Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır
1. Aşağıdakilerden hangisi gıdaların bozulmasında etkilidir?
A) Sıcaklık
B) Bakteriler
C) Mikroorganizmalar
D) Kirlilik
E) Hepsi
2. Aşağıdakilerden hangisi gıdaların bozulmasına karşı alınacak tedbirlerdendir?
A) Soğutma
B) Dondurma
C) Tuzlama
D) Tütsüleme
E) Hepsi
3. Aşağıdakilerden hangisi gıdaların düşük sıcaklıkta sağlıklı taşınması için geliştirilmiş
araç tipidir?
A) Buzdolapları
B) Buz makineleri
C) Frigorifik araç
D) Split
E) Hiçbiri
4. Aşağıdaki ürünlerden hangisi frigorifik araçlarda ısı yükü oluşturmaz?
A) Taze sebze ve meyvelerden ileri gelen solunum ısı yükü
B) Et ve dondurulmuş et ürünlerinden ileri gelen solunum ısı yükü
C) Defrost ısısı
D) Kapıdan kaynaklanan ısı köprüsü
E) Hiçbiri
5. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araçta ısı yükü yaratmaz?
A) Evaporatör fan motoru/motorları
B) Kondenser fan motoru/motorları
C) Defrost
D) Hava sızıntısı
E) Isı köprüleri
6. Denize adam düştüğünü gören vardiya zabiti makine telgrafını hangi konuma
getirmelidir?
A) Hazır ol
B) Stop
C) Ağır yol ileri
D) Yarım yol ileri
E) Yarım yol tornistan
7. Aşağıdakilerden hangisi servis ısı yükünü etkileyen faktörlerden değildir?
A) Araç kapısının uzun süre açık kalması
B) Servis sırasında hava perdesi kullanılması
C) Kapının izolasyonunda kullanılan malzemeler
D) Sık sık açılıp kapanan kapı
E) Hepsi
8. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik taşımacılığın özelliğidir?
A) Ürünü dondurma
B) Ürünü soğukta muhafaza etme
C) Ürünü şoklama
D) Taşıma süresince ön soğutma yapılmış ürünün sıcaklığını koruma
E) Hepsi
9. Aşağıdakilerden hangisi dondurucu (cryogenic) sıvılara örnek olarak verilebilir?
A) Su
B) Alkol
C) Azot
D) Salamura
E) Hepsi
10. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araçların soğutma sisteminde yer almaz?
A) Otomatik defrost sistemi
B) Termostat kontrolü çalışma
C) Fanlı tip evaporatör
D) Su soğutmalı kondenser
E) Genleşme valfi
11. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç soğutma sisteminin seçiminde dikkat edilmesi
gereken hususlardan değildir?
A) Ürün cinsi
B) Kasa hacmi
C) Kasa izolasyon değeri D) Aracın taşıma kapasitesi
E) Taşıma süresi
12. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araçların özelliklerinden değildir?
A) Frigorifik bir araç soğuk oda olarak da kullanılabilir.
B) Araç motorundan tahrikli soğutma kompresörü kullanılır.
C) Soğutma kompresörü dizel motor veya elektrik motoru tahrikli olabilir.
D) Frigorifik bir araç, birden farklı ürünü taşımada da kullanılabilir.
E) Frigorifik araçlarda ürün yüklemeden önce ön soğutma yapılmalıdır.
13. Aşağıdakilerden hangisi dondurucu (cryogenic) sıvıların kullanıldığı frigorifik
araçların avantajlarından değildir?
A) Kuruluş ve işletme giderleri daha ekonomiktir.
B) Isı yükü ne olursa olsun ani ve hızlı soğutma yapabilmektedir.
C) Karmaşık bir yapı oluşturmaz ve sistem çok daha basittir.
D) Sistemde fonksiyonel eleman sayısı az olduğu için arızası daha az olmaktadır.
E) Bakım ve onarım masrafları fazladır.
14. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç seçiminde önem taşır?
A) Ürün cinsi ve miktarı
B) Dış ortam sıcaklığı
C) Taşıma sıcaklığı
D) Kapı ve kasa izolasyonu
E) Hepsi
15. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç ve araç klimalarının soğutma devresinin kaçak
kontrolünde etkili bir yöntemdir?
A) Sabun köpüğü
B) Halide lambası
C) Azot buharı
D) Boyar madde takibi
E) Hepsi
16. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç ve araç klima sistemlerinde boyar madde
varlığını tespit etmek üzere kullanılır?
A) UV gözlük
B) UV ışık
C) Ayna
D) Boyar madde
E) Hepsi
17. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarının soğutma devresinde muhtemel soğutucu
akışkan kaçak noktası olarak kontrol edilmelidir?
A) Rakorlu bağlantılar
B) Vidalı bağlantılar
C) Hortumlar ve borular
D) TGV bağlantıları
E) Hepsi
18. Aşağıdakiler hangisi açık tip kompresörün kullanıldığı frigorifik araç ve araç
klimalarının soğutma devresinde sızdırmazlığı sağlamak üzere kullanılır?
A) O-ring
B) Conta
C) Yağlama yağı
D) Mekanik conta
E) Hepsi
19. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç ve araç klimalarının soğutma devresinde boyar
madde ile kaçak arama kontrolünde gerekli değildir?
A) UV lamba
B) Boyar madde kartuşu
C) Servis valfi
D) Sabun köpüğü
E) Hiçbiri
20. Rakorlu bir bağlantıda kaçak tespit edildiğinde öncelikle aşağıda verilen işlemlerden
hangisi yapılmalıdır?
A) Sisteme boyar madde ilave edilmelidir.
B) Sistemdeki soğutucu akışkan vakumlanarak toplama kabına alınmalıdır.
C) Rakorlu bağlantı uygun torkta sıkılmalıdır.
D) Rakor değiştirilmelidir.
E) Hepsi
21. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarında yağlama yağının eksikliğinden kaynaklanan
arızadır?
A) Kompresörün yatak sarması
B) Pistonların tutması
C) Soğutucu akışkanın sızması
D) Mekanik contanın bozulması
E) Hepsi
22. Aşağıdakilerden hangisi yağlama yağındaki yüksek asidin zararlarındandır?
A) Valf plakalarında aşınma
B) Piston ve silindirlerde aşınma
C) Genleşme valfinda arıza
D) Soğutucu akışkanın molekül yapısının bozulması
E) Hepsi
23. Soğutma sisteminde asit oluşumunun temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Soğutucu akışkanın yüksek sıcaklıklara maruz kalması
B) Sistemde nem bulunması
C) Yağın bozulması
D) Yağdaki mumlaşma
E) Hepsi
24. Frigorifik araçların ve araç klimalarının soğutma sistemlerinde kullanılan yağın temel
amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sistemdeki tüm parçaları yağlamak
B) Kompresörü aşınmadan korumak
C) Sistemde asit oluşumunu önlemek
D) Genleşme valfinin düzgün çalışmasını sağlamak
E) Hepsi
25. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarında soğutucu akışkanın R12’den R134a’ya
dönüşümünde kullanılması gereken yağlama yağıdır?
A) Mineral esaslı yağlar
B) Baz içeren yağlar
C) Polialkilen glikol (PAG) sentetik esaslı yağlar
D) Ester esaslı sentetik yağlar
E) Hiçbiri
26. Aşağıdakilerden hangisi manyetik kavramanın görevidir?
A) Kompresörü devreye almak
B) Kasnak gerginliğini sağlamak
C) Termostatik kontrolü sağlamak
D) Araç motorundaki yükü azaltmak
E) Hiçbiri
27. Aşağıdakilerden hangisi manyetik kavramanın parçasıdır?
A) Kompresör
B) Kasnak
C) Bobin
D) Termostat
E) Hiçbiri
28. Aşağıdakilerden hangisi manyetik kavramanın arızasından kaynaklanır?
A) Kompresörün devreye alınamaması
B) Kompresörün yükte sıyırması
C) Sistemde gerekli basınç oluşmaması
D) Soğutma yetersizliği
E) Hepsi
29. Aşağıdakilerden hangisi manyetik kavramanın ayarsızlığının sebep olduğu
arızalardandır?
A) Kompresörün arızalanmasına
B) Kompresörün sürekli devrede kalmasına
C) Kompresörün sıyırmasına
D) Kasnağın aşınmasına
E) Hepsi
30. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Manyetik kavrama bobininin devre direnci 0 (sıfır) olmalıdır.
B) Bobin termostatik olarak devreye girer ve çıkar
C) Bobin herhangi bir besleme gerektirmez
D) Arızalı bobin gözle anlaşılır.
E) Hepsi
31. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarında genleşme elemanı olarak kullanılmaz?
A) Blok termostatik genleşme valfi
B) Klasik termostatik genleşme valfi
C) Kılcal boru
D) Orifis tüp (Kartuş)
E) Hiçbiri
32. Aşağıdaki hangi genleşme elemanında kızgınlık ayarı yapılabilir?
A) Otomatik genleşme valfi
B) Klasik termostatik genleşme valfi
C) Kılcal boru
D) Orifis tüp (Kartuş)
E) Hiçbiri
33. Araç klimalarındaki hangi tip genleşme valfi, evaporatör ile kondenser arasına
yerleştirilebilir?
A) Otomatik genleşme valfi
B) Klasik termostatik genleşme valfi
C) Kılcal boru
D) Orifis tüp (Kartuş)
E) Hepsi
34. Aşağıdaki arızalardan hangisi frigorifik araç ve araç klimalarında kullanılan genleşme
elemanından kaynaklanabilir?
A) Sistemde düşük soğutma etkisi
B) Sistemde hiç soğutma yok
C) Evaporatör çıkışında buzlanma
D) Evaporatörde aşırı ses
E) Hepsi
35. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç ve araç klimalarında soğutma etkisini
ayarlamak üzere kullanılır?
A) Kompresör devri
B) Manyetik kavrama voltajı
C) Genleşme valfi kızgınlık ayarı
D) Otomatik basınç anahtarı
E) Soğutucu akışkan miktarı
36. Aşağıdakilerden hangisi araç klima kompresörlerinin şaftında sızdırmazlık sağlamak
üzere kullanılmıştır?
A) Kompresör şaft plakası
B) Mekanik Conta
C) Üst kapak contası
D) O-ring
E) Hepsi
37. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç ve araç klima kompresörlerinde mekanik conta
kullanımını gerekli kılar?
A) Hermetik kompresörlerin kullanılması
B) Açık tip kompresörlerin kullanılması
C) Pistonlu kompresörlerin kullanılması
D) Scroll (Salyangoz tipi) kompresörlerin kullanılması
E) Döner paletli tip kompresörlerin kullanılması
38. Aşağıdakilerden hangisi araç klima kompresörlerinde mekanik conta arızasından
kaynaklanır?
A) Soğutma etkisinin azalması
B) Yağlama yağının eksilmesi
C) Soğutucu akışkanın eksilmesi
D) Kompresör emme ve basma basınçlarının düşmesi
E) Hepsi
39. Aşağıdakiler hangisi mekanik contanın arızasında yapılması gereken işlemdir?
A) Mekanik conta O-ring’i değiştirilmelidir.
B) Contaya ait grafit parça yenilenmelidir.
C) Conta iyice yağlanıp tekrar kullanılmalıdır.
D) Conta yeni bir conta ile değiştirilmelidir.
E) Hiçbiri
40. Aşağıdakiler hangisi mekanik contanın montajında gereken işlemdir?
A) Mekanik conta petrol türevi çözücü ile temizlenmelidir.
B) Contaya ait grafit yağlanmalıdır
C) Bütün conta kompresör yağıyla yağlanmalıdır.
D) Conta elle dikkatlice montaj yapılmalıdır.
E) Hepsi
41. Otomobil klimalarının R12’den 134a’ya dönüşmesinin temel sebebi aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Verimsiz olması
B) Kaçaklarının önlenememesi
C) Hava kirliliği
D) R12’nin kullanımdan kaldırılması
E) Hepsi
42. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarında R12 kullanılan sistemin R134a’ ya
dönüştürülmesi işleminde öncelikle araç klimasının 5 dakika kadar çalıştırılmasının
temel nedenidir?
A) Gazın toplanması
B) Yağın mümkün olduğunca kompresörde toplanması
C) Çalışma sisteminin kontrolü
D) Kompresör performansının ölçülmesi
E) Kaçak yerlerinin saptanması
43. R12 kullanılan sistemin R134a’ ya dönüştürülmesi işleminde aşağıdakilerden
hangisinin mutlaka değiştirilmesi gerekir?
A) Soğutucu akışkanın değiştirilmesi
B) Kompresör yağlama yağının değiştirilmesi
C) Filtre-kurutucunun değiştirilmesi
D) Genleşme valfinin değiştirilmesi
E) Hepsi
44. Aşağıdakiler hangisi dönüşüm sonrası doğru bilgiyi içerir?
A) Sisteme % 12 daha fazla soğutucu akışkan şarjı gerekir.
B) Kompresörün devri ayarlanır.
C) Sisteme % 5 daha az soğutucu akışkan şarjı yapılmalıdır.
D) Genleşme valfi daha büyük kapasitede seçilmelidir.
E) Hiçbiri
45. Yeni üretilen araçlarda klima gazı olarak R134a’nın kullanımında temel unsur
aşağıdakilerden hangisidir?
A) R12’ye göre çevreci olması
B) R 134a’nın ozon tabakasına zarar vermemesi
C) Veriminin yüksek olması
D) İnsan sağlığı açısından tehlike yaratmaması
E) Yanıcı olmaması
46. Aşağıdakilerden hangisi araç klimasının günlük bakımında yer almaz?
A) Kayış kasnak kontrolü
B) Nem kontrolü
C) Kondenser temizliği
D) Drenaj temizliği
E) Hiçbiri
47. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarının sezonluk bakım talimatında uygulanır?
A) Kondenser temizliği
B) Evaporatör temizliği
C) Kayış kasnak kontrolü
D) Elektromanyetik kavrama kontrolü
E) Hepsi
48. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarının performans düşüklüğünde öncelikle bakımı
gereken elemandır?
A) Kondenser
B) Sigorta
C) Fan motoru
D) Elektromanyetik kavrama bobin rölesi
E) Hepsi
49. Frigorifik araçların soğutma sistemini araç klimalarından farklı kılan en önemli özellik
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Enerji sarfiyatı
B) Otomasyon sistemi
C) Defrost sistemi
D) Kompresör tahrik sistemi
E) Hiçbiri
50. Otomobil klimalarında soğutma performansının durumunu aşağıdakilerden hangisine
bakarak anlaşılır?
A) Klimayı çalıştırarak
B) Evaporatör üfleme sıcaklığı ile ortam sıcaklığı arasındaki farkı ölçerek
C) Kondenser sıcaklığını ölçerek
D) Kompresör emme basıncını ölçerek
E) Gözetleme camından soğutucu akışını gözleyerek
51. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarının bakımında öncelik taşır?
A) Filtre temizliği
B) Kondenser temizliği
C) Gaz kaçak kontrolü
D) Bakım öncesi genel performansı değerlendirme
E) Hepsi
52. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç soğutma sistemi ile araç klimalarının
bakımında yapılması gerekenlerden değildir?
A) Filtre değişimi
B) Kondenser temizliği
C) Gaz kaçağı arama
D) Devre basıncının kontrolü
E) Kompresör manyetik bobin değişimi
53. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarının periyodik bakımlarında kullanılan
aletlerden değildir?
A) Filer çakısı
B) Tornavida
C) Açık ağızlı anahtar takımı
D) Termostat
E) Hepsi
54. Aşağıdakiler hangisi frigorifik araç ve araç klimalarının periyodik bakımlarında
değiştirilmesi gereken parçalardan değildir?
A) Kompresör braketi
B) Filtre kurutucu
C) Kondenser fanı
D) Evaporatör
E) Hortum ve boru devresi
55. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarının periyodik bakımında araç içi hava kalitesini
yükseltmek amacıyla değiştirilen parçadır?
A) Kondenser filtresi
B) Evaporatör filtresi
C) Polen filtresi
D) Yağ filtresi
E) Hava filtresi
56. Frigorifik araç ve araç klimalarına yapılan periyodik bakımın sağladığı fayda
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Çalışma performansını yüksek tutar.
B) Yakıt tasarrufu sağlar.
C) Bakım maliyetini düşürür.
D) Arızaları azaltır.
E) Hepsi
57. Aşağıdakilerden hangisi otomobil klimasının görevlerindendir?
A) Ortama taze hava karıştırmak
B) Nem almak
C) Ortam havasını soğutmak
D) Isıtmak
E) Hepsi
58. Aşağıdakilerden hangisi otomobil klimasında yer almaz?
A) Kompresör
B) Drayer (Filtre-kurutucu)
C) Servis manifoldu
D) Elektromanyetik kavrama
E) Receiver (Sıvı tankı)
59. Aşağıdakilerden hangisi otomobil klimasının elektrik devre elemanıdır?
A) Basınç anahtarı
B) Sigorta
C) Fan motoru
D) Elektromanyetik kavrama bobin rölesi
E) Hepsi
60. Frigorifik araçların soğutma sistemini araç klimalarından farklı kılan en önemli özellik
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Enerji sarfiyatı
B) Otomasyon sistemi
C) Defrost sistemi
D) Kompresör tahrik sistemi
E) Hiçbiri
61. Otomobil klimalarında basınç kontrollü, sıcak gaz by-pass valflı sistemin çalışma
prensibi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Basıncı sürekli olarak dengede tutmak
B) Soğutma sistemini yüksek basınç şoklarından korumak
C) Düzenli aralıklarla defrost yapmasını sağlamak
D) Kompresör emme basıncını ayarlamak
E) Yüksek basınç hattı ile alçak basınç hattı arasında by-pass yaparak, sistemi normal
basınca yükselmesini sağlamak
62. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarının boru devresinde kullanılmaz?
A) Bakır boru
B) Alüminyum boru
C) Çelik boru
D) Esnek boru
E) Hepsi
63. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç ve araç klima boru işçiliğinde kullanılmaz?
A) Oksi-gaz
B) Presli birleştirme
C) Yapıştırma
D) Rakor
E) Hepsi
64. Aşağıdakilerden hangisi araç klimalarında esnek boruların birleştirilmesinde
kullanılan birleştirme tekniğidir?
A) Presli birleştirme
B) Kaynak
C) Yapıştırma
D) Vidalı birleştirme
E) Hiçbiri
65. Aşağıdakiler hangisi frigorifik araç ve araç klima boru işçiliğinde kullanılmaz?
A) Boruları belirli açılarda bükmek
B) Boruları presli birleştirmek
C) Boruları elektrik ark kaynağı ile birleştirmek
D) Boruları kesmek
E) Boruları delmek
66. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç ve araç klimalarında soğutma devresinde
kullanılacak boruları ve ara bağlantı parçalarını ifade etmekte kullanılır?
A) Boru montaj kiti
B) Boru devresi
C) Defrost sistemi
D) Boru bağlantı rakorları
E) Hepsi
67. Aşağıdakilerden hangisi frigorifik araç ve araç klimalarının boru montajında dikkat
edilmesi gereken kurallardandır?
A) Çıplak metal borular izole edilmelidir.
B) Borular araç motor ısısından korunmalıdır.
C) Borular araç motoru ve aracın diğer bölümleriyle temastan korunmalıdır.
D) Boru işçiliği için gerekli mesafeler bırakılmalıdır.
E) Hepsi
68. Bir soğutma devresinin hava, rutubet ve diğer kirlerden, soğutucu akışkan şarjı
yapılmadan önce arındırılması işlemi …(vakumlama)….. olarak ifade edilir.
69. Genel olarak soğutma sistemlerinin vakumlanmasında iki yöntem kullanılır.
Bunlar; a. …(derin).. vakum (deep vacuum) yöntemi,
b. …(üçlü)….. vakum (triple vacuum) yöntemidir.
70. Servis elemanının, sistem çalışma basınçlarını ölçmesine, soğutucu ekleyip eksiltmesine,
yağ eklemesine, yoğunlaşmayan gazları sistemden temizlenmesine, kompresörü by-pass
etmesine, sistem şartlarını analiz etmesine ve daha pek çok işlemi, göstergeleri
değiştirmeden veya servis bağlantılarını girilmez yerlerde çalışmaya uğraşmadan yerine
getirmesine imkân veren cihaz …(gaz şarj).. manifoldudur.
71. Çoğu cihazda renk kodu olarak, emme tarafı göstergesi ve hortumunu …(mavi)….. , şarj tarafı
göstergesi ve hortumunu ……(sarı)… dır. Orta veya soğutucu silindirine bağlı hortum ise
…(kırmızı)… renktedir. Bu sistem, hortumların karışarak cihaza zarar verilmesinin
önlenmesinde çok yararlıdır.
72. Genel olarak soğutma sistemine soğutucu dolumu (şarjı) iki şekilde yapılmaktadır.
Bunlar;
a. Soğutma sistemi kompresörü devredeyken …(gaz)…. hâlde soğutucu şarjı,
b. Soğutma sistemi kompresörü çalışmazken …(sıvı)…. hâlde soğutucu şarjı yapılır.
73. Soğutma sisteminin emme tarafına soğutucu doldurmak için soğutucu akışkanın her
zaman ……(gaz)… halde olması gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder