21 Haziran 2018 Perşembe

Giyim Üretim Teknolojisi Alanı Pnömatik Bakım Onarım Dersi Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. (Y) Hava sıkıştırılamaz bir maddedir.

2. (D) Basınç arttıkça hacim küçülür, basınç azaldıkça hacim büyür.

3. (Y) Kompresörler atmosferden aldıkları havayı direkt olarak pnömatik sisteme gönderir.

4. (Y) Pnömatik motorların devir sayıları çok düşüktür.

5. (D) Pnömatik motorlara fazla yükleme yapıldığında, motorlar yavaşlar ve durur.

6. (D) Pnömatik sistemde yapılacak koruyucu ve planlı bakım, arızaları azaltıp devre elemanlarının çalışma ömürlerini artırır.

7. (D) Devrede oluşabilecek sorunların kaynağını daha kolay tespit edebilmek için gerekli bağlantılara basınçölçer konmalıdır.

8. (Y) Havanın uzak mesafelere taşınması ve bağlantıların uzun olması, sistem verimini arttırır.

9. (D) Kompresör deposunun temizlenmesi altı aylık bakım içinde olmalıdır.

10. (Y) Filtreler her gün değiştirilmelidir.

11. (D) Pnömatik sistemler, hızlı ve küçük kuvvetlerin iletilmesinde kullanılır.

12. (D) Basınç sabit kalmak şartıyla, her türlü gaz, eşit miktarda ısıtılınca aynı oranda genleşir.

13. (Y) Üzerinde filtre, basınç ayarlayıcısı ve yağlayıcı bulunduran, basınçlı havayı istenen çalışma şartlarına hazırlayan elemana kompresör denir.

14. (Y) Yön kontrol valflerinin tanımlanmasında harfler kullanılır.

15. (D) Basınç ayarlanan değere geldiğinde, havanın atmosfere atılmasını sağlayan valf türüne basınç kontrol valfi denir.

16. (Y) Pnömatik motorların çalışma prensipleri kompresörler ile aynıdır.

17. (D) Pnömatik motorların dönüş yönleri hareket devam ederken değiştirilebilir.

18. (Y) Pnömatik sistemlerde yağlayıcı, yağ seviye kontrolü altı ayda bir yapılmalıdır.

19. (D) Sistemde oluşan arızaların çoğunluğu basınç kayıplarından dolayıdır.

20. (D) Havanın uzak mesafelere, sistemin verimini düşürmeden taşınması için selenoid kumandalı yön kontrol valfleri kullanılır


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder