25 Mart 2018 Pazar

Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı Kadın Saç Şekillendirme ve Renklendirme Dersi Kalfalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. Temiz ve iyice kurutulmuş saça ısıtılmış maşayı sararak geçici dalga verme uygulamasına ……(maşa)….denir. 

2. Soğuk maşanın saça etkisi……(olmayacağı)…. gibi, normalden çok ısınan maşanın da saçı ……(yakabileceği)……unutulmamalıdır. 

3. Saçlı deriye yakın bölgelerde çalışırken yanmaya karşı sıcak maşa ile müşterinin saçlı derisi arasında daima bir……(tarak)…… bulundurulmalıdır. 

4. Maşalar dezenfektanlı pamuk veya kâğıt peçete yardımıyla temizlenmelidir.asla ……(suya)……sokulmamalıdır. 

5. Saçlar maşa ile sarıldıktan sonra mutlaka pensle sabitlenerek……(soğumaya)…..bırakılmalıdır. 

6. Saçı başa dar açı ile tararsak saç dipleri ……(maşa uygulaması yapılamaz ve oluşan dalgalar)….. basık olur. 

7. Saç uçlarını maşaya düzgün sarmazsak saç uçları……(kırılır)….

8. Ters açılara taranan ıslak saçın parmaklar arasına sıkıştırılmasıyla saçta S dalgaları oluşturmaya …(vak)…denir. Buna su dalgası da denir. 

9. Vak tarakları genellikle tarama yönüne …(karşı)…gelecek şekilde saça takılır. Böylece dalga kenarı …(keskin)…….belirginlikte olur ve dalga çukuru derinleşir. 

10. Bir dalga kenarı ile diğer dalga kenarı arasındaki uzaklığa dalga …(genişliği)…denir. 

11. Bir dalga kenarı ile diğer dalga kenarı arasındaki alçak bölgeye dalga ……(çukuru)….denir. 

12. Tarak yere tam dik değil, sırtı kendinize hafif …(eğik)…….olarak tutulmalıdır. 

13. Dip dalgaların doğal düşümü ters yönde yapılır ise oluşan dalga ……(dayanıksız)…..olur ve saç kendi ……(çıkış)…yönüne döner. 

14. Tarağın diş uçları ……(saçlı deriye)……..temas etmez ise dalga tam olarak oluşmaz.

15. Tutamlara ayrılmış kuru saça yoğun krepe atarak kendi ekseninde çevirerek burmaya …(rasta)…. denir. 

16. Tutamların farklı ……(kalınlıkta)…. Ayrılması, rasta …(kalınlıklarının)… farklı olmasına neden olur. 

17. Tutamların zikzak ayrılmaması, tutamın ……(dip ayrımlarının)…. belli olmasına neden olur. 

18. Tutamların çok fazla çekilerek burulması; saç …(köklerinin)… zarar görmesine neden olur. 

19. Rasta dayanıklılığının artması için sert yapıda …(sabitleyiciler)..... kullanılmalıdır.

20. Küçük tutamlara ayrılmış ıslak saçı hiçbir şekillendirici araç kullanmadan kendi ekseni etrafına sararak veya ……(işaret parmağı)…. etrafına sararak geçici şekillendirmeye papiyot denir. 

21. İstenilen dalga şekli ve istenilen saç modeline göre uzman, …(dalga)…. büyüklüğüne ve ……(papiyotlama)…….. yöntemine karar verir. 

22. Saç dönükleri (ters çıkışları, büyüme yönü) dikkate alınarak papiyotlama ……(yönü)…belirlenir. 

23. Papiyot yapılacak saçın uzunluğu omuz hizasına kadar her …(boyda)….olabilir. Omuz hizasından daha …(uzun)…. saçlar papiyotlanamaz. 

24. İki çeşit papiyotlama yöntemi vardır. Saçı ……(kendi ekseni)…… etrafında sarmak; saçı …(işaret)…….parmağı etrafında sarmak. 

25. Uçtan itibaren dibe kadar sarılmış yatık papiyotlar, sırayla farklı yönlere doğru sarılırsa …(vak)…. dalgası ortaya çıkar. 

26. Yatık papiyotlar ile ……(kabarık)…. olmayan saç biçimleri elde edilir. 

27. Tutam sarmak istediğiniz yöne doğru çok az ……(kaydırılarak)…dipten itibaren taranır. 

28. Pens, asla tüm papiyot üstüne takılmaz; aksi durumda saçta ……(baskı izleri)…..oluşur. 

29. Saçı papiyotladıktan sonra ters yöne çevirip başa sabitlersek saç kuruduktan sonra tasarlanandan farklı bir …(düşüş)…… gösterir.

30. Tutamlara ayrılmış saçı mizanpli bigudisi ile sararak …(geçici).. dalga oluşturmaya mizanpli denir. 

31. Uzman; istenilen dalga şekli, istenilen saç ……(modeli).. doğrultusunda, bigudi seçimine ve ……(sarma)….. yöntemine önceden karar vermelidir. 

32. Saç diplerinde oluşan bigudi izlerinin daha sonra fönle veya maşa ile …(düzeltilmesi)….. gerekmektedir. 

33. Seçilen model, saçın doğal dalgası, istenilen dalga iriliği, saçın uzunluğu, saçın miktarı, saçın esnekliği …(bigudi)…..seçimini etkiler. 

34. Jöle, köpük gibi sabitleyiciler, saçlı deriye değdirilmeden saçın her yerine, aynı miktarda sürülür. Eğer saçın ıslaklığı havlu ile iyice alınmazsa, saçtaki su ile sabitleyiciler sulanacağından …(etkileri).. yarıya iner. 

35. Saçın ayrılacak parçalarının genişliği, mizanpli bigudisinin ……(uzunluğuna)…. uygun olmalıdır. 

36. Saç tutamlarının kalınlığı, bigudilerin ……(kalınlığına)……. uygun olmalıdır. 

37. Saçı gereğinden kalın ayırmak saçın bigudi üstüne sarılmasında zorluk oluşturacaktır. Tutamın sarılırken bigudi ……(yanlarına).. taşma olasılığı vardır. Çok kalın ayrılan tutamların ……(kurumasında)….. da sorun yaşanabilir. 

38. Başa geniş açı ile sarılmış tutamların saç dipleri …(kabarık).. olur. Saç miktarı …(az).. olan saçların geniş açı ile sarılmaları uygundur. 

39. Başa dik açı ile sarılmış saçların dip kısımları ……(orta)… kabarıklıkta olur. Saç miktarı …(normal)…. olan saçların bu şekilde sarılmaları uygundur. 

40. Başa dar açı ile sarılmış saçların dip kısımlarının kabarıklığı …(basık).. olur. Saç miktarı ……(fazla)…. olan saçların bu şekilde sarılmaları uygundur. 

41. Düzgün sarılmamış saç uçları, …(kırık)…. saç uçları oluşturarak…(dik).. dururlar ve biçimi bozarlar. 

42. Bigudi penslerinin saçlı deriye değmesi, deride …(yanıklara)…neden olur. 

43. Bigudilerin tutam dibine iyi yerleştirilmemesi, dip kısımların …(basık)…..olmasına neden olur. 

44. Bigudiler …(sıcak)… şekilde saçtan çıkarılırsa istenilen dalga şekli saçta oluşmaz. 

45. Bigudiler enseden başlanarak çıkartılmadığı takdirde, açılan saçlar açılmayan bigudilerin ……(üstüne)….gelerek bigudilerin çıkartılmasını …(zorlaştıracaktır)…… 

46. Üç eşit parçaya ayrılmış saçları sırasıyla birbirlerinin üstüne atarak örmeye …(düz)… örgü denir. 

47. Örgü, kendisini göstermesi için örülecek saç …(düz).. olmalıdır. 

48. Örgüden saç telleri ……(çıkmaması)… için saç taranmalıdır. 

49. Saç tutamlarının niteliğini kaybetmemesi için ……(seri).. hareket edilmelidir.

50. Üç eşit parçaya ayrılmış saçları sırasıyla birbirlerinin üstüne atarak, saç çerçevesinden ayrılan yan tutamları da parçaya katarak örmeye ……(balıksırtı)…örgü denir. 

51. Yan tutamlar eşit ayrılmadığında örgü ……(dengesi)….. bozulabilir. 

52. Yan tutamların (kısa saçlar) örülen parçalara tam katılmadığında örgüde…(netlik)… oluşmaz. 

53. Başın iki yanındaki tutamlar paralel ayrılmadığında tutamlar farklı ……(yönlerde)…..örülür.

54. İki eşit parçaya ayrılmış saç tutamlarını karşılıklı olarak birbirlerinin üstüne atarak örmeye ………(balıkkılçığı)….. örgü denir. 

55. Saç parçaları eşit ayrılmadığında örgü ……(yan).. tarafa kayar. 

56. Tutamlar eşit ayrılmadığında örgü …(düzgün)…. örülmez. 

57. Tüm saçların başın tepe noktasında toplanmasıyla oluşturulan topuza ……(tepede topuz)…denir. 

58. Saçların sağlam bir şekilde durması için …(toka)…..larla tutturulması gerekir. 

59. Saçları taradıktan sonra kabarıp dağılmasını önlemek için ……(sprey)….kullanılmalıdır. 

60. Topuz uygulaması yaparken toplayıp bağlayabilmek için ……(çengelli lastik)… ya da …(paket lastiği).. kullanılır. 

61. Saçları kabartmak için dibe doğru tarakla yapılan itme işlemine ……(krepe)… denir. 

62. Burnu öne doğru çıkık bir kişinin başının ……(arka)…bölgesinde bir hacim yaratılmalıdır. 

63. Zayıf yüzlü bir kişinin yüzünü daha dolgun gösterebilmek için ……(bukleler)…… çıkarılmalıdır. 

64. Saçı yükseltmek için ve hacim vermek için …(topuz süngeri)….. kullanılır. 

65. …(Briyantin)… fazla kullanılması saçta yağlı bir görüntü oluşturur. 

66. Gelin başı uygulaması yapılırken ……(gelinlik, taç ve duvak)…….modelleri çok önemlidir. 

67. Kır düğünü yılacaksa saçlara minik ……(çiçekler)……. takılabilir. 

68. Saçların havanın nemiyle çabuk bozulabileceği düşünülerek düğünün yapılacağı…(mekan)…çok önemlidir. 

69. Gelin başını süsleyen ……(taç)..bazen boncuklu da olabilir. 

70. Gelinin yüzünü örtmeye yarayan dantel ve tülden oluşan duvak bazen sadece ……(başı süslemek)…..için kullanılabilir. 

71. Dış ortamda yapılacak düğünde ……(havanın nemi)….saçların kabarıp şeklinin bozulmasına neden olur. 

72. Show saçı uygularken ……(hayal)..gücü çok önemlidir. 

73. Show saçı uygulamaları diğer topuz uygulamalarına göre daha ……(abartılı)..olabilirler. 

74. Show saçını süslemek ve ışıltı vermek için renkli……(sim)….kullanılabilir. 

75. Show saçını daha çok …(sahne)……ve……(sinema)…….sanatçıları kullanır. 

76. Show saçını ayrıca yaşamında …(renkli)……kişiliğe sahip kişiler kullanırlar.

77. Boynu uzun olan kişilerde ve yakasız kıyafet giyildiğinde çok şık duran topuz modeline ……(ense topuzu)…. denir. 

78. Yuvarlak ve kare yüz şeklinde yüzü inceltmek için ……(kabarık)…..ve ……(yüksek)..model uygulamak gerekir. 

79. Öne doğru çıkık burunlu bir kişiye ……(kahküllü)……..bir model tercih edilmelidir. 

80. Saçları dağılmayacak şekilde tutturmak için……(firkete)…. uçları kıvırarak kullanılır. 

81. Saçları bağlayıp toplamak için ……(topuz lastiği)…..kullanılır. 

82. Saç şekillendirildikten sonra çabuk bozulmaması için sabitleyici olarak ……(sprey, jöle ve köpük)…..kullanılır. 

83. Topuzu yükseltmek, kabarık göstermek ve tokaları sağlam bir şekilde tutturmak için ……(krepe)…yapılır. 

84. Gelinin başını, yüzünü örtmek için kullanılan, tülden ve dantelden oluşan örtüye……(duvak)…..denir. 

85. Gelinin başını süslemek için kullanılan çiçek ve boncuklardan oluşan aksesuarlara……(taç)….denir. 

86. Hayal gücünü de kullanarak abartılı, dikkat çekici, şaşalı bir şekilde uygulananan saç modellerine……(show saçı)…..denir.

87. Saça ……(kalıcı dalga)…… verme uygulamasına permanant denir. 

88. Kalıcı dalga uygulaması yapılacak saç katkısız şampuanla tıkandıktan sonra ……(krem)…. yapılmamalıdır. Çünkü saçın kütikül pulcuklarını tıkayarak permanant sıvısının saça işlemesini önler. 

89. Yıpranmış gözenekli saçlara etki gücü …(düşük)… permanant sıvısı kullanılmalıdır. Çünkü saç, çok fazla permanant sıvısı alıp gereğinden fazla yumuşamayarak saçta kopmalara neden olabilir. 

90. İstenilen dalga şekline göre ……(bigudi).. seçilmelidir. 

91. Saç boyları aynı uzunlukta olmadığı zaman ve saç aşırı küt kesilmiş olduğu durumlarda sarmayı kolaylaştırmak, ayrıca saç uçlarının kırılmasını önlemek için sararken ……(saç ucu kağıtları)…… kullanılmalıdır. 

92. Koruyucu sıvılar saç uçlarını koruyarak özellikle gözenekli saçta ……(emilimi)… azaltır. 

93. Zarar görmüş saçlara …(asitli)…. permanant, dayanaklı saç tipleri için ……(alkali)…. permanant sıvısı kullanılmalıdır. 

94. Saçın ayrılacak parçalarının genişliği, permanant bigudisinin …(uzunluğuna)…. uygun olmalıdır. 

95. Saç tutamlarının kalınlığı, bigudilerin ………(kalınlığına)…… uygun olmalıdır 

96. Baş önü ve kulak önü parçaları başa ……(120 derecelik geniş)…… açı yapılarak sarılır. Diğer parçalar başa ……(90 derecelik dik)….. açı yapılarak sarılır. 

97. Saç önceden parçalara ayrılmadan tutamlara ayrılarak sarılır. Saç ayrımlarının oluşmasını önleyen sarma şekline ……(briket sarma)…….. denir. 

98. Çok kısa bekleme süresinde ……(yeterli kükürt)….. bağları kırılmaz. Sonuçta biçim değişikliği çok zayıf olur. 

99. Çok uzun bekleme süresinde ya da çok yoğun ısı verildiğinde ………(çok fazla kükürt)….. bağları kırılır. Bu durumda da sonuç güçlü olmayan dalgalanmalardır. 

100. Saçı sarmadan önce permanant sıvısı ile ıslatma yönteminde, ……(kalın)…. telli, dalgayı ……(zor)…. alan ve saç boyu …(15).... cm’den uzun olan saçlar sarılır. Saç ……(enseden)…. sarılmaya başlanır. 

101. Saçı sardıktan sonra permanant sıvısı ile ıslatma yönteminde ……(boyalı)…, meçli, …(ince)…telli, …(kolay)… dalga alan saçlar sarılır. Saç istenilen yerden sarılmaya başlanır. 

102. Permanant sıvısı iyice durulanmalıdır. Aksi takdirde sabitleme sıvısı ile tepkimeye girerek …(ısı)…oluşturur ve saçı ……(yakar)…. 

103. Kıvırcık ve dalgalı saçları kalıcı olarak düzleştirmeye …(defrize)…denir. 

104. Defrize ……(kıvırcık)…saçı düzleştirme, ……(dalgalı)..saçları düzleştirme, bölgesel düzleştirme amacıyla yapılır. 

105. Defrize; ……(röfleli)…, toz açıcı ile sarartılmış, permanantlı, …(kınalı)…., metalik boya yapılmış, çok yıpranmış saçlara yapılmaz. 

106. Koruyucu sıvı saçın yıpranmış bölgelerindeki dokuyu ……(eşitleyerek)…düzleştirici kremin saça aynı etkiyi yapmasını sağlar. 

107. Düzleştirici krem saçtaki çapraz ……(kükürt bağlarını)…….yumuşatıp kırarak, düz şekil almasını sağlar. 

108. Sabitleme kremi kırılan kükürt bağlarını ……(düz)…şekilde birbirine bağlayarak, saçın kalıcı düzlük özelliğini sabitler. 

109. Baş arkası sol parça kısmından, …(1)…cm kalınlığında, …(5)….cm genişliğinde tutam ayırınız. 

110. Boya fırçasına aldığınız düzleştirici kremi dipten …(1).. cm bırakarak saç ucu yönünde sürünüz. 

111. İki elin işaret parmaklarına saç tellerini iki ucundan dolayarak hafifçe çekiniz. Saç …(2)…kat esniyorsa düzleştirici krem istenilen etkiyi göstermiştir. 

112. İşlem sırasında saçı kesinlikle………(kıvırmamaya)… özen gösteriniz

113. Belirli ölçülerde alınan bir tutam saçın tekniğe uygun bir şekilde ayrıldıktan sonra kimyasal açıcı ürünler kullanarak saç renginin 2-3 ton açılması …(röfle)…….denir. 

114. Klasik paketleme tekniğinde baş büyüklüğüne göre saçlar ya…(7)…parçaya ya da…(9)…. parçaya ayrılmalıdır. 

115. Çok kısa saçlara özel bir başlık yardımıyla yapılan tekniğe …(bone tekniği)……denir. 

116. %6-12 arasındaki, nadir olarak da % 18’lik bir konsantrasyonda olan hidrojen peroksite……(oksidan krem)…..denir. 

117. Rengi açılmış veya solmuş saçların renginin tonlanmasını sağlayan uygulamaya……(rumleks)……denir. 

118. Toz açıcıyla hazırlanan karışımın gereğinden fazla hazırlanması, karışımın ………(Etkinliğini Kaybetmesine ve Köpürmesine )……neden olur. 

119. Her yapıdaki doğal saçların çeşitli kimyasal maddelerle ve yöntemlerle açık renge boyanması işlemine ………(saç rengini açma)…… denir. 

120. Boya ile saçların rengi …(dip)…. boyama, ……(tüm)…. boyama, ……(parçalı)… boyama olarak çeşitlendirilebilir. 

121. Renkler cisimlerin üzerine düşen …(ışığın)….. bir kısmının yansımasından oluşur. 

122. Müşterinin ve kuaförün renk seçimini yapmasına yarayan gereçler ……(katalog)…. olarak değerlendirilir. 

123. Pudra şeklinde ve kuvvetli renk açıcı olarak bilinen açıcılar …(toz).. açıcı olarak bilinir. 

124. Boya çeşitleri ………(Kalıcı, geçici, yarı kalıcı)….. olarak üç çeşit olarak incelenir.

125. Saç rengini toz ya da krem açıcılarla açarken saç yıkamada ……(masaj)…yapılmaz. 

126. Saç rengini açmada kullanılan kimyasalların ……(ölçümlerine)……dikkat edilmelidir. 

127. Renklendirmede veya saç rengini açmada saç sınır çizgisine ……(koruyucu)………krem sürülmelidir. 

128. Saç rengini toz veya krem açıcılarla açarken ……(bekleme)…süresini ayarlamaya dikkat edilmelidir.

129. (D) Gözenek, esneklik, uyumsuzluk, cilt testleri veya deneme kesimleri gibi sonradan lazım olacak testler tamamlanmalıdır.

130. (Y) Saç rengini açarken önce saç dipleri, sonra saç uçları, daha sonrada iç uzunluklar açılmalıdır.

131. (D) Saç rengini açıcı ürünler, müşterinin gözüne temas ettiğinde bol su ile durulanmalıdır.

132. (Y) Saç rengini açmada müşterinin isteği uygulanmalıdır.

133. (Y) Saç rengini açtıktan sonra masaj yapılarak saç yıkanmalıdır.

134. (Y) Saç rengini açarken 1 saat beklenmelidir .

135. (D) Saçları korumak için koruyucu ürünler kullanılmalıdır.

136. (D) Saç rengini açarken beyaz oranına dikkat edilmelidir.

137. (Y) Müşterinin saçlı derisinde tahriş, yara ve yanıkların olması saç rengini açmayı engellemez.

138. (D) Saç rengini açmada kullanılan kimyasallar kuru, ışıksız yerlerde saklanmalıdır

139. Yüksek yoğunlukta H2O2 kullanmak saçın yapısında ……(yıpranmalara)……neden olduğundan gereğinden yüksek yoğunlukta H2O2 kullanılmamalıdır.

140. Çok koyu bir saçı, açık tona boyamak için açık renk boya içerisine toz açıcı konulmamalıdır. Bu uygulama boyadaki ……(yapay renk vericileri)…. yok ederek boyanın …(renk verme)…görevini engeller.

141. Boyayı gereğinden fazla saçta bekletmek, …(saç ve saçlı deri)…sağlığı için sakıncalıdır.

142. Boyamayla açılmış kütikül pulcukları ……(asit çalkalamalarıyla)……kapatılmalıdır.

143. Yansıma renk daima ana renkten ……(açık)…renkte seçilmelidir.

144. Boya uygulamasında kullanılan araçlar…(plastik cam, seramik)….. olmalıdır.

145. Saç ilk kez boyanıyorsa …(alerji)…testi yapılmalıdır.

146. Boyalı saçı …(boya)…..açmaz, mutlaka toz açıcı ile açılmalıdır.

147. Doğal saçlar boya ile …(3)…kademeye kadar açılabilir, daha fazla açmalarda……(toz açıcı)….. kullanılmalıdır.

148. İlk kez boyanacak saç uzun ise bakır, kırmızı, mor yansımalı renkler, önce …(orta)…kısma, sonra…(uç)…. kısma, en son da …(dip)…kısmına sürülmelidir.

149. Saç kütikül pulcukları yönünde boyanmalıdır. Yani ……(saç ucu)…..yönüne doğru boya sürülmelidir.

150. Saçın uzun kısımları boyandıktan sonra mutlaka ……(boya tarağı)…ile taranmalıdır.

151. Dip boyamada saçların boyanmasına baş ……(arkasından)……başlanır.

152. Dip boyamada en son boyanan yer saç …(çerçevesidir)……

153. Boyalı saça yapılan dip boyamalarda, boyalı kısma taşırmadan boya sürülmelidir. Aksi takdirde taşan kısımda …(koyu hat)… oluşabilir.

154. Röfleli ve meçli saça yapılan dip boyamalarda, röfle ve meçli kısımlara …(taşırmadan)…… sürülmelidir. Aksi takdirde röfleli ve meçli kısımların kullanım süreleri azalır.

155. Dip boya sürümü bittikten sonra sürülen yerlerin üstünden tekrar ……(boya fırçası)…….ile geçilerek, sürülmeyen yerler kontrol edilmelidir.

156. Dip boyamada saç uçlarına ……(düşük)…… yoğunlukta H2O2 ile boya hazırlanmalıdır.

157. Beyazları kapatmak için ………(düşük yoğunlukta)…… H2O2 kullanılmalıdır. Yüksek yoğunluktaki H2O2’in beyaz kapatma özelliği yoktur.

158. Beyazların kapanması için mutlaka boya karışımının içine beyaz yoğunluğuna göre ……(saçın doğal)……renginde boya sıkılmalıdır.

159. Saçta beyaz miktarı yüksek ise saç boyanmadan önce mutlaka …………(ön renklendirme)……….yapılmalıdır.

160. Saç daha açık renge boyanacak ise saçın ……(açık)…yerinden daha koyu boyanacak ise saçın ………(açık)…..yerinden boyamaya başlanır.

161. Yeterli miktarda doğal ve yapay renk vericiler bulunmayan saçlara esas boyama yapılmadan önce saça önceden yapay renk vericilerin yüklenmesine ………(pigmentasyon)……denir.

162. Ön renklendirme, toz açıcı ile rengi …(sarartılmış)…..saçlarda, tamamen ……(beyazlaşmış)…..saçlarda, beyazı …(belirli)….bölgede toplanmış saçlarda, renk ……(farklılığı)…bulunan dengesiz boyanmış saçlarda esas boyadan önce yapılır

163. Boyamadan önce leke oluşumunu engellemek için saç çerçevesinin saçsız dip kısımlarına ……(yağlı krem)….sürülür.

164. Kalıcı dalga boyalı saçlarda hafif renk …(açıklığına)…neden olabilir.

165. Boya kalıcı dalgadan sonra yapılırsa dalga daha …(sık)…yapılıp daha …(açık)…..bir renk seçilir ve boyarken bekleme süresi……(kısaltılarak)….. önlem alınır.

166. Kalıcı dalga ve boya mutlaka aynı gün yapılacak ise boya uygulaması, kalıcı dalgadan ……(sonra)…yapılır.

167. Kalıcı dalga yapılmış saç gözenekli olduğundan H2O2 yoğunluğu ……(düşük)…….tutulmalıdır

168. 1/1 oranında 120 ml miktarında hazırlanacak boya karışımın içine …(60 ml)…boya + ……(60 ml H2O2)….. konur.

169. Toz açıcı ile sarartılmış veya kalıcı dalga yapılmış saçlar…(gözeneklidir)….., boyandığında diğer saçlara nazaran daha çabuk ……(koyulaşır)……

170. Parlak (mix) renkler …(cm)..hesabıyla kullanılmalıdır.

171. Tonlama boyası sürme işlemi çok hızlı yapılmalıdır. Aksi takdirde saçta renk …(kademelerine)…rastlanabilir.

172. Fantezi boyamada kullanılan H2O2 yoğunluğu ……(çok düşük)………olmalıdır.

173. Fantezi boyamalarda erken renklenen kısımların boyası …(ıslak)……pamukla silinerek alınmalıdır.

174. Saçtaki renk farklılığı olan kısımların esas boyamadan sonra kısmen veya tamamen boyayla renk verilip düzeltilmesi işlemine …(rötuş)…denir.

175. Gözenekli saçları boyarken erken renklenmeyi önlemek için daha ……(açık)…..bir rengin kullanılması, bazı kısımların önceden…(ıslatılması)….., boya oluşumunun sürekli ……(kontrol)…..edilmesi, özellikle uçlar için daha …(kısa)…..süre beklenilmesi gibi önlemler alınmalıdır.


http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Ma%C5%9Fa-vak-rasta.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Papiyot-mizampli.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sa%C3%A7%20%C3%96rme.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Topuz.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Permanant-Defrize.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/R%C3%B6fle%20-%20Me%C3%A7.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sa%C3%A7%C4%B1n%20Rengini%20A%C3%A7ma%20Teknikleri.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sa%C3%A7%20Boyama%20Teknikleri.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder