Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.
1- ……………………………...aracın bütün parçalarını üzerinde taşıyan, motora
karoseriye ve güç aktarma organlarına desteklik eden bir temeldir.
A) Motor bloğu
B) Aracı taşıyan lastikler
C) Şasi çerçevesi
D) Süspansiyon sistemi
2- Aşağıdakilerden hangisi taban elemanı değildir?
A) Orta taban sacı
B) Arka şasi kolu
C) Ön dış-iç traversi
D) Tavan ön traversi
3- Aşağıdakilerden hangisi ön panelin bir parçası değildir?
A) Şasi kolu kapama sacı
B) Komple ön travers
C) Sağ ve sol far yuva sacı
D) Komple radyatör üstü traversi
4- Bir otomobilin gövdesindeki çarpıklık neye sebep olabilir?
A) Direksiyon kontrolünü etkiler ve lastik aşınmalarına sebebiyet verir.
B) Sürüş esnasında aracın hareketinde herhangi bir değişiklik olmaz.
C) Aracın hızı 90km/h yi geçtikten sonra araç sürücüsü vites değiştirmekte zorluk
çeker.
D) Gövdedeki çarpıklık sonucu araç geçtiği çukurlardan ve tümseklerden daha çok
etkilenir.
5- Anormal sürüş yöntemleri, zorlamalar ve yapım hataları nelere sebep olabilir?
A) Çiziklere
B) Kopmalara
C) Korozyona
D) Oksitlenmeye
6. (D) Birleşik karoseri-şasi çatkılarında çeşitli bölümlerde
birbirini kuvvetlendiren, tüm gövdeyi birlikte destekleyen
bir yapı özeliği vardır.
7. (D) Günümüz araçlarında iki tür şasi çatkısı bulunmaktadır.
Bunlar ayrı şasi çerçevesi ve birleşik şasi çerçevesidir.
8. (D) Birleşik şasi çerçevesi daha çok ağır ticari araçlarda
kullanılırlar.
9. (D) Bir otomobildeki sac kısmın doğrudan hava ile temas
etmeye başlaması oksitlenmeye sebep olur. Oksitlenme ise
bir korozyondur.
10. (D) Gövdedeki bağlantı yerlerinin gevşemesi ve gevşeyen
yerlerin harekete geçmesi aşınmaya neden olur.
11- İç içe geçmiş metal çubuklardan oluşan bir kaportacının vazgeçilmez ölçü aletidir.
Yukarıda tanımı yapılan alet hangisidir.
A) Ölçü köprüsü
B) Aksesuarlar
C) Teleskopik cetvel
D) Çelik cetvel
12- Mekanik ölçüm sisteminde aksesuar arabasının içinde ne bulunur?
A) Araçlar için özel hazırlanmış sensorlar.
B) Numaralandırılmış ölçü aksesuarları
C) Teleskopik cetveller
D) Sinyal alıcıları
13- Aşağıdakilerden hangisi mekanik ölçüm sisteminin bir parçası değildir?
A) Ölçü köprüsü
B) Ölçü köprüsü başlıkları
C) Amortisör bağlantı kontrol çerçevesi
D) Sinyal algılayıcı
14- Aşağıdakilerden hangisi bilgisayarlı ölçüm sisteminin bir parçası değildir.
A) Teleskopik ölçüm cetveli
B) Bilgisayar ve aksesuar arabası
C) Ölçü köprüsü ve ölçü kolu
D) Sinyal alıcısı
15- Bilgisayar, ölçülen ölçülerin hatalı mı yoksa doğru mu olduğunu nereden anlıyor?
A) Bilgisayar bunu anlayamaz.
B) Ölçüleri, hafızasındaki olması gereken ölçülerle karşılaştırıyor.
C) Ölçüleri kendimiz kataloga bakarak kontrol ederiz.
D) Her aracın kullanım kılavuzunda bu ölçüler vardır.
16. (Y) Teleskopik cetvel uzun lamadan yapılmış bir metredir.
17. (D) Yan bağlama maşaları aracı ölçüm cihazına sabitlemek için
kullanılır.
18. (D) Bilgisayarla ölçüm işleminde sistemde dijital sinyal, radyo
frekansı veya lazer ışığı kullanılır.
19. (D) Mekanik veya bilgisayarlı ölçüm sisteminde ölçüme ilk önce
sıfır noktası ayarlanarak başlanır.
20. (Y) Bilgisayarda araç ölçülürken o aracın sadece markasını girmek
yeterlidir.
21- Aşağıdakilerden hangisi bir dış kaporta aksesuarıdır?
A) Dikiz aynası
B) Plakalık
C) Tampon
D) Farlar
22- Spoilerin diğer adı nedir?
A) Karlık
B) Havalık
C) Kaldıraç
D) Rüzgârlık
23- Ön kapı cam rüzgârlığı niçin kullanılır?
A) Aracın ön camları açıldığında içeri rüzgâr az girsin diye
B) Doğal bir havalandırma yapması için
C) İçeriye sinek, toz vs girmemesi için
D) Yağmur yağdığında camın kenarlarından içeriye su girmemesi için
24- Otomobillerin kapı altlarında bulunan ve ön tampondan arka tampona kadar uzanarak
gövdeyi alçak göstermeye yarayan aksesuar hangisidir?
A) Tampon
B) Spoiler
C) Plakalıklar
D) Marşpiye
25- Aşağıdakilerden hangisi dış kaporta elemanı değildir?
A) Araç yan çıtaları
B) Cam silecekleri
C) Kapı kolları
D) Arka cam
26. (Y) Spoiler, sürüş esnasında aracın arkasını yukarı kaldırmaya
çalışır.
27. (D) Arka taraf lamba grubunun içinde sinyal, park, geri vites,
dörtlü ve fren lambaları bulunur.
28. (Y) Sis lambaları sadece gece, sisli havalarda kullanılır.
29. (Y) Marşpiye çıtaları marşpiyenin içine monte edilir.
30. (D) Araç yan çıtaları bir dış kaporta aksesuarıdır.
31- Lift kelime anlamı olarak ne manaya gelmektedir?
A) Vinç
B) Kaldırma
C) Dokulu kumaş
D) Tahterevalli
32- Mekanik liftlerde hangi kaldırma düzeneği bulunmaz?
A) Zincir
B) Çelik halat
C) Dişli
D) Triger kayışı
33- Makas liftleri hareket ettiren kuvvet hangisidir?
A) Elektrik motorunun mekanik hareketi
B) Basınçlı hava
C) Hidrolik yağın basıncının pistonu hareket ettirmesi
D) Elektrik motorunun dişliyi çevirmesi
34- Aracı liftle kaldırırken dikkat edilecek en önemli husus nedir?
A) Aracın lifte tam ortalanarak yanaştırılması
B) Kaldırma mesafesinin uygun ayarlanması
C) Aracın lifte düzgün olarak yerleştirilmesi
D) Emniyet tedbirlerinin tam alınması
35- Zemine gömülü hidrolik liflerin en önemli avantajı ne olabilir?
A) Az yer kaplamaları
B) Ucuz olmaları
C) Çok yükseğe kalkabilmesi
D) Bakımının az olması
36. (D) Otomotiv sektöründe lift, araçları yukarı kaldırmak için
kullanılır.
37. (Y) Zincir düzeneği ile kaldırılan liftlerde basınçlı hava kullanılır.
38. (Y) Zemine gömülü hidrolik silindirli liftlerde basınçlı hava
kullanılmaz.
39. (D) Zemine gömülü hidrolik silindirlerin değişik araç ağırlıklarına
göre çok yüksek kapasiteli olanları vardır.
40. (D) Emniyet düzeneği arızalı olan lift tek seferliğine dahi olsa
kullanılmaz.
41. (D) Kalıp sistemleri sadece çektirme amaçlıdır.
42. (D) Modül travers takımı zemine gömülü düzeltme sistemi
elemanlarındandır.
43. (D) Hasarlı araç kalıp sistemine oturduktan sağlam bölgelerine
kalıp sistemleri yerleştirilir.
44. (D) Hasarlı bölgelere kalıp yerleştirilmez.
45. (D) Çektirme işlemi, kalıp yerine oturduktan sonra da devam
eder.
46. (D) Kalıp sistemi zemine gömülü düzeltme sisteminde
kullanılmaz.
47. Kalıba oturtulmuş aracın sıkı bir şekilde tezgaha bağlanmasına……(kelepçeleme)….
denir.
48. Bağlama maşaları araçlarda ……(marşbiyel).....birleşme noktalarına takılır.
49. Tezgah üzerinde bulunan araç …(direk)….. diplerinden
……(bağlama kemerleri)……ile kelepçelenir.
50. Bağlama kemerleri genellikle …(geniş)…. kesitlidir. Bu sebepten çektirme anında
……(direk dipleri)…..zarar görmez.
51. (Y) Hidrolik doğrultma cihazları sadece kaldırmak amaçlıdır.
52. (D) Araç gövdesinin çektirilmesi için gövdenin sıkı bir şekilde
kelepçelenmesi gerekmektedir.
53. (D) Çektirme sistemleri pnomatik ve hidrolik olmak üzere iki
çeşittir.
54. (Y) Çektirme işlemi sırasında hasarlı bölgelere kalıp
yerleştirilemez.
55. (Y) Gövde düzeltme cihazları, sadece zemine gömülü düzeltme
sistemlerinden oluşur.
56. Kapı sacı veya panel parçalarında bulunan punta kaynaklarını kesmek için
………….......................kullanılır.
A) El testeresi
B) Keski
C) Punta çürütme frezesi
D) Avuç taşlama
57. Gövde parçalarının birbirlerine kaynatmadan önce ………………………ile bağlanır.
A) Sac vidaları
B) Punta kaynağı
C) Düzeltme kalıpları
D) Montaj penseleri
58. Teleskobik ölçüm cetvelinin görevi nedir?
A) Araç üzerinde katalog değerlerine göre ölçüm yapmak.
B) Hasarlı bölgeyi düzeltmek.
C) Panel saclarını birbirlerine montaj etmek.
D) Panel sacı üzerine gerekli büyüklükte delik açmak.
59. Plazma kesme cihazının görevi nedir?
A) İki ayrı panel parçasını birbirlerine kaynatmak.
B) Yüksek yoğunlukta plazma enerjisi ile kesme işlemi yapmak.
C) Kaynak elektrodu ile kesme ve kaynatma işlemi yapmak.
D) Panel saclarını birbirlerin punta ile kaynatmak.
60. (Y) İzolasyon işlemi sadece ses amaçlı
yapılmaktadır.
61. (Y) Mastik uygulaması yapıldıktan sonra kaynak
yapmaya gerek yoktur.
62. (D) Gövde altı kaplama işlemi araçların korozyona
karşı dayanımını arttırmaktadır.
63. (D) Punta mastiği, panel parçalarına punta kaynağı
yapıldıktan sonra kaynak yerlerinin
paslanmaması için sürülmektedir.
64. (Y) Dolgu veya köpük mastikler araç gövdesinde
oluşan delikleri kapatmak için kullanılır.
65. (Y) İki hacimli taşıtlar genellikle yolcu taşıma
amaçlı kullanılmaktadır.
66. (D) Tek hacimli taşıtlar otomobil olarak kullanılır.
67. (D) Araçlarda bulunan camlar darbelere karşı
dayanıklıdır.
68. (Y) Xenon farlar, hem kısa hem de uzun huzmeli
farlarda kullanılmaktadır.
69. (Y) Araçlarda kullanılan fitiller, kapı vb. gibi
parçaların birbirlerine değerek ses yapmasını
engellemek için kullanılmaktadır.
70. (D) Jantlar lastikleri üzerinde taşıyarak lastiklerin görevini en iyi Şekilde yerine getirmesini sağlar.
71. (D)Tekerleğin hafif olmasıyla yaysız yükün azaltılması sağlanır.
72. (D) Jantın ortasından geçen hayalî çizgi ile jantın araca, bijonlarla bağlandığı yüzün (bijon deliklerinin olduğu eksen) arasındaki mesafeye off-set denir.
73. (Y) Alüminyum jant, sacdan basılmış bir diske kaynatılmış bir çemberden meydana gelir.
74. (D) Teker lastikleri içlerine genellikle hava doldurularak kullanıldıkları için pnömatik lastikler olarak bilinir.
75. (Y) Tubeless lastikte iç lastik bulunur.
76. ((D) şehirler arası otoyol veya serbest kara yollarında da lastiklerin rijitliğini artırmak için lastikler normalden 2.8-4.3 psi daha yüksek basınçta şişirilmelidir.
77. (Y) Hava basıncının kontrol edilmesi ve ayarlanmasından önce lastik sıcak olmalıdır.
78. Lastiklerin aşırı şişirilmesi sonucunda aşağıdakilerden hangisi oluşmaz?
A) Daha fazla yakıt tüketimine neden olur. B) Frenleme performansını azaltır. C) Lastik sırtının orta kısmı daha çabuk aşınır. D) Sürüş konforu azalır.
79. Yetersiz şişirme aşağıdaki problemlerden hangisine sebep olmaz?
A) Yüksek hızlarda lastiklerin sürekli dalgalanmasına neden olur. B) Daha fazla yakıt tüketimine neden olur. C) Sırt omuzları daha çabuk aşınır. D) Direksiyon daha rahat döndürülür
80. (D) Lastik basınç kontrol sistemi aracın sürüş güvenliğini artırır.
81. (Y) Lastik basınç kontrol sistemi yakıt tasarrufu sağlamaz.
82. (D) Lastik basınç kontrol sistemi lastik hava sıcaklığını da gösterir.
83. (Y) Lastik basınç kontrol sistemi hava kaçağını bildirmez.
84. (D) Lastik basınç kontrol sistemi tekerleklerin ömrünü uzatır.
85. (Y) Rot başları yenisi ile değiştirildiğinde aracın ön düzen ayarını bozulmaz.
86. (D) Yüksek hızlarda rot başları aşınmış araçlarda yolda gezinti meydana gelir.
87. (D) Rot ayarı bozuk olan aracın rot başında bulunan ayar vidasından, rotilin boyunun uzatılıp kısaltılmasından ayarlanmaktadır.
88. (D) Direksiyon sisteminin bir parçası olan rot başı, rot milini direksiyon deveboynunu bağlar.
89. (Y) Rot başları direksiyon mafsalını dingile bağlar.
90. (D) Rotil bir küresel mafsal olup aks başının salıncaklara bağlantısını yapan parçadır.
91. (D) Rotil konik cıvatası içerisindeki gres eksilmiş ya da özelliğini kaybetmiş ise rotil greslenir.
92. (Y) Fiber yataklı rotil tiplerin de greslenmesi gerekir.
93. (D) Yeni nesil rotiller üretim sırasında yağlaması yapılır. Sonradan yağlama yapılacak gresörlükleri bulunmaz.
94. (Y) Rotiller ön ve arka rotiller olarak sınıflandırılır.
95. (D) Rot mili, direksiyon komuta kolunun (pitman kolu) rot başına olan bağlantısını sağlayan parçadır.
96. (D) Rot mili tekerleklere gelen düşey ve yatay kuvvetleri taşır ve aracın dönmesi esnasında direksiyon çatallarına pim vazifesi görür.
97. (D) Rot mili direksiyonun sisteminin yönlendirilmesi doğrultusunda hareketi rotilden alır ve direksiyon mafsalına iletir.
98. (D) Tekerlek rulmanları, diferansiyel çıkış milinden gelerek tekerlek bağlantısına (porya) iletilen dönme hareketi sonucunda oluşan itme kuvvetini üzerine alarak aracın Şasesine iletir.
99. (Y) Tekerlek bilyeleri poyra içerisine cıvatalı bağlantı elemanları ile bağlanır.
100. (D) Araç periyodik bakımlarında bilyelerin kontrolleri yapılmalı, arızalı bilyeler yenisi ile değiştirilmelidir
101. (D) Denge çubukları, araçların keskin dönüşler esnasında aşırı savrulmasını ve devrilmesini engellemek amacıyla kullanılan süspansiyon sistemi elemanlarıdır.
102. (D) Denge çubuğunun uçları, süspansiyon sisteminin kontrol çubuklarına ya doğrudan ya da kısa linkler vasıtası ile bağlanır.
103. (D) Günümüz modern süspansiyon sistemlerinde iki tip denge çubuğu kullanılmaktadır. Bunlar, katı tip denge çubukları ve boru tipi denge çubuklarıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder