29 Mayıs 2018 Salı

Kuyumculuk Teknolojisi Alanı Bilgisayarda Takı Tasarımı Dersi Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. (D) Üç boyutlu takı tasarımlarının, bilgisayar desteği ile digital ortamda programın komutlarını kullanarak oluşturulmasına bilgisayar destekli takı tasarımı denir.

2. (D) Çizimler daha sonra istenirse “*.stl” uzantılı dosya ile saklanarak, herhangi bir CNC makinesinde işlenebilir.

3. (D) Program komut girişlerinden bir tanesi olan komut satırına komutun ismini girerek çizim yapılabilir.

4. (Y) Menubarda programın simgeler ile gösterilen komutları bulunmaktadır.

5. (Y) Graphics Area bölgesinde İmlecin hareketine bağlı olarak değişen koordinat göstergesi bulunur.

6. (D) Birçok komut menülerde bulunur.

7. (Y) Shift + RMB kısa yolu zoom yapma işleminde kullanılır.

8. (D) Sol alt köşede imlecin hareketine bağlı değişen koordinat göstergesi ve nesne modları bulunmaktadır.

9. (Y) Koordinat sistemlerini daha iyi anlamamız için 3 parmak yöntemini kullanırız. Başparmağımız (+x) eksenini, işaret parmağımız (+Z) eksenini ve orta parmağımız (+Y) eksenini göstermektedir.

10. (D) Daha önceden çalışılmış dosyaları tekrar çağırmak için Open komutunu kullanırız.

11. (D) Programda çalışırken her seferinde yeniden ayarlamak zorunda kalmamak için yaptığımız ayarları Save As Template komutunu kullanarak daha önce yaptığımız ayarlar karşımıza gelir. Kullanıcı için özel bir komuttur.

12. (Y) Properties komutu yaptığımız resmi Printerdan çıkartma işlemini sağlar.

13. (Y) Copy komutu birleşmiş çizgileri dağıtır.

14. (D) Object Properties nesne özellikleri kutusunu açar.

15. (Y) Trim komutu birbiri kesen çizgileri, kesim yerinden parçalayan komuttur.

16. (D) All Object komutu çizilen tüm nesneleri ve eğrileri seçer.

17. (Y) Select Object menüsündeki surface komutu Polysurfaceleri yani Solidle çizilmiş katı modelleri seçer.

18. (Y) Control Point On komutunu kullanarak seçili objeleri taşırız.

19. (D) Programın Background Bitmap özelliği ile herhangi bir resmi takı tasarım programı penceresine aktararak üzerinden kopya yapmak suretiyle çizim yapılabilir.

20. (Y) Single Point komutu istediğimiz kadar noktayı çalışma alanımıza koyar.

21. (D) Yüzeyler üzerine noktalar koymamızı sağlayan Drope point komutudur.

22. (Y) Line Segment komutu istediğimiz kadar çizgiyi birleşmiş (join yapılmış) şekilde çizer.

23. (D) Curve menüsü Rectangle alt menüsüne bağlı corner to corner ile iki kenar ölçüleri verilerek dikdörtgen çizeriz.

24. (D) Kontrol noktalarından geçen eğriyi control points komutu ile çizeriz.

25. (D) Yüzeyler üzerine eğri çizme komutumuz ise Interpolated on Surface' dir.

26. (Y) Etkin pencereye dikey çap mesafesi verilerek çember çizmemize yarayan komutumuz ise vertical to cplane centur, radius’dur.

27. (D) Circle deformable komutu şekli değiştirilebilen daire çizer.

28. (Y) Spiral komutu sol tıkladığında yatay, sağ tıkladığında dikey helix çizmeye yarar.

29. (D) Birinci seçtiğimiz eğriye kadar ikinci seçtiğimiz eğrinin ucunu düz uzatır. Bu komut extend curve komutudur.

30. (Y)  Fillet curves komutu iki çizgi arasına düz pah kırar.

31. (D) Çizgiyi bellirlenen mesafede içeri veya dışarı öteleme işini offset curves komutu yapar.

32. (D) Rebuild çizgi veya yüzeyleri belirlenen derecede ve belirlenen nokta sayısında tekrar oluşturur.

33. (D) Osnap kutusunda istenen özelliğe çeltik atınca komut sürekli geçerli olur.

34. (Y) simgesi ölçmek istediğimiz uzunluğu açılı bir şekilde ölçer.

35. (Y) simgesi nesneleri taşır.

36. (D) simgesi alınan referans noktasına göre nesne/nesneleri çevirir.

37. (D) Aynalama işlemi yapar.

38. (D) Bir eğriyi yüzeyin kenarına göre yöneltir.

39. (Y) Simge komutu inceltme işlemi yapar.

40. (D) Loft komutu sıralı Eğrilerden yüzey oluşturur.

41. (Y) Simgeye tıklanır. Çizgiler sırayla seçilir. Esc tuşuna tıklanır.

42. (D) Revolve komutu kesiti döndürerek yüzey oluşturur.

43. (Y) Rail Revolve komutu kesiti döndürerek yüzey oluşturur.

44. (D) Tek ray üzerinde ilerleyen kesitlerle yüzey oluşturan Sweep 1 Rail komutudur.

45. (D) 3 ya da 4 Köşe noktalarından yüzey oluşturan komuta Corner Points (Surface from 3 or 4 Corner Points) denir.

46. (Y) Offset Bir düzlemi girilen miktar kadar öteler.

47. (D) Surface Straight komutu İki boyutlu nesneleri düz olarak istediğimiz mesafede alan süpürür.

48. (D) 3 Points komutu 3 noktadan geçen bir küre çizer.

49. (Y) Pipe komutu et kalınlığı verilmiş bir silindir/tüp oluşturur.

50. (D) Standartlarda tanımlanmış olan her bir çizgi tipinin kendine ait özel bir anlamı vardır.

51. (Y) Görünen çevreler ve keskin kenarlarda kesik çizgiler kullanılır.

52. (D) Delik eksen dairesi ve simetri düzlemi çizilirken eksen çizgisi kullanılır.

53. (D) Tek pencereden çalışmak isteyip ve ekranı büyütmek istersek, pencerenin isminin yazılı olduğu kısma çift tıklamamız yeterli olacaktır.

54. (D) Takı tasarım programında noktanın yerini ve çizgimizin başlama ve bitiş noktalarını belirlemek için koordinatları girmek sureti ile de noktalar belirtilebilir.

55. (Y) Offset komutu bir nesneyi kopyalamaya yarar.

56. (D) Circle-Center, Radius komutu çemberin merkezini belirledik ten hemen sonra çemberin radius’ unu (Yarıçapını) ya da Çember Diameter’ ını (Çapını) girmemizi ister.

57. (D) Trim kenarları ve yüzeyleri koparma/kırpma komutudur.

58. (Y) LineSegment ve Polyline komutları aslında aynı komutlardır.

59. (D) Çizim yapmamız için uzaklıkları değer girerek olduğu kadar snap programın özelliğinden de faydalanırız.

60. (D) Çizim yaparken başlangıç noktamız önemlidir.

61. (D) Kafamızdaki şeklimizi aşamalarla oluşturmak zorundayız.

62. (D) Bazen oluşacak noktaları koordinat sisteminden faydalanarak daha kolay bulabiliriz.

63. (Y) Çizim yaparken kullanacağımız komutların sırası önemli değildir. Önce ya da sonra komut uygulanabilir.

64. (Y) Line from midpoint komutu çizginin orta noktasından dikme çıkmamızı sağlar.

65. (D) Fillet curves komutunu köşeleri belli bir yarıçap da yuvarlar.

66. (Y) Bilgisayarda tasarım yaparken, yanlışlarımızı silemeyeceğimiz için elimizle tasarlamak daha kolaydır.

67. (Y) Move komutu nesnemizi ya da koordinatı taşıma komutudur.

68. (D) Mirror komutu nesne ya da eğrilerimizi aynalama için kullanılır.

69. (D) Düzlemsel parçalar için 2 eksen yeterli iken, karmaşık yüzeylere sahip parçaların işlenmesi için 5 eksenli tezgâhlar kullanılmaktadır.

70. (D) Günümüz CNC makineleri 2,3,4 ve 5 eksenli olarak üretilir.

71. (Y) Poligonal modelleme ile yüzeyler daha düzgün oluşur. Takı tasarım programlarında bu modelleme çeşidi kullanılır.

72. (D) Takı tasarım programı 3d bilgisayar destekli tasarım ve üretim programıdır.

73. (D) Takı tasarım programı ile çizilen 2d (Sketch) resimler kolayca 3d haline gelebilir.

74. (Y) Extrude Straight komutu ile, yüzey kapama komutu olan “Cap” komutunun işlevselliğini kullanamayız.

75. (Y) LMB ile Enter tuşları takı tasarım programında bir etki yapar.

76. (Y) Katman rengi değiştirerek, parçamızın render görünümünü değiştirebiliriz.

77. (D) Çemberimizi deformable özelliğini kullanarak daha kolay şekil değiştirebilen çemberler çizmemiz mümkündür.

78. (D) Takı tasarım programın da çalışırken de pencere değiştirme imkânımız vardır. Bu bize çizim kolaylığı sağlamaktadır.

78. (D) Arc: Start, End Point on Arc komutu bir nevi 3 noktada 1 yay çizme komutudur.

79. (D) Takı tasarım programında da montaj yapma ve birçok nesne ile çalışma imkânımız vardır.

80. (D) Çizim yaparken komut satırı basit bölme işlemi yapabilir

81. (D) Tasarımımızın içini boşaltmak, modelin gram olarak ağırlığından kurtulması anlamına da gelir.

82. (D) Line: From Midpoint komutunda uzunluk ölçüsü verildiğinde çizginin orta noktasından bitim noktasının uzunluğunu vermiş oluruz.

83. (D) Bazen “move” komutu kullanmadan taşıma işlemi yaparız. Genellikle deformasyon ağırlıklı çalıştığımız da.

84. (D) Extrude Straight komutu alt seçeneklerindeki Bothside işlevini aktif hale getirdiğimizde komut çift yönlü çalışır.

85. (Y) Nesnemizin kontrol noktalarını kapatmak için F10 tuşuna basmamız gerekir.

86. (D) İç boşaltmada genelde dış kenarla 0.8 mm içerden boşaltama işlemi olur.

87. (D) Takı tasarım programında genelde 22 ayar altın için katman rengi olarak “Gold” rengi kullanılır

88. (D) Çizdiğimiz tasarımı takı tasarım programında istediğimiz oranda büyütme ve küçültme işlemi yapabiliriz.

89. (D) İki uzaklığı referans alarak belirleyip büyütme ve küçültme işlemi yapmak mümkündür.

90. (D) Bazı küçük modelleri daha net düşünüp çizeceğimiz zaman biraz daha büyük çizmemiz gerekebilir. Bu durumda çizimimizi büyük çizip tamamladıktan sonrada istediğimiz boyutlara düşürürüz.

91. (D) Rotate komutu alt seçeneklerinde “Center of rotation” Döndürecek merkezimizi belirlememize yarar.

92. (D) Rotate komutu alt seçeneklerinde “Second reference point” başlama açımızla son açımız arasındaki açı farkını bildirir.

93. (D) Polar Array komutu nesnenin belli bir merkez etrafında döndürülerek, belirlediğimiz adet ve açıya göre çoğaltma işlemi yapar.

94. (Y) Scale komutunu komutu çoğaltma işlemi yapar.

95. (D) Katman rengini Object Properties’dan yaparız.

96. (Y) Simetrik nesnemizi deforme ederek tasarımımıza uydurma işlevini üstlenen çizim tekniğidir.

97. (D) Rebuild Surface komutu bize parçalarımızın daha rahat deforme edebilme özelliği kazandırır.

98. (Y) F11 tuşu kontrol noktalarını açar F10 tuşu ise kontrol noktalarını kapatır. Takı tasarım programına ait kısa yoldur.

99. (D) “view” menüsünden background Bitmap/Place komutu ile takı tasarım programı içerisine fotoğraf ve resim atabilme özelliği sunar.

100. (D) Kontrol noktalarının sayısını arttırmak aslında nesnemizin kontrolünü zorlaştırır.

101. (D) Deformasyon/Set Point deformasyon yapacağımız ekseni seçmemize olanak sağlayarak daha düzgün yüzey elde etmemizi sağlar.

102. (D) Twist, Bend ve taper gibi komutları takı tasarım programının 3 serisinde polisurface yüzeylerde uygulama yapamazken 4 serisinden sonra yapabilme imkânı sunar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder