7 Aralık 2018 Cuma

Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı Otomotiv Gövde Teknolojisi Dersi Ustalık Çalışma Soruları (Gövde Düzeltme))

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.

1- ……………………………...aracın bütün parçalarını üzerinde taşıyan, motora karoseriye ve güç aktarma organlarına desteklik eden bir temeldir.
A) Motor bloğu B) Aracı taşıyan lastikler C) Şasi çerçevesi D) Süspansiyon sistemi

2- Aşağıdakilerden hangisi taban elemanı değildir?
A) Orta taban sacı B) Arka şasi kolu C) Ön dış-iç traversi D) Tavan ön traversi

3- Aşağıdakilerden hangisi ön panelin bir parçası değildir?
A) Şasi kolu kapama sacı B) Komple ön travers C) Sağ ve sol far yuva sacı D) Komple radyatör üstü traversi

4- Bir otomobilin gövdesindeki çarpıklık neye sebep olabilir?
A) Direksiyon kontrolünü etkiler ve lastik aşınmalarına sebebiyet verir. B) Sürüş esnasında aracın hareketinde herhangi bir değişiklik olmaz. C) Aracın hızı 90km/h yi geçtikten sonra araç sürücüsü vites değiştirmekte zorluk çeker. D) Gövdedeki çarpıklık sonucu araç geçtiği çukurlardan ve tümseklerden daha çok etkilenir.

5- Anormal sürüş yöntemleri, zorlamalar ve yapım hataları nelere sebep olabilir?
A) Çiziklere B) Kopmalara C) Korozyona D) Oksitlenmeye

6. (D) Birleşik karoseri-şasi çatkılarında çeşitli bölümlerde birbirini kuvvetlendiren, tüm gövdeyi birlikte destekleyen bir yapı özeliği vardır.

7.  (D) Günümüz araçlarında iki tür şasi çatkısı bulunmaktadır. Bunlar ayrı şasi çerçevesi ve birleşik şasi çerçevesidir.

8. (D) Birleşik şasi çerçevesi daha çok ağır ticari araçlarda kullanılırlar.

9. (D) Bir otomobildeki sac kısmın doğrudan hava ile temas etmeye başlaması oksitlenmeye sebep olur. Oksitlenme ise bir korozyondur.

10.  (D) Gövdedeki bağlantı yerlerinin gevşemesi ve gevşeyen yerlerin harekete geçmesi aşınmaya neden olur.

11- İç içe geçmiş metal çubuklardan oluşan bir kaportacının vazgeçilmez ölçü aletidir. Yukarıda tanımı yapılan alet hangisidir.
A) Ölçü köprüsü B) Aksesuarlar C) Teleskopik cetvel D) Çelik cetvel

12- Mekanik ölçüm sisteminde aksesuar arabasının içinde ne bulunur?
A) Araçlar için özel hazırlanmış sensorlar. B) Numaralandırılmış ölçü aksesuarları C) Teleskopik cetveller D) Sinyal alıcıları

13- Aşağıdakilerden hangisi mekanik ölçüm sisteminin bir parçası değildir?
A) Ölçü köprüsü B) Ölçü köprüsü başlıkları C) Amortisör bağlantı kontrol çerçevesi D) Sinyal algılayıcı 

14- Aşağıdakilerden hangisi bilgisayarlı ölçüm sisteminin bir parçası değildir.
A) Teleskopik ölçüm cetveli B) Bilgisayar ve aksesuar arabası C) Ölçü köprüsü ve ölçü kolu D) Sinyal alıcısı

15- Bilgisayar, ölçülen ölçülerin hatalı mı yoksa doğru mu olduğunu nereden anlıyor?
A) Bilgisayar bunu anlayamaz. B) Ölçüleri, hafızasındaki olması gereken ölçülerle karşılaştırıyor. C) Ölçüleri kendimiz kataloga bakarak kontrol ederiz. D) Her aracın kullanım kılavuzunda bu ölçüler vardır.

16. (Y) Teleskopik cetvel uzun lamadan yapılmış bir metredir.

17. (D) Yan bağlama maşaları aracı ölçüm cihazına sabitlemek için kullanılır.

18. (D) Bilgisayarla ölçüm işleminde sistemde dijital sinyal, radyo frekansı veya lazer ışığı kullanılır.

19. (D) Mekanik veya bilgisayarlı ölçüm sisteminde ölçüme ilk önce sıfır noktası ayarlanarak başlanır.

20. (Y) Bilgisayarda araç ölçülürken o aracın sadece markasını girmek yeterlidir.

21- Aşağıdakilerden hangisi bir dış kaporta aksesuarıdır?
A) Dikiz aynası B) Plakalık C) Tampon D) Farlar

22- Spoilerin diğer adı nedir?
A) Karlık B) Havalık C) Kaldıraç D) Rüzgârlık 

23- Ön kapı cam rüzgârlığı niçin kullanılır?
A) Aracın ön camları açıldığında içeri rüzgâr az girsin diye B) Doğal bir havalandırma yapması için C) İçeriye sinek, toz vs girmemesi için D) Yağmur yağdığında camın kenarlarından içeriye su girmemesi için

24- Otomobillerin kapı altlarında bulunan ve ön tampondan arka tampona kadar uzanarak gövdeyi alçak göstermeye yarayan aksesuar hangisidir?
A) Tampon B) Spoiler C) Plakalıklar D) Marşpiye 

25- Aşağıdakilerden hangisi dış kaporta elemanı değildir?
A) Araç yan çıtaları B) Cam silecekleri C) Kapı kolları D) Arka cam

26. (Y) Spoiler, sürüş esnasında aracın arkasını yukarı kaldırmaya çalışır.

27. (D) Arka taraf lamba grubunun içinde sinyal, park, geri vites, dörtlü ve fren lambaları bulunur.

28. (Y) Sis lambaları sadece gece, sisli havalarda kullanılır.

29. (Y) Marşpiye çıtaları marşpiyenin içine monte edilir.

30. (D) Araç yan çıtaları bir dış kaporta aksesuarıdır. 

31- Lift kelime anlamı olarak ne manaya gelmektedir?
A) Vinç B) Kaldırma C) Dokulu kumaş D) Tahterevalli

32- Mekanik liftlerde hangi kaldırma düzeneği bulunmaz?
A) Zincir B) Çelik halat C) Dişli D) Triger kayışı

33- Makas liftleri hareket ettiren kuvvet hangisidir?
A) Elektrik motorunun mekanik hareketi B) Basınçlı hava C) Hidrolik yağın basıncının pistonu hareket ettirmesi D) Elektrik motorunun dişliyi çevirmesi

34- Aracı liftle kaldırırken dikkat edilecek en önemli husus nedir?
A) Aracın lifte tam ortalanarak yanaştırılması B) Kaldırma mesafesinin uygun ayarlanması C) Aracın lifte düzgün olarak yerleştirilmesi D) Emniyet tedbirlerinin tam alınması 

35- Zemine gömülü hidrolik liflerin en önemli avantajı ne olabilir?
A) Az yer kaplamaları B) Ucuz olmaları C) Çok yükseğe kalkabilmesi D) Bakımının az olması

36. (D) Otomotiv sektöründe lift, araçları yukarı kaldırmak için kullanılır.

37. (Y) Zincir düzeneği ile kaldırılan liftlerde basınçlı hava kullanılır.

38. (Y) Zemine gömülü hidrolik silindirli liftlerde basınçlı hava kullanılmaz.

39.  (D) Zemine gömülü hidrolik silindirlerin değişik araç ağırlıklarına göre çok yüksek kapasiteli olanları vardır.

40. (D) Emniyet düzeneği arızalı olan lift tek seferliğine dahi olsa kullanılmaz.

41. (D) Kalıp sistemleri sadece çektirme amaçlıdır.

42. (D) Modül travers takımı zemine gömülü düzeltme sistemi elemanlarındandır.

43. (D) Hasarlı araç kalıp sistemine oturduktan sağlam bölgelerine kalıp sistemleri yerleştirilir.

44. (D) Hasarlı bölgelere kalıp yerleştirilmez.

45. (D) Çektirme işlemi, kalıp yerine oturduktan sonra da devam eder.

46. (D) Kalıp sistemi zemine gömülü düzeltme sisteminde kullanılmaz.

47. Kalıba oturtulmuş aracın sıkı bir şekilde tezgaha bağlanmasına……(kelepçeleme)…. denir.

48. Bağlama maşaları araçlarda ……(marşbiyel).....birleşme noktalarına takılır.

49. Tezgah üzerinde bulunan araç …(direk)….. diplerinden ……(bağlama kemerleri)……ile kelepçelenir.

50. Bağlama kemerleri genellikle …(geniş)…. kesitlidir. Bu sebepten çektirme anında ……(direk dipleri)…..zarar görmez.

51. (Y) Hidrolik doğrultma cihazları sadece kaldırmak amaçlıdır.

52. (D) Araç gövdesinin çektirilmesi için gövdenin sıkı bir şekilde kelepçelenmesi gerekmektedir.

53.  (D) Çektirme sistemleri pnomatik ve hidrolik olmak üzere iki çeşittir.

54.  (Y) Çektirme işlemi sırasında hasarlı bölgelere kalıp yerleştirilemez.

55.  (Y) Gövde düzeltme cihazları, sadece zemine gömülü düzeltme sistemlerinden oluşur.

56. Kapı sacı veya panel parçalarında bulunan punta kaynaklarını kesmek için ………….......................kullanılır.
A) El testeresi B) Keski C) Punta çürütme frezesi D) Avuç taşlama

57. Gövde parçalarının birbirlerine kaynatmadan önce ………………………ile bağlanır.
A) Sac vidaları B) Punta kaynağı C) Düzeltme kalıpları D) Montaj penseleri 

58. Teleskobik ölçüm cetvelinin görevi nedir?
A) Araç üzerinde katalog değerlerine göre ölçüm yapmak. B) Hasarlı bölgeyi düzeltmek. C) Panel saclarını birbirlerine montaj etmek. D) Panel sacı üzerine gerekli büyüklükte delik açmak.

59. Plazma kesme cihazının görevi nedir?
A) İki ayrı panel parçasını birbirlerine kaynatmak. B) Yüksek yoğunlukta plazma enerjisi ile kesme işlemi yapmak. C) Kaynak elektrodu ile kesme ve kaynatma işlemi yapmak. D) Panel saclarını birbirlerin punta ile kaynatmak.

60. (Y) İzolasyon işlemi sadece ses amaçlı yapılmaktadır.

61. (Y) Mastik uygulaması yapıldıktan sonra kaynak yapmaya gerek yoktur.

62. (D) Gövde altı kaplama işlemi araçların korozyona karşı dayanımını arttırmaktadır.

63. (D) Punta mastiği, panel parçalarına punta kaynağı yapıldıktan sonra kaynak yerlerinin paslanmaması için sürülmektedir.

64. (Y) Dolgu veya köpük mastikler araç gövdesinde oluşan delikleri kapatmak için kullanılır.

65. (Y) İki hacimli taşıtlar genellikle yolcu taşıma amaçlı kullanılmaktadır.

66. (D) Tek hacimli taşıtlar otomobil olarak kullanılır.

67. (D) Araçlarda bulunan camlar darbelere karşı dayanıklıdır.

68. (Y) Xenon farlar, hem kısa hem de uzun huzmeli farlarda kullanılmaktadır.

69. (Y) Araçlarda kullanılan fitiller, kapı vb. gibi parçaların birbirlerine değerek ses yapmasını engellemek için kullanılmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder