Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1) Yapılan kazılarda takılarla ilgili ilk bulgular .....(paleolitik)..... döneme aittir.
2) Paleolitik çağda doğal malzemeleri .....(sürtme ve kazıma).... yolu ile şekillendirerek
takı haline getirmişlerdir.
3) İlk ayna .....(Neolitik).... çağ döneminde volkanik camdan yapılmıştır.
4) İlk tunç çağında Anadolu’da ......(bakır ve kalay)...... alaşımı ile bronz elde edilmiştir.
5) Renkli taş ve altın karışımı takılar .....(İlk tunç)..... çağında yapılmaya başlanmıştır.
6) Hitit takı sanatının karakteristik simgelerinden biri Hitit ....(güneşi)....’dir.
7) Bitki, hayvan ve geometrik motifler aslan ve at başı iğneler ....(urartu)...... takılarında
sıkça kullanılmıştır.
8) Firigler döneminden çengelli iğneler günümüze kalan takı örnekleridir. Bu iğnelere
...(Fi bula)..... denir.
9) Parayı ilk bulan uygarlık ...(Lidya)....’dır.
10) Alına yerleştirilen ince levha olarak işlenmiş altın plakalara ....(diadem)..... denir.
11) (D) İlkel toplumlarda takı büyü amaçlıda taşınmaktaydı.
12) (Y) Takı toplumsal yaşamın, statünün bir göstergesi olmamıştır.
13) (D) Takılar özellikle baş & gövde kısmının güzelliklerini öne çıkarmak amacıyla
takılır.
14) (D) Altın süs eşyası dışında yatırım aracı olacakta kullanılan değerli bir madendir.
15) (D) Madenlerin üzerini altın yada gümüşle kaplamak maliyeti ucuz olduğu için
halkın tercih ettiği takılar olmuştur
16) Neolitik çağda takılar süslenmenin yanı sıra .....(dinsel ve koruyucu)...... amaçlı
kullanılmıştır.
17) Anadolu’da bakır ve kurşun ilk defa ....(Neolitik).... çağda işlenmeye başlanmıştır.
18) Altın ve gümüş MÖ ....(4)... binin başlarında işlenmeye başlanmıştır.
19) İlk tunç çağına ait takılar ......(Troya ve Alacahöyük)....... kazılarından çıkarılmıştır.
20) Saf altın ilk defa ..(Sardes)....’de rafine edilerek elde elde edilmiştir.
21) Anadolu doğu sanatı ve kültürüyle .....(Persler).....’in Anadolu’yu istilası döneminde
tanışmıştır.
22) (D) Osmanlı kuyumculuğunda dinsel öğeler kullanılmıştır.
23) (D) Zehgir Osmanlı döneminde kullanılan ok atma yüzüğüne verilen addır.
24) (Y) Osmanlı döneminde kuyumculuk eserleri sadece istanbul’da yapılmıştır.
25) (D) Osmanlı mücevher ustaları doğu ve batı sentezini takılarına yansıtmışlardır.
26. (D) Metal, kemik, taş vb. gereçlerle yapılan süsleme materyallerine takı denir
27. (Y) Askerler kendilerinin diğer halktan ayrılmasını sağlayan, nadir bulunur taş ve
metallerden yapılma güç ve kuvvetlerini sembolize eden takılar kullanmışlardır.
28. (D) Takı toplumların dinsel, estetik, teknolojik ve ekonomik düzeylerini yansıtır
29. (Y) Diyarbakır'da anne ve baba çocuğunu kolyelerinin sesinden tanır.
30. (D) Geçmişte insanlar ihtiyaçla avlandığı hayvanın, pençe, tüy, boynuz gibi parçaları
vücudunda taşıyarak bu gücü kendine geçeneğine inanmıştır.
31. (Y) Kötülüğü ve talihsizliği kovduğuna ya da uğur getirdiğine inanılan takılara
nazarlık denir
32. (D) Türk takı kültürünü en özgün biçimde yansıtan takılar coğrafi özelliklerden
kaynaklanan Erzurum Oltu taşı işlemeciliğidir
33. (Y) Türk kuyumculuk sektörü şu anda ihracatta dünya beşincisidir.
34. (D) Türkiye’nin önümüzdeki 10 yıl içinde belirlenen ihracat hedefi 5 milyar dolardır.
35. (D) İstanbul Değerli Maden ve Mücevherat İhracatçıları Birliği, kurulduğu 2003
yılından beri sektör ihracatını artırmak için çalışmalar yürütmektedir.
36. (Y) İhracat değerlendirmelerine bakıldığında görülebileceği gibi, sektörün toplam
ihracatının üçte birlik bir bölümü İngiltere’ye yapılmaktadır.
37. (D) Türk kuyumculuk sektörü, AB süreci ve markalaşma olgusuyla birlikte özgün
tasarımlara yönelmeye başladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder