7 Aralık 2018 Cuma

Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı Otomotiv Elektrik Arıza Tespiti Dersi Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır.

1. (D ) Araç yönetim sistemi kumanda yapısı; sensörler, elektronik kontrol ünitesi ve aktivatörlerden oluşur.

2. (Y ) Basınç, sıcaklık, devir ve konum bilgileri kumanda edilen elemanlar (aktivatörler) tarafından elektronik kontrol ünitesine (ECU) ulaştırılır.

3. (Y ) Isı, basınç, ağırlık gibi büyüklükler dijital değerlerdir.

4. (D )Sensörler ve aktivatörler ile veri alış verişi I/O (Input/Output) portlardan sağlanmaktadır.

5. (D ) Bir noktadan diğer bir noktaya dijital (binary) bilgilerin transfer edilmesine “veri iletimi” denir.

6. (D ) Motorlu taşıtlarda elektronik kontrol ünitelerinin birbirleriyle haberleşmelerini sağlamak amacıyla CAN, LIN ve MOST isimli hatlarla haberleşme sağlanmaktadır.

7. (Y ) Kontrol Ağı “CAN” (Controller Area Network), araçta bulunan elektronik kontrol üniteleri, sistem elemanlarının sayılarının artmasına ve kablo uzunluklarının daha da uzamasına neden olan bir sistemdir.

8. (Y )  Bir sensörden gelen sinyal sadece bir yerde kullanılabilir.

9. (D ) “CAN” hattından veri transferi; verinin sağlanması, gönderilmesi, alınması, kontrol edilmesi ve kabul edilmesi şeklinde olmaktadır.

10. (Y )  “CAN” hattında veri bilgisi aktarımı olması söz konusu değildir.

11. Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde pratikte motor tarafından emilen hava miktarını ölçmek için kullanılan bir unsur değildir?
a) Motor hızı b) Basınç c) Yakıt miktarı d) Sıcaklık derecesi

12. I- Selenoid valfli pompa enjektör
II- Piezo elektriksel enjektör
III- Piezo hidrolik enjektör
Yeni nesil dizel enjeksiyon sistemlerinde kullanılan enjektörlerin yapısal ve kullanım özelliklerine göre çeşitleri aşağıdaki seçeneklerin hangisinde doğru verilmiştir?
a) I, II ve III b) II ve III c) I ve II d) I

13. Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde kademeli püskürtmenin yararı verilmemiştir?
a) Zararlı egzoz gazı çıkışının azalmasına neden olur. b) Yakıt tüketiminin artmasına neden olur. c) Yanma sonu oluşan maksimum basıncın azalmasına neden olur. d) Yakıt-hava karışımının en iyi şekilde yakılmasına neden olur.

14. (D ) Enjeksiyon sistemleri, motorun çalışma koşullarına uygun olarak gerekli zamanda gerekli miktardaki yakıtı sağlamak üzere düzenlenir.

15. (D ) Kumanda ünitesi ve enjektör memesinin tek bir yapıda toplandığı enjeksiyon pompası çeşidine pompa-enjektör ünitesi adı verilmektedir.

16. (Y )  Piezo-elektriksel enjektörler ile klasik elektromanyetik enjektörler aynı hızda devreye girmektedir.

17. Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde buji tırnakları arasında kıvılcım oluşturacak şekilde yüksek gerilime dönüştüren ateşleme devre elemanı verilmiştir?
a) Buji kablosu b) Ateşleme bobini c) Diagnostik d) Batarya

18. Ateşleme bobininin kısımları aşağıdaki seçeneklerin hangisinde yanlış verilmiştir?
a) Nüve b) Sekonder sargı c) Orta elektrodu d) Primer sargı

19. Distribütörsüz ateşleme sistemlerinde distribütörün görevini aşağıdaki parçalardan hangisi yerine getirmektedir?
a) Elektronik kontrol ünitesi (ECU) b) Diagnostik cihazı c) Devir sensörü d) Buji

20. (D ) Ateşleme bobinleri, batarya gerilimini yüksek gerilime çeviren bir yükseltici transformatördür.

21. ( Y) Direkt ateşleme sistemine çift kıvılcımlı ateşleme sistemi denmesinin sebebi, bir bujinin aynı anda iki defa çakmasıdır.

22. (Y ) Distribütörsüz ateşleme sistemlerinde hem distribütör hem de bobin yoktur

23. Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde gaz kelebeği kumanda biriminin etkisi yoktur?
a) Gaz kelebeğine hareket vermesi b) Rölanti ayarlaması yapması c) Hava kirliliğini artırması d) Hız ayarlama tertibatına kumanda etmesi

24. Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde gaz kelebeği kontrol ünitesinin sağladığı avantajlar yanlış verilmiştir?
a) Hava kirliliğini azaltması b) Daha fazla parça kullanımı c) Yakıt tüketimini azaltması d) Kirlenmeye karşı hassas olması

25. Gaz kelebeği konumlandırıcısına bilgi gönderilirken, motor kontrol ünitesi hangi bilgiye ihtiyaç duymaz?
a) Araç içi ortam sıcaklığı b)Klima kompresör sinyali c) Motor devir sinyali d) Boğaz kelebek potansiyometresi

26. (Y ) Gaz kelebek potansiyometresi enjektörün püskürtme zamanlamasında bir etkiye sahip değildir.

27. (D ) Gaz kelebek potansiyometresi arızalandığında gaz kelebek boğazı ile birlikte değiştirilmelidir.

28. (D ) Gaz kelebek konumlandırıcısı sinyali olmazsa hız ayarlama tertibatı devre dışı kalır.

29. Emme manifolduna yöneltilen yakıt buharının kontrolü hangi parça yardımı ile yapılmaktadır?
a) Gaz kelebeği b) Yakıt pompası c) Yakıt filtresi d) Karbon kanister valfi 

30. Yakıt deposu basıncının depoya zarar vermesini önlemek için belirlenen sınır basınç değeri genellikle kaç bardır?
 a) 0,1 bar b) 0,2 bar c) 0,3 bar d) 5 bar

31. I.Motorla depo arasındaki yakıt sirkülasyonu
II.Geceleri hava sıcaklığın düşmesi
III.Yakıttaki sıcaklık düşmesi
IV.Sürüş esnasında yakıt deposundaki aşırı dalgalanmalar
Yukarıda numaralamış faktörlerden hangileri yakıtın hacminin azalmasında etkili olur?
a) II-III b) I-II c) III-IV d) I-IV

32. (D ) Yakıt buharları, bir sünger gibi karbon parçacıkları tarafından emilerek depolanır.

33. (D ) Yakıtın, motorla yakıt deposu arasında sürekli bir şekilde sirkülasyonu sağlanarak yakıt sıcaklığının dengede tutulması amaçlanmıştır.

34. (Y ) Aktif karbon filtresi, değiştirilmeye ihtiyaç duyulmayan bir parçadır.

35. Gaz kelebeği kapalı olduğunda silindirlere emilen hava miktarını aşağıdaki parçalardan hangisi düzenler?
a) Ateşleme bobini b) Gaz kelebeği c) Karbon kanister valfi d) Rölanti düzenleme motoru 

36. ECU, aşağıdaki parçaların hangisine kumanda eder?
a) Rölanti aktivatörü b) Krank devir sensörü c) Hava debimetresi d) Motor suyu sıcaklık sensörü

37. Rölanti düzenleyicinin çalışma kontrolünde, IAC (rölanti hava kontrol) valfi terminalleri arasındaki direnç değerleri hangi değerlerdedir?
a) 9,3-15 b) 7,7-9,3 c) 0,1-0,3 d) 6-12

38. (Y ) Rölanti ayarı, gaz kelebeğinin açıklığını (konumunu) değiştirebilen bir mikro motor yardımı ile yapılır.

39. (Y ) Rölanti devri, akünün taşıttan sökülüp takılması yoluyla ayarlanır.

40. ( D) Motor rölanti hızı aktivatörü, kelebek valfi gövdesi içine ilave bir hava akışını az veya çok açarak motor rölanti hızını sabit tutan bir elektrik motorundan oluşur.

41.( D) Diagnostik arıza tespiti anlamına gelmektedir.

42. (Y ) Diagnostik cihazları araca otomatik bağlanmaktadır.

43. (Y ) Taşıt sistemleri bölgesel olarak çalıştırılamaz.

44. ( D) Sistemde oluşan arızalar göstergeler aracılığıyla sürücüye bildirilir.

45. ( D) Parametre, gerçek değer anlamına gelmektedir.

46. (Y ) Parametreler cihaz ile değiştirilebilir.

47. ( D) Sensörlerin çalışması tek başına kontrol edilebilir.

48. (D) Aktörler araçtan bağımsız olarak cihazla çalıştırılabilir.

49. (Y ) Hata kodlarını bilmeyen bir kişi diagnostik cihazında işlem yapamaz.

50.(Y ) Hata kodları taşıt ECU hafızasına işlenmez

51. Aşağıdakilerden hangisi elektronik kontrol ünitesine bilgi gönderen elemanlardan biri değildir?
A) Vuruntu sensörü B) Emme manifoldu basınç sensörü C) Karbon kanister D) Motor devir bilgisi

52. Eğlence ve bilgilendirme ile ilgili işlemleri yerine getiren haberleşme hattı aşağıdakilerden hangisidir?
A) LIN BUS B) MOST BUS C) CAN BUS D) BODY-CAN

53. Aşağıdakilerden hangisi CAN-BUS veri iletim yolunun avantajlarından biri değildir?
A) Kabloların terminal sayısı artmıştır. B) Kablo demetlerinde daha az kablo kullanılmıştır. C) Arıza teşhisinde kolaylık sağlanmıştır. D) Kablo hatlarında ağırlık oldukça azaltılmıştır.

54. Aşağıdakilerden hangisi bir elektromanyetik enjektör çeşidi değildir?
A) Selenoid valfli pompa enjektör B) Piezo-elektrik enjektör C) Piezo-hidrolik enjektör D) Termal kontrollü enjektör

55. Bir kuartz kristaline basınç uygulandığında, kristalin yüzeyinden elektrik akımının oluştuğu görülmektedir. Bu olay aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilmektedir?
A) Yüksek basınç etkisi B) Piezoelektrik etkisi C) Hidrolik basınç etkisi D) Statik elektrik etkisi

56. Altta görülen elektronik ateşleme sistemi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Bataryalı klasik 12 V’luk ateşleme sistemi B) Platin kumandalı elektronik ateşleme sistemi C) Kardeş silindir ateşleme sistemi D) Her silindir için bağımsız ateşleme sistemi

57. Gaz kelebeği konum sensörünün toplam direnç testinde ölçülen değer aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?
A) 2 – 3 ohm B) 4 – 6 ohm C) 8 – 10 ohm D) 10 – 15 ohm

58. Karbon kanister elektrovanasının görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Karterde toplanan yağ asitlerinin atmosfere kaçmasını önlemek B) Fazla miktardaki yakıtın depoya geri gitmesini sağlamak C) Yakıt deposundaki yakıt buharının atmosfere kaçmasını önlemek D) Yakıtın miktarını ve basıncını ölçmek

59. Altta bulunan yakıt sistemi elemanı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Aktif karbon filtresi B) Rölanti motoru C) Gaz kelebeği konum sensörü D) Krank mili devir sensörü

60. Aşağıdaki işlemlerden hangisi diagnostik test cihazı ile yapılır?
A) Hata kodu okuma - silme B) Hareketli sensör testi C) Yeni takılan parçaların ECU’ya tanıtılması D) Hepsi  

61. (Y) Diagnostik arıza tespiti anlamına gelmemektedir.

62. (Y) Taşıt sistemleri bölgesel olarak çalıştırılamaz.

63. (D) Sistemde oluşan arızalar göstergeler aracılığıyla sürücüye bildirilir.

64. (D) Parametre, gerçek değer anlamına gelmektedir.

65. (D) Aktörler araçtan bağımsız olarak cihazla çalıştırılabilir.

66. (D) Ana hata kodları taşıtlar için genelde ortaktır.

67. (Y) Hata kodlarını bilmeyen bir kişi diagnostik cihazında işlem yapamaz.

68. (Y) Hata kodları taşıt ECU hafızasına işlenmez.

69. (D) Hata kodu arızalı parçanın değiştirilmesiyle otomatik silinmez.

70. (Y) Hata kodları bilgisayar yardımıyla da silinebilir.

71. (Y) Parça değişimlerinde, araç yeni takılan parçayı otomatik olarak tanır.

72. (Y) Araçlarda güncelleme işlemleri otomatik olarak gerçekleşmektedir.

73. (D) ECU ancak taşıtın yetkili servisi tarafından programlanmaktadır.

74. (D) Programlama işlemleri bilgisayar yardımıyla veya diagnostik cihazı ile yapılır.

75. (Y) Adaptasyon işlemi her parça için yapılmalıdır.

76. (D) Haberleşme ve yol takip sistemleri, navigasyon sistemleri olarak adlandırılmaktadır.

77. (Y) Yol bilgisayarları motorun çalışması hakkında sürücüye bilgi vermez.

78. (Y) Bu sistemler aracın güvenliğini hiçbir şekilde sağlamaz.

79. (D) Navigasyon sistemleri ile haritadan konum belirlemek mümkündür.

80. (Y) Yeni üretilen bütün taşıtlarda bu sistemler bulunmaktadır

81. (Y) Diagnostik cihazları araca otomatik bağlanmaktadır.

82. (D) Diagnostik arıza tespiti anlamına gelmektedir.

83. (Y) Parametreler cihaz ile değiştirilebilir.

84. (D) Sensörlerin çalışması tek başına kontrol edilebilir.

85. (Y) Aracın diagnostik soket bağlantısı yeri bilinmiyorsa cihaz araca bağlanamaz.

86. (Y) Arızalı olan sensör yenisi ile değiştirilse dahi yeniden kontrol esnasında cihaz yine arıza gösterir.

87. (D) Araçlarda güncelleme işlemleri otomatik olarak gerçekleşmez.

88. (D) Adaptasyon işleminin her parça için yapılmasına gerek yoktur.

89. (Y) Navigasyon sistemleri sayesinde sadece aracın yeterli yakıt bilgisi hakkında bilgi edinilebilir.

90. (D) Yol bilgisayarları motorun çalışması hakkında sürücüye bilgi verir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder