4 Nisan 2019 Perşembe

El Sanatları Teknolojisi Alanı Ev Aksesuarları Dersi Kalfalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. (D) Tanzim kapları, çiçek takaçları, çiçek makası, çiçek bandı, fantezi tüller, kumaşlar, kalın krepon kâğıtları, kurdelee, doğal ve suni rafya tanzimde kullanılan araçlardır.

2. (D) Pikflör, teller, çatal dallar ve çiçekçi köpüğü tanzimde çiçek takacı olarak kullanılır.

3. (Y) Çiçeklerin dalları düz kesilirse daha dayanıklı olur.

4. (Y) Bütün çiçeklerin dalları verev kesilmelidir.

5. (Y) Çiçeğin damarlarına hava girmemesi için makasla kesilmelidir.

6. (D) Kesilmiş bir çiçeği en iyi taşıma yöntemi baş aşağı tutmaktır.

7. (D) Leylakta olduğu gibi dalların tepe kısmında bulunan küçük ve taze filizler kesilerek çiçeklerdeki solma yavaşlatılabilir.

8. (D) Çiçek yerleştirme için şekilli özel sepetler bulunabilir. Hediye olarak gelen çiçek sepetleri çiçek solduktan sonra ev işleri içinde kullanılabilir.

9. (Y) Çiçekçiden gelen çiçekler vazoya ıslanıp pencere önüne veya güneş alan bir yere konulur.

10. (D) Ormanda ve sahilde bulunan bazı tabii şekilde tahta parçaları, ağaç kabukları ve kökleri de çiçek yerleştirmede kap olarak kullanılabilir.

11. (Y) Tanzim için uzun vazo kullanılırsa kullanılan çiçek uzunluğu, vazo uzunluğundan ortalama 3 veya 4 katı fazla olmalıdır.

12. (D) Çiçek yerleştirmede denge, merkez etrafında toplanan grupların şekil bakımından dengesidir

13. (Y) Asimetrik denge; merkezden itibaren iki kısmın birbiriyle tamamen aynı olmasıdır.

14. (Y) İki veya daha fazla rengin bir amaca göre yan yana gelmesine zıt renkler denir

15. (D) Yerleştirilecek çiçeklerde açık ve soluk renkli çiçekler desenin dış hatlarına, koyu ve parlak renkli çiçekler desenin orta ve aşağı kısımlarına yerleştirilmelidir

16. (D) Vurgu uyumu desenin ilgi toplayan hatlarıdır. Bunun mutlaka desenin ortasında olması gerekmez

17. (D) Genel uyum; yerleştirilen çiçekte oran, desendeki denge, şekil, yapı ve renk uyumu, yerleştirildiği kap ve kullanılacağı yere uyumu bakımından beraberliğidir.

18. (Y) Ara renkler kırmızı, sarı ve mordur.

19. (D) Dikey tanzim düzenleme yüksektir. Çiçek ve yaprakların ağırlığı kabın ağzının en yakın yerine gelecek şekilde verilir.

20. (D) Yelpaze tanzim düzenleme yarım daire biçimindedir. Ağırlık (ilgi merkezi) aşağı ve ortadadır

21. Canlı çiçek tanzimleri; insanların ev ve bahçelerini süslemek ve sevgilerini ifade etmek için doğum, düğün, ölüm ve özel günlerde birbirlerine sundukları …(dizayn edilmiş bitkilerdir)….

22. Çiçekler, insanların yaratılışları ile birlikte doğan, …(sevgi ve süs).. kaynağıdır.

23. İlk olarak canlı çiçeklere …(Mısır'da).. MÖ 2028-2000 yılları arasında …(Mısır)….mezarlarında rastlanmıştır. Mezarlar, kâseler içinde toplu hâlde bulunan buket şeklindeki çiçek resimleri ile süslenmiştir.

24. Tanzim kabına yerleştirilen çiçeklerin devrilmemesi ve sabit durmasını sağlamak için, kabın dip kısmına …(çiçek takaçlarının)….. oturtulması gerekir.

25. Aşağıdakilerden hangisi çiçek takacı değildir?
A) Pikflör B) Çatal dallar C) Yosun D) Çiçekçi köpüğü

26. Çiçek düzenleyicisinin temel aracı …(makastır)… . Dalları budamada ve sapları …(kesmede)…. kullanılır.

27. Çiçekler bahçeden sabah …(erken saatte)….. kesilmelidir. Bu işlem tazeliğinin korunması için önemlidir.

28. Otsu çiçekler sap doğrultusunda …(dik bir açı)… ile kesilir. Daha kalın dallı çiçeklerlin sapları ise …(verev)…. kesilir.

29. Kesilmiş bir çiçeğin en iyi taşıma yöntemi …(baş aşağı)….. tutmaktır.

30. Dalların tepe kısmında bulunan küçük ve …(taze filizler)……. kesilerek çiçeklerdeki solma yavaşlatılabilir.

31. Çiçek yerleştirmede dikkat edilecek temel kural nedir?
A) Oran B) Denge C) Desen D) Dizayn uyumu

32. …(Daire tanzimde)……düzenleme kavisli olarak yapılır. Ağırlık (ilgi merkezi) ortadadır. Hatlar ilgi merkezinden yukarıya, yanlara ve aşağıya doğru yayılarak …(daireyi)… tamamlar.

33. Düzenlemenin yüksek olduğu tanzim şekli……(dikey)….. tanzimdir.

34. Yarım daire biçiminde ve merkezden dışı doğru açılarak yapılan tanzime …(yelpaze)….tanzim denir.

35. (D) Abajur, genellikle koni biçiminde kâğıttan, madenden, kumaştan, deriden, porselenden, camdan vb. malzemelerden yapılmış ürünlerdir.

36. (D) Abajur dikerek kaplama, yapıştırarak kaplama, örerek kaplama, sararak kaplama teknikleri kullanılarak yapılır.

37. (Y) Kullanıldıkları alana göre abajur çeşitleri değişmez.

38. (Y) Salon abajurları, salonları güzelleştirmek istenilen yönden ışık alınması için kullanılmaz.

39. (Y) Yatak odası abajurları, salon abajurlarına oranla daha büyüktür.

40. (D) Oturma odası abajurları, tavana asılı ya da sehpa üzerinde kullanılır.

41. (D) Banyoda cam abajurlar tercih edilmelidir.

42. (Y) Bir ürüne başlamadan önce tasarım yapılırsa zamandan tasarruf yapılmaz.

43. (D) Kullanılacağı yere göre model seçimi, kullanılan yere uygun gereç seçimi, kolay temizlenir olması, kullanılacağı eşyalarla uyum sağlamasına bakılarak model seçilir.

44. (D) Deri abajur yapımında kullanılan gereçler ana malzemeler ve yardımcı malzemeler olmak üzere ikiye ayrılır.

45. (D) Ana malzeme olarak davul derisi ve abajur teli kullanılır.

46. (Y) Abajur çalışılırken boncuk, hazır harçlar kullanılmaz.

47. (D) Tasarlanacak yeni bir obje (makine, bina ürün v.s.) için bir plan yaratma ve geliştirme sürecine tasarım denir.

48. (Y) Abajur yapımında tasarım yapmaya gerek yoktur.

49. (D) Abajur, genellikle koni biçiminde kâğıttan, madenden, kumaştan, deriden, porselenden, camdan vb. malzemelerden yapılmış; ışığı kırmak, yumuşatmak, bir noktaya yöneltmek, gözü yormamak için bir lambaya takılan yansıtıcıdır.

50. (D) Abajur yapımında dikme ve yapıştırma teknikleri kullanılır.

51. (Y) Çeşitli örgü teknikleri kullanılarak abajur yapılmaz.

52. (D) Davul derisi ve abajur teli ana malzemedir.

53. (Y) Her mekânda aynı model abajur kullanılır.

54. (Y) Banyoda ayaklı abajurlar kullanılır.

55. (D) Abajur, abajur ayağı ve abajur iskeletinden oluşur.

56. (D) Tiplerine göre abajur çeşitleri; tavan, ayaklı, masa abajurları ve duvar aplikleri olmak üzere 4’e ayrılır.

57. (Y) Abajur seçiminde, abajurun kullanılacağı mekânın önemi yoktur.

58. (D) Her kalınlıktaki deri ile abajur yapılır.

59. (D) Tel ve ağaçtan abajur iskeleti hazırlanabilir.

60. (D) Davul derisini abajur iskeletine gererken ıslatırız.

61. (Y) Kenar birleştirmede yapıştırma tekniği kullanılmaz.

62. (D) Davul derisi abajurun süslemesi kullanılacağı mekâna uygun olmalıdır.

63. (Y) Abajur ayağı ile abajur başının birbirine orantısının önemi yoktur.

64. (D) Tahtadan, alçıdan ya da bezden yapılmış el, iple ya da sopayla oynatılan küçük bebeklere kukla denir.

65. (D) Kuklalar insan, hayvan veya her hangi bir nesneye benzetilerek yapılır.

66. (Y) Kuklaları oynatmak için özel bir çalışmaya gerek yoktur.

67. (D) Kıl ve yağlardan ayrılan deri etleme makinesinden geçirilerek inceltilir. Germe tahtalarına gerilerek kurutulan deriye "davul derisi" denir.

68. (D) Vernik deri kukla yapımında parlaklığı sağlamak, gösterişini artırmak maksadıyla kullanılır.

69. (D) Palyaço kalıbında istediğiniz oranda büyütme veya küçültme yapılabilir.

70. (Y) Davul derisi sıcak su ile yumuşatılır.

71. (Y) Palyaço kukla yapımında kalıp, derinin yüzünden uygulanır.

72. (D) İhtiyaç kadar deri ıslatılmalıdır.

73. (D) Şekil verilen deri oda sıcaklığında kurutulur.

74. (D) Boyanacak parçalar ıslatılarak boyanır.

75. (Y) Yüz boyamada yağlı boya kullanılır.

76. (Y) Renkli sprey vernik ile parlatılır.

77. (D) Davul derisi nazarlık çalışmasında davul derisi, plastik halka, yorgan ipi, toplu iğne, boya, yapıştırıcı, deri ip, dikiş malzemeleri kullanılır.

78. (Y) Davul derisi nazarlık çalışmasında derinin ince ve temiz olmasına dikkat etmeye gerek yoktur.

79. (D) Davul derisi nazarlık çalışmasında plastik halka seçiniz.

80. (D) Davul derisi nazarlık çalışmasında halka dibinden fazlalık vererek deri uçları düzeltilir.

81. (Y) Davul derisi ile yapılan ürünler oda sıcaklığında kurutulmaz.

82. (D) Davul derisi çalışmalarında parlak veya mat vernik kullanılabilinir.

83. (D) Nazar, Türkçe’de bakış anlamına gelen Arapça kökenli bir kelimedir.

84. (D) Nazara karşı mavi bocuk kullanılır.

85. (Y) Davul derisini sıcak su ile ıslatınız.

86. (Y) İğneyle germe tekniğinde davul derisinin ters yüzüne iğne takarız.

87. (D) Davul derisini kuruttuktan sonra yapıştırırız.

88. (Y) Büzgü yapmak için deriyi ıslatmaya gerek yoktur.

89. (Y) Boyanın içine boyamak istediğimiz deriyi batırır çıkarırız.

90. (D) Bağlayarak germe tekniğinde halkayı derinin ters yüzüne yerleştiririz.

91. (D) Bağlayarak germe tekniğinde büzgülerin gerilmesi ve eşit dağılımı görüntüyü güzelleştirir.

92. (Y) Davul derisinden nazarlık yapımında süsleme gereci olarak en çok göz boncuğu tercih edilir.

93. (Y) Davul derisi nazarlıkları parlatmaya gerek yoktur.

94. (D) Davul derisi kuru iken şekil verilemez, tabaka hâlinde serttir.

95. (Y) Davul derisinin tamamı ıslatılıp, ihtiyaç fazlası kısmı tekrar kurutulduğu zaman bağlama tekniği dışındaki diğer tekniklerde de kullanılır.

96. (D) Derinin ince ya da kalınlığına göre yumuşama süresi değişir.

97. (Y) Derinin yumuşama süresi yaklaşık 30 veya 50 dakikadır.

98. (D) Yeşil yaprak hazırlamak için deri seçimi önemlidir. Deri ince, temiz ve açık renk olmalıdır.

99. (D) Kalem izinin üzerinden nakış makası ile ince ayrıntılara girerek yapraklar kesilir.

100. (D) Islatılmış deri, plastik boncuk, krem rengi naylon ip veya dantel ipi, makas vb. malzemeler kullanılarak davul derisinden üzüm çalışılır.

101. (Y) Üzümlerin üzerine pamuk koyarak kurutmaya bırakırız

102. (Y) Yeşil yaprak boyamak için bitkisel çiçek boyaları kullanılır.

103. (Y) 005 Yaprak yeşili 007 Zeytin yeşili boyalardır.

104. (D) Çiçek boyaları, üzerindeki kullanım talimatına göre su ve ispirto kullanılarak hazırlanır.

105. (D) Yeşil yapraklara önce ıslatma banyosu yapılır ve lekeleme tekniği ile boyanır.

106. (Y) Üzümleri boyamak için 29 veya 22 numaralı kumaş boyası kullanılır.

107. (D) Yapma çiçekçilikte yeşil yaprak çalışılırken tabiattaki görünümleri ile aynı olması için cendere yapılarak yeşil yaprak hazırlanır.

108. (D) Yapma çiçek yapımında yapılan çiçek ve yaprakların birleştirilmesi için dallama işlemi yapılır.

109. (Y) Üzüm koyu tonlarda boyanır.

110. (D) Hayvan vücudunu tüy, kıl ve pulla kaplayan örtüye deri denir.

111. (D) Davul derisinin arkasındaki yağ ve kıllar zımpara veya bıçak ile kazınarak temizlenir.

112. (Y) Davul derisine kuru iken şekil verilebilir.

113. (D) Davul derisini yumuşatmak için suya batırırız.

114. (D) Deri yaklaşık 10 veya 20 dakika içerisinde yumuşar.

115. (Y) Üzüm bağlamak için kalın deri kullanılır.

116. (Y) Üzüm bağlamaya ekonomik olması için derinin ortasından başlarız.

117. (D) Üzüm bağlamak için şeffaf boncuk kullanılır.

118. (Y) Yaprak kalıbını çıkarmaya gerek yoktur.

119. (D) Yaprak kalıbı derinin tersine çizilerek yaprak yapılır.

120. (Y) Islatılmış kurumuş deriden yeşil yaprak yapılabilir.

121. (Y) Yaprak boyasını soğuk su ile hazırlayabiliriz.

122. (D) Açılan boyalar birbirleri ile karıştırılarak ton hazırlanabilir.

123. (Y) Lekeleme boyamada ıslatma banyosu yapılmaz.

124. (D) Anten teli kullanılmadan önce yakılarak karartılır.

125. (D) Krepon kâğıdı yukarıdan aşağı doğru üst üste gelmeyecek şekilde sarılır.

126. (D) Tel yaprak arkasına yaprağın 2/3’ünü kaplayacak şekilde yapıştırılır.

127. (Y) Cendere yapılırken kalıpların alt ve üstü birlikte ısıtılır.

128. (Y) Cendere kalıbına yaprak yerleştirilirken kalıbın altından itibaren yerleştirilir.

129. (D) Kaplama tahtasını kesmeden önce ıslatırız.

130. (D) Üzüm yaprakları ikişerli ve üçerli guruplar hâlinde birleştirilir.

131. Bir evin içini, salonu veya odayı renklerle şekilleri birbirine bağdaştırarak döşeme sanatına…(dekorasyon)….denir.

132. Ev dekorasyonunda kumaş …(abajur)…..temel eşyayı süslemesi, daha kullanışlı olması ve göze hoş görünmesi bakımından önemlidir.

133. Abajurlar ….(dekoratif)….. amaçla evin farklı bölümlerinde kullanılabilir.

134. Abajur, ışığın doğrudan göze vurmasını önlemek için kullanılan …(lamba)..… siperidir.

135. (Y) Abajur seçiminde odadaki eşyalarla orantısı ve renk uyumu önemlidir.

136. (D) Abajurlar yalnızca ayaklı abajur olarak kullanılır.

137. (D) Zevke ve ihtiyaca göre istenilen ölçülerde abajur teli hazırlanabilir.

138. (D) Kumaş abajur çalışmasında öncelikle tele ekstrafor sarılmalıdır.

139. (Y) Ekstraforu tele sarmada bolluk verilerek kalın sarılmalıdır.

140. (Y) Kumaş abajur yapımında kalın koyu renk kumaşlar tercih edilmelidir.

141. (D) Abajur teli, kumaş abajur çalışmaya ve kalıp hazırlamaya uygun olmalıdır.

142. (D) Kalıp hazırlamadan önce abajur teline ekstrafor sarılmalıdır.

143. (Y) Kumaş abajur çalışmasında kalıp çıkarma sonucun verimliliği açısından önemlidir.

144. (Y) Ölçü almada mulaj kalıplara dikiş payı verilmelidir.

145. (D) Mulaj kâğıdı kalıp çıkarmada kullanılan bir gereçtir.

146. (Y) Kalıp hazırlarken bir bölmenin kalıbını almak yeterlidir.

147. (D) Abajur teli üzerinden kalıp çıkarılırken her bölmenin kalıbı ayrı çıkarılmalıdır.

148. (D) Her bölme için hazırlanan kalıplar numaralandırılmalıdır.

149. (D) Ekstraforun kalın sarılması telin ölçüsünü değiştirir.

150. (Y) Kumaş abajur çalışmasında kalıp hazırlamaya gerek yoktur

151. (D) Kumaş abajur çalışmasında doğru bir çalışma olması için kalıplar kontrol edilmelidir.

152. (Y) Kalıplar kumaşın düz ipliğine gelecek şekilde yerleştirilmelidir.

153. (D) Kalıpları kumaşa yerleştirirken kumaşın verevine gelecek şekilde yerleştirilmelidir.

154. (D) Kumaşları keserken dikiş paylı kesilmelidir.

155. (D) Kalıplar abajur teline numara sırasına göre yerleştirilmelidir.

156. (Y) Kalıplar abajur teline yapıştırılmalıdır.

157. (D) Kalıplar abajur teline ve ekstrafora sık iğnelenmelidir.

158. (Y) Kumaş ekstrafor üzerine dikilirken gergin olmamalıdır.

159. (D) Kumaş ekstrafor üzerine dikilirken gergin dikilmelidir.

160. (D) Parçalar birleştirilirken kumaşın renginde iplik kullanılmalıdır.

161. (D) Kumaş abajur çalışmasında doğru bir süsleme olması için model araştırması yapılmalıdır.

162. (D) “Fisto’’ kumaş abajur süslemede kullanılan bir gereçtir.

163. (Y) “Kâğıt’’ kumaş abajur süslemede kullanılan bir malzemedir.

164. (D) Kumaş abajur süslemede hazır harçlar kullanılabilir.

165. (D) Kumaş abajur süslemede değişik renk ve ölçülerde boncuklar kullanılabilir.

166. (Y) Kumaş abajur süslemede birleştirme yerlerini süslemeye gerek yoktur.

167. (D) Süsleme yaparken sağlam olması için silikonla yapıştırılmalıdır.

168. (D) Kumaş abajur süslemede “dantel’’ kullanılabilir.

169. (D) Kumaş abajur süslemede değişik renk ve ölçülerde “oyalar’’ kullanılabilir.

170. (D) Süsleme malzemeleri kullanılacak yere ve kişinin zevkine göre değişebilir.

171. Aydınlığı bir yere toplayan ve ışığın doğrudan doğruya göze vurmasını önleyen lamba siperine ne ad verilir?
A) Kumaş B) Abajur C) Ekstrafor D) Tel

172. Aşağıdakilerden hangisi kumaş abajur yapımında kullanılan araçlardandır?
A) Mulaj B) Kumaş C) Ekstrafor D) Tel

173. Aşağıdakilerden hangisi kumaş abajur yapım aşamalarından biri değildir?
A) Model tespit etmek B) Kalıp hazırlamak C) Parçaları birleştirmek D) Sürfile yapmak

174. Aşağıdaki süsleme malzemelerinden hangisi abajur süslemede kullanılır?
A) Danteller B) Boncuklar C) Oyalar D) Hepsi

175. Abajurlar, genellikle ışığın gerekli olduğu yerlerde, yatakların veya oturma yerlerinin…(baş)…köşelerinin ……(baş)…….tarafına konulur.

176. Kumaş abajur yapımında abajurun modeli …(kumaş abajur)…yapımına uygun olmalıdır.

177. Kumaş abajur çalışmasında abajurun kullanılacağı yer, kullanan kişinin zevki bakımından …(kumaş)…….seçimi çok önemlidir.

178. Kumaş seçimi yapılırken kumaşın ışığı iyi iletmesi ve ışıktan …(etkilenmemesine)….özen gösterilmelidir.

179. Abajur teli üzerinden kalıp çıkarılırken …(her bölmenin)…..kalıbı ayrı çıkarılmalıdır.

180. Kumaş abajur çalışmasında kalıplar kumaşa uygulanırken mutlaka …(verev)… yerleştirilmelidir.

181. Kumaş abajur çalışmasında abajur teline ekstrafor sararken ……(verev)…..tutulmalıdır.

182. Kumaş abajur çalışmasında …(süsleme)….gereçleri kullanılacak yere ve kullanan kişiye göre değişebilir.

183. Abajur ve abajur …(ayağı)…….arasında bir bütünlük teşkil etmeli ve bir denge olmalıdır.

184. Araç kullanmadan elle yapılan ve birbiri arasından geçirilen ipliklerin oluşturduğu düğümleme sanatının adına …(makrome)…denir.

185. İstenilen ip uzunluğuna göre germe işlemini …(çerçevenin)… farklı bölümlerinden gererek ayarlarız.

186. Makrome yaparken amaca uygun …(ip)…. seçmek çok önemlidir.

187. …(Sentetik)…. ipliklerle yapılan düğümler genellikle kolay kayma ve açılma eğilimindedir.

188. Pek çok ipi bir arada, kolaylıkla erişilebilecek ve görülebilecek yerde tutabilmek için …(ip askısı)…..kullanılır.

189. Makrome çalışmalarına başlamadan önce, iplerin belirli boylarda …(kesilmesi)…..gerekir.

190. ……(Desen).. özelliği ip uzunluklarını etkiler.

191. Sık sarma dizelerle yapılan bir desen çalışması ipleri daha çabuk …(kısaltacak)……tır.

192. (D) İpi takış yönünün hep aynı yönde olması gerekir.

193. (D) Abajur çalışması kesinlikle bir iskelet üzerine yapılması gerekir.

194. (Y) Örülecek modele göre ip uzunluğu değişmez.

195. (D) Kare düğüm şerit bağlamada dışta yürüyen ip kısalır.

196. (Y) File yapımında ve desen içinde doku oluşturmada kullanılan düğüme kangal düğümü denir.

197. (D) Makrome çalışmalarının daha güzel olması ve kullanılabilirliğinin artması için farklı aksesuarlar kullanılır.

198. (Y) Saçak yapmak süslemede kullanılmaz.

199. (D) Pullar, boncuklar, harçlar ve halkalar süslemede kullanılır.

200. (Y) Makrome uygulamalarında bu işe güzellik ve çekicilik katmanın en kolay yolu düğümlerin arasına zil takmaktır.

201. (D) Boncukların yapım malzemesi, rengi, kalınlığı ve şekli makrome abajur çalışmanıza farklı özellikler katacaktır.

202. (D) Makrome için temel iplik beş bükümlü ipliklerdir.

203. (Y)  İpin kalınlığı ip uzunluğunu hesaplamada önemli değildir.

204. (D) Desen özelliği ip uzunluklarını etkiler.

205. (Y) Makromenin en büyük avantajlarından biri araç gerektirmesidir.

206. (D) Makrome çalışmalarında, düğüm yapılabilen her çeşit iplik ve lifler kullanılabilir.

207. (D) Abajurlarda kesinlikle iskelet kullanılır.

208. (Y) Makrome örmeye yeni başlayanlara, çok kalın ve çok ince ipler önerilir.

209. (Y) Kare düğümde bir düğüm yapmak için üç kez bağlama yapılır.

210. (D) Kare düğümle şerit çalışmalarında düğüme başlarken ilk ipi, ortadaki lider ipler üzerine hep aynı yönden koyarak başlarsanız burgu şerit oluşur.

211. (Y) Makromede az kullanılan ve yapılışları çok kolay olan bu düğümler, genellikle tek iple çalışılan düğümlerdir.

212. Arapça bir sözcük olan makrome, …(araç kullanmadan)…. elle yapılan ve birbiri arasından geçirilen ipliklerin oluşturduğu bir örgü sanatıdır.

213. Fantezi çantalarda genellikle sentetik ve madensel lifler, fantezi cam boncuklar pullar metal saplar, …(klipsler)…. kullanılır.

214. ……(Bükümlü iplikler)….., düğümlerin gerilimine daha iyi dayanabilir.

215. Ülkemizde Kastamonu çarşaflarının kenarlarındaki saçaklar, saçak düğümü ile bağlandığından düğümün bir ismi de “……(Kastamonu düğümü)….” dür.

216. Tek ip üzerine boncuk takınca boncukların kaymaması için altlarına atılan düğüme …(basit düğüm)….. denir.

217. File yapımında ve desen içinde doku oluşturmada kullanılan düğüme ……(saçak düğüm)… denir.

218. Makromede kullanılan basit düğüm çeşitleri …(el üstü, saçak ve  kangal(bobin))…. düğümleridir.

219. Sarma düğüm dizelerine düzgün olması için genellikle aynı düğüm ile aynı iplikle . . (iki). . . defa bağlanarak kullanılır.

220. Tek yönlü düğümlemede ipin biri gergin tutulduğunda onun üzerine düğümlenen daha fazla . . (kısalacak)….tır.

221. Desenin neresine boncuk koyulması tasarlanmış ise orada …(boncuklar)….. tek ipten veya birkaç ipin ucundan geçirilir. Boncuklar yerlerine itilerek, hemen altından desene uygun …(düğüm)… ile boncuk yerine sabitlenir.

222. “Seyrek örümcek doku” da düğümleme sırasındaki …(kısalma)…daha az olur. Sık sarma dizelerle yapılan bir desen çalışması …(ipleri)…..daha çabuk kısaltacaktır

223. (D) Makrome, araç kullanmadan elle yapılan ve birbiri arasından geçirilen ipliklerin oluşturduğu düğümlerle gelişen bir düğümleme sanatıdır. Bu teknikle yapılan örgülere de makrome örgü adı verilir.

224. (Y) Makrome yalnızca ev süs eşyalarında kullanılır.

225. (D) Gazete ve dergilerin kolaylıkla saklanabileceği tasarımlara gazetelik denir.

226. (Y) Gazetelik yapımında ince ve yumuşak ipler kullanılır.

227. (D) Kullanılan malzemeye göre gazetelikler ahşap, cam, örgü, deri, kumaş vb. şekillerde sınıflandırılabilir.

228. (D) Makrome örgülerde süsleme amacıyla boncuk, zil, çeşitli aksesuarlar kullanılabilir.

229. (Y) Makrome iplerini keserken maket bıçağı ya da bıçak kullanılır.

230. (Y) Makrome gazetelik örmek için yalnızca gazetelik tahtası kullanılır.

231. (Y) Makrome gazeteliğe zincir düğümle başlanır.

232. (D) Zincir düğüm iki iple soldan sağa ve sağdan sola bağlanarak yapılan düğüm çeşididir.

233. (D) Makrome örgüde sarma düğüm, kare düğüm, zincir düğüm gibi pek çok düğüm çeşidi kullanılır.

234. (Y) Makrome örgülerde artırma işlemi yapılmaz.

235. (Y) Makrome gazeteliği tek renk iple ve modelle çalışmalıyız.

236. (D) Makrome gazetelik değişik boyutlarda ve değişik malzemelerle de çalışılabilir.

237. (Y) Makrome örgü, şiş ve tığ örücülüğündeki gibi uçları temiz biten bir örgüdür.

238. (D) Gazeteliğin alt kısmındaki ipler karşılıklı bağlanarak, bu kısım tamamen kapatılır.

239. (D) Süsleme gereçleri, estetik görünümü güzelleştirmek amacıyla gazeteliğin farklı yerlerinde kullanılabilir.

240. (Y) Makrome örgüleri süslerken hazır harçlar kullanılmaz.

241. (D) Püskül bir ucundan bazı şeylere süs olarak takılan, diğer ucu saçak biçimindeki iplik demetidir.

242. (D) Gazeteliğin alt kısmında kalan iplere ilaveler yapılarak saçak kısmı dolgunlaştırılabilir.

243. (Y) Saçakların uç kısımlarına yalnızca plastik boncuk takılır.

244. (D) Düğüm çeşidine göre ip uzunluğu değişiklik gösterir

245. (Y) İp üzerine hazırlık düğümü için gruplanmış ipler takılır.

246. (D) Kare düğümle yapılan şerit bağlamada dışta yürüyen ip kısalır.

247. (Y) Saçak makrome süslemede kullanılmaz.

248. (Y) Makrome uygulamalarında bir işe güzellik ve çekicilik katmanın en kolay yolu düğümlerin arasına zil takmaktır.

249. (D) Nazarlık bitince kalite kontrol yapılarak düzeltilebilecek hatalar giderilmelidir.

250. (D) Nazarlıklarda başlarken çubuk veya halka kullanmak yerinde olur.

251. Çocuk odalarında …(hayvan ve bebek)… figürlü nazarlıklar kullanılır.

252. Ev ve mekan süslemede kullanılan …(sarkaçlar)…..kullanılan yere göre değişiklik gösterebilir.

253. Sarkaca başlamadan önce kullanılacak halkalar kendi ipi ile halka ince ise kalınlaşması ve örgünün arasından metal ya da plastik malzemenin görünmemesi için …(sarılmalıdır)……

254. (Y) Makrome örgülerde aşağıya doğru daralan durumlarda ip ilave edilerek örgüye genişlik verilir.

255. (Y) Tavana asılan sarkaçlar için hazır halkalar uygundur.

256. (Y) Saçak yapma süslemede kullanılmaz.

257. (D) Boncuklar ipin kalınlığına, rengine ve modele uygun olmalıdır.

258. (Y) Makrome uygulamalarında bu işe güzellik ve çekicilik katmanın en kolay yolu düğümlerin arasına çiçek takmaktır.

259. (D) Nazarlık, sarkaç, kolye gibi süs eşyalarının saçakla bitirilmesi uygun olur.

260. (D) Sarkaçlara başlarken sadece çubuk veya halka kullanmak yerinde olur. 

261. Uzun olan dışta örülecek ipleri örerken dolaşmaması için ……(mekik)……yapınız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder