25 Şubat 2018 Pazar

Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı Alternatif Motorlar ve Yakıt Sistemleri Dersi Ustalık Çalışma Soruları

Sorular Megep Modüllerinden Alınmıştır

1. Aşağıdakilerin hangisi dizel motorlarda kullanılan yakıttır?
A) Benzin B) Soyayağı C) Hidrojen D) LPG

2. Biyolojik yakıtların kullanımı hangi sektörün canlanmasını sağlar?
A) Sanayi B) Tekstil C) Otomotiv D) Tarım 

3. Kanada, aşağıdakilerden hangisi pahalı olduğu için ekimi durdurmuştur?
A) Kanola B) Mısır C) Jojaba D) Pancar

4. Dizel motorlarda kullanılan motorinin donma noktası kaç derecedir?
A) 0°C B) 3°C C) -8 °C D) -7 °C 

5. 10.000 km‟de biodizel taşıtların çevreye bıraktığı CO miktarı hangisidir?
A) 7.5B) 4.9 C) 8.2 D) 10

Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

6. (Y ) Euro 4, taşıtlarda kullanılan Amerikan Çevre Koruma Standardıdır.

7. (Y ) Biodizel motorlar, performans olarak diğer motorlara göre daha avantajlıdır.

8. (D ) Dizel motorlarda biomotorin yakıtı, çevre sağlığı için avantajlıdır.

9. (D ) ABD en fazla biomotorin üreten ülkedir.

10. (D ) Biomotorin üretimi ülkenin dışa bağımlılığını azaltır.

11. Biobenzin aşağıdaki ülkelerden en çok hangisinde üretilmektedir?
A) Brezilya B) ABD C) Çin D) Hindistan

12. Aşağıdakilerden hangisi etanol üretiminde kullanılan tarım ürünlerinden değildir?

A) Şekerkamışı B) Mısır C) Cassava D) Tütün 

Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

13. (D )  Etanol, otomobiller ve diğer motorlu araçlarda, tek başına bir yakıt olarak ya da benzine karıştırılan bir katkı maddesi olarak kullanılabilir.

14. (D ) Otobiyodizel TS EN 14214; yakıtbiyodizel TS EN 14213 standartlarına uygun nitelikte olmalıdır.

15. (D ) Alternetif Yakıt Kullanımı İle İlgili Mevzuat, Petrol Piyasasında Uygulanacak Teknik Kriter Yönetmeliği”nde belirtilmiştir.

16. (Y )  Bitkilerden elde edilen etanol (biyo-etanol), sürdürülebilir bir enerji kaynağı olarak, sağladığı çevresel ve ekonomik yararlar nedeniyle, fosil yakıtlara göre avantajlar sağlamazlar.

17. Aşağıdakilerin hangisi Wankel motorlarda kullanılan yakıttır?
A) Benzin B) Motorin C) Hidrojen D) Biodizel

18. Wankel motorlarında dönen parçanın adı nedir?
A) Rotor B) Stator C) Krank mili D) Piston

19. Aşağıdakilerden hangisi Wankel motorun bir elemanıdır?
A) Emme supabı B) Rotor C) Piston D) Egzoz supabı

20. Wankel motor için hangi alternatif yakıt uyumludur?
A) Metanol B) Biomotorin C) Hidrojen D) Etanol

21. Wankel motorda bir iş elde etmek için rotor mili (eksantrik) kaç derece dönmelidir?
A) 720° B) 360° C) 270° D) 180°

Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

22. (Y )  Wankel motor; doğrusal hareketi, dairesel harekete çevirir.

23. (Y ) Wankel motorlar, içten yanmalı motorlara göre daha avantajlıdır.

24. (D )  Wankel motorun diğer adı rotary motordur.

25. (D )  Bu motorlarda turbo ve intercooler kullanılmaktadır.

26. (Y )  Wankel motorlarda ateşleme sistemi bulunmaz.

27. Aşağıdakilerin hangisi Hybrid taşıtların gündeme gelme sebebidir?
A) Elektrikli taşıtların menzilinin kısa olması B) Petrol kaynaklarının sınırlı olması C) Hava kirliliği D) Hepsi 

28. Hybrid Motorlu bir araç kırmızı ışıkta durduğunda, araç motorunun durumu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Benzinli motor düşük hız modunda çalışıyor. B) Benzinli motor çalışmıyor. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor. C) Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır. D) Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız modunda çalışıyor.

29. Hybrid Motorlu bir araç Çalıştırma ve hızlanmada, araç motorunun durumu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Benzinli motor, elektrik motoru desteği ile düşük hız modunda çalışıyor. B) Benzinli motor çalışmıyor. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor. C) Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır. D) Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız modunda çalışıyor.

30. Hybrid Motorlu bir araç ani hızlanmada, araç motorunun durumu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Benzinli motor düşük hız modunda çalışıyor. B) Benzinli motor çalışmıyor. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor. C) Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır. D) Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız modunda çalışıyor. 

31. Hybrid Motorlu bir araç düşük hızda seyir ederken, araç motorunun durumu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Benzinli motor düşük hız modunda çalışıyor. B) Benzinli motor çalışmıyor. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor. C) Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır. D) Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız modunda çalışıyor

32. Hybrid Motorlu bir araç kademeli hızlanma ve yüksek hızda seyir ederken, araç motorunun durumu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Benzinli motor düşük hız modunda çalışıyor. B) Benzinli motor çalışmıyor. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor. C) Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır. D) Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız modunda çalışıyor.

33. Aşağıdakilerden hangisi Hybrid motorun avantajlarındandır?
 A) Ülke ekonomisinin dışa bağımlılığını azaltır. B) Elektrik motoruyla kullanımda çok sessiz çalışma sağlanır. C) Çevreyi daha az kirletir, yani egzoz emüsyonu daha düşük seviyededir. D) Hepsi

34. “Bu tür araçlarda elektrik motoru ve içten yanmalı motor bir debriyaj üzerinden diferansiyeli ortak olarak beslerler. İstendiğinde yalnızca elektrik motoru, istendiğinde yalnızca benzin veya dizel motor çalıştırılıp mekanik enerji tekerlekleri çevirebilir.”
Yukarıda hangi hybrid tahrik sisteminden bahsedilmiştir?
A) Paralel hybrid tahrik sistemi B) Seri hybrid tahrik sistemi C) Kompleks hybrid tahrik sistemi D) D) Hepsi

35. İçten yanmalı motor, elektrik motoru ve jeneratör olmak üzere üç ana kısımdan oluşur. İçten yanmalı motor tarafından oluşturulan mekanik enerji, jeneratör tarafından elektrik enerjisine dönüştürülerek elektrik motoru çalıştırılır ve tahrik (hareket) sağlanır.
Yukarıda hangi hybrid tahrik sisteminden bahsedilmiştir?
A) Paralel hybrid tahrik sistemi B) Seri hybrid tahrik sistemi C) Kompleks hybrid tahrik sistemi D) Hepsi

36. Bu sisteme karışık hybrid denmesinin nedeni seri paralel sistemde kullanılan jeneratörün yerine gerektiğinde motor gerektiğinde jeneratör olarak çalışan bir elektrik makinesiyle değiştirilmiş olmasıdır. Yukarıda hangi hybrid tahrik sisteminden bahsedilmiştir?
A) Paralel hybrid tahrik sistemi B) Seri hybrid tahrik sistemi C) Kompleks hybrid tahrik sistemi D) Hepsi

37. Aşağıdakilerden hangisi Elektrikli Hybrid Taşıtlarda Kullanılan Elektrik Motor Tiplerindendir?
A) Yüzey Mıknatıslı Fırçasız Doğru Akım Makineleri B) Gömülü Mıknatıslı Senkron Makineler C) Üç Fazlı Asenkron Makineler D) Hepsi 

38. 1901 yılında Thomas Edison tarafından elektrik araçlarının daha uzun yol kat edebilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Bu bataryalar güvenilir, uzun ömürlü, fakat pahalı bir sekonder bataryadır.
Yukarıda hangi bataryadan bahsedilmiştir?
A) Nikel-Demir Batarya B) Nikel Kadmiyum Batarya C) Sodyum-Nikel Klorür Batarya D) Nikel-Metal Hidrür Batarya

39. Bu bataryayı, elektrikli araç uygulamalarında kullanılabilecek maliyet ve özelliklere getirebilmek için Japonya (Sony ve Panasonic), Avrupa (SAFT ve Varta) ve ABD’de (Duracell) çeşitli çalışmalar sürdürülmektedir. Sony, 3500 derin deşarj çevrimli 35 kWh kapasite ve 120 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip bir batarya yaptığını bildirmiştir.
Yukarıda hangi bataryadan bahsedilmiştir?
A) Nikel-Demir Batarya B) Nikel Kadmiyum Batarya C) Lityum-İyon Batarya D) Nikel-Metal Hidrür Batarya

40. Yakıt hücrelerinde enerji hangi maddelerin reaksiyonu sonucu elde edilir?
A) Benzin B) Azot ve hidrojen C) Hidrojen ve oksijen D) Motorin

41. Günümüzde üretilen yakıt hücreleri hangi değerlerde güç üretmektedir?
A) 100- 200 kw B) 50- 250 kw C) 200- 400 kw D) 300- 500 kw

42. Aşağıdakilerden hangisi yakıt pili sistemlerinden değildir?
A) Güç dönüştürücü B) Güç üretim sistemi C) Yakıt işleme ünitesi D) Yakıt püskürtme sistemi

43. DMFC Yakıt pillerinde çalışma sıcaklığı kaç derecedir?
A) 120 °C B) 80 °C C) 40 °C D) 60 °C

44. Aşağıdakilerden hangisi yakıt hücreleri içinde kullanıma en elverişli olanıdır?
A) Katı polimer yakıt hücresi B) Alkali yakıt hücresi C) Fosforik asit yakıt hücresi D) Proton değişimli yakıt hücresi

Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

45. (D )  Yakıt pilleri Euro 4 taşıt çevre koruma normuna uyumludur.

46. (Y )  Yakıt hücreli taşıt, dizel taşıta göre daha avantajlıdır.

47. (Y )  Sistemde hidrojen, yüksek basınçlarda püskürtülür.

48. (D )  Yakıt hücresinde dışarı hidrojen atılır.

49. (Y ) Yakıt hücrelerinde ateşleme sistemi bulunmaz.

50. Türkiye’deki mevcut yönetmelik gereği sonradan dönüşümlerle takılan tüm CNG parçalarının hangi standarda göre onaylı olması gerekmektedir?
A) ISO 9001 B) TS C) ECE R110 D) CE E) DIN

51. Araçlarda bulunan CNG tankları kaç yılda bir değiştirilmelidir?
A) 5 B) 10 C) 20 D) 30 E) 40

52. CNG’nin tamamına yakını hangi gazdan oluşmaktadır?
A) Metan B) Etan C) Bütan D) Propan E) Helyum

53. Aşağıdakilerden hangisi doğal gazın özelliklerinden birisi değildir?
A) Doğal gaz saf halinde iken renksiz, kokusuz ve tatsız bir gazdır. B) Fiyatı ucuzdur. C) Araçlarda kullanıldığında çevreyi fazla kirletmez. D) Yanma verimi çok yüksek olan bir gazdır. E) Oktan sayısı yüksektir.

54. Aşağıdakilerden hangisi termik emniyet valfi (TPRD)nin görevidir?
A) Yüksek basınçtan sistemi korumak B) Gaz kaçaklarından sistemi korumak C) Yüksek sıcaklık durumunda sistemi korumak D) Benzinle çalışırken gazı kesmek E) Sistemde yüksek basınç oluştuğunda basıncı düşürmek

Aşağıda boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

55. (D) LNG; kokusuz, renksiz ve zehirli olmayan, sıvı fazda bir yakıttır.

56. (D) Doğal gazın, Otto motorlarında yakıt olarak kullanılmasında yarar sağlayacak en önemli özelliği oktan sayısın yüksek oluşudur.

57. (Y) CNG’ nin dizel motorlarda kullanılması; dizel motoru benzinli motor çalışma biçimine dönüştürülüp bir ateşleme sistemi yerleştirilerek ve sıkıştırma oranı düşürülerek kullanılması tercih edilen bir yöntemdir.

58. (D) CNG’ nin dizel motorlarda kullanılması; çift yakıt sistemi uygulaması ile sıkıştırılan karışımın pilot yakıtla tutuşturulması yöntemi tercih edilen bir yöntemdir.

59. (Y) Araç motorunda CNG’ nin yakıt olarak kullanılması silindir cidarlarında karbon birikimine sebep olur.

60. Araç motoru CNG’de kesiklik yapıyorsa muhtemel arıza aşağıdakilerden hangisi olamaz?
A) CNG elektro valfleri arızalıdır. B) Regülatör arızalıdır. C) Buji veya buji kabloları ömrünü tamamlamış olabilir. D) Gaz filtresi tıkalı olabilir. E) Avans ayarı bozuktur. 

61. Regülatörün radyatörden daha yükseğe montajının yapılması nasıl bir arıza oluşmasına neden olur?
A) CNG’de yakıt sarfiyatı artar. B) Araç geç çalışır. C) Araç rölantide çalışmaz. D) Araç CNG’de koku yapar. E) Motor çalışmaz stop eder.

62. Test cihazı ile CNG sisteminde hangi verinin kontrolü yapılamaz?
A) Motorun devrinin B) CNG regülatördeki sıcaklığın C) CNG yakıt rampasındaki basıncın D) Enjektörlerinin açılma süresinin E) Ortalama yakıt tüketiminin 

63. Aşağıdakilerden hangisi CNG tankı hasarlarından birisi değildir?
A) Darbe hasarı B) Kesme hasarı C) Aşınma hasarı D) Ateşe ve aşırı sıcaklığa bağlı hasar E) Kimyasal aşınma

64. Enjeksiyonlu CNG sistemlerinde CNG ile motorun çalışması için hangi ayarın yapılması gerekir?
A) Rölanti ayarı B) Benzin ve CNG geçiş ayarı C) Avans ayarı D) Püskürtme zaman ayarı E) Maksimum yakıt ayarı

Aşağıda boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

65. (D) CNG’li araçlarda tamir işlerinin yapılması için özel uzmanlar ve uzman kontrolörler çalışmalıdır.

66. (Y) Enjeksiyonlu CNG yakıt sistemlerinde gaz ayarı yapılmaktadır.

67. (D) Karbüratörlü araçta CNG yakıt sisteminde ateşleme avans ayarı, CNG rölanti ve yüksek hız karışım ayarı ve gaz kaçağı gibi ayar ve kontrol yapılmaktadır.

68. (Y) CNG sızdırmazlık denetim ve kontrollerini her montaj yapan atölyede yapabilir ve resmi belgelerini hazırlayabilir.

69. (D) Doğal gazın ağır vasıtalarda kullanımı, dizel motorların iyi bilinen problemlerinden biri olan NOx'lerde %67’ye kadar azalma sağlamaktadır.

70. Aşağıdakilerden hangisi LNG’nin anlamıdır?
A) Likit petrol gazı B) Doğal gaz C) Sıkıştırılmış doğal gaz D) Sıvılaştırılmış doğal gaz E) Tüp gaz

71. Doğal gazın kaç bar sıkıştırılması ile motorlu araçlarda kullanılan CNG elde edilir?
A) 50-100 bar B) 100-150 bar C) 150-200 bar D) 200-250 bar E) 300-400 bar

72. Aşağıdakilerden hangisi araçlarda yüksek basınçta depolanan doğal gazın basıncının düşürülmesini sağlayan CNG yakıt sistemi elemanıdır?
A) CNG regülatörü B) CNG multi valfi C) CNG sensörü D) CNG elektro valfi E) CNG enjektörü

73. Aşağıdakilerden hangisi çok nokta enjeksiyon sistemli araçlarda kullanılan CNG yakıt sistemi elemanlarından birisi değildir?
A) Yüksek basınç sensörü B) CNG regülatörü C) Multivalf D) CNG enjektörleri E) CNG mikseri

74. Aşağıdakilerden hangisi tüplerin üzerinde bulunan multi valfin parçalardan birisi değildir?
A) Manuel valf B) Selenoid valf C) Aşırı akım valfi D) TPRD termik emniyet valfi E) Basınç sensörü

75. Aşağıdakilerden hangisi doğal gazın avantajlarından birisi değildir?
A) Motorun yağlaması için kullanılan yağın ömrü yaklaşık üç kat uzun olur. B) Ateşleme bujisinin ömrü uzun olur. C) NOx emisyon problemleri oluşmaz. D) Egzoz emisyonları açısından daha çevrecidir. E) Fiyatı ucuzdur.

76. Depo içerisinde bulunan gazın emniyeti hangi CNG elemanı tarafından sağlanmaktadır?
A) Multi valf B) Selenoid valf C) Manuel valf D) Çek valf E) Sensör

77. CNG yakıt sistemi hangi tip araçlara montajı yapılmaz?
A) Benzin motorlu araçlara B) Dizel motorlu araçlara C) Benzinli direkt püskürtme sistemli araçlara D) Elektrikli araçlara E) Karbüratörlü araçlara

78. Çift yakıtlı dizel motorlarda CNG kullanımında karışımın tutuşturulması nasıl sağlanır?
A) Buji kıvılcımı ile B) Bobin ile C) Kızdırma bujisi ile D) Pilot yakıt püskürtülerek E) Distribütör ile

79. Doğal gazla çalışan motorlarda sıkıştırma oranı yaklaşık kaç olması gerekir?

A) 18:1 B) 9:1 C) 12:1 D) 22:1 E) 30:1

Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

80. (Y) LPG büyük oranda propandan (C5H10) oluşmaktadır.

81. (D) Türkiye’de %30 propan ve %70 bütandan oluşan Mix LPG kullanılmakta, bazı firmalar oto gaz için kış mevsiminde bu oranı %50 propan ve %50 bütan olarak değiştirmektedirler.

82. (Y) LPG yoğunlaşırken ısı alır ve buharlaşırken ısı verir. Yoğunlaşırken deriye değmesi hâlinde, deriden ısı alarak soğuk yanığı meydana getirir.

83. (D) Benzin ile çalışan motorda CO emisyonu yayılması daha yüksektir.

84. (D) LPG uygun dönüşüm sistemleri ile Otto ve Diesel çevrimlerinin her ikisinde de kullanılabilir.

85. (Y) Emme zamanında silindirlere havanın içerisinde yüksek basınçlı LPG alınmaktadır.

86. (D) Multivalf depo içerisinde gazın basıncını ve seviyesini ayarlamaktadır.

87. (D) Depolarda bulunan dolum ağzı tek yönlü valf gibi çalışmaktadır.

88. (Y) Regülatör karbüratöre giden gazın miktarını her devirde sabit ayarlamaktadır.

89. (Y) Karbüratörlü motorlarda gaz ayar vanasına ihtiyaç yoktur

90) Aşağıdakilerden hangisi otomotiv ve endüstriyel amaçlı kullanılan yakıtlardan değildir?
A) Kömür, petrol, doğal gaz B) Metan, etanol C) Biyogaz D) Asetilen gazı

91) Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’de kullanılmakta olan mix LPG içerisindeki gazları ve oranlarını belirtmektedir?
A) %30 propan ve %70 Bütan B) %35 propan ve %65 Bütan C) %70 propan ve %30 Bütan D) Kış mevsiminde %50 propan ve %50 Bütan

92) Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’de kullanılan LPG’nin fiziksel özelliklerinden birisi değildir?
A) Özgül ağırlık(gaz hâlinde) 1,860 kg/dm³ B) Isıl değeri 10900 Kcal/Kg C) 1 kg LPG’nin yanması için gerekli hava miktarı 15,7 kg/kg D) Hava / yakıt oranı 17,2/1

93) Aşağıdakilerden hangisi sıvı LPG’nin karakteristik özelliklerinden birisidir?
A) Hidrokarbonlardan oluşması B) İçinde yüksek oranda sülfür olması C) Yüksek ısıtma değeri D) Buharlaşma Isısı

94) Aşağıdakilerden hangisi LPG yakıt sistemi ile çalışan motorun çalışma prensibini ifade eder?
A) Otto çevrimine göre emme zamanında hava ile yakıtın silindire alınması B) Otto çevrimine göre LPG gazının silindire yüksek bir basınçta püskürtülmesi C) Diesel çevrimine göre sıkıştırma ile yanmanın başlaması D) Diesel çevrimine göre kızdırma bujileri ile karışımın ısıtılması

95) Aşağıdakilerden hangisi LPG yakıt sisteminin avantajlarından değildir?
A) LPG gazının benzine göre ucuz olması B) Temiz ve çevreci bir yakıt olması C) LPG gazın zehirli olmaması D) Yeni iş alanının doğması

96) Aşağıdakilerden hangisi LPG yakıt sisteminin avantajlarındandır?
A) Türkiye’nin teknolojide gelişmesini engellemesi B) LPG gaz zehirli değildir. Ancak fazla miktarda ise boğuculuk tehlikesi ortaya çıkar. C) Kurşun içermemesi D) Yeni iş alanının doğması

97) Aşağıdakilerden hangisi LPG’li araç kullanıcısının uyması gereken kurallardan değildir?
A) LPG’li araçlar kapalı alan ve ateşe yakın bir yere kesinlikle park edilmemelidir. B) Aracın LPG’li olduğunu belirten uyarıcı etiketler mutlaka aracın ön ve arka camına yapıştırılmalıdır. C) Araç zaman zaman bir süre benzin ile çalıştırılarak benzin yakıt sisteminin kuru kalması engellenmelidir. D) LPG’ ye dönüştürülen araçların trafik tescil kayıtlarının değiştirilmesi isteğe bağlıdır. 

98) Aşağıdakilerden hangisi karbüratörlü LPG yakıt sistemi elemanlarından birisi değildir?
A) Mikser B) LPG yakıt rampası C) Benzin elektrovalfi D) Multivalf

99) LPG tankının dolum kapasitesi ne kadardır?
A) Depo kapasitesinin %80’i B) Depo kapasitesinin %70’i C) Hacmi kadar D) Ağırlığı kadar

100) Aşağıdakilerden hangisi buharlaştırıcının özelliklerinden birisi değildir?
A) Test basıncı 87,5 bardır. B) Buharlaştırıcı sıvı LPG yi elektrikli ısıtıcılar ile buharlaştırır. C) ECE-R 67. 01 standartlarına göre LPG kullanımına uygun materyalden yapılmıştır. D) Composit bakır malzemeden yapılmıştır.

101) Aşağıdakilerden hangisi karbüratörlü LPG yakıt sistemi montajından önce yapılacak kontrol işlemlerinden değildir?
A) Hava filtresi kontrol edilmeli, gerekiyorsa değiştirilmelidir. B) Debriyaj ve tekerlek balans ayarı yapılmalıdır. C) Buji tırnak aralığı kontrol edilmeli, değişim zamanı gelmiş bujiler değiştirilmelidir. D) Karbüratörün temizliği ve ayarı yapılmalıdır.

102) Aşağıdakilerden hangisi LPG yakıt sistemi bulunan araç üzerinde çalışırken dikkat edilmesi gereken kurallardandır?
A) Onarılamayacak durumdaki arızalı parçalar değiştirilir. B) Gaz kaçağı kibrit, çakmak vb. ile de kontrol edilebilir. C) LPG’nin deriyle teması, soğuktan kaynaklanan yanmalara sebep olabilir. Koruma eldivenleri ve gözlük kullanınız. D) Motor bölmesindeki yağ ve pislikler basınçlı sıcak su ve deterjanla temizlenmelidir.

103) Aşağıdakilerden hangisi enjeksiyonlu LPG yakıt sistemi elemanlarından birisi değildir?
A) Benzin elektrovalfi B) LPG yakıt rampası C) LPG enjektörleri D) ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi)

104) Aşağıdakilerden hangisi enjeksiyonlu LPG yakıt sisteminde kullanılan sensörlerden birisidir?
A) ABS hız sensörü B) Açık hava basınç sensörü C) Emme manifoldu basınç sensörü D) LPG sıcaklık ve basınç sensörü 

105) LPG yakıt rampasındaki gazın basıncı ne kadardır?
A) 0.95–1.85 bar B) 0.65–0.85 bar C) Maksimum 17 bar D) 3 – 6 bar

106) Aşağıdakilerden hangisi boyutlarına göre LPG enjektör tipi değildir?
A) LM:Orta (siyah) B) LS:Küçük (yeşil) C) LB:Büyük (beyaz) D) LX:Genel (kırmızı)

107) Aşağıdakilerden hangisi LPG enjektörlerinin çalışma özelliğidir?
A) 16 - 24 volt gerilimle çalışır. B) −10°C ile +90°C arasında çalışabilir. C) Çalışma basınçları 0,8 - 3 bardır. D) Benzin ECU tarafından çalıştırılır.

108) Aşağıdakilerden hangisi ECU (elektronik kontrol ünitesi)’nun fonksiyonlarından değildir?
A) LPG yakıt sistemi diyagnostiği için verileri benzin ECU’ya aktarır. B) Benzin enjektörlerinin püskürme zamanı verisini kullanır. C) LPG yakıt rampasındaki gaz basıncı ve sıcaklığı verisini kullanır. D) LPG yakıt sisteminin elektro vanalarını aktifleştirir.

109) Enjeksiyonlu LPG yakıt sistemi montajında karbüratörlü sistemden farkı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Buharlaştırıcının (regülatör) montajı B) Multivalfin montajı C) Yüksek basınç borularının montajı D) Benzin elektrovalfinin montajı

Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantezlere, cümlelerde verilen bilgiler doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.

110. (Y) LPG dönüşümü yapılan enjeksiyonlu araçta benzin olmadan soğuk motor çalıştırılır.

111. (D) LPG yakıt rampasında gazın basıncı 0,65–0,85 bar arasında olmalıdır.

112. (Y) Enjeksiyonlu LPG yakıt sisteminde manuel olarak gaz ayarı yapılabilir.

113. (Y) Emilatör, LPG gazının emme manifoldun emilmesini sağlar.

114. (D) Motorun çalışması sırasında gerekli gaz miktarı enjeksiyonlu motorda benzin enjektörlerinin açılıp kapanmasına göre ayarlanır.

115. (Y) LPG yakıt sisteminde meydana gelen elektriksel arızalar aracın göstergelerinde arıza lambasının yanması ile anlaşılabilir.

116. (D) Enjektör borularının uzunlukları en fazla 20 cm olmalıdır.

117. (D) Enjeksiyonlu motorlarda mikser kullanılabilir.

118. (Y) Enjeksiyonlu sistemlerde LPG enjektörlerinden püskürtülen gaz sıvıdır ve emme manifoldunun içinde buharlaşır.

119. (Y) Tam enjeksiyonlu LPG sistemlerinde rölanti ayarını istediğimiz devire göre ayarlayabiliriz

120) Test cihazı ile LPG yakıt sisteminde hangi verileri kontrol edebiliriz?
A) Motorun devri B) LPG’nin regülatördeki sıcaklığı C) LPG’nin yakıt rampasında basıncı D) Hepsi

121) LPG yakıt sisteminde yakıt rampasındaki gazın basıncını ve sıcaklığını ölçen parçanın adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sensör B) Mikser C) Regülatör D) Hiçbiri

122) Motorun değişik yük ve yol şartlarına göre en iyi karışım miktarını hazırlamak ve bu hazırlanan karışımı en uygun zamanda emme manifolduna iletme için enjektörleri açan ünite aşağıdakilerden hangisidir?
A) EBD B) AFR C) ECU D) CNG

123) LPG yakıt sisteminde motoru ilk çalıştırma esnasında benzinden LPG’ye geçiş motor devri kaç olmalıdır?
 A) 1000 dv/dk. B) 2000 dv/dk. C) 3000 dv/dk. D) Rölanti devri

124) LPG enjektörlerinin çalışma sıcaklığı kaç °C olmalıdır?
A) −40 °C ile +120 °C B) −25 °C ile +140 °C C) −15 °C ile +120 °C D) −45 °C ile +150 °C

125) Aşağıdaki noktalardan hangisinde, LPG yakıt sisteminde kaçak ve sızdırmazlık kontrolüne bakılmalıdır?
A) LPG elektro valflerinin giriş ve çıkış rekorları B) Regülatörün gaz girişi, regülatör gövdesi ve alçak basınç borusu C) LPG tankı giriş-çıkış rekorları ve boruları D) Hepsi

126) Aşağıdakiler hangisinde, LPG yakıt sistemi bulunan araçta yapılan ayarlardan değildir?
A) Karbüratörlü motorlarda rölanti karışım ayarı ve yüksek hız yakıt miktarı ayarı B) Buji tırnak aralığının kontrolü ve ayarı C) Enjeksiyonlu LPG yakıt sistemlerinde LPG yakıt rampası basınç ayarı D) Karbüratörlü motorlarda LPG yakıt sistemi yüksek hız yakıt miktarı ayarı

127) Aşağıdakiler hangisinde, LPG yakıt sisteminde yapılan bakım ve onarım işlemlerinden birisidir?
A) LPG elektrovalfi içerisinde bulunan kâğıt elemanlı gaz filtresi değiştirilmeli B) Elektrik tesisatı kablo ve soketlerinde gevşeklik ve oksitlenme olup olmadığına bakılmalı C) Motorun hava filtresi temizlenmeli veya yenisi ile değiştirilmeli D) Hepsi

128) Aşağıdakiler hangisi, buharlaştırıcıda (regülatör) yapılan bakım ve onarım işlemlerinden birisi değildir?
A) Basınç düşürücünün birinci ve ikinci kademe basıncı kontrol edilmelidir. B) Buharlaştırıcı diyaframları kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmelidir. C) Buharlaştırıcı motor suyu girişindeki su filtresi periyodik bakımda değiştirilmelidir. D) Buharlaştırıcı LPG ve su diyaframları ortalama 50.000 km’de değiştirilmelidir.

129) Aşağıdakiler hangisi, enjeksiyonlu LPG yakıt sisteminde diyagnostik test cihazı ile kontrol edilen verilerden birisidir?
A) Benzin enjektörlerinin açılma süresi B) Motorun devri C) LPG enjektör rampasındaki gazın sıcaklığı ve basıncı D) Hepsi

130) Aşağıdakilerden hangisi LPG gazın özelliklerinden birisidir?
A) LPG’nin sıvı hâlde taşınması ve depolanması daha emniyetli ve güvenlidir. B) LPG, başlıca bileşenleri propan, bütan, izobütan, izopropan ve bütenler olan hidrokarbon karışımlarını tanımlar. C) Gaz yakıtlar hidrojence fakirdir fakat silindirlere gaz fazında girerler. D) LPG gazı, sıvılar sıkıştırılamadığı için sıvı hâlde taşınır ve depolanır.

131) Aşağıdakilerden hangisi LPG gazının silindirlere alınış biçimidir?
A) Karbüratörlü sistemlerde emme manifolduna enjeksiyon ile B) Enjeksiyonlu sistemlerde karbüratörde mikser ile C) Enjeksiyonlu sistemlerde emme manifolduna LPG enjektörleri ile D) Enjeksiyonlu sistemlerde hava filtresi girişinde mikser ile

132) Aşağıdakilerden hangisi LPG yakıt sisteminin dezavantajlarından birisidir?
A) NOx emisyon problemleri olabilmesi B) Egzoz gazı emisyonlarından CO’ de %40, HC’ de %10 oranında artma olması C) LPG pistonların, segmanların, valflerin ve bujilerin aşınmasına neden olan kurşun, vernik ve karbon atığı çıkartması D) Yanma odalarında ya da bujilerde tortu oluşturması

133) Aşağıdakilerden hangisi LPG yakıt sisteminin montaj ve bakım işlemleri sırasında uyulması gereken güvenlik kurallarından değildir?
A) Yakıt kaçağı oluştuğunda bulunulan mekânda ateş vb. bulundurulmamalı, motor ve tüm elektrik aksamları kapatılmalıdır. B) Araç zaman zaman bir süre benzin ile çalıştırılarak benzin yakıt sisteminin kuru kalması engellenmelidir. C) LPG sisteminin arızalı parçalarının onarımı doğru değildir, değiştirilmeleri gerekir. D) LPG sızıntısı cilde temas ederse soğutucu bir etkiye sahip olan LPG, soğuk yanıkların oluşmasına neden olur.

134) Aşağıdakilerden hangisi LPG yakıt sisteminin montajında dikkat edilecek hususlardan değildir?
A) LPG dolum ağzı kesinlikle bagaj içersinde olmamalıdır. B) LPG gazı yakıt sisteminde kullanılan elemanların tamamı ECE R 67 01 ve TSE standartlarına uygun olmalıdır. C) Sızdırmazlık kutusu ve havalandırma hortumları mutlaka monte edilmelidir. D) Montaj sırasında araç aküsü ihtiyaç duyulursa sökülmelidir.

135) Aşağıdakilerden hangisi LPG yakıt sisteminde montaj sonrasında yapılacak kontrol ve ayarlardan birisidir?
A) Benzin yakıt sistemi elemanlarının bakım ve kontrolü yapılmalıdır. B) LPG tankı 3-5 litre LPG gazı ile doldurularak gaz kaçak dedektörü ile LPG gazı besleme devresi grubunun sızdırmazlığı kontrol edilmelidir. C) Buharlaştırıcının (regülatör) periyodik bakımı yapılmalıdır. D) LPG elektro valfinin filtresi kontrol edilmelidir.

136) Aşağıdakilerden hangisi elektronik kontrol ünitesinin (ECU) verilere göre işlevlerinden birisi değildir?
A) Buharlaştırıcıyı (regülatör) aktifleştirir. B) Elektronik yakıt seçme anahtarına ve LPG göstergesine kumanda eder. C) Benzin enjektörlerini devre dışı bırakır. D) LPG enjektörlerini aktifleştirir.

137) Aşağıdakilerden hangisi karbüratörlü motorlarda yapılan LPG yakıt sistemi ayarlarındandır?
A) Enjektör püskürtme ayarı B) Gaz kelebeği açıklık ayarı C) Buharlaştırıcı basınç ayarı D) Rölanti karışım ve yüksek hız yakıt miktarı ayarı 

138) Aşağıdakilerden hangisi LPG yakıt sisteminde yapılan bakım ve onarım işlemlerinden birisi değildir?
A) Buharlaştırıcı soğutma suyu bağlantılarında sızdırmazlık kontrolü yapılmalıdır. B) LPG elektrovalfi içerisinde bulunan kâğıt elemanlı gaz filtresi değiştirilmelidir. C) Motor yağı ve yağ filtresi değiştirilmelidir. D) Motorun hava filtresi temizlenmeli veya yenisi ile değiştirilmelidir.

139) Aşağıdakiler hangisi enjeksiyonlu LPG yakıt sisteminde yapılan ayarlardan birisidir?
A) Enjeksiyonlu LPG yakıt sisteminde gaz ayarı yapılmamaktadır. B) LPG gazının enjektör rampasındaki sıcaklık ayarı C) LPG enjektörlerinin açılma süresi D) LPG gazının enjektör rampasındaki basıncının ayarı



http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Alternatif%20Yak%C4%B1tl%C4%B1%20Motorlar.pdf

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Do%C4%9Fal%20Gaz%20Yak%C4%B1t%20Sistemleri.pdf

http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Lpg%20Yak%C4%B1t%20Sistemleri.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder