaştan küçük şekilde kesilmiş bütün iç kumaşlara verilen addır.

351. (Y) Organze organdi, yün ve ipekten çıkan şifona benzeyen ama ondan daha havlı şeffaf, hafif kumaştır.

352. (D) Tül ipek, keten ve naylon ipliklerden ağ şeklinde dokunur. Enleri 160– 180–200 cm’dir. Çok ince hafif ve altıgen şeklinde deliklidir. Üzerine aplike yapılabilir.

353. (Y) Naylondan yapılan iplikler mat, güzel görünümlü ve az bükümlüdür.

354. (D) Kurdeleler her ihtiyaca uygun rengi, genişliği ve dokunduğu iplik açısından çok değişik modellerde bulunmaktadır.

355. (D) Dantel kumaşlarda iki düz kenar ve bütün kumaş boyunca tekrarlanan motifler bulunmaktadır.

356. (Y) Aplike dantel süsleme gereci olarak kullanılmaz.

357. (D) Dikiş yüksüğü çelik, gümüş, altın, alüminyum, plastik gibi maddelerden yapılır.

358. (D) Tel kırma değişik güzel bir işleme çeşididir. Kumaş kasnağa gerilerek çalışılır.

359. (D) Maraş işi işleme tekniği araç ve gereçleri diğer işlemelerden farklıdır.

360. (D) Dantel genellikle kadınlar tarafından iğne, tığ ve mekikle örülen veya makinede dokunan zarif süsleme malzemesidir.

361. (Y) Çift kişilik yatak örtülerinde standart ölçüler kullanılmaz.

362. (D) Yatak örtüsünde modellerin seçimi kullanılacak mekâna göre uygun olmalıdır. Seçilen modellerin yapımında her modele özgü işleme teknikleri vardır.

363. (Y) Her kumaşın kendine özgü ütüleme tekniği yoktur


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder